Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytyisi mukava nörttipoika?

Vierailija
22.11.2014 |

Olen ollut ihan hirveän pitkään yksin ja haluaisin vihdoin itselleni kumppanin. Olen tullut siihen tulokseen että vain nörtit käyvät, kun omat kiinnostuksenkohteet ovat mitä ovat. Olen siis reilu parikymppinen nainen, sinkku ollut nyt muutamia vuosia. Ihan normaalin näköinen ja -kokoinen, kauniiksikin kehuttu. Sinisilmäinen pitkätukkainen brunette (tosin hiukseni ovat aika usein sellainen sekainen moppi), pituutta 163cm ja painoa n. 55kg, päässä hipster-lasit ja päällä huppareita ja tummia farkkuja, jos joku haluaa luoda mielikuvan siitä miltä näytän.

Olen vain oikeassa elämässä niin tuhottoman syrjäänvetäytyvä ja omissa oloissani viihtyvä, etten oikein ikinä tutustu kehenkään. En uskalla mennä esimerkiksi yliopiston peli-iltoihin tai kaupunkini hackerspaceen puuhastelemaan. Olen siis opiskelija ja kiinnostuksen kohteina Internet kokonaisuudessaan, nautin esimerkiksi ihan hirveästi tiedostojen tai tiedon metsästämisestä Internetistä. Muita kiinnostuksen kohteita mm. anime/manga (suosikkeja mm. Attack on Titan, Baccano, One Piece jne.), kirjat (John Irving ja Haruki Murakami suosikkikirjailijoita), pelailen toisinaan PS3-pelejä (suosikkeja mm. Heavy Rain, Skyrim, Portal 2 jne.), myös jotkut harvat ja valitut länsimaiset sarjat käy (näitä tasan kolme: Game of Thrones, Sopranos ja Twin Peaks).

Ongelmana on vaan se, että olen hirveän ujo. En uskalla mennä juttelemaan enkä mihinkään coneihin sun muihin. Elän ihan täysin oman pääni sisällä ja tykkään puuhastella yksin suurimman osan ajasta. Kiinnostuksen kohteeni ovat myöskin niin laajat etten oikein istu sellaiseen tiettyyn alakulttuuriin juurtuneeseen porukkaan, tietämykseni ei ole tarpeeksi syvä ja toisaalta kaikki muukin kiinnostaa, joten tylsistyn. Lisäksi en netissä oikein tiedä miten ihmisiä lähestytään ja mistä voisin löytää aikuisia (20 ->) ihmisiä joita kiinnostaa samat asiat. Foorumit kenties? Nörtit, missä te oikein pyöritte? Ja ihan rehellisesti, uteliaisuudesta: jos kaltaiseni ujo nörttinainen rohkaistuisi lähestymään, olisitko kiinnostunut?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:45"]

Listaamasi jutut eivät ole mitään "nörttijuttuja", vaan sellaisia pintapuolen raapaisuja, joita peruskoulun jokainen jonne ja jonna on tutkiskellut. Kaikki shounen-kohdeyleisön japanisarjat ja Skyrimit ovat casual-harrastajien juttuja. Jos ollaan oikeasti kiinnostuneita animesta/peleistä/tms, niin noiden jälkeen yleensä siirrytään vähän syvällisempään sisältöön.

Kun lasketaan yhteen tuo casual-taso ja nörttiyden painottaminen, niin sinusta tulee vähän sellainen "gamer girl" mielikuva, mikä ei ole kauhean hyvä asia, jos haluaisit nimenomaan nörttipojan. Nörtillä kun yleensä tarkoitetaan nimenomaan henkilöä, joka on syvällä harrastuksessaan.

[/quote] Sanotaanko näin, että en koe velvollisuudekseni puolustaa omaa "nörttiyttäni". Mainitsin kiinnostuksen kohteitani ja kuten varmastikin huomasit, mainitsin ongelmakseni myöskin sen, että minua kiinnostaa kaikki tasaisesti eikä mikään niin paljoa, että kokisin harrastuneisuuden mielekkääksi. Mutta voit olla oikeassa, en ole vaivautunut tutustumaan nörttikulttuurin sosiaalisiin aspekteihin, joten en ole tietoinen siitä että yhteisön sisällä on noinkin "natseja" sääntöjä siitä että kuka nyt on sellainen ihan oikea nörtti ja kuka ei.

Ap

Vierailija
22/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:24"]

No netissähän meitä yleensä pyorii, emmekä mekään ole hyviä lähestymään naisia ainakaan "iskeminen" mielessä. Itse lienen kyllä liian vanha pojaksi.

[/quote]

Enkö olekin oikeassa, että sun kaltaiselle kannattaa kuvailla itseään ensin muuten kuin ulkonäköä?

-nörtin vaimo

[/quote]

En ole oikeastaan koskaan miettinyt asiaa. Ap:n viestissä hyppäsin ensilukemalla suoraan sen yli, koska olin enemmän kiinnostunut muuten mikä tekee hänestä nörttipoikaa kaipaavan mutta en nyt ainakaan tunnista saavani negatiivista vaikutelmaa tuollaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:54"]

No netissähän meitä yleensä pyorii, emmekä mekään ole hyviä lähestymään naisia ainakaan "iskeminen" mielessä. Itse lienen kyllä liian vanha pojaksi.

[/quote]

Enkö olekin oikeassa, että sun kaltaiselle kannattaa kuvailla itseään ensin muuten kuin ulkonäköä?

-nörtin vaimo

[/quote]

En ole oikeastaan koskaan miettinyt asiaa. Ap:n viestissä hyppäsin ensilukemalla suoraan sen yli, koska olin enemmän kiinnostunut muuten mikä tekee hänestä nörttipoikaa kaipaavan mutta en nyt ainakaan tunnista saavani negatiivista vaikutelmaa tuollaisesta.

[/quote]

Hyppäsit kuitenkin sen kohdan yli kiinnostavampiin juttuihin. Tämä riittää tukemaan pointtiani.

Vierailija
24/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrittelisin nörtiksi paljolti omiin asioihinsa keskittyvän ujon ja hieman sulkeutuneen henkilön. Niistä voi varmasti löytää helmen puolison, mutta jää pitää saada murrettua. Tiedän useita nörttejä, jotka panostavat ulkonäköönsä, mutta jotka eivät uskalla avata suutaan kun olisi tarpeen..

Öitä ;)

Vierailija
25/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 kuvailit ihan perus introvertin.

Vierailija
26/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluttaudu mielenkiinnonkohteidesi harrastajien irkkikanaville, forumeille sun muihin yhteisöihin, ja tutustu ihmisiin ihan kaverimielessä. Joukosta saattaa aika helpostikin löytyä joku joka miellyttää syvemmin, ja samalla saat ystäviäkin. Suunnilleen ikäisenäsi peli- ja animeharrastajana olen löytänyt kaikki poikaystäväni tuota kautta, ja samoin monet piireissä liikkuvat ystävänikin sekä muut tutut ovat pariutuneet melko ahkerasti.

Tuollainen harrastuneisuuden arvottaminen saattaa tosiaan joissain piireissä olla melko kovaa, mutta koeta pitää pää pystyssä. Toki jos ympäröit itsesi aiheesta syvemmin kiinnostuneilla ihmisillä, niin oma mielenkiintosikin saattaa herätä pintaraapaisutasoa enemmän.

Vierailija
27/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:35"]

-nörtin vaimo

[/quote] En varsinaisesti kuvaillut ulkonäköäni kalastellakseni lisäpisteitä, lähinnä ajattelin kuvailla itseäni niin tarkkaan kuin mahdollista, jotta lukijat saisivat mahdollisimman kattavan kuvan minusta. Minullekaan miehessä ei todellakaan ole tärkeintä se miltä hän näyttää, vaan että muuten natsaa, mutta en kyllä aio valehdellakaan siinä että ilman minkäänlaista fyysistä vetoa suhdetta on hankala ylläpitää. Toki ymmärrän kyllä, että ulkonäköni kuvailu saattoi antaa sellaisen kuvan, että haluan nostaa fyysistä olemustani jotenkin jalustalle vaikka näin ei siis ollut tarkoitus. Anteeksi.

Ap

[/quote]

Älä pyytele tuommoisia asioita anteeksi.

Tarkoitus oli lempeästi näyttää sinulle, että miten kannattaa "nörttiä" lähestyä. Ainakaan niissä piireissä missä itse liikun, ei arvosteta ulkonäkökeskeisyyttä. Jos enimmäinen itsestäsi kertoma asia on ulkonäkö, se antaa huonon vaikutelman. Totta kai jotain voi kertoa. Ehkä ennemmin kannattaa mainita parilla sanalla yleisvaikutelma ja jättää hiusten väri ja paino pois.

Olen itsekin hyvännäköinen nainen ja tiedän sen, mutta sitä ei kannata koskaan tuoda millään lailla esille. Eikä kokaan vedota sukupuolleensa missään asiassa. Tosin minun tuttavapiiri on aika hard core-nörttejä. Ehkä nuoremmat pojat antavat enemmän anteeksi.

[/quote]

Mitä ihmettä höpötät :) Kannattaa jättää paino ja hiusten väri pois? No ehkä jos aikoo johonkin nettisuhteeseen, mutta onhan noi nyt aika oleellisia juttuja että saa vähän kuvaa miltä toinen näyttää. Varmaan kuvaakaan ei kannata näyttää missään tapauksessa?

Vierailija
28/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 04:01"]

25 kuvailit ihan perus introvertin.

[/quote]

Ehkäpä sitä on sitten sosiaalisiakin nörttejä tai toki onkin. Yksi tuttuni vain tuli mieleeni, kun tuolla joku kirjoitti nörtin määritelmään ettei kiinnitä huomiota ulkonäköönsä. Ap olisi tietty paras henkilö kuvailemaan minkälaista nörttiä hakee. Minua on vain harmittanut, kun tiedän että tuo työssään erittäin pätevä kaveri on ollut vuosia yksin vaikka innostuu kyllä juttelemaan kun häneen tutustuu. Olisin toivonut että hänkin löytäisi rinnalleen kumppanin.

Vierailija
29/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 04:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:35"]

-nörtin vaimo

[/quote] En varsinaisesti kuvaillut ulkonäköäni kalastellakseni lisäpisteitä, lähinnä ajattelin kuvailla itseäni niin tarkkaan kuin mahdollista, jotta lukijat saisivat mahdollisimman kattavan kuvan minusta. Minullekaan miehessä ei todellakaan ole tärkeintä se miltä hän näyttää, vaan että muuten natsaa, mutta en kyllä aio valehdellakaan siinä että ilman minkäänlaista fyysistä vetoa suhdetta on hankala ylläpitää. Toki ymmärrän kyllä, että ulkonäköni kuvailu saattoi antaa sellaisen kuvan, että haluan nostaa fyysistä olemustani jotenkin jalustalle vaikka näin ei siis ollut tarkoitus. Anteeksi.

Ap

[/quote]

Älä pyytele tuommoisia asioita anteeksi.

Tarkoitus oli lempeästi näyttää sinulle, että miten kannattaa "nörttiä" lähestyä. Ainakaan niissä piireissä missä itse liikun, ei arvosteta ulkonäkökeskeisyyttä. Jos enimmäinen itsestäsi kertoma asia on ulkonäkö, se antaa huonon vaikutelman. Totta kai jotain voi kertoa. Ehkä ennemmin kannattaa mainita parilla sanalla yleisvaikutelma ja jättää hiusten väri ja paino pois.

Olen itsekin hyvännäköinen nainen ja tiedän sen, mutta sitä ei kannata koskaan tuoda millään lailla esille. Eikä kokaan vedota sukupuolleensa missään asiassa. Tosin minun tuttavapiiri on aika hard core-nörttejä. Ehkä nuoremmat pojat antavat enemmän anteeksi.

[/quote]

Mitä ihmettä höpötät :) Kannattaa jättää paino ja hiusten väri pois? No ehkä jos aikoo johonkin nettisuhteeseen, mutta onhan noi nyt aika oleellisia juttuja että saa vähän kuvaa miltä toinen näyttää. Varmaan kuvaakaan ei kannata näyttää missään tapauksessa?

[/quote]

Tarkoitan, että yksityiskohtainen kuvailu heti kättelyssä on turhaa. Vai miten nopeasti tunnet tarpeelliseksi tietää BMI:n ja silmien värin?

Vierailija
30/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:54"]

[/quote]

-nörtin vaimo

[/quote]

[/quote]

Hyppäsit kuitenkin sen kohdan yli kiinnostavampiin juttuihin. Tämä riittää tukemaan pointtiani.

[/quote]

Ei nyt ihan niinkään. Hyppäsin sen yli, koska luin sanan "parikymppinen" ja totesin, että ei koske minua. Jos olisin lukenut potentiaalisesta treffikumppanista, niin olisin kyllä siitä ulkonäöstäkin ollut ehkä kiinnostuneempi.

Tosin täytyy sanoa, että kun olen netissä ihan kaveritasolla ihmisiin tutustunut, niin olen huomannut, että ihan sellaistenkin ihmisten kanssa olen ystävystynyt, joiden ulkonäkö olisi varmasti irl karkoittanut minut mutta ensin ihmiseen tutustuttuani pitänyt heitä ihan miellyttävän näköisinikäkin. Parisuhteeseen asti tällaista ei ole kyllä tullut kokeiltua.

Vierailija
31/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Ap:n saaman tylytyksen määrä kyllä vahvistaa mun käsitystä nörteistä elitistisinä ja ylimielisinä peeaivoina, vaikka nörttiyhteisöjähän mainostetaan sellaisina suvaitsevaisina mukavina ryhminä, on todellisuus toinen. Jos kehtaat vaikkapa omata vaginan ja jopa panostaa ulkonäköösi, joudut ihan järkyttävän mankelin läpi jossa syynätään sentin tarkkuudella onko kiinnostuksen kohteet nyt ihan oikeat ja pääsetkö mukaan meidän jengiin vai et. Also, jos olet itsevarma ulkonäöstäsi, olet automaattisesti vain huomiohuora joka on hankkinut kiinnostuksen kohteensa vain saadakseen nörttimiehiä kannoilleen katseltuaan liian paljon Big Bang Theorya.

Ap:lle: koita löytää oikeasti lämmin ja suvaitsevainen kaveriporukka joka ei laske katseltuja animetunteja tai omistamiesi pelin määrää. Meitä mukaviakin on, usko tai älä ja jos lähestyisit minua, ottaisin sinut mielelläni ystäväksi. =)

Vierailija
32/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut oiva tilaisuus osoittaa nuorelle naiselle että kannattaa tukeutua muihin avuihin kuin ulkonäköön, mutta tepä miehenä tiedätte minua paremmin mikä teitä viehättää.

Vierailija
33/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 mun tulkinnan mukaan kukaan ei ole tylyttänyt ap:ta. Ei edes se gamer girl -tyyppi.

Vierailija
34/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 04:14"]

Olisi ollut oiva tilaisuus osoittaa nuorelle naiselle että kannattaa tukeutua muihin avuihin kuin ulkonäköön, mutta tepä miehenä tiedätte minua paremmin mikä teitä viehättää.

[/quote] No kun ulkonäkö on iso osa ja jos olisin treffikumppania etsimässä, olisin halunnut ulkonäöstäkin kuulla eikä väliä tuleeko ensiksi vai myöhemmin, en ole niin pinnallinen että tuomitsisin toisen ihmisen yhden kirjoitetun kappaleen perusteella eikä minua haittaa tippaakaan se, jos Ap kokee olonsa omassa kehossaan niin hyväksi, että voi kertoa ääneen oman painonsa ja (gasp) jopa silmiensä värin. On hänen asiansa paljonko haluaa itsestään paljastaa ja tuollainen jeesustelu antaa minulle erittäin huonon ensivaikutelman sinusta, vaikutat ihmiseltä joka pelmahtaa saarnaamaan ja holhoamaan kutsumatta ja jolla on ylimielinen, alentuva suhtautuminen muihin.

Vierailija
35/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huoh. Vao että kuinka nörtti ap on???
Mulla on MONTA insinööri-nörttikaveria, jotka hyppis riemusta ihan vaan
jos saisivat naisen joka pelaa edes jotain. Ihan mitä vaan. Twin peaks on hyvä, ja manga harrastus. Muuta ei edes tarvittais.
Oot nörttimiehen unelma.

Vierailija
36/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 04:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 04:14"]

[/quote] No kun ulkonäkö on iso osa ja jos olisin treffikumppania etsimässä, olisin halunnut ulkonäöstäkin kuulla eikä väliä tuleeko ensiksi vai myöhemmin, en ole niin pinnallinen että tuomitsisin toisen ihmisen yhden kirjoitetun kappaleen perusteella eikä minua haittaa tippaakaan se, jos Ap kokee olonsa omassa kehossaan niin hyväksi, että voi kertoa ääneen oman painonsa ja (gasp) jopa silmiensä värin. On hänen asiansa paljonko haluaa itsestään paljastaa ja tuollainen jeesustelu antaa minulle erittäin huonon ensivaikutelman sinusta, vaikutat ihmiseltä joka pelmahtaa saarnaamaan ja holhoamaan kutsumatta ja jolla on ylimielinen, alentuva suhtautuminen muihin.

[/quote]

Höpö höpö. Dopamiinit sulla vähissä kun tulee ihme tulkintoja. Hyvää yötä :)

Vierailija
37/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 04:16"]

32 mun tulkinnan mukaan kukaan ei ole tylyttänyt ap:ta. Ei edes se gamer girl -tyyppi.

[/quote]

No ei minustakaan kukaan ole ap:ta juuri moittinut, mutta jos nyt haluaa sellaisen suht normaalin nörttipuolison, niin nuo hard core vaatimukset kuulostavat turhan rajoittavilta. Siis jos puolisoa haetaan, niin kyllä sillä ulkonäöllä ja seksuaalisella vetovoimallakin on merkitystä eikä vain pelaamiseen sitoutumisella jos oikein ymmärsin.

Vierailija
38/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts googlella Henry Laasanen. Kuulemma mukava nuori mies. Sinkkukin vielä. Odottaa sitä oikeaa neitsyttä, joka ei vanhene 16 vuotiaasta koskaan. Eikun tuulemaan!

Vierailija
39/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 04:23"]

Kts googlella Henry Laasanen. Kuulemma mukava nuori mies. Sinkkukin vielä. Odottaa sitä oikeaa neitsyttä, joka ei vanhene 16 vuotiaasta koskaan. Eikun tuulemaan!

[/quote]

Laasanen on varattu.

Vierailija
40/58 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että olisit tervetullut hyvin moniin "nörtti"piireihin eikä läheskään kaikilla ole sitä yhtä tiettyä harrastuneisuuden kohdetta. Netti on varmaan se paras väylä, ja jos ulkomaisetkin käy niin aina parempi