Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ikäsi, sukupuolesi, ammattisi ja kantasi homojen avioliitto-oikeuteen?

Vierailija
21.11.2014 |

Voit myös kertoa argumenttejasi, miksi kannatat/vastustat samaa sukupuolta olevien avioitumista. Tehdäänpä vähän galluppia!

Kommentit (670)

Vierailija
221/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 -vuotias nainen, rekkakuski ja en kannata.

Vierailija
222/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v. Mies. Sähkömies. Ihan sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N44, riskisijoittaja, ulkomaat - en kannata.

Vierailija
224/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:42"]Mies, 13, yläkouluopiskelija, ateisti, en äänestä, mutta vasemmistoliitto, kannatan ehdottomasti. Kannatan, koska en näe mitään järkevää syytä olla kannattamatta. Kirkon ei pitäisi saada millään tavalla vaikuttaa avioliiton ja adoptio-oikeuden kaltaisiin asioihin. Mielestäni uskontokunnilla tulisi olla oikeus olla järjestämättä vihkimistilaisuuksia homoille, mutta niidenei edelleenkään pitäisi vaikuttaa tämän kaltaisiin asioihin jotka eivät niille millään lailla kuulu.
[/quote]
13-vuotias fiksu nuori mies argumentoi paremmin kuin moni tässä ketjussa. Upeaa! Jos olisin äitisi, olisin sinusta niin ylpeä!

Vierailija
225/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:49"]

G: Ikäsi, sukupuolesi, ammattisi ja kantasi homojen avioliitto-oikeuteen?

[/quote]

53, mies, sähköasentaja, ehdoton kyllä.

Olen siis onnellisesti naisen kanssa naimisissa oleva tavallinen noin Soinin ikäinen rasvanahkaduunari. Homoliittoja kannatan yksinkertaisesti siksi, että ylipäätään kannatan kaikkea mikä parantaa tasa-arvoa yhteiskunnassamme. Homoliittoa on erityisen helppo kannattaa, koska se ei vaikuta meidän heteroiden avioliittoon, eikä elämään millään muotoa. Ainoastaan näen vain entistä enemmän onnellisia ihmisiä ja mikäs sen mukavampaa.

Vierailija
226/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, nainen, opiskelija ja ehdottomasti kannatan.

Vierailija
227/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 23 v., opiskelen lastentarhanopettajaksi, en kuulu kirkkoon, äänestän Vihreitä ja Vasemmistoliittoa ja todellakin kannatan tasa-arvoista avioliittolakia. Nykyinen avioliittolaki on vanhanaikainen ja epätasa-arvoinen. Ei seksuaalisella suuntautumisella pitäisi olla mitään väliä, jos haluaa mennä rakastamansa ihmisen kanssa naimisiin.

Te, jotka sanotte, että homo- tai lesboparien lapsia kiusataan: älkää opettako lapsianne kiusaajiksi. Ei lapset kiusaa luonnostaan, vaan ne oppii sen teiltä.

Joku sanoi, että Raamattu kieltää homouden. Samaan hengenvetoon sanottiin, että jos homoavioliitot sallitaan, ryhtyy ihmiset moniavioisiksi jne. Hassua sinänsä, kun Raamatussa muistaakseni sallitaan ja jopa kannustetaan moniavioisuuteen, eikös sillä Abrahamillakin ollu vaikka kuinka monta vaimoa? Miten perustelette sen, että otatte Raamatusta vain sen tietyn kohdan, jota haluatte noudattaa orjallisesti, mutta muut kohdat voi päivittää nykypäivään? Haluaisin joskus kuulla, kun joku perustelee tämän.

Lisäksi on harmillista, että tosi moni sekoittaa keskenään lait ja kirkon. Avioliittolaki on nimensä mukaisesti laki, jolla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Kirkko saa, niin kuin se saa nytkin, päättää ihan keskenään kenet se vihkii ja ketä ei. Ärsyttää, että Raamattu edes vedetään mukaan tähän keskusteluun, kun ei se liity lakeihin. Vähän sama kuin perusteltaisiin lakeja Punahilkka-sadun pohjalta.

Vierailija
228/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Montako kertaa voi mennä naimisiin? Homoliitot nimittäin eivät kestä yhtään. Perustuvat pelkälle seksille.

[/quote]  Oikeesti!!! Painu ääliö jonnekin metsään. Voin kertoa, että oma  liittoni ei perustu seksiin. 10-vuotta yhdessä, 2 ihanaa lasta ja hyvin menee. Joillakin ihmisillä on ihan ihmeellisiä käsityksiä homoliitoista. Ja joo, en aikonut ostaa Tom of Finland lakanoita vaikka ne sun mielestä varmaan jokainen homo/lesbopari ostaa ;)

Vierailija
229/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:46"]

N44, riskisijoittaja, ulkomaat - en kannata.

[/quote]

Ihan näin mielenkiinnosta vaan kysäsen, että näetkö homoliittojen kannattamisessa suurenkin riskin?

Vierailija
230/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:58"]

Tästä keskustelusta päätellen suurin osa korkeasti koulutetuista, ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kannattaa ja suurin osa kouluttamattomista tai alemmin koulutetuista ei kannata. Voiko tästä päätellä jotain? En itse ota kantaa, mutta keskimäärin koulutetut ihmiset ovat älykkäämpiä kuin kouluttamattomat. En muuten ole vieläkään nähnyt yhtään järkevää perustelua sille, miksi sukupuolineutraalia avioliittolakia ei tulisi sallia. Järkeviä syitä voisivat olla esim. sen aiheuttama huomattava vahinko muille ihmisille/eliöille. Mielensäpahoittaminen ei riitä. Tätä lakia vastustava, kertoisitko, miten tämän lain hyväksyminen vahingoittaisi yhteiskuntaa?

[/quote]

Tämän perusteellahan juuri nämä alemmin koulutetut ovat niitä älykkäämpiä kun vastustavat tätä pelletouhua.Ja miksi ei riitä mielensäpahoittaminen? Sinäkö sen päätät mikä riittää ja mikä ei. Minulla ei ainakaan ole sen kummempaa syytä vastustamiselle kuin, että en vain tykkää homoista. Ja sinulle se saa riittää. Ollaan muka niin suvaitsevia mutta ei kuitenkaan suvaita sitä, että joku on eri mieltä kuin itse. Tätä jaksan aina ihmetellä.
[/quote]

Tämä mua kummastuttaa: "ollaan muka niin suvaitsevia, mutta ei kuitenkaan suvaita sitä, että joku on eri mieltä". Oletko ihan tosissasi? Jos sinä kerran olet suvaitseva, kun kerran suvaitset ilmeisesti itse eri mielipiteitä, niin miksi sitten et hyväksy homoliittoja? En voi ymmärtää, miten kukaan kehtaa syyttää homoliitot hyväksyviä suvaitsemattomuudesta ITSEÄÄN kohtaan, kun puhutaan samalla tämän luokan ihmisoikeuskysymyksestä. Että ihmiset osaa olla itsekkäitä.

Ja ylempään kommenttiin, huomasin ja oon huomannu lähipiirissä ihan saman. Korkeasti koulutetut yleensä tukee tasa-arvoista avioliittolakia, kun taas ne jotka vastustaa on yleensä matalammin koulutettuja.

Vierailija
231/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:19"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:08"]

21-vuotias, lähihoitaja, kannatan. Mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus mennä oman rakastettunsa kanssa naimisiin. Se ei ole muilta pois.

[/quote]

Montako kertaa voi mennä naimisiin? Homoliitot nimittäin eivät kestä yhtään. Perustuvat pelkälle seksille.
[/quote]

niitä on tutkittu. Kestävät itse asiadsa yhtä hyvin kiin heteroidenkin liitot. Tosin ei nekään hyvin kestä.

Vierailija
232/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeudet koskettavat myös rikollisia ja pedofiileja. Ymmärrätkö ja sallit heidänkin oikeutensa.

Vierailija
233/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:58"] Tästä keskustelusta päätellen suurin osa korkeasti koulutetuista, ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kannattaa ja suurin osa kouluttamattomista tai alemmin koulutetuista ei kannata. Voiko tästä päätellä jotain? En itse ota kantaa, mutta keskimäärin koulutetut ihmiset ovat älykkäämpiä kuin kouluttamattomat. En muuten ole vieläkään nähnyt yhtään järkevää perustelua sille, miksi sukupuolineutraalia avioliittolakia ei tulisi sallia. Järkeviä syitä voisivat olla esim. sen aiheuttama huomattava vahinko muille ihmisille/eliöille. Mielensäpahoittaminen ei riitä. Tätä lakia vastustava, kertoisitko, miten tämän lain hyväksyminen vahingoittaisi yhteiskuntaa? [/quote] Tämän perusteellahan juuri nämä alemmin koulutetut ovat niitä älykkäämpiä kun vastustavat tätä pelletouhua.Ja miksi ei riitä mielensäpahoittaminen? Sinäkö sen päätät mikä riittää ja mikä ei. Minulla ei ainakaan ole sen kummempaa syytä vastustamiselle kuin, että en vain tykkää homoista. Ja sinulle se saa riittää. Ollaan muka niin suvaitsevia mutta ei kuitenkaan suvaita sitä, että joku on eri mieltä kuin itse. Tätä jaksan aina ihmetellä. [/quote] Tämä mua kummastuttaa: "ollaan muka niin suvaitsevia, mutta ei kuitenkaan suvaita sitä, että joku on eri mieltä". Oletko ihan tosissasi? Jos sinä kerran olet suvaitseva, kun kerran suvaitset ilmeisesti itse eri mielipiteitä, niin miksi sitten et hyväksy homoliittoja? En voi ymmärtää, miten kukaan kehtaa syyttää homoliitot hyväksyviä suvaitsemattomuudesta ITSEÄÄN kohtaan, kun puhutaan samalla tämän luokan ihmisoikeuskysymyksestä. Että ihmiset osaa olla itsekkäitä. Ja ylempään kommenttiin, huomasin ja oon huomannu lähipiirissä ihan saman. Korkeasti koulutetut yleensä tukee tasa-arvoista avioliittolakia, kun taas ne jotka vastustaa on yleensä matalammin koulutettuja.

[/quote]

Missä kohtaa kirjoitin olevani suvaitseva tai hyväksyväni erilaiset mielipiteet? En ole tässä asiassa suvaitseva enkä hyväksy sinun mielipidettäsi asiasta. Ja en nyt nostaisi tätä avioliitto asiaa ihan kymmenenkään kärkeen jos/kun puhutaan tärkeistä ihmisoikeuksista. Ja mikä tekee korkeastikoulutetuista mielestäsi älykkäämpiä? Ja miksi on mielestäsi älykästä kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia?  Ja miten hemmetissä tämä koko asia MITENKÄÄN liittyy älykkyyteen???

Vierailija
234/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:13"]Ihmisoikeudet koskettavat myös rikollisia ja pedofiileja. Ymmärrätkö ja sallit heidänkin oikeutensa.
[/quote]

Hyväksyykö pedofiilin uhri itseensä kohdistuvan rikoksen? Satuttaako pedofiilin teot jotakin? Hyväksyykö homon kumppani naimisiin menon? Satuttaako homojen avioliitto jotakin? Niin.

Vierailija
235/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen n. 30-v., puheteterapeutti, puoluekanta vasemmistoliitto

Kannatan. Omassa työssäni olen viimeistään ymmärtänyt, miten tärkeää toisten on hyväksyä jokainen ihminen sellaisena kuin on. Homouden olen kyllä aina hyväksynyt täysin luonnollisena asiana. Toivon sydämestäni, että käsittelyssä oleva kansalaisaloite hyväksyttäisiin.

Vierailija
236/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:13"]Ihmisoikeudet koskettavat myös rikollisia ja pedofiileja. Ymmärrätkö ja sallit heidänkin oikeutensa.
[/quote]

Hyväksyykö pedofiilin uhri itseensä kohdistuvan rikoksen? Satuttaako pedofiilin teot jotakin? Hyväksyykö homon kumppani naimisiin menon? Satuttaako homojen avioliitto jotakin? Niin.
[/quote]

Valitettavasti hyväksyy. Uhri usein jopa puolustaa pedofiilia

Vierailija
237/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:33"]

39 vuotias opiskelija. On sulla muutkin valinnat mennyt vikaan

[/quote]

Voihan sen ahdasmielisesti noinkin ajatella. Itse ajattelen niin että olen etuoikeutettu (melkein) tasa-arvoisessa Suomessa, koska voin 20 vuoden työuran jälkeen itse päättää ryhtyä opiskelemaan uutta alaa, ja nauttia elämästäni tehden juuri sitä mitä haluan:) Mukavaa perjantai-iltaa sinulle.

Vierailija
238/670 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, luokanopettaja, kannatan

Sama laki kaikille!

Vierailija
239/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 00:52"]

24v, nainen, yliopisto-opiskelija ja kannatan. Kaikilla pitäisi olla yhtäläiset oikeudet mennä naimisiin, oli seksuaalinen suuntautuminen sitten mikä tahansa.

[/quote]

Pedofiileilläkin?
[/quote]

Hyi, kannatatko sä pedofiilien oikeutta mennä naimisiin lapsen kanssa? :o Ei oo ihan tervettä hei, kannattaa varmaan vielä miettiä. Itse kannatan homoavioliittoja, mutta en nyt sentään mitään pedofiiliavioliittoja, sairasta! Miten pedofiilit edes liittyy tähän keskusteluun? Itelle ei oo koskaan kyllä tullu mieleenkään tässä yhteydessä ajatella pedofiileja... Kannattaa varmaan mennä hoitoon, jos noin paljon pedofiileja mietit...

Vierailija
240/670 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen, hetero, yksityisyrittäjä ja kannatan, äänestän vasemmistoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä