Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi yllätti etelän vetelät- taas

Vierailija
21.11.2014 |

Ei ne osaa ajaa, vieläkään

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:27"]

Kyllä näin oululaisena on täytynyt viime viikkoina ihmetellä näiden kotikaupungin asukkien ajotaitoja tuossa motarilla. Pari kolme ketjukolaria/viikko ja ajokelikin ollut ihan ok. 

Eli kyllä täällä pohjoisessakin osataan.. :D 

[/quote]

On tullut ajettua monta kertaa sen moottoritien läpi, eikä niitä ihmisten ajotaitoja voi mitenkään selittää keleillä. Siellä on moottoritiellä hullu meno ja kolareita sattuu, oli sitten talvipakkaset tai kesähelteet.

Vierailija
42/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:09"] [quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:04"]Hyvähän se on vittuilla pk-seutulaisille. Täällä, kun niitä autoja on pelkästään aamuruuhkissa enemmän kuin perähikiällä kuukaudessa. Joten jos peruskoulun matematiikka, todennäköisyydet sekä kolaritilastot on hallussa niin tule sitten aukomaan suurta suustas :) Mut hei viikonloppuja sinullekin ;) [/quote] Itse olen todistanut Helsingin aamuruuhkissa useita peräänajoja. Valtaosassa peräänajaja keskittyi enemmän meikkaamaan, puhumaan puhelimeen ja tekemään muistiinpanoja, lukemaan puhelintaan yms todella "tärkeää" mitä nyt jokainen kunnon kansalainen ratin takana tekee ennemmin kuin keskittyy ajamiseen. Talvi yllättää joka vuosi koko maassa. En vaan tajua miten? Eikö se nyt jumalauta ole ihmisille selkeetä, et se talvi tulee joka helvetin vuos ja silloin on osattava muuttaa ajotyylinsä liukkauteen sopivaksi?! En ala morkkaamaan ketään erikseen ajotavoista tai muistakaan. Ja tuo mitä alussa selitin, niin en todellakaan tarkoita etteikö sitä muuallakin tapahtuisi. Helsingissä on autoja paljon liikkeellä, entä sitten? Onko se jollain tasolla lesoilun aihe? Lesoilla nyt ilmansaasteilla ja katupölyllä. Noloa! Josko nyt vaan laskisitte sotisopanne jokainen ja alkaisitte nauttimaan tulevasta talvesta ja joulun odotuksesta! [/quote] Itse otan tuon "Helsingissä on autoja paljon liikkeellä" -kommentin ihan vain toteamuksena enkä minään ihmeen lesoiluna. Kuka ihme moisella lesoilisi? En ymmärrä näitä keskusteluketjuja. Iloitaan kolareista ja muiden ihmisten ongelmista. Sairasta moinen. [/quote] Noh, eikös tässäkin ketjussa kommentti "Täällä, kun niitä autoja on pelkästään aamuruuhkissa enemmän kuin perähikiällä kuukaudessa." asenne ole se, et melkeinpä jo laitetaa peukaloita korviin, heilutellaan muita sormia, näytetää kieltä ja huudella "Lällällällläääääää!!! Meilläpäs onki enemmän autoi ku teillä perähikiällä kuukaudessa!! LÄLÄLÄLLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!" Lesoiluna mä ton otan, en muuna. Ihan kuin muissa Suomen kaupungeissa asukkaita olisi max 15 kun kaikki muut asuu Helsingissä. Kannattaisi nyt pk-seudulla asuvien muistaa, että Siellä asuu vain ripaus koko Suomen kansasta, loput asuu kehä III:n ulkopuolella. Eli on sitä ruuhkaa ja autoja muuallaki, ette te Helsingin asukit ole yhtään sen erilaisempia.

[/quote]

Onko sinulla jotenkin huono itsetunto? Itse en tulkitse kyseistä kommenttia ollenkaan noin, vaikka ns. perähikiällä asunkin. Totuus on, että pääkaupunkiseudulla on sekä väkeä että liikennettä enemmän kuin muualla Suomessa. Se on puhdas fakta eikä mitään ihmeen lesoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

k

Vierailija
44/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minua naurattaa aina, kun "talvi yllättää autoilijat". Joka vuosihan se talvi sieltä tulee :D

ei ap

Vierailija
45/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisia on näköjään helppo viihdyttää. 

Vierailija
46/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse maalla nykyään mutta pääkaupunkiseudulla on tullut autoiltua paljonkin ja kyllähän siellä liikenne on sujuvampaa kuin maakunnissa. Pistäkää sama lumipyry ja liikennetiheys Helsinkiin ja vaikka Tampereelle, niin on tampesterilaiset shokissa ja voi nääs nääs sitä pellin kuputusta. Se on hiukan eri asia luovia sohjossa kun viereinen peltilehmä on metrin eikä viidenkymmenen metrin päässä.

Vierailija
47/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbossa tänään aamulla tehty gallup. 100 autoa ja kaikissa talvikumit. Potaskaa siis väitteet kesäkumeilla ajelijoista. Pelti oli eilen rytissyt Oulun suunnallakin. 7 raportoitua tapausta ja olisi vastannut pk seudulla 200 auton törttöilyä. Ei tapahtunu täällä, mutta landella kylläkin.

Vierailija
48/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa joka vuosi, kun talvi tulee pk-seudulle täytenä yllätyksenä. Taas kerran :).

Vierailija
49/51 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää tästäkin aiheesta tehdä monta eri ketjua?

Vierailija
50/51 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua (itse pk-seudulla asuvana), miksi pitää neljäsosassa tai kolmasosassa autoja olla vielä kesärenkaat? Eikö voi vähän ennakoida??

Sitten kun niitä kesärenkaita on siellä joukossa niin paljon, pitää ajaa mateluvauhtia pienen lumisateen takia. Itsekkyys ennen kaikkea, se on pk-seudun motto. Kun MINÄ en halua vaihtaa niitä talvirenkaita ennen kuin on pakko. Kun MINÄ en halua ajaa talvirenkailla, jos ei ole lunta.

Ärsyttää. 

En silti kaipaa korpeen takaisin. Tämänkin kestää ennemmin kuin pikkukylien kuukkelit.

Vierailija
51/51 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun savossa joku jarruttaa kallansilloilla nii siitä tulee 70 auton ketjukolari. Toki silloinkin oli pikkupyry. Itse ajelin ohi etelä-suomessa annetun ajokoulun opastuksella ilman ongelmia. Ai ai miten paljon peppukipua tälläkin jutulla saa aiheutettu kuoppion baareissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme