Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kotona jotain, minkä kimppuu kylässä olevat lapset aina käy?

Vierailija
13.11.2014 |

Meillä kuntopyörä ja juoksumatto. Ei helkutta ne ole mitään leluja. Käyn sitten aina sanomassa erikseen, että ei ole turvallista leikkiä näillä, vanhempansa ei välitä pätkääkään. Sanominen auttaa ehtä pariksi minuutitksi. Viimeksikin ryntäsivät heti ensimmäisenä siihen juoksumattoon! Ens kerralla telkeän ne jonnekin lukkojen taa.

Toiseksi on meidän kissa, sitä pitää aina jahdata ja poloinen piileskelee monta päivää vieraiden jälkeen. =(

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:56"]

Mun mies. Ei se voi olla maailmankaikkeuden ainoa mies joka leikkii lasten kanssa?

[/quote]

Ei ole. Mun mies kanssa on joku lapsimagneetti kun tulee vieraita joilla on lapsia. Ja väittävät että lapset ei pidä ihmisistä jotka eivät ole lapsirakkaita? :o

Vierailija
2/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:56"]

Mun mies. Ei se voi olla maailmankaikkeuden ainoa mies joka leikkii lasten kanssa?

[/quote]

Ei ole. Mun mies kanssa on joku lapsimagneetti kun tulee vieraita joilla on lapsia. Ja väittävät että lapset ei pidä ihmisistä jotka eivät ole lapsirakkaita? :o

[/quote] Pikkulapset ovat aina kiipeämässä miehen syliin ja taluttamassa katsomaan arteitaan, eikä mies ole mitenkään erityisen lapsirakas, tai ei ainkaan osoita sitä mitenkään, koska on melko epäsosiaalinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:45"]

Yläkerran portaat. Lapset aina kiipeilemässä ylös eivätkä osaa tulla alas. Meillä ei ole lapsiportteja.

[/quote]

Meidän lapsi on erityisen kiinnostunut portaista, mutta tosiaan tarvii jonkun aikuiset vahtimaan siihen viereen eikä voi jättää sekunniksikaan. Eipä vierailla enää paikoissa, joissa on portaat mutta ei portteja. En jaksa sitä että pitää koko vierailu päivystää portaissa.

[/quote]

Tämä on varmaan myös helpotus heille joilla ne portaat on. Miksi ihmeessä aikuisten ihmisten kotiin pitäisi vieraiden lasten takia laittaa lapsiportit. Tämä ihan oma kokemus. Mulle on joskus entisessä asunnossa sanottu että meidän pitäs portti hankkia kun heidän lapsensa haluaa muuten kiivetä sinne. Juu ei hankittu.

[/quote]

Sama kokemus. Lapsia portaat kiinnostavat, mutta vanhemmat ei halua vahtia portaissa remuamista, joten kyläpaikan asukkaille annetaan portinosto-ohjeet. Koska muuten ne mussukat voi teloa itsensä. Olen kysynyt, että eikö niitä omia lapsia voi joko vahtia tai kieltää, mutta se ei kuulemma auta, minä en tiedä kasvattamisesta mitään. No en tiedäkään kuin kolmen lapsen verran ja ne omat sain kyllä itse vahdittua myös silloin, kun mentiin jollekin kylään. Portaista ne pysyi poissa kun ilmoitin, että tämä ilo oli tässä, nyt kahvipöytään. Siinä ne raukat sitten nökötti mehulasinsa kanssa paikallaan luullen, että niin pitääkin olla.

Vierailija
4/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä voi ärsyttää jonkun olohuoneen tuolit?

Vierailija
5/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuulat olet rientänyt monesti ottamaan pois käsistä, ennenkuin kun on varpaat muussina. Omat ymmärtää, ettei niihin saa koskea, niin ei aina muista huomioida, että ne houkuttelevat vieraita lapsia. Onneksi ne on toki helppo nostaa kaappiin piiloon muistaessaan.

Vierailija
6/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sängynpääty. Meillä on puinen pääty, jossa pienet hyllyt, joissa on kiinteästi kiinni pienet led-lamput, jotka menevät päälle ja pois kun sitä lamppua hellästi koskee. En tajua mikä hemmetti niissä yksissä lampuissa on niin hienoa kun aina pitää mennä taputtelemaan ja leikkimään päälle-pois-päälle-leikkiä.

Toinen on meidän koira. Vaikka aina sanon vanhemmille että lapsille, että koira pelkää lapsia ja tulee kyllä katsomaan kunhan uskaltaa. Mutta ei voi mennä kaaliin vaan sitä koiraa pitää jahdata ja sitten pelästyä kun koira koppiinsa ahdistettuna alkaakin haukkua. Koira tulisi kyllä haistelemaan ja silitettäväksi jos saisi omassa rauhassa tulla, mutta en vieraiden lapsien takia ala koiraa pakottamaan ja pelottelenaan kodissaan.

Vierailija
7/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni

Vierailija
8/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, oleN eikä oleT

Vierailija
9/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi ette pistä pihalle mokomia vieraita. Minulta ainakin lentäisivät kissaa tai muuta kotieläintä kiusaavat kakarat kasvatuskyvyttömine vanhempineen ulos nanosekunnissa.

Vierailija
10/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten vanhemmat ei ikinä kylässä kiellä mitään, vaan olettavat, että isäntäperhe sitten kyllä tarvittaessa sanoo?? Tai pahimmassa taoauksessa naureskellaan typerille kielloille

Vierailija
11/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crosstrainer ja karkkikulho keittiön sivupöydällä.

Vierailija
12/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:13"]

Kahvakuulat olet rientänyt monesti ottamaan pois käsistä, ennenkuin kun on varpaat muussina. Omat ymmärtää, ettei niihin saa koskea, niin ei aina muista huomioida, että ne houkuttelevat vieraita lapsia. Onneksi ne on toki helppo nostaa kaappiin piiloon muistaessaan.

[/quote]

Anna litistää varpaansa, ei siihen kuole, eikä todennäköisesti tule edes pysiviä vammoja. Siihän sitä oppii, sekä lapsi että vanhempansa. Kannattaa sanoa heti alkuun vanhemmille että katsoo lapsensa perään, kun meillä voi olla vaarallisia juttuja kun ei ole enää itsellä pieniä, eikä osaa ajtella missä vaaran paikkoja voisi olla.

Ei kyllä ollu yhtään kiva kun yksi juuri kävelemään oppinut lapsi pyöri pääedellä meidän portaat alas. Oli kyllä lapsiportti, mutta joku vieraiden omista lapsista jätti sen auki, eikä kukaan huomannut pistää sitä kiinni. Ei onneksi tullut kuhmuja kummepaa.

Vierailija
13/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:20"]

Miksi muuten vanhemmat ei ikinä kylässä kiellä mitään, vaan olettavat, että isäntäperhe sitten kyllä tarvittaessa sanoo?? Tai pahimmassa taoauksessa naureskellaan typerille kielloille

[/quote]

Ei nyt kehtaa sillä sekunnilla vieraita ulos heittää, mutta jatkossa kutsua ei enää tule. Meillä on pari kolme tuttavaperhettä, joihin yhteydenpito on jäänyt tosi vähäiseksi, koska heillä on niin huonotapaiset lapset. Tapaankin mieluiten kavereitani kahden kesken ilman niitä lapsia.

ap.

Vierailija
14/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:45"]

Yläkerran portaat. Lapset aina kiipeilemässä ylös eivätkä osaa tulla alas. Meillä ei ole lapsiportteja.

[/quote]

Meidän lapsi on erityisen kiinnostunut portaista, mutta tosiaan tarvii jonkun aikuiset vahtimaan siihen viereen eikä voi jättää sekunniksikaan. Eipä vierailla enää paikoissa, joissa on portaat mutta ei portteja. En jaksa sitä että pitää koko vierailu päivystää portaissa.
[/quote]

Onko lapsesi ihan pieni vielä vai etkö osaa kieltää portaisiin menoa?

Vierailija
15/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

`

Vierailija
16/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä vaikeeta! Kieltäkää tulemasta kun on noin tiukkista.

Vierailija
17/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa meilläkin, onneks meidän vanhus osaa varoa pieniä lapsia, isompia saattaa raapasta mutta sitten kun joku ihan pieni tarttuu turkista ei tee mitään :) 

Vierailija
18/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia nuo tottelemattomat lapset on? Kun minä olin pieni, jos lapsille sanottiin että koiraan ei kyläpaikassa kosketa, niin sitten oltiin että aha ja jätettiin koira rauhaan. Samalla laillahan kotonakin on sääntöjä.

Vierailija
19/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:48"]

[/quote]

Upea tuo asenne: "Eipä vierailla enää teillä." Niin kuin ne muut siinä jotakin menettäisivät.

Vierailija
20/55 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva. Meidän olohuoneeseen ei sohvaa pysty ikkunoiden ja pohjaratkaisun takia sijoittaa muuten kuin ns. keskelle lattiaa. Elikkä ilo on taattu kun vieraiden ylipainoiset kersat juoksevat päin sohvaa ja pukkihyppelevät selkänojan yli. Edes takaisin. Monta tuntia putkeen. Kerran olen itse kieltänyt aika kärkkäästikin, mutta ei auttanut kuin noin kaksi minuuttia, lasten vanhemmat taas eivät kiellä vaikka tietävät ettei meillä ole omillakaan lapsilla lupa hyppiä huonekalujen päällä/yli.