Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia "ruokavammoja" teillä on?

Vierailija
21.11.2014 |

Itseltäni näitä löytyy ainakin jokunen:

- perunamuusi ei saa koskettaa muuta ruokaa. Esim mikäli nakeissa on perunamuusia niin molemmat muutoin hyvät ruuat muuttuvat maultaan jotenkin vastenmielisiksi.

- Ruokaa ei sekoiteta. Toisin sanoen syön lauselta jokaisen ruokalajin ilman, että haarukkaan menee yhtä aikaa kahta ainesta eli jos on lihaa ja perunaa, niin molemmat erikseen mutta ei samaan haarukkaan. 

- Ainakin useimpien mukaan tämä makunautinto on "vamma": ruisleipää, jonka päällä on mätitahnaa ja lihahyytelöä. 

En ole muuten mitenkään valikoiva ruuan kanssa ja kaikkea on maistettava vähintään kerran. Esim heinäsirkat ovat mielettömät herkullisia oikein valmistettuna, samoin jauhomadot. Persiljaa en suuhuni laita ellei aseella uhata. Montaa olen syönyt ja tähän päivään mennessä (nyt 32v) mikään ei ole maistunut yhtä hirvittävälle kuin persilja. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sietää pullaa jossa on kardemummaa, pelkään että puraisen vahingossa kardemummaa ja se maku on jotain aivan järkyttävää

Vierailija
42/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:32"]Täällä on näinkin paljon "ruokavammoja" ja silti minulle vittuiltiin täällä kun kerroin etten voi syödä kasvisruokia ilman että oksennan koska joskus koulussa opettaja pakotti syömään vaikken tykännyt ja lopulta oksensin. Ajatus vaan on jotenkin kammottava kun tulee tuo mieleen heti kun joku ehdottaa kasvisruokia, siis ruokia joissa on pelkkää kasvista. Tästäkin vain vittuiltiin että miten voin muka syödä sitten mitään missä on vihanneksia lisänä :/ Miten tämä eroaa niistä jotka eivät voi syödä laatikkoruokia, salaattia samalta lautaselta, keittoja, jugurtteja joissa on paloja. Jos nämä ällöttävät joitakin niin miksei kasvisruoka saa ällöttää minua?
[/quote]

Jos olet ihan tosissasi, niin ilmeisesti se voi ällöttää. Täytyykö sinun muuten ottaa joka haarukallisella sekä lihaa että kasviksia (jos siis liharuuan lisukkeena on kasvista) vai pystytkö syömään niitä erikseen? Tai lihaa varmaan pystyt, mutta pystytkö laittamaan suuhusi pelkkää kasvista, kunhan lautasella kuitenkin on myös lihaa? Ja jos pystyt, täytyykö viimeisellä haarukallisella olla lihaa vai jääkö ns. paha maku suuhun jos on pelkkiä kasviksia?
Kiinnostaa vaan tietää :D
[/quote]

Siis voin syödä esim porkkanaa sellaisenaan, salaattia leivällä tai kastiketta jossa on kasviksia ja silloin voin syödä myös erikseen niin ettei haarukassa ole pakko olla lihaa :) Mutta siis kasvisruoka sellaisenaan, joku kasviskiusaus, kesäkeitto, kasvissosekeitto, ne ei mene millään. Lähinnä kai se on se ajatus siitä että kyseessä on kasvisruoka. Tiedän että kuulostaa typerältä mutta muuten kyllä syön kaikkea ja kasviksia sekoitettuna liharuokaan. Mutta ei tämä niin kummallista ole kun voin helposti jättää tekemättä sen kasvisruua. Onko tuollainen ruokien erittely muuten vaikeaa? Siis että kastike ja perunat ei saa sekoittua. Minusta se on vähän oudompaa kuin olla pitämättä jostain. Mutta en minä sitä tuomitse koska on jokaisen oma asia miten ja mitä syö :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna pinaattikeitossa ja liha hernekeitossa. Molemmat aiheuttavat sellaisen oksennustunteen. 

Vierailija
44/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset hyytelöt, vanukkaat ja äyriäiset ja muut niljakkeet ovat puistattavia. Ja näkyvä rasva esimerkiksi pekonissa tai kyljyksen reunassa. Siinä hyytelön ja rasvan koostumuksessa on jotakin niin kuvottavaa, että vasta nälkäkuoleman partaalla suostuisin kaivamaan simpukoita rantavedestä syödäkseni. Luulen, että suurin syy inhooni on suuri, kylmä laardikimpale, jonka sain allekouluikäisenä suuhuni kalakukosta - muistan sen nimittäin aina, kun samanlainen koostumus osuu kohdalle.

