ATOOPIKOT! Suositelkaa rasvoja!
Te atooppisesta ihottumasta kärsivät kohtalontoverini, suositelkaa hyviä rasvoja, jotka teillä on auttanut parhaiten ihottumaan. Talvi on jälleen tuonut tutun helvetin takaisin, joten apua kaivataan!
Kommentit (89)
Kokeile sinipurkkista niveaa. Siis se metallipurkki. Mun yliherkkä ihoni on yllättäen tuon kestänyt js voi hyvin. Pari euroa. Oikeesti pahoina kausina protopic on ehdoton. Pyydä lääkäriltä. Hinta 50e pieni putki mutta ihmevoide on. Saa laittaa luomiinkin.
Pois lisäaineet ja teolliset rasvat. Sisältä rasvaaminen poistaisi suurimman osan ihmisten iho-ongelmista. Elimistö tarvitsee rasvoja. Kun kunnollisia rasvoja ei saa tarpeeksi elimistön tärkeämmät osat ottavat tarvitsemansa rasvan ensin ja iho jää vajaalle. Iho-oireet hälyttävät huonosta ravinnosta. Samoin suolisto.
ACOn Miniderm ja siitä saa myös kelakorvauksen
Aqualan duo kehoon ei naamalle.( Mulla tukkii ihohuokoset ja tulee näppyjä naamaan) Avenen rasvat silmänympärysiholle ja naamaan. Kunnon ihotautilääkärin määräämät rasvat ihottumaläiskiin. Helpottaa.
Sitten ei hajustettuja pesuaineita. Nestemäinen hajustamaton on hyvä. Pulverista jää jäämiä vaatteisiin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 08:53"]Paras on La Roche Posay Lipikar Baume. Iso pumppupullo apteekista.
[/quote]
Samaa olin tulossa suosittelemaan :) tää on ihan huippu kamaa!
Mulla on paras miniderm. Mutta kauhea pitkäikäinen käsi-ihottuma lähti kun pyysin reseptiin vahvaan kortisonivoiteeseen. Ihottuma lähti eikä oo tullut. Miedommat voiteet vaan paransi hetkeksi ja ihottuma tuli aina takaisin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 02:20"]
ceralan!!!!
[/quote]
Ainakin mulla tukkii ihon niin pahasti ettei mitään järkee... Sitten saa ihmetellä miks iho on täynnä finnejä ja ihan tulehtunu :D
[/quote]
Puolisolla atooppinen iho. Ceralan ollut paras, mutta huomattiin että hänelläkin tapahtui ihohuokosten tukkeutumista. Tähän meidän tapauksessa ratkaisu oli että ei laitettu ceralania niihin kohtiin missä ihohuokoset helpoiten tukkeutui.
Käytössä ollut myös mainittu aqualan.
Kannattaa laittaa "kevyempää" voidetta alueille, jotka ovat alttiita ihohuokosten tukkeutumiselle.