Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta

Vierailija
30.09.2021 |

Eihän Suomen hallitus voi olla yksin vastuussa siitä, että syntyvyys on alentunut. Kyllähän se on tietyssä iässä olevien kansalaisten asia, haluaako lapsia vaiko ei. Nykyiset lapsilisät ovat aivan riittävä kannuste edelleen syntyvyyden kohottamiseen, mutta liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta. Siitä se johtuu. Onhan hallituksen naisministereistä jo muutamat näyttäneet hyvää esimerkkiä lapsilukumäärän lisääntymiseksi, mutteivät hekään mahdottomiin pysty.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Minua ei kiinnosta biletys, lapset ja varsinkin vauvat ovat vaan mielestäni vastenmielisiä. Ei varmaan ihan yleisin tilanne ja toivoisin itsekin, ettei näin olisi, mutta pikkulapset ovat minusta vähän kuin rappioalkoholisteja: sekavia, housuun kusevia, äänekkäitä, itsekkäitä, kaljuja, pallomahaisia tikkujalkoja, joiden puheesta ei saa selvää.

Ja kyllä, järkitasolla tiedän, että niiden kuuluu olla semmoisia. Mutta se aiheuttaa minussa silti tunnetasolla alkukantaisen inhoreaktion. En tiedä mikä on päässä vinksallaan, mutta vauvanuket ja vauvat yököttivät minua jo ihan pienenä.

Onneksi olen syntynyt aikana, jolloin saan itse valita.

Vierailija
42/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella syynä on se, että lapsia ei haluta. Se on erittäin hyvä syy olla hankkimatta lapsia.

On myös paljon ihmisiä, jotka haluaisivat lapsia, mutta rahatilanne lykkää päätöstä aina eteenpäin, jonka seurauksena hedelmällisin ikä menee ohi. Hyvä taloustilanne myös mm. helpottaa päätöstä kolmannen lapsen hankkimisesta, kun huonommassa tilanteessa jäädään enempiä miettimättä kahteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahto on surkastunut.

Vierailija
44/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntopolitiikka joka suosii sinkkuja. Sinkuille maksetaan täysi asumistuki vaikka olisi varaa maksaa asuminen itse. 

Vau, vai että täysi asumistuki. Entäs muut kulut? Tiedätkö niistä mitään? Ovatko sinkut jotain homogeenista kansaa, jotka on veistetty samasta puusta? Tunnetko kaikkien taustat? Ongelmat? Velat? Terveydentilan? Ym.?

Huoh..

+sinkku maksaa kaikesta tavallaan tuplana, asumisen yksin, kaikki kulut yksin. Toisaalta mun elämä oli sinkkuna halvempaa kuin nyt parisuhteessa, mutta olenkin mies.

Vierailija
45/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton bilettämisen voisi jättää aloituksesta pois. Mä en biletä. Mulle riitti pelkkä mukavuudenhalu ja järjettömän suuri tarve omaan aikaan. Puoliso on, mutta molemmat tarvitsemme omaa tilaa ja omaa aikaa, niin hyvin on mennyt.

Vierailija
46/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä aina nuorena ymmärrä ja vanhempana ymmärtää että olinpa typerä. Parasta ikinä oli saada vauva, nyt aikuinen, kiitollinen. 

Vierailija
47/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti, jankuti.

Vierailija
48/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta, mutta kyllähän tämä lasten hankinta on vähän hankaloittanut elämää, enkä tarkoita nyt mitään mukavuudenhalua bilettämisineen, vaan urakehitystä. Kun aloin ensimmäistä odottamaan, olin määräaikaisessa työsuhteessa NAISvaltaisella alalla, toimistossa. Esihenkilö järkyttyi raskaudesta, siirsi mut tylsempiin hommiin, en päässyt kehittämään osaamista eikä määräaikaisuutta uusittu, vaikka muilla uusittiin enkä edes saikulla ollut kertaakaan... Ilmeisesti mennyt mainekin tuolla työpaikalla, kun ei ole edes haastatteluun ton jälkeen päässyt vaikka hyvin työt hoidin ja suosittelutkin sain.

Nyt sitten opiskelen uutta ammattia, miesvaltaiselle alalle. 2 kk laskettuun aikaan, joka päivä kuulee miten mun paikka ei olisi siellä opiskelemassa (ei taaskaan mitään vaivoja, että saikulle pääsisi) ja epäillään, että unohdan kaiken äitiysloman aikana ja vihjaillaan että kannattas lopettaa vaan koko koulu.

En tiedä tulenko työllistymään yhtään minnekään enää tämän muksun äitiysvapaan jälkeen, helpommalla pääsisi ilman lapsia... Ja todennäköisesti jatkossa sitten työnsaanti hankaloituu senkin takia kun työnantajat kuvittelee et mä jään kotia hoitaa sairasta muksua, siitäkin huolimatta että meillä on koti-isä kotona 24/7. Koska se nyt vaan on naisen homma hoitaa ne.

Vierailija
49/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ehkäisyt ja sen pettäessä abortti niin ei ole pakko lisiä. Kuolemakin on mieluisempi vaihtoehto kuin synnytys ja lapsen hoito.

Vierailija
50/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan se ettei tänne kiinnosta tehdä enempää suurten ikäluokkien elättäjiä.

Se ettei haluta päivähoidon ja neuvolan henkilöstöä (myöhemmin koulun) urkkimaan henkilökohtaisia asioitasi ja arvostelemaan jokaista liikettä syömisineen ja nukkumisineen. Oikeasti, wtf kun neuvolan kyselyissä urkitaan vanhempien seksielämäkin ja tiedot toimitetaan päiväkodille.

Se, että lapsiperheet on tänä päivänä yksin, muun suvun asuessa ehkä kaukana. Työelämän haasteet perhe-elämään yhdistettynä, yhden ihmisen palkalla ei pärjää ja nukkuakaan ei saa. Vieläkö ne päiväkodissa inisee ettei edes kaupassa saa käydä ennen lapsen hakemista, samaan aikaan työttömien hoidattaessa lapsensa ilmaiseksi? Täydet hoitomaksut kyllä kelpaa.

Lapsiin on varaa vain tukieläteillä ja rikkailla, perus keskituloinen kaikki itse maksaen on aika heikoilla.

Vierailija
51/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi. Enempää en halua.

Suurin syy on traumoja aiheuttanut synnytysväkivalta.

En halua kokea samaa nöyryytystä ja painajaista enää uudelleen.

Jos viranomaisilta ja hoitohenkilökunnalta kysytään, eihän synnytysväkivaltaa tapahdu Suomessa.

Pas kat!

Vierailija
52/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, ahmed perheineen tehtailee lapsia ja lopulta tämäkin on hiekka-aavikko täynnä sotaisia tyhjäntoimittajia.

Vierailija
53/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heppoisesti unohtuu se asia, ettei lapsia haluamattomat halua lapsia eikä heitä pidä painostaa tekemään lapsia. Moni mies, joka ei ole halunnut lapsia, on esimerkiksi aika surkea isä. Naisilla olisi sama juttu jos heillä ei olisi jälkiehkäisyn ja abortin mahdollisuutta. Suomessa on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka periaatteessa HALUAISIVAT lapsen tai lapsia, mutta heillä ei ole siihen mahdollisuutta. Miksi lasten tekoon painostetaan ihmisiä, joilla ehkä olisi tai ehkei ole mahdollisuutta, mutta eivät halua? Miksi kysytä, mitkä ovat syyt lapsia haluavien lapsettomuuteen? Päästäisiin äkkiä öyh öljystä pidemmälle. Nykyään vanhemmuuteen suhtaudutaan eri tavalla kuin vaikkapa 80-luvulla. Suomessa on myös hyvin erilaiset olosuhteet kuin vaikkapa 80-luvulla. Etenkin pienituloisista naisissa on lapsia HALUAVIA, jotka eivät koe, että he pystyvät huolehtimaan lapsesta haluamallaan tavalla. Miksi he näin kokevat? Olisi minusta mielenkiintoisempi kysymys. Onko keskustelussa yleensä vaikea myöntää, että kaikilla yhteiskunnassamme ei vain ole asiat riittävän hyvin eikä välttämättä muutosta näköpiirissään, jotta lapsia voisi hyvällä omatunnolla tehdä?

- kolmen mamma

Vierailija
54/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, ahmed perheineen tehtailee lapsia ja lopulta tämäkin on hiekka-aavikko täynnä sotaisia tyhjäntoimittajia.

Tämä. Saas kattoo miten sitten pärjäävät kun kantiksia ei täällä enää ole ylläpitämässä, että opettaako Siperia

Vierailija
55/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntopolitiikka joka suosii sinkkuja. Sinkuille maksetaan täysi asumistuki vaikka olisi varaa maksaa asuminen itse. 

Mitäh?? En minä ainakaan mitään asumistukea saa. Tulot noin 1400 nettona. Asun yksin.

Vierailija
56/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole enkä synnytä tänne maahan veron-maksajaksi. Veronmaksajaksi joka elättää etnisiä lokkeja !

Vierailija
57/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, vai että täysi asumistuki. Entäs muut kulut? Tiedätkö niistä mitään? Ovatko sinkut jotain homogeenista kansaa, jotka on veistetty samasta puusta? Tunnetko kaikkien taustat? Ongelmat? Velat? Terveydentilan? Ym.?

Huoh..

Nuoret sinkut ovat veistetty aika samasta puusta.  Ovat opiskelemassa tai työelämässä ja olisi periaatteessa varaa maksaa koko asumisensa itse mutta yhteiskunta nostanut heidät jalustalle ja maksaa täydet tuet siitä että asuu yksin Helsingin, Turun tai Tampereen keskustassa. Heti jos muuttaa yhteen toisen kanssa tippuu tuet. 

Ei, vaan tämä kommentoijanuija on samasta puusta kuin muutkin kaltaisensa etovat toisten yksityisasioihin kenenkään kysymättä/pyytämättä nokkansa tunkevat 13tusinassa sieluttomat rivimääräilijäpäsmärit.

Vierailija
58/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi lapsi. Enempää en halua.

Suurin syy on traumoja aiheuttanut synnytysväkivalta.

En halua kokea samaa nöyryytystä ja painajaista enää uudelleen.

Jos viranomaisilta ja hoitohenkilökunnalta kysytään, eihän synnytysväkivaltaa tapahdu Suomessa.

Pas kat!

Jahas, kolme kätilöä jo aktivoituneet sulkemaan synnyttäneen suun. Hys hys, eihän meillä Suomessa... 😏

Vierailija
59/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä ihmettä se sinulle kuuluu, jos vaikka joku jättää lapsen tuostakin syystä hankkimatta?

Huolestuttavinta on juuri tämä myrkyllinen muiden ihmisten, heidän tekemistensä ja elämänvalintojensa asiaton arvosteleminen, dissaaminen ja pyrkiminen määräilemään ja päättämään muiden asiat puolestaan.

Tämä on pelkkää huonoa käytöstä ja öykkäröintiä. Hoitakaa tyrannit omat asianne ja antakaa muiden elää.

Vierailija
60/181 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Saas kattoo miten sitten pärjäävät kun kantiksia ei täällä enää ole ylläpitämässä, että opettaako Siperia

No suomimiehethän ne ovat etupäässä asioita siihen jamaan maassamme järjestäneet, ettei naiset voi lapsia Suomessa suomalaisten kanssa tehdä. Ei vakinaistetaan nuoria naisia, ei anneta heille lainaa, avioehto pitää olla koska mies ei halua elättää eikä auttaa. Harvalla naisella on oikeasti varaa yli yhteen lapseen suomimiehen kanssa ja lapsikin siitä kärsii. Ihan miesten ansiota, että vihaamanne ah me dit lisääntyvät täällä reippaammin. Turhaan kitisette, että se on vain kaikkien suomalaisten (lapsettomien) naisten syy. Vika on vähintään yhtä paljon suomimiesten.

Mitä tarkoitat suomalaisella suomimiehellä? Olen saanut lapsen miehen kanssa, joka on juridisesti suomalainen eli adoptoitu ulkomailta, käykö se vai saako mielestäsi valkoiset supisuomalaiset vain tehdä lapsia keskenään?