Kuinka pian vauvan syntymän jälkeen lähdit viihteelle?
Tästä tuli mieleen:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/846ed41c-0a86-4a4a-95da-f7e134…
Kukin tekee tyylillään, mutta itse en kyllä olis alle kuukauden ikäistä vielä jättänyt ja lähtenyt mihinkään illanviettoihin.
Kommentit (117)
Poika oli 9 kk kun isänsä kanssa oltiin häissä, joissa myös juotiin jonkun verran.
2v3kk, lähdin 5pv reissuun ulkomaille. Olin ollut kotona 3.5v putkeen kahden lapsen kanssa.
Itse en lähtenyt mutta kaverini lähti koko illaksi kun lapsi oli 2 viikkoa vanha. Tämä hänen molempien lasten kohdalla. Vähän ihmettelen että miksi ja miten edes jaksoi. Mutta kukin tyylillään. Muuten hän on kyllä hoitanut asiat vastuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa äiti palaa töihin kaksi viikkoa synnytyksestä, että ehkä leffassa käyminen ei ole kovin paha juttu. Paitsi av-pyhimykselle.
Mä kävin kaverin tupareissa, kun lapsi oli 3 viikkoa, pari tuntia olin. Vauva joi korviketta muutenkin eli ei imettämisongelmia. 3 kk iässä hän oli Lapissa kanssamme ja appivanhemmat hoiti, kun kävin laskettelemassa miehen kanssa. 7 kk iässä oli 4 päivää isänsä kanssa, kun kävin ulkomailla kavereiden kanssa.
Ei ole jäänyt traumoja. Nykyään lapsi on reipas ja terve koululainen.
Peruskoululainen. Itse olen kauppatieteiden maisteri. Mites sinä?
Onko ihan elämämm_kolulainen?
Olen kynekolooki ja voin vilkaista sun hiekka pildeen. Iso kvartsi kimpale vissiin jääny jumiin rouva hamsteri eiku kaljatieteen maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan?
Käyminen viihteellä ei kuulu lapsien hommaajien hommaan, jos elämästä ei pysty nauttimaan ilman "viihdettä" niin sitten jättää lapset tekemättä.
Tämä. Ymmärrän jos vanhemmat käy vaikka leffassa tai syömässä mut en sitä jos käyvät baarissa tai missä tahansa juovatkaan. Tässäkään ketjussa ei varmaan kukaan (toivottavasti) ole imettänyt lastansa koska niin moni puoltaa kaljottelua vaikka lapsi on pieni vauveli. Hyi että.
Miksi? Saako vanhempi ottaa ravintolassa viinin, jos alkoholi on nyt tässä se suurin synti? Vai onko sekin hyihyi, kun kotona odottaa alle 18-vuotias.
Haistakaa paska te, jotka kehtaatte arvostella ja syyllistää muita vanhempia! Minulla ei ole lapsia, mutta olen ollut ihan itse lapsi joskus, ja voin sanoa, että rennompi ote on lapsille parempi, kuin yliripustautuva The Mother (englanniksi, koska äiti on liian sydämellinen sana näille hulluille). Lapsi on osa elämää, ei sen keskipiste, vaikka tärkein olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa äiti palaa töihin kaksi viikkoa synnytyksestä, että ehkä leffassa käyminen ei ole kovin paha juttu. Paitsi av-pyhimykselle.
Mä kävin kaverin tupareissa, kun lapsi oli 3 viikkoa, pari tuntia olin. Vauva joi korviketta muutenkin eli ei imettämisongelmia. 3 kk iässä hän oli Lapissa kanssamme ja appivanhemmat hoiti, kun kävin laskettelemassa miehen kanssa. 7 kk iässä oli 4 päivää isänsä kanssa, kun kävin ulkomailla kavereiden kanssa.
Et varmasti ole koska on tarve korostaa sitä. Fiksut ihmiset eivät leuhki saavutuksillaan tai korosta niitä. Joku perus puli ämmä sinä olet.
No tässähän kysyttiin koulutusta. Sinä taidat olla se trollikoulun kasvatti, johon täällä törmää jatkuvasti. Tulee umpikeittiövibat taas.
Niin toi kysy lapsen koulutusta, ei äidin joka väittää olevansa maisteri 😂😂
Olen maisteri. En pidä sitä kyllä saavutuksena. 😆 Mutta tiedän, ketkä pitää. Ja koulutus taisi viitata molempiin. Elämämkolulaisethan jättää vauvansa ja lähtee viihteelle, rivien välistä tulkitsin, puliämmittelystä jopa riveiltä. Terveisiä umpikeittöön! 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan?
Käyminen viihteellä ei kuulu lapsien hommaajien hommaan, jos elämästä ei pysty nauttimaan ilman "viihdettä" niin sitten jättää lapset tekemättä.
Tämä. Ymmärrän jos vanhemmat käy vaikka leffassa tai syömässä mut en sitä jos käyvät baarissa tai missä tahansa juovatkaan. Tässäkään ketjussa ei varmaan kukaan (toivottavasti) ole imettänyt lastansa koska niin moni puoltaa kaljottelua vaikka lapsi on pieni vauveli. Hyi että.
Olet uskovainen TAI olet katkera, ettei sinulla ole sellaisia ystäviä, joiden kanssa kävisit vaikka drinkeillä sinä aikana, kun isä on vauvan kanssa? Tai ei ole sellaista hoitopaikkaa, että voisitte kumpikin olla kaverin häissä nauttimassa juomatarjoiluista? Kaikki eivät alkoholia juo ollenkaan, mutta harvemmin he ovat tuollaisia jeesustelijoita "hyi että". Katkerat ja kateelliset ovat sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kynekolooki ja voin vilkaista sun hiekka pildeen. Iso kvartsi kimpale vissiin jääny jumiin rouva hamsteri eiku kaljatieteen maisteri
Olet avohoitopotilas Keravalta.
Olin jo tavallaan raskausaikana erossa hänestä. Olen muunsukupuolinen äiti. Ja tyttöystäväni Markus on käynyt kohtuleikkauksessa. Hänelle siis asennettu kohtu ja siirsin vauvan retkun hälle siksi aikaa kun imppasin tinneriä ja poltin budia. Kätevää, erilaisuus on rikkaus. Ja kätilönä meidän ihana haitilainen ystävä ngawazakagahadalahtagaearatama joka sit teki mulle sektion. Ja lapsi on erittäin terve jos ei lasketa down syndrooma ja ebolaa
Tällaista vahtaamista lastensaanti on. Arvostelua tulee, mutta apua ja tukea lähinnä lässytyksen ja muiden tyhjien sanojen muodossa.
Lapsi on nyt 1v 8kk ja en yhtään iltaa ole ollut poissa. Ihan omasta halustani. Nyt oon kyllä raskaanakin joten ei tulis senkään takia mentyä. Nuorena kävin vissiin tarpeeksi kun jossain vaiheessa into lopahti.
Lapsi 1v7kk ja en ole missään viihteellä tai muuallakaan ollut ilman häntä. T:yh
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin et miks suomalaiset on niin epä empaattisia ja juroja, itsemurhatilastojen kärjessä ja ties mitä muuta kun eivät saa kotoa rakkautta ja huolenpitoa. Alkkis mammat laittaa päihteet lasten edelle. Kyllä on onni että meillä on niin hyvä sosiaalitoimi systeemi täällä ja kellä vain on oikeus tehdä ilmo jos huoli herää.
Onneksi kuitenkin empatia oikein loistaa näistä muita äitejä syyllistävistä kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet avohoitopotilas Keravalta.
Juu, olen olen mut en Keravalta (:
En ole vielä lähtenyt, poika on 10 vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Lapsi 1v7kk ja en ole missään viihteellä tai muuallakaan ollut ilman häntä. T:yh
YHllä on mahdollisuuksia lähteä
YH = yksi häipyjä, yyteriin häviäjä, yksin hiihtävä, yltiö häviäjä jne
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa paska te, jotka kehtaatte arvostella ja syyllistää muita vanhempia! Minulla ei ole lapsia, mutta olen ollut ihan itse lapsi joskus, ja voin sanoa, että rennompi ote on lapsille parempi, kuin yliripustautuva The Mother (englanniksi, koska äiti on liian sydämellinen sana näille hulluille). Lapsi on osa elämää, ei sen keskipiste, vaikka tärkein olisikin.
Ihmeen selkeästi oot onnistunu kirjoittamaan vaikka tais jäädä aamukalja ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Tällaista vahtaamista lastensaanti on. Arvostelua tulee, mutta apua ja tukea lähinnä lässytyksen ja muiden tyhjien sanojen muodossa.
Ei ole lapsen tehtävä hakea alkoholisti isälle tai äidille apua.
Huonosta en mene vannomaan. Mut marttyyri ainakin tunnut olevan :)