Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ATOOPIKOT! Suositelkaa rasvoja!

Vierailija
23.11.2014 |

Te atooppisesta ihottumasta kärsivät kohtalontoverini, suositelkaa hyviä rasvoja, jotka teillä on auttanut parhaiten ihottumaan. Talvi on jälleen tuonut tutun helvetin takaisin, joten apua kaivataan!

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi Protopic. Ei mikään muu sitä ennen, kortisonit on suoraan helvetistä. Kävin myös tutkituttamassa kemikaalit sairaalassa lapputestillä, ruoka-aineita ei testattu. Olin allerginen tietyille kemikaaleille ja ne pois jättämällä iho parani. Talvella kuivaa ja kutiaa kädet, laitan Protopicia. Suihkun jälkeen rasvailen naamaa Ceralanilla. 

Ei voi sanoa, mikä kenelläkin oikeasti auttaa, paitsi sen voin sanoa, että kortisonilla ei oikeasti parane kukaan, oireita voi lievittää, mutta ne palaavat aina takaisin. 

Vierailija
2/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:07"]

Minulla auttoi Protopic. Ei mikään muu sitä ennen, kortisonit on suoraan helvetistä. Kävin myös tutkituttamassa kemikaalit sairaalassa lapputestillä, ruoka-aineita ei testattu. Olin allerginen tietyille kemikaaleille ja ne pois jättämällä iho parani. Talvella kuivaa ja kutiaa kädet, laitan Protopicia. Suihkun jälkeen rasvailen naamaa Ceralanilla. 

Ei voi sanoa, mikä kenelläkin oikeasti auttaa, paitsi sen voin sanoa, että kortisonilla ei oikeasti parane kukaan, oireita voi lievittää, mutta ne palaavat aina takaisin. 

[/quote] Kyllä sillä kortisonillakin paranee, jos se ihottuman aiheuttaja katoaa. Joillakinhan se on mahdotonta, kun ihottumaa voi aiheuttaa jopa vaikka ihon oma hiiva. Ja kortisonia pitää käyttää kunnolla, tarpeeksi vahvaa, tarpeeksi kauan. Tosi usein ihmiset yhä vain lipaisevat sitä korttaria sen verran, että se näkyvä ihottuma katoaa. Mutta kun se tulehdus on edelleen olemassa ihon alla, niin tottakai se iho siitä lehahtaa taas kohta. Mutta tosiaan joillekin ei korttari auta, kun sitä ihottuman aiheuttajaa ei voida eliminoida tai sitä ei tunneta/tiedetä. Silloin takrolimuusi on tosi hyvä, kun sitähän voi käyttää vaikka koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin kans kertaheitolla eroon ihottumista La Roche-Posayn rasvalla ja suihkugeelillä. Mikään muu ei ikinä auttanut.

Vierailija
4/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei vedetä kukaan herneitä nenään. Tämä ketju on aloitettu kysymällä vinkkejä, mitä atoopikko voisi kokeilla. Kenenkään oma kokemus ei ole yksi totuus vaan jokaisen keho, oireet ja kokemukset on yksilöllisiä. Pidetään keskustelu asiallisena ja annetaan ihmisten tehdä valintansa kaikkien vinkkien joukosta. Ties vaikka joku löytää avun tästä ketjusta. Think Positive!
T. Forever-tyyppi

Vierailija
5/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:59"]

Alapeukutan näitä "katsokaa mitä syötte, niin parannutte" -vastauksia seuraavasta syystä:

Olen ollut pahasti atooppinen koko elämäni. Ensimmäiset 25 vuotta minulle toitotettiin tätä "totuutta". Muistan niin sen kamalan epävarman tunteen, kun kutinan alettua tai koko yön raavittuani itseäni verille kävin ainesosa ainesosalta mielessäni läpi mitä olen syönyt ja juonut. Olenko syönyt liikaa sokeria ja vaaleita jauhoja? Olenko taas allergisoitunut tomaatille? Voiko se toissapäivänä syöty ruoka aiheuttaa oireita viiveellä? Minulle oli syötetty tuota "ratkaisu löytyy sisältäpäin" -soopaa alusta asti ja kutinan alkaessa alkoi myös loputon vatvominen syistä.

Sitten jossain vaiheessa tajusin, että mitä enemmän rasvaan (siis ihan perusrasvoja), niin sitä enemmän kutisee. Aina kun pärjäsin ilman rasvaamista, ihoni ei myöskään kutissut. Löysin ceridal-öljyn ja kas, kun kuivina aikoina öljysin itseni suihkun jälkeen, niin kutinaa ei ollut. Tietenkin välillä edelleen tulee joskus ihottumia, mutta kun heitän heti alkuun tosi tyjyt kortisoonit, ei tulehdus ehdi mennä "ihon alle". Ilman perusvoiteita ihoni on voinut todella hyvin nyt vuosia. Olen selvästi ollut ainakin teini-iästä asti allerginen noiden perusvoiteiden ainesosalle/ainesosille. Tai sitten ne aiheuttivat kutinaa, koska tekivät ihoon sellaisen "kuoren". Muistan inholla vieläkin sitä kuinka raapiessa kynsien alle jäi töhnää, joka ei todellakaan ollut ihoa.

Eli. Ruokavaliolla voi jonkin verran vaikuttaa. Esim. itselläni kutinan määrään vaikutti selvästi sokeri/valkoiset jauhot. MUTTA. Atopia on ihosairaus, jota ei paranneta sisältä käsin. Ja minusta on todella väärin syyllistää huonosta ruokavaliosta ketään, joka joutuu kestämään sitä helvetillistä kutinaa, hilseilyä, punoitusta. Kyllä he stressaavat ja ovat epätoivoisia varmasti muutenkin.

[/quote]

Kiitos. Komppi.

Ja vielä ruokavaliosta: joo, on totta että luultavasti länsimainen hygienia on aiheuttanut näitä yliherkkyysepidemioita. Mutta me emme tarkemmin tiedä mitä pitäisi syödä ja mille altistua jotta niin ei kävisi. Kenties kyse on loisista, eikä ruoan koostumuksesta sinänsä. On siis aivan turha nostaa omaa häntäänsä ja väittää tietävänsä vastaus: syö sinäkin voita niin et sairastu- tyyliin. Aiemmin ei ollut Suomessa allergoita, mutta ruokavalio ei kyllä tasan tarkkaan ollut parempi kuin nykyisin, sitäkin on ihan turha nostalgisoida.

Vierailija
6/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:33"]Entinen kortisonin orja täällä. Atopian hoito alkaa sisältä päin, ravintoon lisää hyviä rasvoja, neitsytoliiviöljyä, avokadoja, rasvaista kalaa, VETTÄ. Lisäksi minä juon Foreverin aloe-mehua päivittäin, ravintolisinä ehdottomasti Foreverin probiootit tasapainottamaan suoliston bakteerikantaa sekä Arctic Sea-kalaöljykapseleita. Iho-voiteina Propolis ja Gelly. Näillä mennään, olen enemmän kuin tyytyväinen!
[/quote]

http://merenhelmi.indiedays.com/2013/05/07/vuoden-paras-tuote/

Vierailija
7/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:35"]Kaikki apteekin rasvat jätin pois pari vuotta sitten ja vasta sen jälkeen paha atopiani alkoi parantua. Nykyisin käytän frantsilan luomu perusvoidetta ja frantsilan kasvovoiteita. Apteekin voiteet aiheuttaa ihottumia ja kuivattaa lisää.
[/quote]

http://www.frantsilankehakukka.fi/product/38234/luomu-perusvoide---200ml

Vierailija
8/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:37"]Ja ruokavaliolla on kaikista suurin merkitys.
t. 67
[/quote]

Tämä on hassua väittää että ruokavalio parantaa atopian. Voi olla vaikutusta mutta se olisi sama kuin väittäisi että ruokavalio parantaa sydänsairaan. Ruoka voi helpottaa muttei se sairautta poista.

Vierailija
9/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:45"]Ei voi antaa suosituksia, jokaiselle sopii erilaiset tuotteet tai niiden yhdistelmät. Eroja ulkoisessa rasvauksessa on jo saman perheen sisällä eri atoopikoilla, mutta sisäistä rasvausta he tarvitsevat kaikki. Huolehdi ensin ruokavalion rasvatasapaino kuntoon ja sen jälkeen kokeilet erilaisia rasvoja iholle, tässä edellä on jo hyvää listaa kokeiltavista tuotteista. Kesällä voi sopivan ruokavalion turvin pärjätä ilman isompaa ihon rasvausta, mutta talvi pakottaa ainakin minut vartalovoin käyttäjäksi (kookos, aloe ja oliivi yhdistettynä toimivat minun ihooni).
[/quote]

Johtuisi kuhan se siitä tosiasiasta että aurinko parantaa atooppisen ihottuman ja näin ollen kesä on helpotuksen aikaa. Peruskamaa.

