Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opiskelija ja työssä käyvä -pariskunta - asumistuki.

Vierailija
21.11.2014 |

Haetaanko siinä tilanteessa asumistukea vai asumislisää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette saa kumpaakaan

Vierailija
2/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte vuokralla, niin opiskelija voi saada oman vuokranpuoliskonsa maksuun asumislisää sen max 210e/kk tai jotain sinne päin. Jos oman, puolison tai lähisukulaisen omistama asunto niin sitten ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla opiskelija tosiaan hakee omaan puoliskoonsa (meillä aikanaan ainakin oli erilliset vuokrasopimukset siksi, että mies oli töissä ja minä opiskelija) asumislisää. Muistaakseni puolison tulot eivät enää vaikuta, joten totta kai haet ja saat sen mikä sulle kuuluukin!

Vierailija
4/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei opiskelija saa asumislisää niin sitten voi kyllä hakea yleistä asumistukea.

Vierailija
5/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa on myös mahdollista, että opiskelija saa asumislisää ja työssäkäyvä puoliso yleistä asumistukea, mutta koska asumistukea laskettaessa sen työssäkäyvän vuokraksi lasketaan vain puolet koko vuokrasta, niin taitaa käytännössä onnistua harvoin.

Vierailija
6/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:30"]

Vuokralla opiskelija tosiaan hakee omaan puoliskoonsa (meillä aikanaan ainakin oli erilliset vuokrasopimukset siksi, että mies oli töissä ja minä opiskelija) asumislisää. Muistaakseni puolison tulot eivät enää vaikuta, joten totta kai haet ja saat sen mikä sulle kuuluukin!

[/quote]

enää ei ainakaan tarvita erillisiä sopimuksia, kunhan molempien nimet on siinä.

Vierailija
7/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opiskeleva mieheni (AMK) saa opintotuen asumistukea ja mä työssäkäyvä saan yleistä asumistukea.

Vierailija
8/8 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:03"]Meillä opiskeleva mieheni (AMK) saa opintotuen asumistukea ja mä työssäkäyvä saan yleistä asumistukea.
[/quote]
Ja tosiaan soppari on molempien nimissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi