Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenäidit facebookissa

Vierailija
12.11.2014 |

Tuosta perheenisät kylpylässä jutusta tuli mieleen, että miksi raskauskiloista irti pyristelevät tuoreet äidit päivittävät päivittäin facebookkiin jotain herkkupäivityksiä. Milloin on leivottu, milloin on tehty "nyhtöpossua" jne. Piirakkaa ja pullaa, rasvaa ja laardia. Jos ei nyt päivittäin, niin 2-3 kertaa viikossa.

Onhan se tietty kiva, että osataan ja viitsitään, eikä olla uusavuttomia, mutta kun samalla on menossa se piukuttaminen siitä, kuinka vaikeaa on päästä raskauskiloista eroon. No onpa ihme...

Ja kun tämäkin kuitenkin loukkaa jota kuta, niin ennen kuin loukkaannut, niin kerro mitä hyötyä hyötyä ylettömästä sokerin ja rasvan syömisestä on?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh käsi sydämelle AP - kuinka monta FB-tuttua sinulla on jotka sekä valittavat raskauskiloista että postailevat leipomiskuvia? Minulla on melkein 500 FB "kaveria". Yksi valittaa kiloistaan (vähän noloa, mun mielestä yksityisasia) mutta ei postaile herkkujuttuja. Herkkupostauksien tekijöitä on PALJON, niin synnyttäneitä kuin synnyttämättömiäkin. Mutta kukaan heistä ei valita kiloista. Ja tykkään katsoa herkkuvinkkejä :D AP kuulostaa vain kyylänatsilta joka luulee että kaikkia kiinnostaa kilonsa. No ei kiinnosta!! T.laiheliini herkuttelijamutsi

Vierailija
2/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä, että koira älähti, kun kalikka kalahti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:57"]

No onpa ihme, että äiti saattaa leipoa perheelleen. Ei se sitä tarkoita, että itse vetäisi kaiken tai välttämättä yhtään.

[/quote]

Tarviiko sitä pullaa koko ajan leipoa? Onko perheen lihottaminen joku päämäärä?

[/quote]

Mikä saatana sua siinä nyppii?

Anna kun arvaan. Olet joku kuivan kesän fitness, kärvistelet tonnikalalla ja näytät rumalta ryppypersees kanssa ja sitten vituttaa kun toiset elää ja nauttii? 

[/quote]

Mä nautin siitä, että mun vartalo on kunnossa ja kaunis. Lisäksi löytyy fyysistä ja henkistä kestävyyttä. Toinen vaihtoehto on tietenkin hakea elämäänsä nautintoa höttöhiilareista ja lohtusyömisestä...

Vierailija
4/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun FB-kamuista ei muuten yksikään ole ikinä valittanut kiloistaan julkisesti profiilissa...

Vierailija
5/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:58"]

No onpa ihme, että äiti saattaa leipoa perheelleen. Ei se sitä tarkoita, että itse vetäisi kaiken tai välttämättä yhtään.

[/quote]

[/quote]

Anna kun arvaan. Olet joku kuivan kesän fitness, kärvistelet tonnikalalla ja näytät rumalta ryppypersees kanssa ja sitten vituttaa kun toiset elää ja nauttii? 

[/quote]

Mä nautin siitä, että mun vartalo on kunnossa ja kaunis. Lisäksi löytyy fyysistä ja henkistä kestävyyttä. Toinen vaihtoehto on tietenkin hakea elämäänsä nautintoa höttöhiilareista ja lohtusyömisestä...

[/quote]

Ja toiset nyt vain pysyy kunnossa ja kauniina vaikka välillä vähän nauttiikin höttöhiilareita. Surullista ettei se sinulta onnistu, vaam pitää riutua. Toisaalta ymmärrän kiukkusi, johonkihan se pitää purkaa.

T. Laiha, kuntoileva ja silloin tällöin herkuttelijakin.

Vierailija
6/20 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja toiset nyt vain pysyy kunnossa ja kauniina vaikka välillä vähän nauttiikin höttöhiilareita. Surullista ettei se sinulta onnistu, vaam pitää riutua. Toisaalta ymmärrän kiukkusi, johonkihan se pitää purkaa.

T. Laiha, kuntoileva ja silloin tällöin herkuttelijakin.

[/quote]

No sun ei tarvitse raskauskiloista ja niiden pysymisestä valittaa?

Vierailija
7/20 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:56"]Kuulostaa ihan siltä, että koira älähti, kun kalikka kalahti...
[/quote]

Tämä on ihan sairaan ärsyttävä kommentti. Jos et ole samaa mieltä "kalikka kalahti".

Vierailija
8/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokkaan ja leivon mutta kun samaan aikaa treenaa eikä vedä kaikkea itse, niin ei tartte kiristä kiloustakaan

Vierailija
9/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nähdä edes sen verran vaivaa, että lukee aloituksen ennen vastaamista.

Vierailija
11/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
12/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy paljon vieraita? Leipoo pakkaseen? Leipoo miehen työkavereille? 
Siksi että on kivaa leipoa mutta kaikkea ei viitsi itse syödä?

Vierailija
13/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos ei ole muutakaan tekemistä? Tai sitten tekee mieluummin usein pienen annoksen, että saa tuoretta.

Vierailija
14/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:08"]

[/quote]

Jos ei ole muutakaan tekemistä? Tai sitten tekee mieluummin usein pienen annoksen, että saa tuoretta.

[/quote]

No ei saa sitten keksiä tekosyitä, että "raskauskilojen pois saaminen on niin vaikeaa". Sanoo suoraan, että ne kilot ei lähde siksi, kun syön koko ajan sokeria.

Kai se on vaikeaa saada raskauskilot pois, kun monta kertaa viikossa tekee "pientä ja hyvää".

Vai että muka miehen työkavereille leivotte... :D

Vierailija
15/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävää yleistämistä että kaikilla äideillä on ylipaino-ongelmia. Minulla on neljä lasta ja painan 2kg enemmän kuin 15-vuotiaana. Raskauskiloista ei ole ollut ikinä ongelmia päästä eroon, vaikka olen syönyt juuri mitä olen halunnut. Enkä todellakaan luule olevani ainoa laatuani. Syön sokeria koska tykkään siitä, ei ole vaikuttanut painooni. Kukaan perheessämme ei myöskään ole koskaan ollut ylipainoinen. Vaikuttaa aika paljon miten aktiivista elämää elää ja varmaan geenitkin osaltaan vaikuttavat.

Vierailija
16/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
17/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en minä vain päiitä koskaan. Kai sekin voisi olla jollekin ongelma.. Ei meillä kyllä muutenkaan leivota pullaa tms. kuin juhliin.

Vierailija
18/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska leipominen on parasta terapiaa! Toiset tykkää kutoa, toiset ompelee ja toiset rentoutuu leipomalla tai ruokaa laittamalla! Ei niitä kaikkia tarvitse itse syödä. Itse mielelläni leivon ja mielelläni antaisin ne kaikki joillekin muille syötäväksi. Leivon myös työssäni, mutta vapaalla se leipominen on erilaista! Mahtavaa puuhaa!

Vierailija
19/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, kuulun just noihin em.äiteihin. Valitan raskauskiloista (okei, vauvva on vasta 7viikkonen) joita on jääny n.15kg (edellisistäkin raskauksista koostuu...). Kunhan imetys loppuu niin alan dieetille. Koitan (paino sanalla _koitan_) vähentää herkkuja toki imetysaikanakin, MUTTA mää rakastan leipomista ja ruuanlaittoa ja niin rakastaa myös isommat lapset :D ja rakastan myös herkkuja. Onhan tää ny vähän pöljää tietenki ja turhaa niistä kiloista marmattaajos kuitenki useemman kerran viikossa herkuttelee. Totuus on kuitenki se, että en todellakaan jaksa tosissaan ressata tosta ylim.15kilosta, koska tiiän että se lähtee puolessa vuodessa kunhan teen töitä sen eteen..sitä ennen voi vähän nauttia elämästä ja herkutella ;D jos nää mun kilot oikeasti ois vaaraksi mun terveydelle niin toki rajottasin viikottaista leipomista jne, mut en tosiaan jaksa nipottaa, varsinki kun onneksi nautin myös terveellisen ruuan syömisestä ja herkut psl noudatan soveltaen lautasmallia päivän joka aterialla. Ap, löysää pipoa vähän. *ojentaa keksin* :)

Vierailija
20/20 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mä oon just tollanen 2 alle 3-vuotiaan äiti. Leivon lähes päivittäin jotain. Makeaa en syö ollenkaan en vain pidä enkä ole koskaan pitänytkään. Mutta leipomista rakastan yli kaiken. Leipomuksia teen monesti muille esim naapureille ja juurikin sinne miehen työpaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi