Liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta
Eihän Suomen hallitus voi olla yksin vastuussa siitä, että syntyvyys on alentunut. Kyllähän se on tietyssä iässä olevien kansalaisten asia, haluaako lapsia vaiko ei. Nykyiset lapsilisät ovat aivan riittävä kannuste edelleen syntyvyyden kohottamiseen, mutta liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta. Siitä se johtuu. Onhan hallituksen naisministereistä jo muutamat näyttäneet hyvää esimerkkiä lapsilukumäärän lisääntymiseksi, mutteivät hekään mahdottomiin pysty.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen äärimmäisen mukavuudenhaluinen, mutta silti tein kaksi lasta. Lastenkin kanssa voi olla mukavaa. Nyt toki, kun ovat itsekin aikuisia, on vielä mukavampaa :)
Lisäyksenä vielä, että biletys ei ole koskaan kiinnostanut; mieluummin sohva, suklaalevy ja saippuaooppera perjantai-iltanakin.
Itse en kovin usein jaksa bilettää, vaikka hauskaahan se silloin tällöin on. Enemmän nautin siitä että kotona on hiljaista ja siistiä. Työpäivän jälkeen saa rauhassa maata sohvalla ja katsoa telkkaria. Tai jos yhtäkkiä tekee mieli lähteä jonnekin niin ei muuta kuin takki päälle ja kengät jalkaan.
Siskollani on kaksi lasta. Ovat tällainen ”Prisma-perhe”. Molemmat vanhemmat käyvät töissä ja asuvat omakotitalossa. En pystyisi sellaiseen elämään hetkeäkään. Ihan siksi että siellä on aina jonkinasteinen meteli, kaikki menemiset vaatii hirveää suunnittelua, joka paikassa on lasten jälkiä (leluja tai tahroja), lasten kuskaus harrastuksiin on yhtä rallia (tämä on näistä kyllä se siedettävin osuus), ja omaa aikaa on illalla ennen nukkumaanmenoa max puoli tuntia.
Ei kiitos.
Tulipahan semmoinen täyslaidallinen sitä itseään taas. En biletä enkä hypi pedistä petiin, vaan elän ihan normaalia (eli monen mielestä varmasti tylsää) heteron yksiavioisen aikuisen korkeakoulutetun työssäkäyvän ihmisen elämää puolisoni kanssa. Kumpikaan meistä ei yksinkertaisesti vaan halua lapsia. Siinäpä sulle sulattelemista.
So? Mitä sitten? Järjestä oma elämäsi niin, ettei tarvi nähdä vaivaa muiden elämästä ja syytellä syyttömiä.
Kyylä-ap:lle tiedoksi: Et voi tietää yksilöiden henkilökohtaisia syitä taikka kollektiivisesti ja kollektiivisesti massahysteriana turha edes tätä miettiä, koska jokaisella omat yksilölliset syynsä ja valintansa, eivätkä ne ikinä kenellekään ulkopuolisille merkityksettömille toistenelämäänsekaantujille kuulu sitten pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta minulla on työ ja siitä maksetaan kohtuullisen hyvää palkkaa, vapaa-aikani käytän itseni hemmottelemiseen, käyn ulkona syömässä, drinkeillä, keikoilla, gallerioissa tms, elämäni on hyvää, joten miksi MIKSI vaihtaisin tämän elämäni lapsiarkeen? En nää yhtäkään hyvää syytä.
Pidä pintasi ja puolesi, ei sinun tarvitse anteeksi pyydellä tai nöyristellä alistusmääräilykiimaisia ankeuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, ahmed perheineen tehtailee lapsia ja lopulta tämäkin on hiekka-aavikko täynnä sotaisia tyhjäntoimittajia.
Tämä. Saas kattoo miten sitten pärjäävät kun kantiksia ei täällä enää ole ylläpitämässä, että opettaako Siperia
No suomimiehethän ne ovat etupäässä asioita siihen jamaan maassamme järjestäneet, ettei naiset voi lapsia Suomessa suomalaisten kanssa tehdä. Ei vakinaistetaan nuoria naisia, ei anneta heille lainaa, avioehto pitää olla koska mies ei halua elättää eikä auttaa. Harvalla naisella on oikeasti varaa yli yhteen lapseen suomimiehen kanssa ja lapsikin siitä kärsii. Ihan miesten ansiota, että vihaamanne ah me dit lisääntyvät täällä reippaammin. Turhaan kitisette, että se on vain kaikkien suomalaisten (lapsettomien) naisten syy. Vika on vähintään yhtä paljon suomimiesten.
Mitä tarkoitat suomalaisella suomimiehellä? Olen saanut lapsen miehen kanssa, joka on juridisesti suomalainen eli adoptoitu ulkomailta, käykö se vai saako mielestäsi valkoiset supisuomalaiset vain tehdä lapsia keskenään?
Saa. Suomeen adoptoidut ovat tiettävästi kasvaneet kiinni suomalaiseen kulttuuriin, saaneet suomalaisen kasvatuksen ja arvot, ovat kuin suomalaisia, mutta vain hieman erinäköisiä muista supisuomalaisista poiketen, mutta yhtälailla suomalaisia. Nyt puhutaan m a.ah.anmuutta.jista.
Romanit eivät siis ole suomalaisia. He ovat asuneet täällä jo vuosisatoja, mutta heidän kasvatuksensa, arvonsa ja kulttuurinsa EI ole suomalainen.
No montako besserwisserkehnogeeninjatkelapsosta besserwisser-ap olet itse liukuhihnatuotantona tehtaillut?
Voi hyvää päivää kirvesvartta: hallitus yksin vastuussa koko kurjistetusta ja kuiviinkupatusta kansasta?
Naisministerit ja naiset nyt yleensä vain esimerkinnäyttövelvollisia, mies(ministeri)veijarit kyllä saavat omat yksityisasiansa itsenäisesti ja itsepäisesti päättää sekä siittää menemään ja sitten jättää ja paeta vastuutaan?
Kai ihmiset nyt saavat itse päättää hankkivatko lapsia vai ei ja siihen ei ole hallituksella mitään sanottavaa.
Itse naisena en ole ikinä halunnut lapsia. Viihdyn omissa oloissani. "bilettämässä" käyn ehkä kerran tai kaksi kesässä. Mielestäni lapset on ärsyttäviä, eikä minusta äkkipikaisen luonteeni kanssa ole äidiksi. Minulla ei ole minkäänlaista hoivaviettiä lapsia kohtaan. Vihaan sitä, kun joku häiritsee untani tai omaa aikaani, kun yritän rentoutua.
Olen myös nähnyt sukulaisten, ystävien ja jopa oman vanhempieni parisuhteen epäonnistuvan lasten hankinnan jälkeen. Lasten äiti sitten on jäänyt pienen lapsen tai lapsien kanssa yksin kotiin, kun mies huitelee pitkin kyliä naisseurassa, kun lasta ei koskaan olisi ollutkaan. Tätä en todellakaan halua.
MIKÄÄN äitiydessä ei kuulosta minusta houkuttelevalta. Siihen ei auta rahat eikä ilmastoteot.
Voisin synnyttää jos valtio maksaisi siitä esim. 60 000e kärsimyskorvauksen. Muuten ei kiitos.
Tällaisten kielipuolimielisössöttäjien ei kannata leikkiä mitään tuomitsevia runoilijaälykkörunebergjumalia.
Liika (kenen yliulialistajan mittapuulla?) mukavuudenhalu ei voi "omistaa" bilettämistä, eikä toisinkaan päin.
Kenelläkään ei ole velvollisuutta lisääntyä - ja näin ollen laskea omaa elintasoaan - yhteiskunnan vuoksi.
Ja sitten jos lisääntyy niin toiset marmattaa ties mistä lapsen sairastumisen aiheuttamista poissaoloista, lapsista siellä täällä, verorahojen käytöstä lapsiin/koulutukseen/varhaiskasvatukseen. Teetpä niin tai näin, aina joku vinkumassa.
Jos kaikki lapsihullut noudattaisivat omia jeesustelujaan, heillä olisi kahden sijaan kymmenkunta lasta, eikä mitään syntyvyysvajetta olisi. Lapsi tuo leivän tullessaan, Suomessa köyhäkin on koko maailman mittapuulla rikas ja kroppa lösähtää joka tapauksessa eikä edes lösähdä, kun vain pitää itsestään huolta. Kolmatta, viidennettä ja kymmenennettä mukulaa pukkaamaan vaan, te itsekkäät ja bilettävät kahden lapsen vanhemmat.
Oon tehnyt kaksi lasta ja teen raskasta ja alipalkattua työtä hoitoalalla. Arvostus on nolla tässä yhteiskunnassa mitä tulee minunlaisen naisen “panoksen” arvostamiseen. Lisäksi lasten isä lähti lätkimään niin olen vieläpä se paljon halveksittu yh-äiti. Eronnut epäonnistuja. Pohjasakkaa.
Lapset on toki minulle rakkaita, mutta kova on hintakin (jos miettii vaikka taloudellista puolta). Lopulta kaikki on sen arvoista.
On kuitenkin ymmärrettävää ettei naiset nykyään tähän lähde, on niin paljon vaihtoehtojakin. Itse olen kiitollinen että jätin oman lapsiluvun kahteen, vaikka joskus nuorempana olisin halunnut lapsia lisääkin. Järki voitti.
Itsellä syynä, etten kykenisi huolehtimaan lapsesta mielenterveysongelmieni takia, vaikka lapsista pidänkin. Alkoholia tai päihteitä en edes käytä.
Vierailija kirjoitti:
No montako besserwisserkehnogeeninjatkelapsosta besserwisser-ap olet itse liukuhihnatuotantona tehtaillut?
Eikö tule vastausta eli nolo, paljonpuhuva hyshys tulkittava siten, että pyhempikuinmuutriviminäminäminä-ap:lla itsellään se liika mukavuudenhalu bilettämisineen, joten kepeämpi ja vaivattomampi huudella muille.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki lapsihullut noudattaisivat omia jeesustelujaan, heillä olisi kahden sijaan kymmenkunta lasta, eikä mitään syntyvyysvajetta olisi. Lapsi tuo leivän tullessaan, Suomessa köyhäkin on koko maailman mittapuulla rikas ja kroppa lösähtää joka tapauksessa eikä edes lösähdä, kun vain pitää itsestään huolta. Kolmatta, viidennettä ja kymmenennettä mukulaa pukkaamaan vaan, te itsekkäät ja bilettävät kahden lapsen vanhemmat.
Uskonlahkohihhulit supersikiävät, mutta ei täysin ongelmatonta, puhdasta ja aatteellista auvoa heilläkään.
Kyllä voin myöntää, että ihan täysin mukavuudenhalusta olen jäänyt lapsettomaksi. Olen läheltä seurannut, mitä se lapsiperhearki on, eikä kyllä sovi minun pirtaani.
Mä olen äärimmäisen mukavuudenhaluinen, mutta silti tein kaksi lasta. Lastenkin kanssa voi olla mukavaa. Nyt toki, kun ovat itsekin aikuisia, on vielä mukavampaa :)