Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvikengät, joissa pitävä pohja? (naiselle)

Vierailija
22.11.2014 |

Onko olemassa talvikenkiä, joissa on ihan oikeasti pitävä pohja? Ei kuitenkaan mitään "nastalenkkareita". Kengissä pitäisi olla myös suht lämmin vuori (ei mitään megapaksua sentään) ja niiden pitäisi olla loskanpitävät. Nyt olin ulkona Merrellin vaelluskengissä ja ne ainakin ovat superliukkaat!

Minulla on tasapaino-ongelmia erään sairauden takia, vaikka olen vielä suht nuori (38v). Kävelen mielelläni töihin, mutta pitävien talvikenkien löytyminen on oikea ongelma. Ihan peilijäisellä kelillä käytän irrotettavia nastoja. Sorel-merkistä en pidä, ovat liian isoja ja painavia minun makuuni, mutta jotain samantyylistä saa ehdottaa! Kengät pitää saada kaupasta pk-seudulta, en halua tilata summassa netistä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on niin vaikeaa löytää hyvännäköiset talvikengät, joissa on sekä pitävä pohja että ovat myös vedenkestävät?! Löysin tämän vanhan ketjun kun etsin. Saa antaa vinkkejä! Varsinkin kaupoissa tarjonta on olematon, ja pitäisi sokkona tilata netistä ja lähteä palautusrumbaan. Onko Aaltosen, Pomarin ja Sievin kengät goretex? Harvoissa mainitaan goretex.

Vierailija
42/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta aihe aina ajankohtainen, kun ääriolosuhteet Suomessa lisääntyy ja talvikeli vaihtelee: saattaa olla pakkasta, lunta ja jäätä ja vesisadetta saman päivän aikana. Talvikenkien pohjilta vaaditaan paljon. Kaupoissa myydään paljon hyvännäköisiä itsemurhakenkiä, mutta minkä merkkiset kengät toimivat Suomen keliolosuhteissa parhaiten? Hagwag, Sievi, Pomar...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikenkiin kannattaa laitattaa Permagrip-pohjalliset, ei maksa kuin 19,99.

https://m.facebook.com/stillgamememe/videos/1290974270965854/

Vierailija
44/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävän kengän pohjan tunnistaa siitä kun laitat kengän liukkaalle lattialle ja koitat työntää sitä siinä niin onko kitkaa? Jos kenkä liikkuu kevyesti, ei hyvä. Jos vaikeampi saada liikkeelle, pitää se hyvin liukkaallakin.

Vierailija
45/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kitkapohjaiset Icebugit urheiluliikkeestä. Lämpimät, vedenpitävät ja hyvä pohja. Suosittelen.

Vierailija
46/53 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. ostin uudet Lenni kengät ja pohja ei pidä yhtään jäällä. Yli 10 vuotta vanhat Sievin talvinilkkurit voittaa satanolla. Pohjat on oikeaa kumia ja tarttuu jäähän niin että napsahdus kuuluu kun irtoaa... ja lumi tarttuu pohjaan niin ettei tahdo puhtaaksi saada,tosi iso ero.

Vierailija
47/53 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi merkkiä olen löytänyt jolla on ollut pitäviä pohjia ilman nastoja, Sievin jalkine ja Merrell. Sievit olen jo pitkään tiennyt pitävimmiksi, siltä on hyvät talvisaappaat.

Vähän reilu vuosi sitten ostin mustat Merrellin matalavartiset talvikengät pitopohjalla (jotain sinistä vähän hiekan tuntuista kuvioissa) jotka pitävät suurinpiirtein yhtä hyvin. Tänä talvena ostin Merrellin talvikengät joissa on hyvät pohjat, mutta ilman tuota pitoa, eikä ole samalla tavalla jäisellä pitävät, vaikka toimivat tosi hyvin muuten.

Sievin jalkineissakin pitää erikseen valita kengät joille liukkaan pito on ilmoitettu, mutta Sieviläisissä se ilmenee helposti merkinnöistä.

Vierailija
48/53 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on niin vaikeaa löytää hyvännäköiset talvikengät, joissa on sekä pitävä pohja että ovat myös vedenkestävät?! Löysin tämän vanhan ketjun kun etsin. Saa antaa vinkkejä! Varsinkin kaupoissa tarjonta on olematon, ja pitäisi sokkona tilata netistä ja lähteä palautusrumbaan. Onko Aaltosen, Pomarin ja Sievin kengät goretex? Harvoissa mainitaan goretex.

Ikuisuuskysymys kun kaikkea ei voi saada.

Lämpimät ja pitävät pohjat ovat tärkein kriteeri ja kun vielä kohtalaisen iso kavio.  Kaikki kenkäni eivät ole silti rumia.  Eccot ainakin nämä jotka nyt käytössä ovat hyvät.

Vierailija
49/53 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö noilla Sorel-saappailla pystyssä?

Vierailija
50/53 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanwag, Sievi, Columbia

Vierailija
51/53 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievi. Omat on jo 10 vuotta vanhat, mutta kertaakaan en ole ne jalassa liukastunut ja kaatunut.

Vierailija
52/53 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota grip+-pitopohjaa ainakin mainostavat nämä kotimaiset valmistajat paljon, toimiiko se käytännössä? Vai onko se sama asia kuin mikä tahansa kumipohja?

Ei toimi muuten kuin pakkaskeleillä. Plusasteilla ja nollan tuntumassa pohja on liukkaampi kuin juoksukenkä jäällä. Suorastaan hengenvaarallinen. Jos kävelykatu on yhtään kalteva valut kirjaimellisesti autotielle vaikka seisoisit paikallaan.

Vierailija
53/53 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestin leveyskin vaikuttaa tasapainoon. Kapeat naistenkengät on somat, mutta saappaat esim Kuoma on leveämpi. Lasten kuomakokoja on 39 asti, ja ne vasta onkin leveät. Sisälle voi laittaa pohjalliset.