Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia "ruokavammoja" teillä on?

Vierailija
21.11.2014 |

Itseltäni näitä löytyy ainakin jokunen:

- perunamuusi ei saa koskettaa muuta ruokaa. Esim mikäli nakeissa on perunamuusia niin molemmat muutoin hyvät ruuat muuttuvat maultaan jotenkin vastenmielisiksi.

- Ruokaa ei sekoiteta. Toisin sanoen syön lauselta jokaisen ruokalajin ilman, että haarukkaan menee yhtä aikaa kahta ainesta eli jos on lihaa ja perunaa, niin molemmat erikseen mutta ei samaan haarukkaan. 

- Ainakin useimpien mukaan tämä makunautinto on "vamma": ruisleipää, jonka päällä on mätitahnaa ja lihahyytelöä. 

En ole muuten mitenkään valikoiva ruuan kanssa ja kaikkea on maistettava vähintään kerran. Esim heinäsirkat ovat mielettömät herkullisia oikein valmistettuna, samoin jauhomadot. Persiljaa en suuhuni laita ellei aseella uhata. Montaa olen syönyt ja tähän päivään mennessä (nyt 32v) mikään ei ole maistunut yhtä hirvittävälle kuin persilja. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä keittoja, muussaattua ruokaa (esim. muusit ja laatikot) enkä mitään "nestemäistä" jossa on sattumia (kastikkeet, jugurtit yms). En myöskään voi sietää laitos/suurtalouskeittiöruokaa suurimmaksi osaksi.
.
Olin nuorempana vielä pahempi tän nirsoilun kanssa. Mulla on vissiin jotenkin herkkä suu ja oksennusrefleksi tulee helposti, joten mulla oli vielä lukiossa lyhyempi lista ruuista joita voin syödä kuin niistä mitä en voi. Nyt iän myötä makuaisti on "parantunut" ja voin sen suhteen syödä aikalailla kaikenlaista, tuo tekstuurivamma tosin näköjään vaan on ja pysyy.

Vierailija
2/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan banaaneita, leipää, perunoita, isoja tomaatteja ja makeaa kermaa. Nousee iho kananlihalle, kun mietin juhlia, joissa tarjottiin tomaatilla koristeltua voileipäkakkua ja banaanilla täytettyä kermakakkua. Perunaa ei sentään oltu saatu joukkoon. :)

Vierailija
4/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat. Uudet perunat on hyviä, mutta keitetyt perunat muuten. Vaikka miten niihin laittaisi kastiketta tai muuta niin maistuvat jauholta.

Vierailija
5/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

merisuolaa suklaajäätelön päälle ripoteltuna.

Vierailija
6/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertaa ollessani exäni vanhempien luona onnistuin omalla syömistavallani loukkaamaan anoppiehdokasta. Tapaan syödä niin, että etenen huonoimmasta parhaaseen ruokaan lautasella järjestyksessä. 

Vierailija
7/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on outo suhde sipuliin. Välillä maistuu, välillä ei. Yleensä pitää olla tosi pieneksi murskattua. 

Vierailija
10/47 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara ja nakit sekä makkaraleikkeleet saavat aikaan oksennusrefleksin. Yökkäilen heti, jos edellämainittuja joutuu suuhuni.

Vierailija
11/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruoka ei saa lautasella koskettaa toisiaan.

Vierailija
12/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan järjetön lihavamma. En voi sydä mitään porsaasta tehtyä, en siis syö esim joulukinkkua, en leikkeleitä, enkä makkaraa. Inhoan tietynlaista tekstuuria joten en koske karjalanpaistiin enkä syö lihakeittoa. Pekoni haiseekin aivan hirveälle ja jos esim kanan palasessa on jotain pehmeää tai läskiä muistuttavaakin, se jää syömättä. Kokisin nälkäkuoleman jos pitäisi selvitä jollain lihahyytelöllä tai possunpaistilla.

Vierailija
13/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lautasellani lämpimät ruoat voivat koskettaa toisiaan, mutta salaatti on ehdoton nounou! se täytyy pitää eristyksissä. katselen silmät pyöreinä kun ruokapöydässä muut pistävät koko satsin sekaisin lautasellaan.

Vierailija
14/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin aikanaan yhden tytön, jolla oli tuollainen samanlainen. Sen syömän lihan piti kaiken olla täsmällen samanlaista, variaatiot oli pahasta.

Vierailija
15/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä salaatinlehtiä. Niiden rakenteessa on jotain tosi ällöä. hyi

Vierailija
16/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan uusia perunoita, niiden kiinteää tekstuuria ja makeutta. Yökkään, jos saan vahingossa suuhuni jotain rusinoita sisältävää (miksi pulla pitää pilata rusinoilla).

Vierailija
17/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan kylmä ja kuuma tai kuiva ja kostea ei saa koskettaa toisiaan. Sosekeittojen, jugurttien ja kastikkeiden on oltava sileitä eikä sattumaisia. En tee mitään numeroa näistä ongelmista, syön "vialliset" ensin ja nautin sitten oikeanlaisesta ruuasta. Itse kokoan annoksen huolella.

Kunnon ongelmia tuottaa valkosipuli ja kookos, jo haju inhottaa.

Vierailija
18/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka haarukallisella pitää olla jokaista ruokaainetta. Esim pihvi, porkkana ja peruna. Joka haarukalliselle lihaa, perunaa ja porkkanaa. En "voi" syödä haarukallista ruokaa jossa vain perunaa ja porkkanaa. Alkaa hermostuttaa. Ruuan saadessa leikkaan kaikki aineet yhtä moneen palaan. Helpompi syödä, kun on 12kpl porkkana, peruna ja lihapaloja. Tietää, että saan 12 täydellistä haarukallista. Ravintolassa yritän olla leikkaamatta ruokaa etukäteen. Vituttaa miettiä kuumeisesti annosteluja, että mikään ei lopu kesken

Vierailija
19/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro laukaisee oksennusrefleksin. Luultavasti johtuu pakkosyötöstä lapsena.

Vierailija
20/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon persiljan hyvin. Itsekään en siitä pidä lainkaan ja jossain kohdin mietin onko mulla jokin yliherkkyys sen suhteen, kun se aiheuttaa yökkäilyreaktion aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme