Lapseni epäonnistui
Minulla on 12-vuotias tyttö. Hänen piti eilen esiintyä eräässä tapahtumassa laulamalla yhden joululaulun. Tyttö oli siis itse vapaaehtoisesti halunnut laulaa, kukaan ei pakottanut häntä siihen.
Eli, eilen hän siis esiintyi. Pakko sanoa, että koko laulu meni päin mäntyä. Aluksi hänen äänensä särkyi, ja kun hän vielä jatkoi lauluaan, monet nuotit menivät väärin - ja itselläni ei siis ole ollenkaan sävelkorvaa, ja silti sen pystyin kuulemaan! Tyttö huomasi tämän itsekin, ja meinasi alkaa vollottamaan lavalla. Kun laulu loppui, vain harva taputti. Siis ihan oikeasti, eivätkö voineet edes myötätunnosta taputtaa LAPSELLE?! Naurunpyrskähdyksiäkin pääsi joltain :( Tytön kaksi luokkakaveria esiintyivät myös samassa tapahtumassa, mutta tyttäreni jälkeen. Heille molemmille tuli suuret aploodit, ja pakko kai minunkin on myöntää, että kummatkin lauloivat todella hyvin - heissä oli paljon ainesta jopa tuleviksi laulajiksi! Kumpikaan noista toisista tytöistä ei kuitenkaan ole kuulemani perusteella kovinkaan mukava, ja pääsin itsekin todistamaan tätä, kun lapseni esityksen aikana (ja tapahtuman jälkeen) molemmat NAUROIVAT ja BUUASIVAT tytölleni! :'(
Oma lapseni kuitenkin itki koko päivän kotona, kun itse oli epäonnistunut ja muut olivat parempia. Miten häntä pystyisi lohduttamaan?
Aina ei voi onnistua :D