Vierailija
10/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa HTH on ollut parasta, kirvelee, mutta myös parantaa ihon. Aqualanit eivät toimi, tukkivat ihon, ja imeytyvät huonosti, sitä raapii vaan pois voidekerrostuman, kun se kuivuu.

Vierailija
12/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:45"]Ei voi antaa suosituksia, jokaiselle sopii erilaiset tuotteet tai niiden yhdistelmät. Eroja ulkoisessa rasvauksessa on jo saman perheen sisällä eri atoopikoilla, mutta sisäistä rasvausta he tarvitsevat kaikki. Huolehdi ensin ruokavalion rasvatasapaino kuntoon ja sen jälkeen kokeilet erilaisia rasvoja iholle, tässä edellä on jo hyvää listaa kokeiltavista tuotteista. Kesällä voi sopivan ruokavalion turvin pärjätä ilman isompaa ihon rasvausta, mutta talvi pakottaa ainakin minut vartalovoin käyttäjäksi (kookos, aloe ja oliivi yhdistettynä toimivat minun ihooni).
[/quote]

Johtuisi kuhan se siitä tosiasiasta että aurinko parantaa atooppisen ihottuman ja näin ollen kesä on helpotuksen aikaa. Peruskamaa.
[/quote]

Talvisin varsinkin kunnon annos D-vitamiinia helpottaa. Kun ei sitä aurinkoa näy..
T. Forever-tyyppi

Vierailija
13/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuolla Merenhelmi-blogissa joku kommentoi kritisoiden sitä, että Gellyyn on pitänyt tunkea parabeenia. No... Jos kyseessä on puhdas kasvista puristettu geeli ILMAN säilöntäainetta, kauankohan se säilyy käyttökelpoisena? Kauanko porkkanaraaste säilyy syömäkelpoisena? Kauanko hedelmästä puristettu appelsiinimehu säilyy juomakelpoisena? Aloe-geeliin on pakko laittaa säilöntäainetta, jotta se edes saadaan kuluttajien saataville ja käyttöön.
T. Forever-tyyppi

Vierailija
14/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varokaa apteekin perusvoiteita! Ne lisäävät kosteuden haihtumista iholta ja pahentavat ihon kuivumista! Olemme koko perhe atoopikkoja, rasvasin itseäni yli 30 vuotta apteekin rasvoilla, mutta lasten synnyttyä en jaksanut enää ja iho alkoi parantua. Lapsia yritin rasvailla, mutta onneksi eivät voineet sietää rasvausta ja heilläkin ihottumat ja kutinat helpottivat kun iho jätettiin rauhaan. Olen moneen otteeseen testannut perusvoiteita uudelleen ja tulos on aina punoittava ja kutiseva nahka.

Vierailija
15/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:37"]Ja ruokavaliolla on kaikista suurin merkitys. t. 67 [/quote] Tämä on hassua väittää että ruokavalio parantaa atopian. Voi olla vaikutusta mutta se olisi sama kuin väittäisi että ruokavalio parantaa sydänsairaan. Ruoka voi helpottaa muttei se sairautta poista.

[/quote]

Kyllä ruokavalio voi parantaa, mutta silloin on tiedettävä, mitä syö ja otettava itse selvää ravinnosta.

Mitkään lääkärien suosittelemat suosituksen mukaiset ruokavaliot ei auta. Eikä yksittäisten ruoka-aineiden välttäminen.

Mutta käyttäkää ihmeessä apteekkien palveluita, jos ette muuta halua kokeilla.

Vierailija
16/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:51"]Niin tuolla Merenhelmi-blogissa joku kommentoi kritisoiden sitä, että Gellyyn on pitänyt tunkea parabeenia. No... Jos kyseessä on puhdas kasvista puristettu geeli ILMAN säilöntäainetta, kauankohan se säilyy käyttökelpoisena? Kauanko porkkanaraaste säilyy syömäkelpoisena? Kauanko hedelmästä puristettu appelsiinimehu säilyy juomakelpoisena? Aloe-geeliin on pakko laittaa säilöntäainetta, jotta se edes saadaan kuluttajien saataville ja käyttöön.
T. Forever-tyyppi
[/quote]
Miksi alapeukkua? Kasvin pilaantuminen vain on fakta. Harmittaako se? Niin...

Vierailija
17/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:37"]Ja ruokavaliolla on kaikista suurin merkitys. t. 67 [/quote] Tämä on hassua väittää että ruokavalio parantaa atopian. Voi olla vaikutusta mutta se olisi sama kuin väittäisi että ruokavalio parantaa sydänsairaan. Ruoka voi helpottaa muttei se sairautta poista.

[/quote]

Kyllä ruokavalio voi parantaa, mutta silloin on tiedettävä, mitä syö ja otettava itse selvää ravinnosta.

Mitkään lääkärien suosittelemat suosituksen mukaiset ruokavaliot ei auta. Eikä yksittäisten ruoka-aineiden välttäminen.

Mutta käyttäkää ihmeessä apteekkien palveluita, jos ette muuta halua kokeilla.

[/quote] Olet niin oikeassa! Atopia on vain laiskojen ja tyhmien ihmisten sairaus, jotka eivät jaksa katsoa mitä suuhunsa pistävät eivätkä viitsi ottaa asioista selvää. Ihan oikein kaikille kutiseville hilsekasoille, mitäs ovat niin yksinkertaisia!

-

not

Vierailija
18/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt aikuisiän atooppisesta ihottumasta nyt n. 11 vuotta, välillä iho on parempi, välillä huonompi. Mitä oon tässä vuosien varrella todennu, ni stressi vaikuttaa eniten ihoon!! Sitte omalla kohdalla ruoka-aineista pahimmat on ehdottomasti APPELSIINI, PÄHKINÄT, jotka oon jättäny ihan kokonaa pois jo pari vuotta sitte. Mutta mitkä ihan selvästi myös pahentaa ihoa on suklaa, kahvi, valkoset viljat, liiallinen sokeri. Valohoidossa oon aika-ajoin käyny ja ehdottomasti on mulla auttanu. Rasvoista kasvoille hyviä on ollut AVENEn rasvat esim: hydrance optimale riche, ihan paras silmänympärysvoide on avenen herkälle silmänympärysiholle tarkotettu!!! Ja mikä todella hyvä kasvojen alkavaan ihottumaan, kutinaan jos ei tulehtuneeks asti kerinny, on avenen cicalfate voide!!! Niistä en luovu... ;) kasvoille hyviä rasvoja myös Vichyn nutrilogie 2, varsinki nyt kosteilla ja kylmillä keleillä ku iho enempi kuivaa! Ihottumaa mulla auttaa Apolar 0,1% ja sitä käytän myös "ihottuman ehkäisyyn lähinnä kasvoilla n. 1-2 krt viikossa... Näin ohjeistettu ihotauti polilla... Vartalolle käytän Dermalog emulsiovoidetta(lila) ja ceralan tai ceralan plus voidetta. Toivottavasti oli jollekki apua... :)

Vierailija
19/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HTH Original sekä Body Sopin hamppukäsivoide. 

Kaikkea olen kokeillut, mutta palaan aina noihin kun ei ole voittanutta. Olen atoopikkolapsuudesta saakka.

lisäksi näyttää että minulle ei sovi viljat ja suklaa. Ne kun jättää pois parantaa oloa. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
20/89 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:33"]Entinen kortisonin orja täällä. Atopian hoito alkaa sisältä päin, ravintoon lisää hyviä rasvoja, neitsytoliiviöljyä, avokadoja, rasvaista kalaa, VETTÄ. Lisäksi minä juon Foreverin aloe-mehua päivittäin, ravintolisinä ehdottomasti Foreverin probiootit tasapainottamaan suoliston bakteerikantaa sekä Arctic Sea-kalaöljykapseleita. Iho-voiteina Propolis ja Gelly. Näillä mennään, olen enemmän kuin tyytyväinen! [/quote] En ymmärrä miksi näitä aina alapeukutetaan! Aloe vera on tunnettu ihonhoidossa hyvin tuloksin jo tuhansia vuosia! Foreverilla on ihanat ja toimivat tuotteet, "valitettavasti" niitä ei ole missään kaupassa tarjolla. Se, että niitä suosittelen, on vain siksi, että muutkin tarvitsijat saisivat vinkin! Kyllä, olen jälleenmyyjän statuksella, mutta tilaan vain omaan käyttöön! Se on mahdollista, kenenkään ei ole pakko myydä jos ei halua.

[/quote]

Mulla aloe vera kirvelee. Ei todellakaan toimi minulla siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan