Lapseton: haittaako kumppanin lapset edellisestä suhteesta?
Lapsettomille kysymys (huolimatta siitä haluatko omia lapsia vai et): olet sinkku ja tapaat hyvän tyypin. Hänellä on kaksi alle kouluikäistä lasta edellisestä suhteesta. Hän on etävanhempi. Olisiko tämä este sille ettet halua ryhtyä seurustelemaan tai edes deittailemaan? Miksi tai miksi ei?
Kommentit (174)
Ainoastaan siinä tapauksessa voisin asiaa harkita, että mies olisi leski ja lasten ainoa huoltaja.
Vastaan itse aikoinaan lapsellisena:
Ei haitanneet seurustelusuhdetta. Saman katon alle en olisi muuttanut. En halunnut oman lapseni joutuvan elämään uusien ihmisten kanssa enkä todellakaan itse olisi elänyt toisen ihmisen lasten kanssa.
Mutta aikuisten välinen seurustelu oli ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
En halua joutua joustamaan toisen lasten takia. Että en olisi kamalan innostunut. Tässä pitäisi vielä sompailla sen lasten toisen vanhemman kanssa.
Juu ei. Leskimies vielä olisi siinä ja tässä, mutta joku etäisä ei tosiaan. Eikä kyllä kävisi sekään että isä olisi lähivanhempi ja äiti mallia viikonloppumutsi..
En halua lapsia missään muodossa. En omia enkä bonuksia, en adoptoituja enkä biologisia. Olen lapseton ja haluan lapsettoman miehen. Jos haluaisin lapsia, olisin hankkinut niitä itse.
Vaikka en itse ole lapseton, mutta minua kyllä haittaa toisen lapset. Syystä, että omani ovat jo täysi-ikäisiä. Olen lapsiperhe-elämäni elänyt, ja toista en aio elää.
Lapset eivät kuitenkaan estäisi seurustelua, ja silloin tällöin vieraileva lapsi ei haittaisi, mutta lapsiperhe-elämään en suostuisi.
Ei haittaisi minua lapsetonta. Olen elämäni aikana muutenkin hoitanut paljon sukulaisten ja ystävieni lapsia. Kun rakastuu toiseen, niin tottakai hyväksytään myös hänen lapset. Ei olisi ongelma edes lasten ikä, tykkään olla myös pienten lasten kanssa.
Ei olisi ongelma, olen hoitanut välillä töissäkin lapsia: ).
Lapsiperhearjen eläminen lasten kanssa jotka ei ole omia on aika lähellä pahinta painajaistani. Kaupan päälle vielä se, että lomia yms. pitää setviä partnerin exän kanssa. Huhhuh!
Kyllä haittaisi, suurimmat syyt tässä onkin jo lueteltu. Täysi-ikäisten lasten ongelma on se, että kohta he saisivat lapsia ja sitten olisi taas kierre valmis. Eli ei minkään ikäisiä bonuslapsia kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haittaisi, suurimmat syyt tässä onkin jo lueteltu. Täysi-ikäisten lasten ongelma on se, että kohta he saisivat lapsia ja sitten olisi taas kierre valmis. Eli ei minkään ikäisiä bonuslapsia kiitos!
Eihän tänä päivänä nuoret enää tee lapsia. Minulla on kaksi poikaa ja vahvasti luulen, ettei minusta tule koskaan isoäitiä.
No tuollainen etäisä haittaisi. Jos on tehnyt lapsia tähän maailmaan, niistä kannetaan vastuu muutenkin kuin lykkäämällä elarit maksuun. Tilisiirto ei korvaa vanhempaa.
Sen sijaan lapsistaan vastuun kantavan miehen kanssa seurustelu on sujunut ilman ainoataan lapsista johtuvaa ongelmaa. Olemme olleet nyt kuusi vuotta yhdessä ja kun aloitimme seurustelun nuorin lapsista oli vasta 4-vuotias. Lapset ovat ihania ja heistä on tullut tärkeä osa elämääni.
Emme asu yhdessä, mutta hyvin lähekkäin. Näin minulla pysyy oma rauha ja tila, koska vapaaehtoisena lapsettomana täysipainoinen lapsiarki ei minua houkuta. Osallistun jaksamiseni ja tarpeen mukaan. Mies on loistava isä ja lapset tulevat hänelle aina ykkösenä, kuten kuuluukin. Parisuhteemme menee lasten ehdoilla ja nyt kun nuorimmainenkin on jo 10-vuotias melkein alkaa ahdistamaan, kun muksut ovat koko ajan itsenäisempiä ja omissa touhuissaan.
