Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELSINKILÄISET apua! Maunula, Pihlajamäki vai Puotila

Vierailija
20.11.2014 |

Asunto pitäisi ostaa, rahaa ei paljoa ole. Jos olisi niin muutettaisiin Kumpulaan tai Käpylään :) Mikä olisi vähän pienituloisemmalle, kuitenkin ihan sivistyneelle perheelle hyvä paikka?

Maunulasta, Pihlajamäestä ja Puotilasta olen kuullut kaikista hyvää ja huonoa. Onko näissä suuria eroja? Asumme mieluummin vähän vanhemmassa kuin uudemmassa talossa. Erityisesti kiinnostaa tarhat ja koulut tunnelmaltaan sekä rakennuksiltaan. En missään nimessä halua lapsiani homekouluun. Olemme molemmat töissä keskustan suunnalla eli hyvät yhteydet keskustaan pakolliset.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/74 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunula ja Puotila kiinnostavat täälläkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo aika karuja paikkoja mutta jos olisi pakko valita niin Maunula.

Vierailija
4/74 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin ääni Maunulalle, olen asunut sielläpäin.. Pihlajamäessä olen myös asunut, ei sekään hassumpaa ollut. Mutta ehkä 60/70-lukulainen kerrostalokanta miinustaa. Maunulassa on vielä kivoja 50-luvun kerrostaloja. Maunulan (ja Pihliksen) yhteinen miinus on bussimatka keskustaan, mutta Maunulasta menee sentään sekä 67 että 63, joten ihan ok yhtedet. Vanha ostari on edelleen pystyssä mutta uusi ostari vaikuttaa kivalta ja siistiltä. Pihlajamäessä edelleen vanha ostari.

Puotilassa plussaa on ehdottomasti metro ja Itäkeskuksen alueen palvelut. Toisaalta Itäkeskuksen läheisyys vähän ahdistaisi itseäni... Joku ehdotti vanhaa Herttoniemeä tai Roihuvuorta. Minäkin suosittelen, että katso niiden asuntotarjonta myös. Tosin vanha Herttoniemi on käsittääkseni aika hintavaa ja Roihuvuoressa asunnot ovat aika pieniä kooltaan.

Kouluista sen verran, että olen itse ope Helsinkiläisessä peruskoulussa, enkä ole kuullut kollegoilta mitään pahaa ainakaan Puistolan tai Maunulan kouluista. 

Vierailija
5/74 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotila on hyvä, rauhallinen lähiö, söpöjä kerrostaloja. Puotilan ala-aste löytyy, joka on hyvä koulu, mutta Vartiokylän ala-aste on vielä parempi, yritä saada lapsesi sinne jos mahdollista. Yläaste löytyy kanssa, vaikka se onkin nimeltään Vartiokylän yläaste. Ulkoilualueita, uimarannat, metro, pikkuostari, Itis lähellä enempine palveluineen ( mutta riittävän kaukana), rauhallinen, siisti. Mä muuttaisin Puotilaan.

Vierailija
6/74 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 22:25"]

Maunulan (ja Pihliksen) yhteinen miinus on bussimatka keskustaan, mutta Maunulasta menee sentään sekä 67 että 63, joten ihan ok yhtedet.

[/quote]

Maunulasta menee keskustaan kylläkin 62, 63, 66, 66A ja 67 sekä Hakaniemeen 516 ja 51 ;)

Vierailija
7/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunula on Helsingin Berliini!!!

Tosi mukava alue, hyvät palvelut ja yhteydet. Kantsii katsoa Vanhan Maunulan puolelta asuntoa, jos esim kerrostaloasunto, niin as Oy Vesakko. Jos rivitaloa, niin Koivikkotie tai sitten Pirttipolku, Liesipolku.

Maunula valittiin juuri Vuoden 2015 Uudenmaan parhaaksi kyläksi ja Maunulan naisvoimistelijat on vuoden vapaaehtoisjärjestö Helsingissä.

Vierailija
8/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:51"]

Maunula on Helsingin Berliini!!! Tosi mukava alue, hyvät palvelut ja yhteydet. Kantsii katsoa Vanhan Maunulan puolelta asuntoa, jos esim kerrostaloasunto, niin as Oy Vesakko. Jos rivitaloa, niin Koivikkotie tai sitten Pirttipolku, Liesipolku. Maunula valittiin juuri Vuoden 2015 Uudenmaan parhaaksi kyläksi ja Maunulan naisvoimistelijat on vuoden vapaaehtoisjärjestö Helsingissä.

[/quote]

Joko se ostari on räjäytetty taivaan tuuliin?

Vierailija
9/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunula

Vierailija
10/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttuja asuu Maunulassa, ihan helmi.

Vierailija
11/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut maunulassa, kouluista ei kyllä mitään tietoa. Bussit kulkee ihan hyvin ja tykkäsin kyl asua siellä :) kaupungin vuokra-asuntoja paljon niin naapurit nyt oli vähän mitä oli, tunsin itseni maunulalaiseks vasta kun yks arki-ilta kävin ostamassa pelkkää kaljaa ja eineslihapullia :D lapsiperheitä oli tosin myös paljon, ja keskuspuisto ihan vieressä, siitä tykkäsin!

Vierailija
12/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:51"]

Maunula on Helsingin Berliini!!! Tosi mukava alue, hyvät palvelut ja yhteydet. Kantsii katsoa Vanhan Maunulan puolelta asuntoa, jos esim kerrostaloasunto, niin as Oy Vesakko. Jos rivitaloa, niin Koivikkotie tai sitten Pirttipolku, Liesipolku. Maunula valittiin juuri Vuoden 2015 Uudenmaan parhaaksi kyläksi ja Maunulan naisvoimistelijat on vuoden vapaaehtoisjärjestö Helsingissä.

[/quote]

Kiitos! :) Heh, mihin perustuu tuo Berliinivertaus? Siis kuulostaa kivalta, mutta olen käynyt monta kertaa Berliinissä ja vaikea ajatella että Helsingistä löytyisi paikka joka olisi samanlainen yhdistelmä runsaita palveluita, halpoja hintoja ja rentoa tunnelmaa. Mutta mahtavaa jos löytyy!

AP

Vierailija
13/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kolmesta maunula.

Vierailija
14/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:53"]

Oon asunut maunulassa, kouluista ei kyllä mitään tietoa. Bussit kulkee ihan hyvin ja tykkäsin kyl asua siellä :) kaupungin vuokra-asuntoja paljon niin naapurit nyt oli vähän mitä oli, tunsin itseni maunulalaiseks vasta kun yks arki-ilta kävin ostamassa pelkkää kaljaa ja eineslihapullia :D lapsiperheitä oli tosin myös paljon, ja keskuspuisto ihan vieressä, siitä tykkäsin!

[/quote]

Oho! Missä ne lapsiperheet tekivät ostoksensa?

Kokemuksia Pihlajamäestä ja Puotilasta?

AP

Vierailija
15/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kiertävä vitsi kesällä kun oli paljon tapahtumia täällä.

Ostari menee matalaksi keväällä.

Vierailija
16/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunula noista kivoin! Keskuspuisto vieressä, ja alue paljon rauhallisempi kuin aikoinaan. Pahamaineinen ostarikin purettu (tai ollaan purkamassa).  Onhan siellä niitä kaupungin vuokrataloja, mutta tiedän ainakin pari alueella asuvaa ns. "hyvää" perhettä, jotka viihtyvät loistavasti. Suosittelen kyllä vielä katsomaan asuntoja viereisestä Oulunkylästä, se on vielä mukavampi alue ja sinne on paremmat liikenneyhteydet.

Vierailija
17/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maunulassa on uusi iso S-market. Lähellä myös Käpylän musta Pekka.

Vierailija
18/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puotila. Metrolla hurauttaa helposti keskustaan, Itiksen palvelut vieressä, samoin kuin luonto ja mikä parasta; meri. Vartioharjun koulua kehuttu kovasti. On omakotialuetta, kerrostaloaluetta... kalliimpaa ja edullisempaa.

Maunulassa olen asunut, itse en lämmennyt koko aikana kyseiselle paikalle. Aina oli sellainen tunne, että olen keskellä "ei mitään". Bussit toki kulkee hyvin, mutta nyt kun metrolla pääsee helposti kulkemaan, en ihan helpolla vaihtaisi.

Vierailija
19/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noista Maunula. En kyllä ymmärrä miksi vaihtoehdoiksi on valikoituneet juuri nuo. Ja mitä Pihlis tekee näiden kahden pääasiassa 50-lukulaisen lähiön joukossa? Ite ottaisin tilalle ennemmin vaikka Roihuvuoren tai vanhan Herttoniemen.

Vierailija
20/74 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille! Lisää kaivataan :) Eikö kenenkään lapsi ole tarhassa tai koulussa näillä alueilla?

Puotilassa houkuttaisi tuo metro, kulkee vartissa keskustaan. Pihlajamäki ei ole vielä saanut ääniä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme