Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi yllätti etelän vetelät- taas

Vierailija
21.11.2014 |

Ei ne osaa ajaa, vieläkään

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 22:47"]

Kun savossa joku jarruttaa kallansilloilla nii siitä tulee 70 auton ketjukolari. Toki silloinkin oli pikkupyry. Itse ajelin ohi etelä-suomessa annetun ajokoulun opastuksella ilman ongelmia. Ai ai miten paljon peppukipua tälläkin jutulla saa aiheutettu kuoppion baareissa.

[/quote]

Montako kertaa on kallansilloilla ollut tuommoista? Ja olisiko ollut niitä etelän kavereita siellä mukana? Niitä Stadin kundeja& Hesan friiduja matkalla Helsinkiä kohti?

Mutta joka ikinen vuosi Piäkaupinkissa törmäilette keskenään kun lunta tulee... Mikä ihme teitä vaivaa?

Vierailija
2/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI niin... Kaikkein herkullisin tilanne on siinä kallansiltojen kolarisumassa se miten siellä oli keskellä kultalastissa oleva rahankuljetusauto!  Kolikoita ja kultaa kuljettivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:38"]Haha!

Ikään kuin jossain muuttotappioalueen junttilassa muka olisi joskus osattu muuta kuin uskovaispiireissä raiskata pikkulapsia!!!!

Ettehän te rämekuukkelit ymmärrä yhtään mitään yhtään mistään, se on nähty.
[/quote]

Ai, kun ei asu hienosto hellsingissä niin on rämekuukkeli? :D
Olen asunu hellsingissä hetken ja se kaupunki oli maailman kamalin paikka asua! Toki siellä on hyvääkin, mut se kaupunki ei sopinu mulle asuin ympäristöks sit yhtään. En tuntenu sitä koskaan kodikseni.
Sain mahdollisuuden päästä sieltä pois ja nyt asun kotona. Kaupungissa joka on mulle ollu koti sydämessä jo yli 10 vuoden ajan.
En väitä ettenkö toisaalta kaipaisi hellsingin aikoja, toki kaipaan osittain, mut koskaan en enää sinne muuta. En halua.
Ja jos todellakin sun silmissä olen rämekuukkeli, joka ei tiedä mistään mitään niin sovitaan sitten niin. Mieluummin rämekuukkeli kuin aivoton snobi. ;)

Vierailija
4/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:04"]Hyvähän se on vittuilla pk-seutulaisille. Täällä, kun niitä autoja on pelkästään aamuruuhkissa enemmän kuin perähikiällä kuukaudessa. Joten jos peruskoulun matematiikka, todennäköisyydet sekä kolaritilastot on hallussa niin tule sitten aukomaan suurta suustas :) Mut hei viikonloppuja sinullekin ;)
[/quote]

Itse olen todistanut Helsingin aamuruuhkissa useita peräänajoja. Valtaosassa peräänajaja keskittyi enemmän meikkaamaan, puhumaan puhelimeen ja tekemään muistiinpanoja, lukemaan puhelintaan yms todella "tärkeää" mitä nyt jokainen kunnon kansalainen ratin takana tekee ennemmin kuin keskittyy ajamiseen.
Talvi yllättää joka vuosi koko maassa. En vaan tajua miten? Eikö se nyt jumalauta ole ihmisille selkeetä, et se talvi tulee joka helvetin vuos ja silloin on osattava muuttaa ajotyylinsä liukkauteen sopivaksi?!
En ala morkkaamaan ketään erikseen ajotavoista tai muistakaan.
Ja tuo mitä alussa selitin, niin en todellakaan tarkoita etteikö sitä muuallakin tapahtuisi.
Helsingissä on autoja paljon liikkeellä, entä sitten? Onko se jollain tasolla lesoilun aihe? Lesoilla nyt ilmansaasteilla ja katupölyllä. Noloa!
Josko nyt vaan laskisitte sotisopanne jokainen ja alkaisitte nauttimaan tulevasta talvesta ja joulun odotuksesta!

