Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvasti väsynyt ja ärtynyt, miksi?

Vierailija
21.11.2014 |

En tiedä enää mitä tehdä. Olen kärsinyt jo pitkään jatkuvasta väsymyksestä. Nukun keskimääräisesti öisin 8-9 h ja silloin tällöin aikaisina aamuvuoropäivinä 7 h. Nukun päivittäin päikkärit, jos olen kotona. Ilman päikkäreitä en saa mitään aikaiseksi. Ja ei, en herää öisin kuin todella harvoin. Nukun siis sikeästi.

Tämän lisäksi olen todella ärtynyt ja kiukkuinen joka päivä, pienistäkin asioista. Jaksan skarpata työpäivät, mutta kotona räjähtää. Huudan miehelleni ja kiukkuan pienistäkin asioista.

En tiedä mitä tehdä ja mistä hakea apua ja mikä voisi edes olla syynä tälle kaikelle.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pillerit ehkäisyrenkaaseen

Vierailija
22/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko olla raskaana? Mulla väsymys alkoi jo ennen plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11 vastaa 12:sta koska sama ongelma kuin ap.lla. Ainakin minä näen usein painajaisia joita en välttämättä kummemmin muista, mutta mies herää huutooni, joskus herään siihen itsekin. Joskus luulen unissani että tukehdun.

Vierailija
24/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöily voi viitata kortisoliongelmiinkin, jotka taas liittyvät kilpirauhashormonien käyttäytymiseen... Monimutkainen vyyhti. Sanoisin, että ongelma, joka sotkee hormonitasapainoasi, oli se sitten mikä olikaan. Tsemppiä, että syy selviää!

(Voisikohan olla lisämunuaisten uupumus?)

Vierailija
25/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Vai kenties krooninen väsymysoireyhtymä...

Vierailija
26/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä unesi on liian ''kevyttä''? Et pääse tarpeeksi syvään uneen? REM jne.

Vierailija
27/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks sulla ei tunnu olevan lapsia.

Vierailija
28/44 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALOITTAJA JATKAA..

Täytyy käydä lääkärissä ja verikokeissa uudelleen. Viime kerrasta on kuitenkin jo vuosi aikaa ja silloin ainoa poikkeama oli, että lihasentsyymiarvot oli hiukan koholla, mikä kuulemma saattoi johtua salireeneistäni.

Kilpparitulehdusarvot on viimeksi otettu ehkä nelisen vuotta sitten, kun oli epäilys jo silloin, että vois jotain olla, muttei löytynyt mitään.

Omasta mielestäni nukun hyvin ja sikeää unta, en välttämättä pieneen meteliinkään herää ja voin nukkua missä vain ongelmitta.

Ehkä syy vielä löytyy.

Vierailija
30/44 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea? Voi oirehtia jatkuvana väsymyksenä, koska yöllä hengityskatkoksia joista et itse tiedä.

Päiväunet voivat väsyttää entisestään. Kestää aikansa tottua ettei nuku päiväunia. Juotko kahvia? Sekin kannattaa lopettaa tai ainakin vähentää. Huono tyyny, huono nukkumisasento, liika laihuus?

Vierailija
32/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Kilpirauhasen vajikseen jo lääkitys joten siitä ei voi johtua. Seksiä ei tee mieli eli munankaan puutetta ei ole.

Vierailija
33/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALOITTAJA JATKAA..

Palelen myös herkästi ja paino on noussut tässä parin vuoden aikana n. 7 kiloa. Painoa en ole saanut enää tippumaan, vaikka harrastan kuntosaliaharjoittelua ja ylipäätänsä liikuntaa.

Muistiongelmia on myös, mutta pistän sen ehkä väsymyksen piikkiin.

Olen normaalipainoinen. Voinko silti kärsiä uniapneasta?

Kahvia juon muutaman kupillisen päivässä, mutten illalla enää.

Vierailija
34/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites töissä? Mua ainakin väsyttää työpäivän jlk aivan sairaasti, vaikkei mitään isompaa stressiä edes ole. Varsinkin nyt pimeään vuodenaikaan väsymys on aivan tolkutonta.

Vierailija
35/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:27"]

Lämpöily voi viitata kortisoliongelmiinkin, jotka taas liittyvät kilpirauhashormonien käyttäytymiseen... Monimutkainen vyyhti. Sanoisin, että ongelma, joka sotkee hormonitasapainoasi, oli se sitten mikä olikaan. Tsemppiä, että syy selviää!

[/quote]

Lisämunuaisen uupumusta ei ole olemassakaan. Älkää lähtekö näihin höpöjuttuihin.

Vierailija
36/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7h on aika vähän. Itse nukun 10h ja silti väsyttää työpäivän jälkeen.

Vierailija
37/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:13"]Minulla auttoi samoihin vaivoihin jo parissa päivässä:

- parempi ruokavalio: Sokeria minimaalisesti, mieluiten ei yhtään (korvaan sitä hunajalla jos mahdollista), kasviksia niin paljon kuin mahdollista, vähemmän pastaa, vaaleaa leipää ja lihaa.

-Alkoholi kokonaan pois

-ulkoilu  tai tanssiminen stressin purkuun
[/quote]

Anteeksi, vahinkoalapeukku! Viestisi on täyttä asiaa :)

Vierailija
38/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ongelmia täälläkin.. Nukun pääsääntöisesti ihan hyvin, noin 6-8 tuntia päivässä. Jaksan harrastaa liikuntaa ja syön pääosin ihan perusruokaa.

Mutta tarvitsen päiväunet illalla, noin tunti on ihan ok. Kiukuttelen ja äksyilen miehelleni. Seksi ei kiinnosta vaikka haluisinkin.
Pitäisi nyt saada aikaiseksi mennä ottamaan kilpirauhaskokeet, jos ne auttaisi. Viimeksi testattiin vaan hemoglobiini ja sokeriarvot, kummatkin oli ihan ok.
Syy olisi kiva löytää..

Vierailija
39/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALOITTAJA..

Teen fyysistä lähihoitajan työtä ja kyllä olen töidenkin puolesta todi väsynyt.

Se ei kuitenkaan selitä sitä miksi olen ärtynyt ja myös viikonloppuisin väsynyt. Nukun kuinka paljon tahansa, niin silti väsyttää!

Vierailija
40/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:53"]

En tiedä enää mitä tehdä. Olen kärsinyt jo pitkään jatkuvasta väsymyksestä. Nukun keskimääräisesti öisin 8-9 h ja silloin tällöin aikaisina aamuvuoropäivinä 7 h. Nukun päivittäin päikkärit, jos olen kotona. Ilman päikkäreitä en saa mitään aikaiseksi. Ja ei, en herää öisin kuin todella harvoin. Nukun siis sikeästi. Tämän lisäksi olen todella ärtynyt ja kiukkuinen joka päivä, pienistäkin asioista. Jaksan skarpata työpäivät, mutta kotona räjähtää. Huudan miehelleni ja kiukkuan pienistäkin asioista. En tiedä mitä tehdä ja mistä hakea apua ja mikä voisi edes olla syynä tälle kaikelle.

[/quote]

Yksinkertaisesti: elät munan puutteessa! Miehesi ei tyydytä sinun tarpeitasi..