Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te 55+ ikäiset okt-asujat!

Vierailija
25.08.2025 |

Mitä suunnitelmia teillä asumisen suhteen? Aiotteko asua vielä okt:ssa vaikka lapset pesästä lähteneet? Remontoitteko vielä ja mistä rahat siihen? Onko säästöjä vai uskallatteko virlä ottaa lainaa? Vai onko harkinnassa okt:n myynti ja pienemmän ja mahdollisesti uudemman osto?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aiotaan asua elämämme loppuun asti. Remonttirahaa saa myymällä osakkeita tai puuta tai tontteja, mikä nyt käy kaupaksi.

Vierailija
2/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on 540 neliötä ja tonttia 3.000 neliötä. Kulut on suuret ja ainainen työleiri. Ja onhan tämä ihan älyttömän kokoinen kahdelle hengelle.

Pienempää (150 - 200 neliötä) katsellaan järkevän kokoisella luonnontilaisella tontilla, hyvien ulkoilumaastojen viereltä. Kerrostaloon ei kyllä muuteta, kun on noita lemmikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän vuokralle ja lähden maailmalle. 

Jäin työttömäksi viime keväänä, mutta mulla on ansiopäivärahan lisäksi vähän pääomatuloja sijoitusasunnosta, ja kun laitan vielä tän töllini vuokralle, pärjään ulkomailla ihan kivasti, eikä tartte edes miettiä töitä. Suomessa ollessani voin asua miesystäväni luona, se on myös virallinen osoitteeni. 

Vierailija
4/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole muuttamassa mihinkään jo pelkkä ajatuskin saa voimaan huonosti.

talo menee ens keväänä pintaremppaan ja siinä kaikki 

Vierailija
5/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en muuta mihinkään. Olen jo 15 v. eläkkeellä ja leski. Haluan asua kotonani, ok-talo 150 neliötä. 

Vierailija
6/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mietin välillä, onhan lähes 200 neliötä aika iso yhdelle ihmiselle. Mutta sitten ajattelen niin, että mahtuvat ainakin lapset ja lapsenlapset kyläilemään ja on itsellänikin tilaa olla ja harrastaa. Yksi huone on työhuoneeni, jota tarvitsen päivittäin. Ulkotyöt olen ulkoistanut robotille ja huoltomiehelle ja remonttejakin teen/teetän vuosittain. Minnekään kerrostaloon en voisi mennä, ehkä sitten joku pienempi talo jossa ei olisi remontin tarvetta.

Vierailija
7/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiin pojalle talo ja lähdettiin paritaloon rauhalliselle asuinalueelle lähelle palveluja. Pitkään piti harkita mutta hyvin kävi ja olemme nauttineet

Vierailija
8/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

58/53v rakennettiin tämä nykyinen okt ja 62/57v:nä remontoimme talon ulkomailla. 

Suomen talosta luovutaan kun mieskin pääsee eläkkeelle 5v kuluttua ja hankimme vain tukikohdan Suomen lomille. Eteläntalosta ei luovuta ennenkuin haudassa, iso ihana maatila

Vierailija
9/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun jäädään eläkkeelle, niin talo myyntiin ja muutto toiselle paikkakunnalle. Siinä vaiheessa hissillinen kerrostalo.

Vierailija
10/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin maalla omassa omakotitalossa, ikää 68 v.

Talvella lämmitän enimmäkseen puilla. Teen itse lumityöt ja ylipäätään kaiken mikä ei edellytä erityistä ammattitaitoa ja lupia.  Toisaalta en tee mitään "turhaa" kuten kukkien tai eläinten hoito; siis minulla ei ole niitä vastuullani.  Nautin siitä, mitä luonto minulle esittää.

Toivottavasti saan pitää ajolupani mahdollisimman kauan, sillä taksin käyttö tulisi hyvin kalliiksi, eikä lähelle ole julkisia yhteyksiä.

Vierailija
11/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitään lapsia koskaan ollut? Oletko vähän tyhmä? 

Vierailija
12/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole muuttamassa mihinkään jo pelkkä ajatuskin saa voimaan huonosti.

talo menee ens keväänä pintaremppaan ja siinä kaikki 

Väkisin raahataan kusemaan vaippoihin. Sinunkin tulevaisuutesi :) joku eihyvasoooomi-hoitsu varmaan antaa väärät lääkkeet ja pääset vihdoin pois 

Vierailija
13/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asun okt:ssa, ikää on 62v ja 7 kympin kohdalla tarkastellaan sitten vakavasti myymistä ja muuttamista kerrostaloon. Vielä jaksaa pitää talon kunnossa mutta kello käy...

Vierailija
14/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun jäädään eläkkeelle, niin talo myyntiin ja muutto toiselle paikkakunnalle. Siinä vaiheessa hissillinen kerrostalo.

Sama. Ei yhtään vanhenevaa kiinteistöä perikunnan kiusaksi! Ei edes kesämökkiä. Rahat ulos ja sijoitetuksiin, siitä lapsille ennakkoon eläkkeeseensä.

Vierailija
15/15 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan vielä yli 55 mutta aion adua tässä vielä aika kauan, koska talo on just omiin tarpeisiin sopiva ja hyvällä paikalla. Vähän iso kahdelle, mutta hyvin me näytämme tämän pariskuntanakin täyttävän.  

Taloa pidetään yllä jatkuvasti, seuraavana olisi ulkomaalaus joka tehdään varmaan ensi kesänä. Olen myös miettinyt nykyisen pellettilämmityksen vaihtamista vesi-ilmalämpöpumppuun, mutta vaikuttaa siltä, että ihan pelkällä sähkövastuksellakin pääsee samoihin käyttökuluihin, ja silloin se ei tietenkään  kannata.  sen verran hyvät tulot on jo tässä iässä ja lasten lähdettyä omilleen, että remontttien rahoitus ei ole ongelma - säästöjä on, ja lainaakin voi ottaa jos on tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi