Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä jotka kannattavat tuloerojen poistamista. Sehän tuhoaisi yhteiskunnan täydellisesti.

Vierailija
30.09.2021 |

Miettikää jos kaikista töistä saisi saman palkan. Miksi kukaan vaivautuisi tekemään mitään vaativaa tai epämiellyttävää, kun siitä ei maksettaisi sen enempää? Kouluttautuminen olisi vain harrastus.

Osaamiselle pitää olla hinta. Markkinoiden pitää määritellä se millä hinnalla työ tehdään.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ansaitsen 80-90 000 vuodessa. Eli olen kovatuloisimmassa kymmenyksessä. Pitäisikö minun muuttaa ulkomaille?

Minä samaa luokkaa ja mies hieman vähemmän.

Ei tulisi mieleenkään vinkua veroista tai uhkailla jollain ulkomaille muutolla. Tottakai ne maksavat, jotka pystyvät. Käteen jäävällä rahalla saa ihan mukavan elämän rakennettua, jos ei mitään vaaleanpunaisia instagram-unelmia elättele.

Nykyajan syöpä on tämä minäminäkulttuuri.

Eurooppa on täynnä maita jossa voi samalla työllä ja vähemmillä veroilla elää huomattavasti korkeampitasoisempaa elämää ja saada paremmat palvelut kuin Suuomessa. Kyse on siitä kuinka suurta toimettomien ja velttojen elättien laumaa haluaa omalla hiellään elättää.. Ei ole pelkästään köyhien etuoikeus saada elää oma elämänsä pelkästään itselleen.

Mitä ihmettä sinä sitten enää täällä teet? Ulkomaiden ihanuutta hehkuttaa moni mutta yllättävästi sitten kuitenkin monilla on lopulta monenlaisia syitä asua täällä.

Minä elän tässä maassa, koska sukulaiseni ja omaisuuteni ovat täällä. Haluan myös kehittää tämä maata siten, että sekä niillä perheelläni ja suvullani on asiat hyvin ja omaisuuteni kehittyy myönteisesti. Minä EN asu täällä pääasiassa elättääkseni loisia. Haluaisin kehittää maata siten, että jokaisella olisi vastuuta enemmän omasta elämstään.

Tekstisi perusteella otat kuitenkin aika paljon vastuuta myös perheestäsi ja suvustasi. Et siis ota vastuuta vain itsestäsi vaan myös muista sinulle tärkeistä ihmisistä. Jos heistä joku olisi pulassa, auttaisit luultavasti häntä etkä vain vaatisi tulemaan toimeen omillaan?

Koko yhteiskunnan tasolla tapahtuu ihan samaa asiaa. Eli pidämme huolta myös niistä jotka syystä tai toisesta eivät itse siihen pysty. 

Suuri osa verorahoista menee niiden elättämiseen jotka pystyisivät siihen itsekin. Suomessa elätetään työkuntoisia ihmisiä. Kaikkialla muualla maailmassa he joutuvat itse elättämään itsensä. Suomi on sosialistien luoma loisijoiden paratiisi.

Ei kaikki pysty elättämään itseään Suomessa. Sairaat ja ne työttömät, jotka eivät löydä töitä. Pitäisi olla ensin kaikille se työpaikka, jossa voi tienata rahaa.

Myös työttömien joukossa on paljon sairaita ja osatyökykyisiä.

460 000 työkuntoista ilmottautunutta on työttömänä ja pupukursseilla. Sairaat on laskettu pois vahvuudesta.

Jokainen voi tehdä työtä ja työllistää itsensä. Ei aina tarvitse odottaa että joku toinen sen työpaikan ensin tekee ja sinne kutsuu töihin.

Ei itsensä työllistäminen ole mikään kapitalistien yksinoikeus vaikka sosialistijohdon alla Suomea hallitaan.

Noi 460 000 on sosialisteja.

Ne syö sun pöydästä kun kattaat eväät esille ja tulee sulle töihin jos petaat niille paikan.

Ei ne itse tee koskaan mitään. Pieksevät korkeintaan suuta.

Vierailija
182/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana on WEF:n ja YK:n Agenda2030, "en omista mitään, minulla ei ole yksityisyyttä, olen onnellinen"

Tavoitteena on yksi maailmanhallinto, jota johtaa WEF psykopaatti Klaus Schwabin johdolla, ja kaikille kansalaispalkka jonka ehtona on orjatyö ja piikkipakko. Yksi tavoite on myös depopulaatio vuoteen 2030 mennessä, se tehdään näillä piikeillä.

Jos ette halua tätä, niin liittykää kansanliikkeeseen vastustamaan, esim. VKK:on.

Tässä nämä meidän WEF:läiset päättäjät jotka tuota Great resetiä, Agenda2030 kannattavat.

https://pbs.twimg.com/media/E0ISMQcWYAIjKGy?format=jpg&name=medium

Ja tässä heidän sekopää-idolinsa:

https://mobile.twitter.com/athenagmia/status/1381638696454266886

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloeroja puolustaa ainoastaan ne paremmin tienaavat kun pelkää että ei löydy perusteluita minkä takia saa enemmän kuin muut

Tässä taidetaan olla asian ytimessa. Toki on varmaan töitä ja aloja, joissa palkkaa voi maksaakin vähän enemmän kuin muille.

Mutta se ei riitä silti syyksi siihen, että liian isot tuloerot ovat hyvä asia.

Työnantajat maksavat palkkaa sen mukaan miten tarpeellinen ja haluttu tekijä kyseessä on. Jos kukaan ei kaipaa sen vertaa, että viitsisi maksaa, niin miksi yhteiskunta olisi sen näille reppanoille velkaa?

Vierailija
184/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloeroja puolustaa ainoastaan ne paremmin tienaavat kun pelkää että ei löydy perusteluita minkä takia saa enemmän kuin muut

Mussun mussun. Olisit käynyt koulusi.

Ei se koulutus vaikuta palkkaan välttämättä mitenkään. Esim. monet akateemisesti koulutetut eivät ole hyvätuloisia.

Kaikki ei voi myöskään kouluttautua lääkäriksi tai toimitusjohtavaksi. Joka alan työntekijöitä tarvitaan.

Vierailija
185/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taidetaan olla asian ytimessa. Toki on varmaan töitä ja aloja, joissa palkkaa voi maksaakin vähän enemmän kuin muille.

Palkan maksaja laksee ja päättää mitä sinulle haluaa maksaa.

Jos sinusta ei juuri hyötyä ole niin ei se sinun palkkakaan kovin suuri voi olla.

Vierailija
186/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ansaitsen 80-90 000 vuodessa. Eli olen kovatuloisimmassa kymmenyksessä. Pitäisikö minun muuttaa ulkomaille?

Ei tulisi mieleenkään vinkua veroista tai uhkailla jollain ulkomaille muutolla. Tottakai ne maksavat, jotka pystyvät. Käteen jäävällä rahalla saa ihan mukavan elämän rakennettua, jos ei mitään vaaleanpunaisia instagram-unelmia elättele.

Eurooppa on täynnä maita jossa voi samalla työllä ja vähemmillä veroilla elää huomattavasti korkeampitasoisempaa elämää ja saada paremmat palvelut kuin Suuomessa. Kyse on siitä kuinka suurta toimettomien ja velttojen elättien laumaa haluaa omalla hiellään elättää.. Ei ole pelkästään köyhien etuoikeus saada elää oma elämänsä pelkästään itselleen.

Mitä ihmettä sinä sitten enää täällä teet? Ulkomaiden ihanuutta hehkuttaa moni mutta yllättävästi sitten kuitenkin monilla on lopulta monenlaisia syitä asua täällä.

Minä elän tässä maassa, koska sukulaiseni ja omaisuuteni ovat täällä. Haluan myös kehittää tämä maata siten, että sekä niillä perheelläni ja suvullani on asiat hyvin ja omaisuuteni kehittyy myönteisesti. Minä EN asu täällä pääasiassa elättääkseni loisia. Haluaisin kehittää maata siten, että jokaisella olisi vastuuta enemmän omasta elämstään.

Tekstisi perusteella otat kuitenkin aika paljon vastuuta myös perheestäsi ja suvustasi. Et siis ota vastuuta vain itsestäsi vaan myös muista sinulle tärkeistä ihmisistä. Jos heistä joku olisi pulassa, auttaisit luultavasti häntä etkä vain vaatisi tulemaan toimeen omillaan?

Koko yhteiskunnan tasolla tapahtuu ihan samaa asiaa. Eli pidämme huolta myös niistä jotka syystä tai toisesta eivät itse siihen pysty. 

Suuri osa verorahoista menee niiden elättämiseen jotka pystyisivät siihen itsekin. Suomessa elätetään työkuntoisia ihmisiä. Kaikkialla muualla maailmassa he joutuvat itse elättämään itsensä. Suomi on sosialistien luoma loisijoiden paratiisi.

Ei kaikki pysty elättämään itseään Suomessa. Sairaat ja ne työttömät, jotka eivät löydä töitä. Pitäisi olla ensin kaikille se työpaikka, jossa voi tienata rahaa.

Sairaita vastaan kenelläkään ei ole mitään, mutta työttömät lorvisiat voivat olla pienempää suuta, jos ei kykyjä ole sen vertaa, että edes kouluja käymällä kykenisi töihin. 

No entä yksinkertaiset? Ne, joille ei riitä niin simppeleitä hommia etteivät voisi mokata niissä? Eli joita pitää siis jonkun valvoa koko ajan, jolloin heidän tuottavuutensa menee äkkiä miinukselle. 

Vierailija
187/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se koulutus vaikuta palkkaan välttämättä mitenkään. Esim. monet akateemisesti koulutetut eivät ole hyvätuloisia.

Kaikki ei voi myöskään kouluttautua lääkäriksi tai toimitusjohtavaksi. Joka alan työntekijöitä tarvitaan.

Yliopistotutkinnon suorittaneet miehet ansaitsevat elämänsä aikana nettona noin 600 000 euroa enemmän kuin keskiasteen tutkinnon suorittaneet miehet.

Naisille korkeakoulutuksen suhteellinen tuotto on noin 400 000 euroa.

https://yle.fi/uutiset/3-11197792

Jokainen voi kouluttautua Suomessa mihin haluaa ja rahkeet riittää. Suomessa ei ole rajoituksia sen suhteen.

Vierailija
188/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvät palkat ovat huono asia, koska silloin vajaalla työviikolla tulee toimeen ja ihmiset vähentävät työntekoa kuten lääkärit ovat tehneet.

Tämä on kiinteästi yhteydessä siihen, että niitä lisätunteja verotetaan yli 50 prosenttisesti, niin ei se vaan kannata. Jos ihmiset saisivat itse pitää suuremman osan ansaitsemistaan tuloista, niin se kannustaisi tekemään vieläkin enemmän töitä.

Itse vähentäisin tunteja. Arvostan vapaa-aikaani, eikä mua kiinnosta työskennellä oman terveyden ja/tai perheen hyvinvoinnin kustannuksella. Nykyinen työaikakin vaatii palautumista, mikäli meinaan haluta tehdä työni kunnolla.

Vierailija
189/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punikit tyypillisesti eivät viitsi tehdä töitä ja ovat muiden taskulla. He eniten marisevat jos joku saa työstään palkkaa. Eikä kukaan saa ansaita työllä enempää kuin he loisimalla. 

Vierailija
190/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Koittakaa nyt sairaanhoitajat ja hoitajat ymmärtää, että kaikilla muillakin koulutetuilla on nykyään p*skat palkat. Joku sähkömies vetää kymppitonnin palkaa amispohjalta.

Kyllä tämä systeemi vielä rysähtää.

Se sähkömies taitaa olla yrittäjä, joka kymppitonnin palkkoja nostaa. Mikä estää sairaanhoitajaa perustamasta yritystä? Erilaisia hoiva-alan yrityksiä on pilvin pimein esim. lastensuojelussa yksityiset perustavat perhekoteja sekä tukihenkilö- ja perhetyöpalveluja, vanhusten palveluissa kunnat ostavat myös yksityisiltä toimijoilta jne.

Vierailija
191/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvät palkat ovat huono asia, koska silloin vajaalla työviikolla tulee toimeen ja ihmiset vähentävät työntekoa kuten lääkärit ovat tehneet.

Tämä on kiinteästi yhteydessä siihen, että niitä lisätunteja verotetaan yli 50 prosenttisesti, niin ei se vaan kannata. Jos ihmiset saisivat itse pitää suuremman osan ansaitsemistaan tuloista, niin se kannustaisi tekemään vieläkin enemmän töitä.

Itse vähentäisin tunteja. Arvostan vapaa-aikaani, eikä mua kiinnosta työskennellä oman terveyden ja/tai perheen hyvinvoinnin kustannuksella. Nykyinen työaikakin vaatii palautumista, mikäli meinaan haluta tehdä työni kunnolla.

Minä olen jättänyt kokonaan ylityöt jo vuosia sitten. Kaikki lomarahat ja bonukset vaihdan heti vapaaseen. Ei ole mitään järkeä maksaa omasta työstä valtiolle veroina enemmän kuin itse saan.

Vierailija
192/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

460 000 työkuntoista ilmottautunutta on työttömänä ja pupukursseilla. Sairaat on laskettu pois vahvuudesta.

Jokainen voi tehdä työtä ja työllistää itsensä. Ei aina tarvitse odottaa että joku toinen sen työpaikan ensin tekee ja sinne kutsuu töihin.

Ei itsensä työllistäminen ole mikään kapitalistien yksinoikeus vaikka sosialistijohdon alla Suomea hallitaan.

Miten?

Vierailija
193/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaita vastaan kenelläkään ei ole mitään, mutta työttömät lorvisiat voivat olla pienempää suuta, jos ei kykyjä ole sen vertaa, että edes kouluja käymällä kykenisi töihin. 

Ei se pelkkä koulujen käynti riitä, jos työpaikkoja ei ole kaikille. Jopa akateemisesti koulutettuja on jonkin verran työttömänä, joten älkää vedotko myöskään aina tuohon koulutukseen.

Esim. lähihoitajan papereilla voi saada jopa helpommin työtä kuin korkeakoulututkinnolla.

Kuten työtön tuttuni sai, kun kouluttautui lähihoitajaksi. Oli sitä ennen vain urheillut ja käynyt peruskoulun.

Vierailija
194/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhän itsessään jo palkitsevaa ja palkka on vain sivuseikka.

Työtä johon vaaditaan vuosien koulutus arvostetaan enemmän kuin työtä jonka kuka tahansa oppii vartin perehdytyksellä.

Riippuu työstä. Jos on joku kirjastotäti, lastentarhanopettaja tai sairaanhoitaja niin palkka on koulutuksesta huolimatta surkea. Eikä kukaan sen kummemmin arvostakaan.

Vierailija
195/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa todellakaan voi jokainen työtön työllisttää itseään ryhtymällä esim. yrittäjäksi. Yrittämisen tarvitaan jonkinlaista pääomaa, ja sitä ei kaikilla ole. Samoin jotakin joka myy.

Yrittäjäksi ryhtyminen ei ole tosiaankaan mitenkään helppoa ja yksinkertaista. Ja se on varmasti vielä vaikeampaa työttömälle, jolle jo pelkkä työpaikan löytäminen on vaikeaa.

Tämän voin sanoa, kun omassa lähipiirissä on paljon ihmisiä jotka on ruvenneet yrittäjiksi.

Vierailija
196/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat maksavat palkkaa sen mukaan miten tarpeellinen ja haluttu tekijä kyseessä on. Jos kukaan ei kaipaa sen vertaa, että viitsisi maksaa, niin miksi yhteiskunta olisi sen näille reppanoille velkaa?

Kyylä se on myös arvokysymys mitä työtä arvostetaan ja paljonko siitä ollaan valmiita maksamaan palkka. Moni ihminen työskentelee myös esim. kunnallisella ja he eivät voi määrittää omaa palkkaansa.

Vierailija
197/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka Suomessa muka kannattaa tuollaista?

Mutta kuka sitten kannattaa sitäkään että toisen henkilön palkka on 500x toisen henkilön palkka samassa firmassa?

Li Andersson ainakin ja ilmeisesti hänen äänestäjänsä.

Eikö jokaisen palkka ole heidän oma asiansa? Miksi valtion on tähän puututtava?

Eihän siihen tarvitse valtion (eikä voikaan) puuttua, mutta asiasta on hyvä keskustella. Luoko valtavan suuret palkkaerot hyvää yhteishenkeä edes mihinkään yritykseen?

Ai firman omistajalla ja työntekijällä pitäisi olla samat tulot vai?

No onhan se joistain tosi vaativaa, että pakkaa käskystä asioita laatikkoon. Ongelmahan tässä on se, että osa ihmisistä ei ymmärrä sitä millaisia ominaisuuksia esim. johtajan työt vaativat. Siinä ei voi olla ja odottaa, että joku käskee tekemään seuraavan työn ja sitten sinä teet sen. Suorittavassa työssä on paljon tämän tyyppistä työtä ja työntekijöissä sellaisia, jotka odottavat että kyllä joku sitte käskee tekemään seuraavan työn. Toki näkisin sen, että jos tuollaisessakin työssä on tosi oma-aloitteinen ja aikaansaava ihminen, niin hänelle maksetaan sitten parempaa palkkaa myös. 

Vierailija
198/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta ei juuri hyötyä ole niin ei se sinun palkkakaan kovin suuri voi olla.

Miten ihminen voi olla töissä, jos hänestä ei ole siellä työpaikalla mitään hyötyä?

Väitätkö, että esim. matalapalkka-alalla työskentelevät eivät tee työssään mitään hyödyllistä, vain sen vuoksi että heidän palkka on pieni? Kyllä se taitaa johtua enenmmän siitä, että heidän työpanostaan ei vain arvosteta tarpeeksi.

Vierailija
199/214 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen voi olla töissä, jos hänestä ei ole siellä työpaikalla mitään hyötyä?

Väitätkö, että esim. matalapalkka-alalla työskentelevät eivät tee työssään mitään hyödyllistä, vain sen vuoksi että heidän palkka on pieni? Kyllä se taitaa johtua enenmmän siitä, että heidän työpanostaan ei vain arvosteta tarpeeksi.

Matalapalkka-alan hommia tekevät lähinnä vassarit.

Työstä saatava taloudellinen hyöty on lähes nollaa. Voitoilla kustantaa lähinnä työmatkat ja ravinnon, jos syö säästeliäästi omia eväitä.

Oikeistolaiset lepäävät tukien varassa mieluummin ja räkivät kattoon. He laskelmoivat tuista saatavat ja matalapalkka-alalta saatavan ja toteavat että ei kannata. He ajattelevat kapitalistisesti.

Vassari käy töissä hyvinvointiyhteiskunnan vuoksi. Se on hyvä diili. Tekee pilkkahintaan töitä ja tarjoaa edullisia palveluja ja tuotteita, josta ahne vie voiton.

Onneksi ahnetta verotetaan. Muutoin vassarikaan ei enää kävisi töissä pilkkahintaan.

Näin se on. Meillä tarvitaan neljä vassaria matalapalkka-alalle minimimiehityksellä että saadaan yksi oikeistolainen elätettyä tukien varassa. Ja neljästä yksi tekee neljän työt. Neljä kertaa neljä on melkoinen tehopakkaus. Suomessa mennään minimimiehityksellä monella alalla ja tehdään kovaa töitä. Kovempaa kuin koskaan sotien jälkeen on tehty ja halvalla lähtee.

On lähes ihme että ihmiset jaksavat tätä nykyistä työtahtia ja kotonakin saa vastailla sähköposteihin omalla ajallaan. Edes pikaruokaloissa ei nuoret kerkeä vessoissa käymään tai ruokatunteja pitämään.

Tahti on niin kova ja työväenluokan vassarit ne pitää tätä hyvinvointia yllä. Neuvostoliitto hajosi ajat sitten ja me vain porskutetaan, eikä anneta porvareiden voittaa. Meillä elätetään näitä tyyppejä joiden mielestä työnteko ei taloudellisesti kannata, kun he haluavat vain levätä.

Mutta vassarit käy töissä että sosiaalituet olisi kaikille, koulutus olisi kaikille, terveydenhuolto olisi kaikille ja armeija olisi pakollinen (toivottavasti kaikille joskus). Sen takia tehdään kovaa töitä, niin että selkään koskee ja nauretaan porvareille. TE ETTE HYVINVOINTIVALTIOTA HAJOTA TAI TUKIIN KOSKE IKÄNÄ!

Vierailija
200/214 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ei tämä mussunmussun olla tutustunut nykytodellisuuteen.

Newsflash: parin vuoden ammattikoulutuksen käynyt sähkömies tienaa enemmän kuin 90% maistereista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän