Olen nainen ja kaljuuntumassa.
Ohuet vaaleat hiukset ja pälvikalju paistaa läpi, muita vaihdevuosissa olevia ja tuskailevia.
Hormonikorvausta en halua.
Kommentit (16)
Peruukkeja löytyy kauniita....ovat aidon näköisiä. Nim. Kokemusta on.
Tarkastuta kilpirauhanen ja ferritiini.
Monipuolinen ruokavalio. Onko sukuvika?
Propeciaa määrätään vaihdevuosi-ikäisille naisille. Pysäyttää hiustenlähdön. Kannattaa kokeilla ,yös Rogainea, jota saa ilman reseptiä apteekista. Suosittelen yksityisellä ihotautilääkärillä käyntiä, jos vain on varaa.
Ja tosiaan hiustenlähtö johtuu naisillakin (varsinkin keski-iässä) 99% DHT:stä. Eli sama ongelma kuin miehillä.
Mä pelästyin aamulla kun mun päähän on yöllä tullut ihan siililäntti. Ihan kun joku jyrsiä olis jyrsinyt hiuksia. Mitähän ihmettä on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy aidon näköisiä? Paistaa kilometrin päähän, että peruukki on, valitettavasti.Saisivat tehdä sellaisia ohuthiuksisten peruukkeja myös.
Täällä toinen. Kuivashamppoosta ainakin vielä hyvä apu tukevoittamaan hiuksia.
Peruukkeja on todella kauniita, käytin itse syöpähoitojen aikana. Nykyäänkin joskus kiskaisen päähän ihan huvikseni vaikka omaa tukka kasvoikin takaisin. Vaihtelu virkistää! 😊
Yhtäkkisen läiskittäisen hiustenlähdön syy on lähes aina alopecia eli pälvikalju. Jos taas hiukset eivät ole lähteneet ns juurineen, mutta silti läiskittäin niin esimerkiksi silsa on mahdollinen. Kannttaa käydä lääkärissä, sillä silsa harvoin paranee spontaanisti.
(Akneen määrätty) spironolaktoni on auttanut minulla hiustenlähtöön.
Kuivashampoot aiheuttaa hiustenlähtöä, hiuspohjan puhdistaminen todnäk useimmilta unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy aidon näköisiä? Paistaa kilometrin päähän, että peruukki on, valitettavasti.Saisivat tehdä sellaisia ohuthiuksisten peruukkeja myös.
Ei paista jollei ole joku pilailupuodin halpis. Laadukkaista joutuu kyllä pulittamaan aika pitkän pennin, minimissään tonnin.
Kalju on myös naisella kaunis. Kaljun kanssa sopii näyttävät korvakorut ja meikkiäkin voi laittaa hieman enemmän. 😊
Spirolanctoni tosiaan auttaa monilla ennen vaihdevuosi-ikää, mutta usein vaihdevuosien jälkeen Propecia on paljon tehokkaampi myös naisilla
Harvalle yli vaihdevuosi-ikäiselle naiselle sopii kalju.
Tsemppiä.