G: Ikäsi, sukupuolesi, ammattisi ja kantasi homojen avioliitto-oikeuteen?
Voit myös kertoa argumenttejasi, miksi kannatat/vastustat samaa sukupuolta olevien avioitumista. Tehdäänpä vähän galluppia!
Kommentit (670)
Jaaha, lisääntyneiden alapeukkujen perusteella homofoobikot ovat rantautuneet paikalle! Menkää hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:08"]Mielipiteet ja omantunnon kysymykset ovat ihan vain subjektiivisia tuntemuksia. Ei niihin tarvitse perusteluita. Täällä kai saa olla asioista eri mieltä? Eikö se ole suvaitsevaisuutta?
[/quote]
Ei. Mielipiteellä on aina oltava perustelu.
Haluaisin nähdä päivän kun ihmiset saavat vapaasti ja tasa-arvoisesti rakastaa sukupuolesta piittaamatta. Ajattelen myös että orvon lapsen olisi paljon parempi rakastavien vanhempien kanssa kuin orpona, oli ne vanhemmat sitten mitä sukupuolta tahansa!
Kannatan. Nainen, 28, koulutukseltani olen vestonomi, ammatiltani yrittäjä. Puoluekanta Kokoomus.
En näe mitään syytä, mikseivät perheeseeni ja ystäväpiiriini kuuluvat homoseksuaalit voisi mennä naimisiin ja saada lapsia.
Mies, 35V, hetero, FM, asiantuntija, ateisti, en äänestä. Kannatan.
Vaikea ymmärtää miksi asiasta käydään edes keskustelua. Tasa-arvoinen avioliittolaki, niinkuin muutkin tasa-arvoa turvaavat lait, tulisi länsimaalaisessa modernissa demokratiassa leimata läpi kansan mielipidettä kysymättä.
Nainen 30, opiskelija, kannatan. Ei ole minun mielestäni muiden asia kieltää kahta täysi-ikäistä menemästä naimisiin keskenään jos niin haluavat.
Nainen, 23, myyjä.
En kannata. Naimisiin saa mennä, mutta adoptio-oikeutta he eivät tarvitse. Lapsella tulee olla äiti ja isä.
En toki sitä kiellä, etteikö samaa sukupuolta olevat olisi hyviä vanhempia, vrt. vaikka narkkeihin.
Nainen, 26, lähihoitaja, en kannata. Vasem
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:21"]Nainen, 23, myyjä.
En kannata. Naimisiin saa mennä, mutta adoptio-oikeutta he eivät tarvitse. Lapsella tulee olla äiti ja isä.
En toki sitä kiellä, etteikö samaa sukupuolta olevat olisi hyviä vanhempia, vrt. vaikka narkkeihin.
[/quote]
Tähän lisäys vielä; minulla on homoseksuaaleja ystäviä.
Nainen 20, töissä Stockmannilla, haen yliopistoon keväällä, en kannata. En jaksa perustella, ylempänä hyvät perustelut.
Tasa-arvoa on myös se että sallitaan eriävätkin mielipiteet. Se homojen puolustajilta tuppaa aina kiihkossaan unohtumaan.
35, nainen, ylempi toimihenkilö, äänestän keskustaa (viimeksi kokoomusta), kannatan sukupuolineutraalia avioliittolakia. Siitä huolimatta en usko Tom of Finlandin olevan maailmankuulu homopiirien ulkopuolella. :D
Nainen, 34-vuotias, psykiatri ja kannatan tasa-arvoista avioliittolakia.
Nainen, 21, yliopisto-opiskelija, kannatan. Puolue: Vasemmistoliitto
(kuulostaapa ällön stereotyyppiseltä :D)
Ja nimesi ja poliittinen kantasi. :)
No ikä 48v nainen ja ammattia en kerro, mutta en kuulu kirkkoon enkä ole viher-vasuri.
Kanta kannatan tasa-arvoista avioliittoa ja adoptio-oikeutta.
Nainen, 34, kääntäjä, kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, koska se on tasa-arvokysymys. Olen aina äänestänyt, mutta tällä hetkellä olen niin pettynyt puoluepolitiikkaan, etten tiedä, mitä puoluetta sitä voisi enää äänestää.
Nainen, 24-v., sairaanhoitaja, kannatan tasa-arvoista avioliittolakia.
Nainen 34v, lääkäri. Äänestän useimmiten kristillisiä.
En kannata, mielestäni yhteiskunnan ei pidä osallistua perhekäsityksen muuttamiseen yhtään vapaammaksi kuin se jo on. Adoptio-oikeutta ei missään nimessä homopareille mielestäni. Uskon myös Jumalan tarkoittaneen avioliiton vain miehen ja naisen väliseksi.
Nainen, 53 v, ateisti, toimhenkilö, kannatan tasa-arvosita avioliittolakia. Jos ihmiset haluavat menneä naimisiin, niin kuka minä olen heitä estämään. Työkaveri on juuri menossa "naimisiin", eli rekisteröityyn parisuhteeseen. Soisin hänelle samat oikeudet.
Nainen, 42, lastenhoitaja, vasemmistoliitto. Kannatan koska pidän tasa-arvoa hyvin tärkeänä asiana. En keksi yhtään syytä miksi vastustaisin tällaista asiaa.