Kuinka pian vauvan syntymän jälkeen lähdit viihteelle?
Tästä tuli mieleen:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/846ed41c-0a86-4a4a-95da-f7e134…
Kukin tekee tyylillään, mutta itse en kyllä olis alle kuukauden ikäistä vielä jättänyt ja lähtenyt mihinkään illanviettoihin.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vauva oli aika tasan 1v, kun olin 3,5h poissa kotoa käymässä YHDELLÄ. Imetin vauvan uneen ja lähdin, palattuani vauva heräsi noin runnin kuluttua.
Nyt tuo vauva on 1v 7kk enkä vieläkään ole käynyt muualla "viihteellä" ;D viihdyn himassa, eli tää ei oo mikään marttyyrisuoritus. Imetin lasta myös 1,5 vuotiaaksi saakka, yöimetyksetkin loppui vasta kun koko imetys loppui.... Tietty niitä yöimetyksiä oli loppua kohti enää joku 1-3 yössä, mutta silti. Ei tehnyt mieli jättää muksua. Meille sopi tämmöinen lapsentahtisuus. Joku muu saattaisi tarvita enemmän aikaa poissa kotoa, minä en. Mutta siksi en tuomitse muita!!!
Nro 21 jatkaa.... Ihan selvyyden vuoksi, lapsen isä oli kotona tuolloin kun kävin itse yhdellä oluella baarissa :D ettei joku älypää nyt keksi, että jätin nukkuvan vauvan yksin kotiin :D
En koskaan?
Käyminen viihteellä ei kuulu lapsien hommaajien hommaan, jos elämästä ei pysty nauttimaan ilman "viihdettä" niin sitten jättää lapset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ottanut lasta mukaan häihin? Tai miksi et kieltäytynyt kutsusta? Jos lapset eivät ole tervetulleita häihin, niin en ole tervetullut minäkään. En mene häihin ollenkaan, jos lapset eivät saa tulla mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi täytti vuoden, kävin häissä ja olin yhden yön poissa.
Häät olivat todella pitkän matkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ottanut lasta mukaan häihin? Tai miksi et kieltäytynyt kutsusta? Jos lapset eivät ole tervetulleita häihin, niin en ole tervetullut minäkään. En mene häihin ollenkaan, jos lapset eivät saa tulla mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi täytti vuoden, kävin häissä ja olin yhden yön poissa.
Villi veikkaus että kirjoittaja halusi viettää aikaa ihan vaan aikuisten kesken?
Vierailija kirjoitti:
En koskaan?
Käyminen viihteellä ei kuulu lapsien hommaajien hommaan, jos elämästä ei pysty nauttimaan ilman "viihdettä" niin sitten jättää lapset tekemättä.
Kai tässä viihteellä tarkoitetaan esim. sitä, että käy ravintolassa kaverin kanssa syömässä ja istumassa iltaa ja tulee esim. klo 23 kotiin. En edes laske jotain dokaajia, jotka ovat jääneet ongelmateinin asteelle.
Olisikohan olemassa mitään kulttuuria missä ei ole alkoholi tarvetta olla pro sosiaalinen yhteiskunta? Onko Islam ainoa vaihtoehto?
Esikoinen oli n. 2 kk, kun käytiin miehen kanssa elokuvissa. Lapsi nukkui turvaistuimessa mummien ja kummien kanssa elokuvateatterin viereisessä kahviossa koko leffan, vajaa 2 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan?
Kai tässä viihteellä tarkoitetaan esim. sitä, että käy ravintolassa kaverin kanssa syömässä ja istumassa iltaa ja tulee esim. klo 23 kotiin. En edes laske jotain dokaajia, jotka ovat jääneet ongelmateinin asteelle.
ABC:lla voi käydä vauvankin kanssa
Ai kamalaa! En voisi jättää pientä vauvaa julmasti isovanhemman tai kenenkään muunkaan perheen ulkopuolisen ihmisen hoitoon.
1) Äiti on vastasynyneen vauvan ensisijainen hoitaja. AINA. Toisena tulee vauvan isä. 2) En luota ollenkaan isovanhempiin lastenhoitajana. 3) Lapsentahtinen imetys kärsii, kun äiti ei voi imettää vauvaansa moneen tuntiin. 4) En halua, että perheen ulkopuolinen ihminen juottaa vauvalle tuttipullosta korviketta. 5) Lapsi voi saada trauman, kun hän on erossa omasta vanhemmastaan. 6) Lapselle voi sattua tapaturma tai onnettomuus isovanhemman tai hoitajan seurassa. Huonokuntoinen ja iäkäs isovanhempi voi esimerkiksi kaatua ja vauva voi loukkaantua.
Itse en aio jättää lasta muiden hoitoon ennenkuin menee päivähoitoon n. 9 kuukauden iässä. Kivempaa olla vauvan kanssa kuin jossain baarissa. Mitä minä edes baarissa tekisin?
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen täytti 14 ja vielä en ole lähtenyt viihteelle.
Kunhan nyt saan nuo eläkkeelle, niin sitten repäsen! Vielä parikymmentä vuotta odottelen :D.
Olen sen verran vanha, etten perinteisillä viihteillä (=baarissa) käy, joten en ole käynyt. Mutta jos olisi ollut tällainen edustus-/kutsuvierastilaisuus, niin toki olisi voinut lähteä vauvan ollessa pienikin vähäksi aikaa. Hieman eri asiana pidän perusviihteilyä kuin tuollaista. Toki vaikuttaisi paljon millainen muksu on ja miten saa järkättyä hoidon.
En ole lähtenyt vieläkään, kuopus on jo aikuinen. Ehdin hillua viihteellä aivan tarpeeksi jo ennen lasten syntymää. Työ- ja muille reissuille lähdin, kun vauva oli jotain 5 kk. Niiden illanviettoja ei voi varsinaisesti viihteellä oloksi sanoa, kun oli kuitenkin työaikaa.
Vauva taisi olla 5kk, kun lähdin ensimmäistä kertaa pariksi tunniksi ”viihteelle”, ts. itsekseni skumppalasilliselle ja leffaan. Teki todella hyvää pääkopalle, vaikka kotimatkalla tulikin otettua juoksuaskelia, kun vauvasta erossa oleminen alkoi ahdistaa. Jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut uskaltaa lähteä jo aiemmin.
Mentiin naimisiin kun vauva oli 3kk. Vauva oli juhlapaikalla aika myöhään ja me mentiin hotelliin yöksi, vauva meni isovanhemmille. Sitä ennen oli vielä polttarit, jolloin vauva oli isän kanssa kotona. Polttareista kotiuduin kyllä ennen kymmentä illalla jo.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamalaa! En voisi jättää pientä vauvaa julmasti isovanhemman tai kenenkään muunkaan perheen ulkopuolisen ihmisen hoitoon.
1) Äiti on vastasynyneen vauvan ensisijainen hoitaja. AINA. Toisena tulee vauvan isä. 2) En luota ollenkaan isovanhempiin lastenhoitajana. 3) Lapsentahtinen imetys kärsii, kun äiti ei voi imettää vauvaansa moneen tuntiin. 4) En halua, että perheen ulkopuolinen ihminen juottaa vauvalle tuttipullosta korviketta. 5) Lapsi voi saada trauman, kun hän on erossa omasta vanhemmastaan. 6) Lapselle voi sattua tapaturma tai onnettomuus isovanhemman tai hoitajan seurassa. Huonokuntoinen ja iäkäs isovanhempi voi esimerkiksi kaatua ja vauva voi loukkaantua.
Hengitä välillä.
Pariskunta kävi leffassa. Olivat pois sllaisen 2h15min tjsp. Ihan hirveetä. Mä lähdin poistattamaan sektiotikkejä sairaalaan kun vauva oli 5pvää vanha. Olin pois kaksi tuntia, kiitos Jorvin jonojen, oisko se pitänyt jättää väliin? Hienoa, jos heillä on tuollaiseen lyhyeen irtautumiseen mahdollisuus, teki varmasti hyvää tuoreelle äidille, ekat viikot on aika intensiivisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan olemassa mitään kulttuuria missä ei ole alkoholi tarvetta olla pro sosiaalinen yhteiskunta? Onko Islam ainoa vaihtoehto?
Missä on kuva ko. rouvasta minkäälainen lasi kädessä? Mä en ainakaan huomannut sellaista.
Vauva oli aika tasan 1v, kun olin 3,5h poissa kotoa käymässä YHDELLÄ. Imetin vauvan uneen ja lähdin, palattuani vauva heräsi noin runnin kuluttua.
Nyt tuo vauva on 1v 7kk enkä vieläkään ole käynyt muualla "viihteellä" ;D viihdyn himassa, eli tää ei oo mikään marttyyrisuoritus. Imetin lasta myös 1,5 vuotiaaksi saakka, yöimetyksetkin loppui vasta kun koko imetys loppui.... Tietty niitä yöimetyksiä oli loppua kohti enää joku 1-3 yössä, mutta silti. Ei tehnyt mieli jättää muksua. Meille sopi tämmöinen lapsentahtisuus. Joku muu saattaisi tarvita enemmän aikaa poissa kotoa, minä en. Mutta siksi en tuomitse muita!!!