Liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta
Eihän Suomen hallitus voi olla yksin vastuussa siitä, että syntyvyys on alentunut. Kyllähän se on tietyssä iässä olevien kansalaisten asia, haluaako lapsia vaiko ei. Nykyiset lapsilisät ovat aivan riittävä kannuste edelleen syntyvyyden kohottamiseen, mutta liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta. Siitä se johtuu. Onhan hallituksen naisministereistä jo muutamat näyttäneet hyvää esimerkkiä lapsilukumäärän lisääntymiseksi, mutteivät hekään mahdottomiin pysty.
Kommentit (181)
Niin, miehillä on helppo jatkaa omaa elämää vaikka perheeseen syntyy lapsi. Moni heistä vaan bilettää vaikka pitäisi olla kotona.
90% ihmisistä ei halua bilettää. Outoja mietteitä sinulla.
ei tänne kukaan lapsia halua kärsimään
Epäilisin enemmän että ollaan valmiita hyväksymään huonoja puolia kumppanissa vähemmän kuin ennen. Erotilastot on jo pitkään olleet karua luettavaa.
Juon alkoholia ja poltan pilveä silloin tällöin, en halua menettää lapsia sen takia. Todella herkästi joudutaan sossun syyniin nykyisin, mikä tietysti ihan hyvä asia, mutta nykyisin vanhemmuus tarkoittaa hyvin pitkälti päihteettömyyttä.
Jos nainen synnyttää lapsen, ja mies hoitaa siitä eteenpäin lapsen ja kodin, niin sitten voin suostua. Minua ei kiinnosta lastenhoito eikä kotityöt. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Epäilisin enemmän että ollaan valmiita hyväksymään huonoja puolia kumppanissa vähemmän kuin ennen. Erotilastot on jo pitkään olleet karua luettavaa.
Miksi elämästä ei saisi nauttia?
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen synnyttää lapsen, ja mies hoitaa siitä eteenpäin lapsen ja kodin, niin sitten voin suostua. Minua ei kiinnosta lastenhoito eikä kotityöt. Olen nainen.
Tilaa kreikkalainen kotimies. Entisellä naapurilla oli. Miehensä jäi aina kotiin hoitamaan kotia sekä myöhemmin (IG:n mukaan) heidän yhteistä lasta. Osasi myöskin tehdä maittavaa ruokaa 😋
Asuntopolitiikka joka suosii sinkkuja. Sinkuille maksetaan täysi asumistuki vaikka olisi varaa maksaa asuminen itse.
Vierailija kirjoitti:
Juon alkoholia ja poltan pilveä silloin tällöin, en halua menettää lapsia sen takia. Todella herkästi joudutaan sossun syyniin nykyisin, mikä tietysti ihan hyvä asia, mutta nykyisin vanhemmuus tarkoittaa hyvin pitkälti päihteettömyyttä.
Tämä on totta. Omat vanhemmat biletti aika surutta, vaikka oli lapsilauma vauhdittavana. Nykyään otettaisiin varmaan huostaan. Itse siis 80-luvulla syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Asuntopolitiikka joka suosii sinkkuja. Sinkuille maksetaan täysi asumistuki vaikka olisi varaa maksaa asuminen itse.
Vau, vai että täysi asumistuki. Entäs muut kulut? Tiedätkö niistä mitään? Ovatko sinkut jotain homogeenista kansaa, jotka on veistetty samasta puusta? Tunnetko kaikkien taustat? Ongelmat? Velat? Terveydentilan? Ym.?
Huoh..
Vierailija kirjoitti:
Dystopiaa kohti olemme menossa. Perheellä ei ole samanlaista itseisarvoa kuin ennen, lapsia voi suunnilleen kohta jo teettää mittatilaustyönä. Ajan henki on jäinen ja mekanistinen mitä ihmisyyteen tulee. Ajan kysymys, milloin kristillinen moraali aletaan nähdä halveksittavana heikkoutena. Materialismi ja new age-höperöinti jää ainoaksi lohduksi.
Riippuu toki missä asuu ja millainen suku/tukiverkosto, mutta saattaa olla parempi että jättää tekemättä, jos eväät ovat huonot.
Mitä sitten? Kukin saa päättää omat henkilökohtaiset yksityisasiansa (mm. perhesuunnittelu, jne) ihan itse.
Sinäkin ap olet tietysti yhtälailla vapaa päättämään näistä asioista joko itse tai (olemattoman;) kumppanisi kanssa, muita et silti voi määrätä ja/tai tyrannisoida oman minäminäminätiedänparhaiten -mielesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dystopiaa kohti olemme menossa. Perheellä ei ole samanlaista itseisarvoa kuin ennen, lapsia voi suunnilleen kohta jo teettää mittatilaustyönä. Ajan henki on jäinen ja mekanistinen mitä ihmisyyteen tulee. Ajan kysymys, milloin kristillinen moraali aletaan nähdä halveksittavana heikkoutena. Materialismi ja new age-höperöinti jää ainoaksi lohduksi.
Riippuu toki missä asuu ja millainen suku/tukiverkosto, mutta saattaa olla parempi että jättää tekemättä, jos eväät ovat huonot.
Tulevaisuus saa huolehtia itsestään, elän elämääni niin, että se on minulle mielekästä.
eri
Ei biletys liity tähän mitenkään. Itse en halua lapsia koska en halua tuottaa maapallolle lisää ihmisiä tai ainakaan itse huolehtia niistä ja laittaa rajallisia resurssejani (aika, raha, into) sellaiseen mitä en itse edes halua. Biletyksen sijaan teen vaikka tilkkutöitä tai halin kissaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, vai että täysi asumistuki. Entäs muut kulut? Tiedätkö niistä mitään? Ovatko sinkut jotain homogeenista kansaa, jotka on veistetty samasta puusta? Tunnetko kaikkien taustat? Ongelmat? Velat? Terveydentilan? Ym.?
Huoh..
Nuoret sinkut ovat veistetty aika samasta puusta. Ovat opiskelemassa tai työelämässä ja olisi periaatteessa varaa maksaa koko asumisensa itse mutta yhteiskunta nostanut heidät jalustalle ja maksaa täydet tuet siitä että asuu yksin Helsingin, Turun tai Tampereen keskustassa. Heti jos muuttaa yhteen toisen kanssa tippuu tuet.
Minulla ei ole lapsia, koska ei ole naista
M30
Liika?
Jos joku haluaa mieluummin bilettää (tai tehdä mitä tahansa muuta) kuin hankkia lapsia, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi hankkia lapsia?
Paljon sait pskaa mahtumaan samaan aloitukseen.