Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELSINKILÄISET apua! Maunula, Pihlajamäki vai Puotila

Vierailija
20.11.2014 |

Asunto pitäisi ostaa, rahaa ei paljoa ole. Jos olisi niin muutettaisiin Kumpulaan tai Käpylään :) Mikä olisi vähän pienituloisemmalle, kuitenkin ihan sivistyneelle perheelle hyvä paikka?

Maunulasta, Pihlajamäestä ja Puotilasta olen kuullut kaikista hyvää ja huonoa. Onko näissä suuria eroja? Asumme mieluummin vähän vanhemmassa kuin uudemmassa talossa. Erityisesti kiinnostaa tarhat ja koulut tunnelmaltaan sekä rakennuksiltaan. En missään nimessä halua lapsiani homekouluun. Olemme molemmat töissä keskustan suunnalla eli hyvät yhteydet keskustaan pakolliset.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:54"]

Maunula johdossa, yhä vaan kiinnostaa Puotila ja vartissa keskustaan metrolla. Hyviä tai huonoja kokemuksia Puotilasta?

AP

[/quote]Puotilasta ei pääse vartissa keskustaan. Ensinnäkin Itiksen itäpuolella junat ajavat puolet harvemmin sillä rata jakautuu kahtia, joten odotteluun menee aikaa. Ja vieläkö Itiksessä on se pitempi seisahdus?

[/quote]

Pääsee vartissa, ei ole seisahdusta ja jos osaa lukea aikatauluja ei kulu aikaa odotteluunkaan...

[/quote]Ikinä kuullut kenestäkään joka lukee metroaikatauluja. Ainoastaan illan viimeinen ja aamun eka vuoro syytä tietää. 

Vierailija
42/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt puolet lapsuudestani Maunulassa ja lähistöllä. Todella mukavaa aluetta, varsinkin noihin muihin mainitsemiisi verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinalueessa lasten kannalta on tärkeää hyvät yhteydet hyviin kouluihin. Maunulasta pääsee jokeribussilla Sykkiin, Puotilasta pääsee metrolla Kamppiin Saksalaiseen kouluun. Katso missä on ne koulut, jotka on teille vaihtoehtoja. Kuka nyt johonkin lähikouluun lapsiaan laittaa?

Vierailija
44/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisn Maunulasta, sieltä vanhalta puolelta, ehdottomasti Maunula! Muut ovat aivan eri luokkaa, huonoudessa, en koskaan lähtisi itään.

Vierailija
45/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa melkein kaikki laittavat lapsensa lähikouluun - ei johonkin lähikouluun, vaan siihen yhteen ja ainoaan lähikouluun. 

Vierailija
46/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:26"]

Itse asiassa melkein kaikki laittavat lapsensa lähikouluun - ei johonkin lähikouluun, vaan siihen yhteen ja ainoaan lähikouluun. 

[/quote]

Useimmat kyllä. Itse tosin menin venäläiseen kouluun, vaikka toinen koulu olisi matkallisesti ollut lähempänä.

Ymmärrän kyllä senkin, jos jonkun lähikoulu sattuu olemaan ns. "huonomaineinen" koulu, eikä sinne haluaisi lapsiaan laittaa, vaan valitsee jonkun muun.

Vierailija
47/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunkylän kupeessa patola myös kiva ja kohtuuhintainen. Kaupungin talojen takana omistuskämppiä. Oulunkylän koulujen oppilaaksiottoaluetta.

Vierailija
48/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
49/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Puotilassa ja onhan tää nyt aika kamalaa aluetta.

Vierailija
50/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
51/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotila on Suomen Afrikan laitamilla. Yritä välttää.

Vierailija
52/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajamäen hintalaatusuhde näistä vaihtoehdoista lymätön. Hintojen arvioitu nouseva maineen muuttumisen myötä... Nyt on selkeästi niitä hyviä luonnonläheisiä alueita. Maunula myös on mutta pihliksen palvelut ja yhteydet vie voiton sille. Puotilaassa asunut, ja se on selkeästi ihan eri sarjaa kuin nuo  perheystävälliset luonnonläheiset Maunula ja pihlis. Ei oikein nuo itäisen Helsingin paikat samassa sarjassa ole kuin esim pihlis.

Vierailija
53/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:52"]

Maunula sanoisin ehdottomasti. Se on vähän sellainen mitäänsanomaton pääasiassa omakotitaloalue, hyvin keskiluokkainen, sopii lapsiperheille. Hesarissa taisi olla just joku juttu Maunulasta, vähän idealla että Maunula on "uusi Käpylä".

Pihlajamäki on ihan kauhea slummi, paljon narkkareita. Tuolla toisessa asui sen 8-vuotiaan kiduttajamurhaajat.

[/quote]

Taidat sekoittaa pihlajamäen pihlajistoon, jossa kaupungin asuntoja.... Pihlajamäellä ei tosiaan mitään karkkeja ole. Ja enemmänhän noita ylistysartikkeleita Hesariin on pihlajamäestä kirjotettu. Älä AP usko tämmöstä puppua ihmiseltä, jolla selkeästi missio mustamaalata tai väärää tietoa.

Vierailija
54/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotila on paras:)

Vierailija
55/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunula! Lapsilta ei kaverit ainakaan lopu kun lapsiperheitä tulee joka tuutista :D

Vierailija
56/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Puotilassa, enkä ole koskaan kuullut täältä mitään huonoa. Tätä ennen asuin 15 v vartiokylässä, ja olen syntyjäni itä-helsinkiläinen. 

Tämä on oikea lintukoto.mkuljen yksinäni yöbusseillakin, hiljaista aluetta. Itäkeskuksen puolella voi olla levottomampaa, mutta eihän ne tänne tule. Paljon mummoja. Ja mikä parasta, itis, metro ja KAIKKI mahdolliset liikuntaharrastukset 3:n kilsan säteellä.

minun lapseni on käynyt vartsikan ala-asteen, puotilan ala-asteesta en osaa sanoa. Mutta nyt he ovat vartsikan yläasteella, joka on puotilan puolella ja johon on myös puotilaliset tulleet. Hyvä koulu on.

Vierailija
57/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:54"]

Maunula johdossa, yhä vaan kiinnostaa Puotila ja vartissa keskustaan metrolla. Hyviä tai huonoja kokemuksia Puotilasta?

AP

[/quote]Puotilasta ei pääse vartissa keskustaan. Ensinnäkin Itiksen itäpuolella junat ajavat puolet harvemmin sillä rata jakautuu kahtia, joten odotteluun menee aikaa. Ja vieläkö Itiksessä on se pitempi seisahdus?

[/quote]

Pääsee vartissa, ei ole seisahdusta ja jos osaa lukea aikatauluja ei kulu aikaa odotteluunkaan...

[/quote]Ikinä kuullut kenestäkään joka lukee metroaikatauluja. Ainoastaan illan viimeinen ja aamun eka vuoro syytä tietää. 

[/quote]

minäkin luen meteoaikatauluja. Ei tarvi odotella. Ja olen läyttänyt meteroa sieltä vuodesta -84... 

Vierailija
58/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:30"]

Laajasalo? 60-70-l kt-asunnot on edullisia, ainakin jos tulevia remontteja ei huomioi. Alue itsessään kiva.

[/quote]

Tuotakin mietitty ja merellisyys houkuttelee, mutta liityntäbussi metrolle vie aikaa. Vaikuttaa vähän pussiperältä. Ja tuo 70-lukulaisuus ei kauheasti houkuttele.

AP
[/quote]

Kyllä laajasalosta pääsee nopeammin keskustaan kuin Maunulasta.. Ruuhka-aikaan bussilla menee noin 45 min.

T. Ex-maunulalainen
[/quote]

Millä ihmeen dösällä oot kulkenu? Kyllä mäkin oon ruuhka-aikaan mennyt, mutten ikinä 30 minuuttii kauempaa.

Vierailija
59/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunula! Oma lapsi on suursuon päiväkodilla kerhossa, en ole kuullut päiväkodista mitään huonoa. Hyvät ulkoilu mahdollisuudet, paljon lapsiperheitä. Me käydään kaupassa s marketissa ja mustassa pekassa ja suuremmat ostokset autolla Tammiston Cittarissa. Tammistoon ajaa 10min, jumboon tai Ikeaan 15min. Maunulan palvelut tuntuu vaan paranevan. Ja tk:n lääkärit on muuten todella hyviä lähes jokainen, samoin neuvolahoitajat. Vaikka mitä positiivista löydän täältä, tosin vertailu kohteita ei ap:n mainitsemiin paikkoihin ole. Pakko kuitenkin mainita, että kyllä itis on niin hirveä paikka, etten nää plussana helppoa tai nopeaa kulkua sinne.

Vierailija
60/74 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 07:45"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:30"]

Laajasalo? 60-70-l kt-asunnot on edullisia, ainakin jos tulevia remontteja ei huomioi. Alue itsessään kiva.

[/quote]

Tuotakin mietitty ja merellisyys houkuttelee, mutta liityntäbussi metrolle vie aikaa. Vaikuttaa vähän pussiperältä. Ja tuo 70-lukulaisuus ei kauheasti houkuttele.

AP
[/quote]

Kyllä laajasalosta pääsee nopeammin keskustaan kuin Maunulasta.. Ruuhka-aikaan bussilla menee noin 45 min.

T. Ex-maunulalainen
[/quote]

Millä ihmeen dösällä oot kulkenu? Kyllä mäkin oon ruuhka-aikaan mennyt, mutten ikinä 30 minuuttii kauempaa.
[/quote]

Ja jos kyse on metroon pääsystä niin maunulasta on 10-15min dösällä lähimpään metroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi