Hei ystävät auttakaa :'(
Moi! Miten tän nyt muotoilis, noh mieheni on kaikissa mahollisissa some-yhteisöissä ja missään ei ole sanaakaan minusta tai siitä että on parisuhteessa. Toisekseen hän on Hot or not- sivustolla, onko teidän mielestä ok? On muutama muukin asia, mutta yritän nyt rauhoittua ja odottelen vastauksia.
Kommentit (37)
Hei ap.
Kyse on siitä, oletteko te 'samassa' parisuhteessa vai viettääkö miehesi aivan erilaisin periaatttein parisuhdetta kuin sinä. Parisuhteen oleellisin pointti on sitoutuminen. Siinä ikään kuin määritellään, että me kaksi ollaan nyt me kaksi ja muita tähän kuvioon ei kuulu ja me haluamme alkaa rakentaa tätä suhdetta sitoutuen toisiimme.
Jotenkin vaikuttaisi, että teiltä on jäänyt käsittelemättä tämä, mitä te toisiltanne ja suhteeltanne odotatte. Mies (ehkä, emme voi hänen puolestaan kysymättä tietää) kokee, että te vain tapailette ja hän on vapaa tekemään sitä muualllakin. Sinä taas vaikutat haluavan sitoutuneen parisuhteen.
Suosittelen ilman muuta keskustelua joka menee juurille asti. Mitä te olette toisillenne, mitä toivotte ja tarvitsette toisiltanne, haluatteko sitoutua ja mitä se sitten merkitsee suhteessa muihin naisiin/miehiin.
Viisautta keskusteluun! Varatkaa keskusteluun aika, jolloin olette virkeitä eikä missään kovin tunnekuohussa ja aika, jolloin kummallakaan ei ole kiirettä muualle.
[quote author="KirkkoSisko" time="21.11.2014 klo 07:10"]Hei ap.
Kyse on siitä, oletteko te 'samassa' parisuhteessa vai viettääkö miehesi aivan erilaisin periaatttein parisuhdetta kuin sinä. Parisuhteen oleellisin pointti on sitoutuminen. Siinä ikään kuin määritellään, että me kaksi ollaan nyt me kaksi ja muita tähän kuvioon ei kuulu ja me haluamme alkaa rakentaa tätä suhdetta sitoutuen toisiimme.
Jotenkin vaikuttaisi, että teiltä on jäänyt käsittelemättä tämä, mitä te toisiltanne ja suhteeltanne odotatte. Mies (ehkä, emme voi hänen puolestaan kysymättä tietää) kokee, että te vain tapailette ja hän on vapaa tekemään sitä muualllakin. Sinä taas vaikutat haluavan sitoutuneen parisuhteen.
Suosittelen ilman muuta keskustelua joka menee juurille asti. Mitä te olette toisillenne, mitä toivotte ja tarvitsette toisiltanne, haluatteko sitoutua ja mitä se sitten merkitsee suhteessa muihin naisiin/miehiin.
Viisautta keskusteluun! Varatkaa keskusteluun aika, jolloin olette virkeitä eikä missään kovin tunnekuohussa ja aika, jolloin kummallakaan ei ole kiirettä muualle.
[/quote]
Kyllä mieheni ja minä olemme kumpikin vakavissamme olleet jo pitkän aikaa. Ei luule että vain tapaillaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:04"][quote author="KirkkoSisko" time="21.11.2014 klo 07:10"]Hei ap.
[/quote]
Kyllä mieheni ja minä olemme kumpikin vakavissamme olleet jo pitkän aikaa. Ei luule että vain tapaillaan. Ap
[/quote]
Ja on halunnut sitoutua kunnolla ja tietää ettei ole todellakaan mikään avoin suhde. Siitä ei ole ollenkaan kyse. Ap
Mä olen ollut naimisissa 15 vuotta, mutta mieheni fb profiilissa ei ole mitään mainintaa siitä, että on naimissa tai että on edes parisuhteessa? Pitäisikö tästä huolestua? En ole ymmärtänyt huolestua. Munkaan profiilissa ei ole mainintaa parisuhteesta tai miehestä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:12"]Mä olen ollut naimisissa 15 vuotta, mutta mieheni fb profiilissa ei ole mitään mainintaa siitä, että on naimissa tai että on edes parisuhteessa? Pitäisikö tästä huolestua? En ole ymmärtänyt huolestua. Munkaan profiilissa ei ole mainintaa parisuhteesta tai miehestä.
[/quote]
Hmm on näköjään muitakin. Mitenkäs muu nettielämä? Ap
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:12"]Mä olen ollut naimisissa 15 vuotta, mutta mieheni fb profiilissa ei ole mitään mainintaa siitä, että on naimissa tai että on edes parisuhteessa? Pitäisikö tästä huolestua? En ole ymmärtänyt huolestua. Munkaan profiilissa ei ole mainintaa parisuhteesta tai miehestä. [/quote] Hmm on näköjään muitakin. Mitenkäs muu nettielämä? Ap
[/quote]
Meillä ei juurikaan ole mitään "nettielämää". Fb:ssä pidetään yhteyttä ihmisiin, jotka kyllä tietää meidän parisuhdetilanteen riippumatta siitä, mainostetaanko sitä siellä vai ei.
Tarkoitin tällä kommentilla sitä, että minusta sinä, ap, ylireagoit.
Joo, sama juttu kun edellisellä. 15v naimisissa, 25 vuotta yhteiseloa takana, ei mulla fb:ssä siitä mitään lue. Kyllä kaikki ne joille sillä on merkitystä sen tietää, ja lopuilla ei ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:12"]Mä olen ollut naimisissa 15 vuotta, mutta mieheni fb profiilissa ei ole mitään mainintaa siitä, että on naimissa tai että on edes parisuhteessa? Pitäisikö tästä huolestua? En ole ymmärtänyt huolestua. Munkaan profiilissa ei ole mainintaa parisuhteesta tai miehestä. [/quote] Hmm on näköjään muitakin. Mitenkäs muu nettielämä? Ap
[/quote]
Meillä ei juurikaan ole mitään "nettielämää". Fb:ssä pidetään yhteyttä ihmisiin, jotka kyllä tietää meidän parisuhdetilanteen riippumatta siitä, mainostetaanko sitä siellä vai ei.
Tarkoitin tällä kommentilla sitä, että minusta sinä, ap, ylireagoit.
[/quote]
Mutta eikö hot or not ole kuitenkin enemmän deittipalvelu ja hän on siellä? Ap
Se ei ole sun kanssa tosissaan. Tuo hot or not (mikä oikinä onkaan) kertoo jo sen että se etsii parempaa.
Miks ihmeessä sä edes olet jätkän kanssa joka on hot or not -sivustolla? Kuulostaa ällöttävältä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:26"]Se ei ole sun kanssa tosissaan. Tuo hot or not (mikä oikinä onkaan) kertoo jo sen että se etsii parempaa.
Miks ihmeessä sä edes olet jätkän kanssa joka on hot or not -sivustolla? Kuulostaa ällöttävältä.
[/quote]
Niimpä. En tiedä enää itsekään miksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:26"]Se ei ole sun kanssa tosissaan. Tuo hot or not (mikä oikinä onkaan) kertoo jo sen että se etsii parempaa. Miks ihmeessä sä edes olet jätkän kanssa joka on hot or not -sivustolla? Kuulostaa ällöttävältä. [/quote] Niimpä. En tiedä enää itsekään miksi. Ap
[/quote]
Jätä se. Tuo on tulevan (vähintään henkisen) pettäjän käytöstä. Olen pahoillani :/
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:26"]Se ei ole sun kanssa tosissaan. Tuo hot or not (mikä oikinä onkaan) kertoo jo sen että se etsii parempaa. Miks ihmeessä sä edes olet jätkän kanssa joka on hot or not -sivustolla? Kuulostaa ällöttävältä. [/quote] Niimpä. En tiedä enää itsekään miksi. Ap
[/quote]
Jätä se. Tuo on tulevan (vähintään henkisen) pettäjän käytöstä. Olen pahoillani :/
[/quote]
Täytyy puhua miehen kanssa ja miettiä sitten. En vain oikein tiedä, miten tämä kaikki olisi vain pelkkää väärinkäsitystä. :/ ap
Kertokaa muuten millainen tuo hot or not sovellus on? Tuollaisen näin eilen miehen facebookissa auki ja pyysin sitä poistamaan sen, mielikuva sovelluksesta on joku seuranhakupalvelu? Mies luultavasti enemmän pihalla noista sovelluksista kuin minä, joten tuskin meni tahallaan sinne klikkailemaan. Vai vonko sinne "vahingossa" edes päätyä? Tosi kiva, jos joku tuttu näkee sen siellä ja luulee, että mies pettää..
Ap. Olet valvonut ainakin yhden yön kalvavan mustasukkaisuuden kourissa. Se ei johdu siitä että miehesi ei mainitse sinua somessa vaan jostain paljon syvemmästä ja tiedät sen itsekin. Sinä olet epävarma etkä luota mieheesi tai suhteeseenne ja ehkä pelkosi ovat täysin perusteltuja, miehesi voi olla uskoton. Mutta todella usein me kanavoimme jopa itsekeskeisesti omat epävarmuutemme toisiin ihmisiin tai ilmiöihin, haemme mielummin syyllisiä kuin hyväksymme monimutkaisemmat kuviot.
Toivoisin että levättyäsi ja käytyäsi yksin ulkona pitkällä kävelyllä kirjoittaisit vaikka päiväkirjaan tai muuten prosessoisit tunteitasi muuten kuin hätäisellä panikoinnilla tai AV-palstan hysteriamyllyssä. Että rakastatko sinä miestäsi niin paljon kuin haluaisit, oletko sinä onnellinen, onko epävarmuudessasi ja ahdistuksessasi miestäsi kohtaan jotain joka oikeastaan liittyy sinun haluihisi ja toiveisiisi? Jos tämän sisäisen monologin jälkeen olet edelleen puhtaasti sitä mieltä että ongelma on miehessä ja siinä ettet voi luottaa häneen, sinun on mentävä riitaa haastamatta miehesi puheille kertomaan että olet heikkona hetkenä googlannut ja löytänyt hänen Hot or not-profiilinsa ja se tuntuu sinusta niin pahalta ettet voi nukkua. Se mitä sen kysymyksen esittämisen jälkeen tapahtuu, on täysin kiinni sekä sinun että miehesi kyvyistä kohdata toinen ihminen epävarmuuksineen, ristiriitaisine haluineen ja jopa loukkaavine kommentteineen.
Ajattele että tämä on sinulle mahdollisuus siirtyä oletuksiin perustuvasta (teini)suhteesta aitoon, kohtaavaan ja vuorovaikutukselliseen tilaan.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:10"]Kertokaa muuten millainen tuo hot or not sovellus on? Tuollaisen näin eilen miehen facebookissa auki ja pyysin sitä poistamaan sen, mielikuva sovelluksesta on joku seuranhakupalvelu? Mies luultavasti enemmän pihalla noista sovelluksista kuin minä, joten tuskin meni tahallaan sinne klikkailemaan. Vai vonko sinne "vahingossa" edes päätyä? Tosi kiva, jos joku tuttu näkee sen siellä ja luulee, että mies pettää..
[/quote]
Eipä sinne vahingossa päädytä, pitää tehä profiili ja laittaa kuvia. Tietysti saattaa päätyä "vahingossa" ilman profiilia.
Koitan nyt nukkua muutaman tunnin ja tulen sitten katsomaan ketjua, toivottavasti osaisitte vähän auttaa. En tiedä olenko vain hysteerinen vai ihan asiasta pahastunut, kun mieheni suuttuu jos otan asian puheeksi ja sitten ajattelen että se on minun vika. Mutta öitä ja huomenta niille jotka heräilee! :) ap