Lyhyesti, ei haittaisi, kun ihastuu, niin koko paketti otetaan mukana. Tottakai myös hänen lapset.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ole haitannut, tykkään muksuista.
Exän lapsen äiti sit haittasi kun alkoi laittamaan kapuloita rattaisiin heti kun kuuli että mies seurustelee. Kun oli isän hoitovuoro, niin nainen saattoi hävitä ilmoittamatta ja pitkittää reissuaan ihan vttuillakseen. Jos mies erehtyi sanomaan hänelle että meillä on suunnitteilla jotain, niin ex keksi jonkun syyn et miehen täytyykin olla lapsen kanssa (mä en ollut tervetullut). Oltiin suunniteltu keikalle lähtöä toiseen kaupunkiin, niin ex varasi neuvolan juuri sille päivälle ja miehen täytyi viedä kun itse ei voinut (muuten halusi aina hoitaa itse).
Vieläkin vtuttaa kun olin maksanut keikkalipuista 300e.Itse muksut on mukavia yleensä.
Neuvolat ovat kyllä joustavia ja sovittuja aikoja siirrellään paljon niin asiakkaista, kuin neuvolastakin johtuvista syistä. Mikään käyntisyy ei ole päivän päälle. Exääsi ei tainnut vain se keikka kiinnostaa, muttei kehdannut suoraan sanoa.
En tiedä, olen luuseri joka ei tule koskaan edes seurustelemaan.
Olisi este. Vaikka minulla on omakin lapsi. Hän on kuitenkin jo aikuinen. Toisia lapsettomia ei haittaa, koska haluavat olla lasten kanssa, ja toisia jopa lapsellisia haittaa, koska ovat omansa jo kasvattaneet.
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia missään muodossa. En omia enkä bonuksia, en adoptoituja enkä biologisia. Olen lapseton ja haluan lapsettoman miehen. Jos haluaisin lapsia, olisin hankkinut niitä itse.
Tämä. En usko että niin täydellistä miestä on olemassa, että olisin valmis hänen takiaan luopumaan lapsettomasta elämästä.
Haittaa.
Jos olisin aivan silmittömästi rakastunut kyseiseen ihmiseen, niin olisin EHKÄ valmis koittamaan suhdetta vaikka hänellä olisi lapsia edellisen kumppanin kanssa. Mutta muussa tapauksessa en kyllä lähtisi edes yrittämään.
Hölmö kysymys, ei todellakaan haittaa, olen aina tykännyt lapsista vaikka ei omia olekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ole haitannut, tykkään muksuista.
Exän lapsen äiti sit haittasi kun alkoi laittamaan kapuloita rattaisiin heti kun kuuli että mies seurustelee. Kun oli isän hoitovuoro, niin nainen saattoi hävitä ilmoittamatta ja pitkittää reissuaan ihan vttuillakseen. Jos mies erehtyi sanomaan hänelle että meillä on suunnitteilla jotain, niin ex keksi jonkun syyn et miehen täytyykin olla lapsen kanssa (mä en ollut tervetullut). Oltiin suunniteltu keikalle lähtöä toiseen kaupunkiin, niin ex varasi neuvolan juuri sille päivälle ja miehen täytyi viedä kun itse ei voinut (muuten halusi aina hoitaa itse).
Vieläkin vtuttaa kun olin maksanut keikkalipuista 300e.Itse muksut on mukavia yleensä.
Neuvolat ovat kyllä joustavia ja sovittuja aikoja siirrellään paljon niin asiakkaista, kuin neuvolastakin johtuvista syistä. Mikään käyntisyy ei ole päivän päälle. Exääsi ei tainnut vain se keikka kiinnostaa, muttei kehdannut suoraan sanoa.
Uusperheen voi tuhota monin tavoin. Yksi on se, että hyppii eksän pillin mukaan. Kuten tässä tapahtui.
Huh, onneksi kumppanini lapset ovat fiksuja ja tukevasti teini-iässä. Pikkulapsiarki ei ole juttuni. Siksi en itse ole koskaan lähtenyt yrittämään lasta.