Liha ja kala on kypsennettävä läpikotaisin, mitään puolikypsiä pihvejä tai meheväksi jätettyjä kalafileitä en siedä. En syö ravintoloissa siitä(kään) syystä, että niissä ei käsittääkseni oikein voi pyytää pinnalta kuivaksi kypsennettyä annosta, vaikka minun mielestäni sellainen olisi kaikkein herkullisinta.

Vierailija
45/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ovat laktoosi-intoleranssi, keliakia sekä ärtyneen suolen oireyhtymä. Minun pitää miettiä tarkkaan syömiseni enkä suoraan sanottuna uskalla syödä toisten tekemää ruokaa.

Vierailija
46/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 13:32"]Täällä on näinkin paljon "ruokavammoja" ja silti minulle vittuiltiin täällä kun kerroin etten voi syödä kasvisruokia ilman että oksennan koska joskus koulussa opettaja pakotti syömään vaikken tykännyt ja lopulta oksensin. Ajatus vaan on jotenkin kammottava kun tulee tuo mieleen heti kun joku ehdottaa kasvisruokia, siis ruokia joissa on pelkkää kasvista. Tästäkin vain vittuiltiin että miten voin muka syödä sitten mitään missä on vihanneksia lisänä :/ Miten tämä eroaa niistä jotka eivät voi syödä laatikkoruokia, salaattia samalta lautaselta, keittoja, jugurtteja joissa on paloja. Jos nämä ällöttävät joitakin niin miksei kasvisruoka saa ällöttää minua?
[/quote]

Jos olet ihan tosissasi, niin ilmeisesti se voi ällöttää. Täytyykö sinun muuten ottaa joka haarukallisella sekä lihaa että kasviksia (jos siis liharuuan lisukkeena on kasvista) vai pystytkö syömään niitä erikseen? Tai lihaa varmaan pystyt, mutta pystytkö laittamaan suuhusi pelkkää kasvista, kunhan lautasella kuitenkin on myös lihaa? Ja jos pystyt, täytyykö viimeisellä haarukallisella olla lihaa vai jääkö ns. paha maku suuhun jos on pelkkiä kasviksia?
Kiinnostaa vaan tietää :D
[/quote]

Siis voin syödä esim porkkanaa sellaisenaan, salaattia leivällä tai kastiketta jossa on kasviksia ja silloin voin syödä myös erikseen niin ettei haarukassa ole pakko olla lihaa :) Mutta siis kasvisruoka sellaisenaan, joku kasviskiusaus, kesäkeitto, kasvissosekeitto, ne ei mene millään. Lähinnä kai se on se ajatus siitä että kyseessä on kasvisruoka. Tiedän että kuulostaa typerältä mutta muuten kyllä syön kaikkea ja kasviksia sekoitettuna liharuokaan. Mutta ei tämä niin kummallista ole kun voin helposti jättää tekemättä sen kasvisruua. Onko tuollainen ruokien erittely muuten vaikeaa? Siis että kastike ja perunat ei saa sekoittua. Minusta se on vähän oudompaa kuin olla pitämättä jostain. Mutta en minä sitä tuomitse koska on jokaisen oma asia miten ja mitä syö :)
[/quote]

Kieltämättä kuulostaa vähän jännältä, jos et kuitenkaan kammoksu kasviksia liharuuassa :D riittääkö jos ruuassa on vain vähän lihaa? Esim. "kasviskiusaus" jossa on muutama pala broileria=broilerikiusaus ? Mutta ihan terveellistä ruokaahan noinkin saa, että ei kai sillä niin väliä. Pystyisitkö syömään jos kylässä olisi tarjolla vain kasvisruokaa, vai tulisiko oksennus kurkkuun? :D
Mutta minulla on juuri tuo että lämmintä ruokaa ei saa mennä salaattiin tai se on ihan pilalla, että tavallaan ymmärrän kyllä tätäkin.

Vierailija
47/47 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään samaan aikaan makeaa leivonnaista ja mehua; varmaan joskus lapsuudessa olen ahminut niitä kahvipöydässä liikaa, niin yököttää ajatuskin. Esim vahva viinimarjamehu ja mokkapala, hui kauhistus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän