Millä sotilasarvolla kotiuduit armeijasta?
Minä vuonna? Entä oletko päässyt tai joutunut kertausharjoituksiin?
Kommentit (258)
Käpykaartin kenraali. Kohta lähdössä mökille kertausharjoituksiin.
Kunnollisena tykkimiehenä. TurRTR.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälki-Auk/-Ruk lienevät edelleen mahdollisia?
Ei ole enää. Se on kerrasta poikki.
Koska tämä on muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vänrikki. 106 kertausaamua ja nyt yliluutnantti.
En saanut armeijassa yhtään loma-anomusta läpi. Olin kaikki juhlapyhät kiinni; joulu, uv, wappu, juhannus. Lopetin anomuksien tekemisenkin kun huomasin että se oli aivan turhaa. Aivan intin lopussa kappari tuli huutamaan että miksi en ollut pitänyt lomia ja pisti minut loppuajaksi lomalle(kuntsarit jäivät pitämättä).
Kertaamassa en ole käynyt kertaakaan, enkä käy. Mieltä oikein lämmitti lukea tästä 106 kertausaamusta, jollakin on mennyt intti vielä huonommin kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun joutui peruskoulutuskaudella siivoilemaan koksujen tupia? Moppailemaan lattiat, tyhjentämään roskikset ja sijaamaan niiden vuoteet? Kyllä otti aivoon!
Meillä ei ollut varsinaisesti koksutupia vaan johtajatupia, kaksi koksua per tupa ja lauma tupla/triplavirhemerkattuja.
Olessani itse salmiakkiluutnantti oman eräni kulmarautamiehillä oli ikävä tapa heitellä nuuskapatteja kattoon ja sitten huutaa TAPpia käyntiin. Kun ei sana auttanut eikä kapiukoille viitsinyt ruikuttaa, sitten keksittiin jotain muuta vaihtoehtoista aktiviteettia johon soveltuivat ainoastaan kulmaraudoitetut jepet ja heistäkin vain valioyksilöt.
Kumma juttu, kattopaskominen muuttuikin vähemmän hauskaksi vitsiksi muutamassa viikossa.
330 alik 91 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut armeijassa yhtään loma-anomusta läpi. Olin kaikki juhlapyhät kiinni; joulu, uv, wappu, juhannus. Lopetin anomuksien tekemisenkin kun huomasin että se oli aivan turhaa. Aivan intin lopussa kappari tuli huutamaan että miksi en ollut pitänyt lomia ja pisti minut loppuajaksi lomalle(kuntsarit jäivät pitämättä).
Kertaamassa en ole käynyt kertaakaan, enkä käy. Mieltä oikein lämmitti lukea tästä 106 kertausaamusta, jollakin on mennyt intti vielä huonommin kuin minulla.
Minäkin olin armeijassa 1991. Kapparit huusivat pää punaisena milloin mistäkin. Olen kyllä ajatellut että toivottavasti siellä nykyisin on reilumpi meininki. Opin siellä lähinnä vihaamaan kaikkia auktoriteetteja.
330 alik 91 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö pestä ikkunatkin?
1996 Jääkäri. 14 kertauspäivää takana eikä edes korpin jämiä prkl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HämJP -77 Pst Ryhmänjohtaja alikersantti.
Kertaamassa 2 kertaa. Vääpeli, Joukkueen varajohtaja.
Edellisen hallituksen puolustusministeri Niinistö lähetti postia, että joku kotirintaman tehtävä olisi vielä.
Ei enää ensi-iskujoukoissa:)
Äsken lainaus unohtui. Kerropa miten kahdella kertauksella sait vääpelin arvon vai onko cv:sså mutakin?
Päivistähän se on periaatteessa kiinni eli kaksi riittävän pitkää kertausta nostaa monta arvoa. En tiedä voiko ne ylentää kertauksen aikanakin ylimääräistä jos on aihetta. Kuten varusmiesaikana ainakin yksi alik. oli kotiutuessaan kersantti selviydyttyään tavanomaista paremmin jostain mitä en enää muista.
Vierailija kirjoitti:
1996 Jääkäri. 14 kertauspäivää takana eikä edes korpin jämiä prkl
No jopas pihtailevat!
Tunnetko ketään varusmiestä, joka kieltäytyi tarjotusta RUK-paikasta?
Jääkärinä Kainuun Prikaatista 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
330 alik 91 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö pestä ikkunatkin?
Aukin jälkeen ei itse tarvinut tehdä mitään. Sen verran jäi hampaankoloon ettei minusta tullut maanpuolustusaktiivia, vaikka periaatteessa avoimin mielin inttiin menin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko ketään varusmiestä, joka kieltäytyi tarjotusta RUK-paikasta?
Yksi olis outunut Sodankylästä (ja tyttiksestä) toiseen päähän maahan. Ts arvotti jokailtaisen petijumppahetken RUK:n yli.
Vastaavasti setäni aikoinaan kuulemma jätti RUK:n väliin kun oli niin ihastunut silloiseen tyty-ydeen ja olis joutunut Haminaan. Mummi aina jäkätti siitä kun olis ollu niin komiaa kun kolmesta pojasta olisi kuvat piirongin päällä vänskänapeilla, nyt rivin rikkoo ruma kolmikulmamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälki-Auk/-Ruk lienevät edelleen mahdollisia?
Koska tämä on muuttunut?
Muistaakseni viime vuodenvaihteessa koulutusuudistuksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun joutui peruskoulutuskaudella siivoilemaan koksujen tupia? Moppailemaan lattiat, tyhjentämään roskikset ja sijaamaan niiden vuoteet? Kyllä otti aivoon!
Meillä ei ollut varsinaisesti koksutupia vaan johtajatupia, kaksi koksua per tupa ja lauma tupla/triplavirhemerkattuja.
Olessani itse salmiakkiluutnantti oman eräni kulmarautamiehillä oli ikävä tapa heitellä nuuskapatteja kattoon ja sitten huutaa TAPpia käyntiin. Kun ei sana auttanut eikä kapiukoille viitsinyt ruikuttaa, sitten keksittiin jotain muuta vaihtoehtoista aktiviteettia johon soveltuivat ainoastaan kulmaraudoitetut jepet ja heistäkin vain valioyksilöt.
Kumma juttu, kattopaskominen muuttuikin vähemmän hauskaksi vitsiksi muutamassa viikossa.
Meillä oli saaressa (rannikkopatteristo) kokelaat kasarmin 3. kerroksessa, alikersantit 2. kerroksessa.
Käytiin katkaisemassa eräältä kettumaiselta koksulta varusmiesasuun kuulunut poikittainen vyö poikki muutamaankin kertaan. ;)
Onko olemassa autonkuljettaja-RUK:kia?
Meillä asuu venäläisiä ja virolaisia sekä arabeja naapurissa niin aina kun ollaan hetki poissa ne käy asunnossa , me jätetään aina merkkejä mistä tiedetään 😀😀🙏🙏🙏🎎🐶🐶🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