Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö tuollaisilla matkoilla, joita on noissa Matkaopas-ohjelmissa?

Vierailija
15.11.2014 |

Kävin joskus lapsena tuollaisella, että mentiin oppaan mukana tervetulotilaisuuteen ja retkille yms. Onko ne edelleen tuollaisia? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ne aika pitkälle samanlaisina pysyneet vuosikaudet. Ainoa säästö on tullut siinä, ettei lentokentältä hotellille ole enää bussissa opasta mukana eli kukaan ei höpise kohdetietoa bussissa. Itse käytän valmismatkoja, kun tykkään siitä helppoudesta, että saa laittaa aivot narikkaan lomalla. Olen kyllä kokeillut omatoimimatkoja, mutta pienen lapsen saatua pääsemme helpommalla pakettimatkoissa.

Vierailija
2/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri kävin Turkin Alanyassa mutta opasta en lentokentän jälkeen nähnyt viikkoon enkä retkillä enkä tervetulokahveilla käynyt. Liekö sellaisia ollutkaan. Ihan yksin sai viikon olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten Bulgariassa Juurikin "aivot narikkaan" periaatteella. Tervetulotilaisuudessa ei käyty, yhdellä meriretkellä käytiin. Oli helppoa kun oli nuo bussikuljetukset kentälle. Ihan ok.

Vierailija
4/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tässä pari vuotta sitten. En muistanutkaan kuinka helppoa ja kivaa se on. Sain hyvän informaatiopläjäyksen paikasta jossa olin ollut omatoimisesti aikaisemmin. Ihan hyvällä suhtaudun niihin.

Vierailija
5/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä mikään "aivot narikkaan" -lomailu rentouttaisi yhtään. Hermostuttaisi vain joku aivoton löntystely oppaan perässä tai muu makailu rannalla.

Vierailija
6/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut.

Vierailija
7/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noissa just noi lapsiperheet käy? Aivot narikkaan jne. ei tarvitse murehtia mistään vielä kiukuttelevien ja riehuvien kakaroiden lisäksi. Olisi vaikeaa kuvitella että lähtisin nyt aikuisena lapsettomana vastaavalle reissulle.

Vierailija
8/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kulttuurimatkalla jossa oppaana oli asiantuntija. Sain huomattavasti enemmin irti kun oppaalla oli erittäin hyvät taustatiedot. Muuten en opasta matkalleni halua.

Vierailija
9/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 16:32"]Eikö noissa just noi lapsiperheet käy? Aivot narikkaan jne. ei tarvitse murehtia mistään vielä kiukuttelevien ja riehuvien kakaroiden lisäksi. Olisi vaikeaa kuvitella että lähtisin nyt aikuisena lapsettomana vastaavalle reissulle.
[/quote]
No ehkä myös iäkkäämmät ihmiset tykkäävät pakettimatkoista, siis sellaiset joilla kielitaito on luokkaa suomee ja savvoo, ei juuri kokemusta matkailusta eikä terveyskään enää vimpan päälle. Itse lähtisin lapsen kanssa ehkä mieluiten pakettimatkalle, matkustaminen on muutenkin lapsen kanssa tarpeeksi haastavaa.

Vierailija
10/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesäkuussa lomalla ja ilmathan tunnetusti suosivat, otin sitten äkkilähdön ja Lomamatkoilta sain todella ihanan ja sympaattisen matkan Kreetalle, tosin opasta ei nähty kuin tulo- ja lähtöpäivinän, mutta mahdollisuus olisi ollut. Aito ryhmämatka ja posiitiivisessa mielessä.

Pitääkö lisätä että olen kyllä ollut ihan omatoimimatkoillakin, se kun tuntuu olevan ainoa oikea tapa mammojen mielestä matkustaa. 

Vierailija
11/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina kun mahdollista pakettimatkan. Yleensä silloin kun ovat sikahalpoja viime hetken lähtöjä. Niihin saa kuitenkin edullisesti kätevän lentokenttäkuljetuksen kohteessa. Ja nuo kohteet, mihin menen, ovat sellaisia, että reittilennot ovat hankalia ja kalliita. Enpä yleensä käytä muita palveluita, esim. opastusta tai retkiä, mutta ehdottomasti kätevin vaihtoehto on pakettimatkailu! :) Ja kyse ei ole vanhuudesta tai kielitaidon puutteesta (puhun sujuvasti kohdemaan kieltä). :)

Vierailija
12/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheelle 2+2 kelpaa hyvin tuollainen paketti/valmismatka.

Yleensä kotikenttälähtö, opas on kentällä vastassa ja antaa opaskehtisen+kartan, Bussi/pikkubussi/taxi vie kentältä hotelliin ja sitten tulee taas viikon päästä hakemaan kun on lähtö kotiin.

Vanhat kaupungit, muut nähtävyydet, vesipuistot, eläintarhat, basaarit ja muut shoppailut hoidetaan ihan itse oman fiiliksen ja aikataulun mukaan.

Meillä on aina 4+ tai viiden tähden hotelli ja all inc. ja hotelli ihan rannalla ja isot uima-allas-alueet niin todellakin on "aivot narkkaan" relax-loma :) 

Kahtena viime kertana olimme hotellin ainoat suomalaiset ja opasta tosiaan nähtiin kentällä.

Helppoa ja juuri sellainen loma kuin haluaa. Ja jos on sosiaalinen ihminen niin voi osallistua niille retkille jos haluaa tai isot hotellit järjestää aamusta iltaan tekemistä ja ohjelmaa joten voi oman makunsa mukaan lomailla.

Vierailija
13/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu sekä omatoimimatkoilla että valmismatkoilla. Opasta ei valmismatkoilla ole nähty kuin tullessa ja lähtiessä, muuten ollaan retket yms. ostettu paikallisilta.

Valmismatkat saa usein halvalla ja kyyditykset lentokentältä hotellille. Helppoa.

Ei valmismatkat tarkoita että niihin tervetuloiltoihin yms. tarvitsee osallistua.

Vierailija
14/14 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 30v sitten tuli kerran pari käytyä mutta ei silloinkaan osallistuttu mihinkään tervetulo-iltoihin tai retkiin. Otettiin vain matkat, majoitus ja kenttäkyydit paketin mukaisesti. Kuluneiden vuosien aikana on käyty n 60 lomamatkalla joten aika vähän siihen nähden paketteja.