Vierailija
5/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:04"]Hyvähän se on vittuilla pk-seutulaisille. Täällä, kun niitä autoja on pelkästään aamuruuhkissa enemmän kuin perähikiällä kuukaudessa. Joten jos peruskoulun matematiikka, todennäköisyydet sekä kolaritilastot on hallussa niin tule sitten aukomaan suurta suustas :) Mut hei viikonloppuja sinullekin ;) [/quote] Itse olen todistanut Helsingin aamuruuhkissa useita peräänajoja. Valtaosassa peräänajaja keskittyi enemmän meikkaamaan, puhumaan puhelimeen ja tekemään muistiinpanoja, lukemaan puhelintaan yms todella "tärkeää" mitä nyt jokainen kunnon kansalainen ratin takana tekee ennemmin kuin keskittyy ajamiseen. Talvi yllättää joka vuosi koko maassa. En vaan tajua miten? Eikö se nyt jumalauta ole ihmisille selkeetä, et se talvi tulee joka helvetin vuos ja silloin on osattava muuttaa ajotyylinsä liukkauteen sopivaksi?! En ala morkkaamaan ketään erikseen ajotavoista tai muistakaan. Ja tuo mitä alussa selitin, niin en todellakaan tarkoita etteikö sitä muuallakin tapahtuisi. Helsingissä on autoja paljon liikkeellä, entä sitten? Onko se jollain tasolla lesoilun aihe? Lesoilla nyt ilmansaasteilla ja katupölyllä. Noloa! Josko nyt vaan laskisitte sotisopanne jokainen ja alkaisitte nauttimaan tulevasta talvesta ja joulun odotuksesta!

[/quote]No tämä on kerrankin asiaa. Pätee ihan missä päin vain. Monesti tuntuu olevan liikkeellä olevan ihmisiä, jotka eivät pyryssä näe minne ovat menossa, mutta lujaa pitää silti mennä.

Vierailija
6/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:04"]Hyvähän se on vittuilla pk-seutulaisille. Täällä, kun niitä autoja on pelkästään aamuruuhkissa enemmän kuin perähikiällä kuukaudessa. Joten jos peruskoulun matematiikka, todennäköisyydet sekä kolaritilastot on hallussa niin tule sitten aukomaan suurta suustas :) Mut hei viikonloppuja sinullekin ;) [/quote] Itse olen todistanut Helsingin aamuruuhkissa useita peräänajoja. Valtaosassa peräänajaja keskittyi enemmän meikkaamaan, puhumaan puhelimeen ja tekemään muistiinpanoja, lukemaan puhelintaan yms todella "tärkeää" mitä nyt jokainen kunnon kansalainen ratin takana tekee ennemmin kuin keskittyy ajamiseen. Talvi yllättää joka vuosi koko maassa. En vaan tajua miten? Eikö se nyt jumalauta ole ihmisille selkeetä, et se talvi tulee joka helvetin vuos ja silloin on osattava muuttaa ajotyylinsä liukkauteen sopivaksi?! En ala morkkaamaan ketään erikseen ajotavoista tai muistakaan. Ja tuo mitä alussa selitin, niin en todellakaan tarkoita etteikö sitä muuallakin tapahtuisi. Helsingissä on autoja paljon liikkeellä, entä sitten? Onko se jollain tasolla lesoilun aihe? Lesoilla nyt ilmansaasteilla ja katupölyllä. Noloa! Josko nyt vaan laskisitte sotisopanne jokainen ja alkaisitte nauttimaan tulevasta talvesta ja joulun odotuksesta!

[/quote]No tämä on kerrankin asiaa. Pätee ihan missä päin vain. Monesti tuntuu olevan liikkeellä olevan ihmisiä, jotka eivät pyryssä näe minne ovat menossa, mutta lujaa pitää silti mennä.
[/quote]

Tätä itsekin ihmettelen suuresti! Miks hitos pitää ajaa kovaa, vaikka näkyvyys on hyvä jos just ja just näät autos keulan?
Kiire on ihmisille vain tekosyy tehä typeryyksiä, mutta se kiire myös voi loppua todella nopeaan kun rysähtää.
Mulla on mentaliteetti, et lähen mieluummin vaikka 3 tuntia liian aikasin kun 15 min myöhässä. Tästä toki saan useinkin kuulla veetuilua ihmisiltä, mut mitään en vihaa niin paljoa kuin itseaiheutettua kiirettä!
Kiire on ajankäytön hallintaongelma, jolla oikeutetaan itelleen kaikki mahollinen typerä käytös!

Vierailija
7/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:40"]

Lumisateesta on varoitettu jo eilen ja tänään. Mutta ne pellet ei usko. Hah hah

[/quote]

Vittuuks sil on väliä mitä tulee alas. Jos duuni loppuu klo 16 ja tulee lunta alas niin jengi lähtee silti kotiin. Perähikiässä runkkarihomot jää sitte varmaan kuseksiin työpaikalle kunnes sade loppuu, että on melkoisia runkkareita landella.

Vierailija
8/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että pääkaupunkiseudun liikenteessä on määrällisesti enemmän törppöjä, jotka kesärenkailla tai muuten vaan liukkailla eivät osaa ajaa yhtään hitaampaa kuin normaalikeleillä, koska pitää ehtiä viimetinkaan hakea lapsia tms. Vasta parin päivän päästä siihen ymmärretään pakon edessä varata sen verran aikaa kuin tarvitaan.

Kaupungissa moni elää minuuttiaikataululla ja osa ei ymmärrä, että välillä sitä pitää ajatella muutakin. Näkeehän sen ammattikuskeistakin, hetki menee sopeutua liukkaan aiheuttamaan vähempään kiireeseen.

Vierailija
9/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:24"]

Tosiasia on, että pääkaupunkiseudun liikenteessä on määrällisesti enemmän törppöjä, jotka kesärenkailla tai muuten vaan liukkailla eivät osaa ajaa yhtään hitaampaa kuin normaalikeleillä, koska pitää ehtiä viimetinkaan hakea lapsia tms. Vasta parin päivän päästä siihen ymmärretään pakon edessä varata sen verran aikaa kuin tarvitaan.

Kaupungissa moni elää minuuttiaikataululla ja osa ei ymmärrä, että välillä sitä pitää ajatella muutakin. Näkeehän sen ammattikuskeistakin, hetki menee sopeutua liukkaan aiheuttamaan vähempään kiireeseen.

[/quote]Rekoilla ja busseilla ei käsittääkseni (suurella osalla) ole talvirenkaita, niillä on aina yhtä vaikeaa. 

Vierailija
10/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että mut ainakin yllätti kun kortti ollut taskussa 5kk ja ikinä en oo lumessa ajanut, niin oli se vähän hankalaa näin ekaa kertaa!

Vierailija
11/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:09"]

[/quote]

Itse otan tuon "Helsingissä on autoja paljon liikkeellä" -kommentin ihan vain toteamuksena enkä minään ihmeen lesoiluna. Kuka ihme moisella lesoilisi? En ymmärrä näitä keskusteluketjuja. Iloitaan kolareista ja muiden ihmisten ongelmista. Sairasta moinen.

Vierailija
12/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:43"]

Täytyy myöntää, että mut ainakin yllätti kun kortti ollut taskussa 5kk ja ikinä en oo lumessa ajanut, niin oli se vähän hankalaa näin ekaa kertaa!

[/quote]

Et sitten ole ikinä ollut auton kyydissä talvella? Eikä autokoulussa kerrottu mitä haasteita talvi tuo autoiluun?

Vierailija
13/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 01:09"]

[/quote]

Itse otan tuon "Helsingissä on autoja paljon liikkeellä" -kommentin ihan vain toteamuksena enkä minään ihmeen lesoiluna. Kuka ihme moisella lesoilisi? En ymmärrä näitä keskusteluketjuja. Iloitaan kolareista ja muiden ihmisten ongelmista. Sairasta moinen.
[/quote]

Noh, eikös tässäkin ketjussa kommentti "Täällä, kun niitä autoja on pelkästään aamuruuhkissa enemmän kuin perähikiällä kuukaudessa." asenne ole se, et melkeinpä jo laitetaa peukaloita korviin, heilutellaan muita sormia, näytetää kieltä ja huudella "Lällällällläääääää!!! Meilläpäs onki enemmän autoi ku teillä perähikiällä kuukaudessa!! LÄLÄLÄLLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!" Lesoiluna mä ton otan, en muuna.
Ihan kuin muissa Suomen kaupungeissa asukkaita olisi max 15 kun kaikki muut asuu Helsingissä.
Kannattaisi nyt pk-seudulla asuvien muistaa, että Siellä asuu vain ripaus koko Suomen kansasta, loput asuu kehä III:n ulkopuolella. Eli on sitä ruuhkaa ja autoja muuallaki, ette te Helsingin asukit ole yhtään sen erilaisempia.

Vierailija
14/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään seisoin iltapäivällä liikennevaloissa kun perään rysähti kaksi autoa. Kumpikin kesärenkaissa. Toisen kuskin ajokortti oli myönnetty Torniossa ja toisen Joensuussa.en saanut niistä vitun murteista mitään selvää joten en tiedä mitkä tekosyyt sössöttivär poliiseille kesärenkailla ajamisesta.

Vierailija
15/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:20"]Tänään seisoin iltapäivällä liikennevaloissa kun perään rysähti kaksi autoa. Kumpikin kesärenkaissa. Toisen kuskin ajokortti oli myönnetty Torniossa ja toisen Joensuussa.en saanut niistä vitun murteista mitään selvää joten en tiedä mitkä tekosyyt sössöttivär poliiseille kesärenkailla ajamisesta.
[/quote]

Tekosyitä tai ei, ei vielä ole talvirengas pakko. ;)
Kesätassuilla saat ajella ihan rauhassa vielä, mut onko se järkevää onkin jo eri tarina sitten.

Vierailija
16/51 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 02:20"]

Tänään seisoin iltapäivällä liikennevaloissa kun perään rysähti kaksi autoa. Kumpikin kesärenkaissa. Toisen kuskin ajokortti oli myönnetty Torniossa ja toisen Joensuussa.en saanut niistä vitun murteista mitään selvää joten en tiedä mitkä tekosyyt sössöttivär poliiseille kesärenkailla ajamisesta.

[/quote]

Ja vahvalla peräpohjalaismurteella puhuva jannu on vartavasten vaihtanut kesärenkaat, että pääsi liukastelemaan sinne Helsinkiin? On tainnu Joensuussakin talvi olla vähän kauemmin. Mutta kun se on sellainen muun Suomen extreme harrastus käydä kokeilemassa tsadin ensiliukkaita.

Myyköhän Vianor vaihtopaketteja siten, ettei itse tarvitse raahata niitä kesärenkaita sinne? Voisin minäkin käydä ensi talvena kokeilemassa.

Vierailija
17/51 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä aika yllättävä talventulo oikeastikin. Kävin 13 aikaan koiran kanssa ulkona ja kun lähdin 16 aikaan kauppaan maassa oli n. 5 cm kerros lunta ja lisää tuli ja tulee edelleen.

Vierailija
18/51 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin rullasi liikenne, kun ite olin autolla liikenteessä. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
19/51 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolarimäärä suhteutetaan liikenteen määrään, niin veikkaan että monella muulla alueella kuin pk-seudulla ei osata ajaa. Vieläkään.

Vierailija
20/51 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisateesta on varoitettu jo eilen ja tänään. Mutta ne pellet ei usko. Hah hah

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä