Onko 4 hyvä arvosana yliopistossa?
Eli kun arvosteluasteikko on 0-5, niin onko 4 hyvä?
Kommentit (46)
Mulle kaikkein yleisin arvosana, olen ollut ihan tyytyväinen. Seuraavaksi eniten on vitosia, niistä tulee aina vähän epäuskoinen olo kun ei koskaan tunnu siltä että materiaalia olisi täysin hallinnut. Kolmonen on vielä ok, pettymys mutta siedän. Sitä huonommat uusin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:02"]
Naisten nyt ei ylipäätään pitäisi päästä yliopistoon. M20
[/quote]Eihän miehet ees pääse vaikka hakevatkin.Naiset on vaan parempia.
[/quote]
Miehet ovat suurempipalkkaisia, omaavat korkeamman älykkyysosamäärän, saavat enemmän Nobelin palkintoja, tekevät suurimman osan tieteellisistä löydöistä, perustavat ylivoimaisesti suurimman osan menestyksellisistä yrityksistä, ovat maailman rikkaimpien listalla ylivoimainen enemmistö jne, jne. Tule takaisin sitten, kun olet saanut jotain aikaan elämässäsi, pikku tyttö.
[/quote]
Minkä alan Nobelin sinä olet saanut? Sinä vaadit että naisten pitää yksilöinä saada jotain aikaan, mutta itse pädet vain muiden suorituksilla anonyymina vauvapalstalla. Mars nyt keksimään itse siitä jotain, pelkkä muna ei oikeuta siihen, että kehut itseäsi muiden tekemisillä, kun itse et ole tainnut päästä elämässäsi vauvapalstaa pitemmälle.
[/quote]
Heh, eli ainoa argumenttisi on, etten ole saanut Nobelia. Eli tosin sanoen myönnät miesten paremmuuden ja edellisen listani totuudenmukaisuuden. Noh, täytyy sanoa, että en ole akateemikko. Tosin olen kyllä älykäs ja suurituloinen. Ymmärrä jo, että naiset ovat surkea sukupuoli. Heh.
[/quote]
Käyhän se lukio ensin loppuun.
[/quote]
En vaatinut, että naisten pitää yksilöna saada Nobeli. Kollektiivisesti naiset vain ovat saamattomia joka alalla. Ei ole näyttöjä mistään; miehet päihittävät kaikissa tilastoissa.
Mä jaksoin ekana ja tokana vuonna jahdata niitä vitosia. Sitten kelpas nelonen ja kolmonen. Nyt on enää gradu ja pari hassua kirjatenttiä jäljellä ja motivaatio on niin pohjamudissa, että ihan saatana sama mikä arvosana tulee. Kunhan menee läpi. Haluan eroon tästä opiskelusta.
Miesten kromosomiyhdistelmä xx tekee miehestä sukupuolena haavoittuvaisemman kuin naisesta. Todennäköisyys että jokin menee pieleen, on miehillä paljon suurempi. Valtaosa kehitysvammoista ja erilaisista syndroomista on miessukupuolella, älykkyyden heikoimmat esiintymät. Mies on paljon syrjäytymisalttiimpi sukupuoli kuin nainen. Toisaalta miehet pärjäävät naisia paremmin älykkyyden toisessa ääripäässäkin, missä heitä on suhteellisesti enemmän kuin naisia. Silti siellä älykkyyden huipputasolla on myös naisia, mikä on hyvä muistaa, samoin yhteiskunnalliseen kontekstiin liittyvät tekijät, joka ovat vuosituhansien ajan estäneet naisia pääsemästä yhteiskunnan huipulle huippuvirkoihin. Mutta tosiaan on myös huippuälykkäitä miehiä, mitä voi joskus olla vaikea muistaa. Toisaalta älykkyys onkin sitten jo ihan eri asia kuin viisaus, missä vaaditaan myös arvonäkökulmien huomioimista ja moraalisesti kestävää toimintaa. Älykkyys ei ole yksissään ihannoitava ominaisuus, jos siihen ei yhdisty moraalista tietoisuutta ja käyttäytymisen hyveitä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:37"]
Miesten kromosomiyhdistelmä xx tekee miehestä sukupuolena haavoittuvaisemman kuin naisesta. Todennäköisyys että jokin menee pieleen, on miehillä paljon suurempi. Valtaosa kehitysvammoista ja erilaisista syndroomista on miessukupuolella, älykkyyden heikoimmat esiintymät. Mies on paljon syrjäytymisalttiimpi sukupuoli kuin nainen. Toisaalta miehet pärjäävät naisia paremmin älykkyyden toisessa ääripäässäkin, missä heitä on suhteellisesti enemmän kuin naisia. Silti siellä älykkyyden huipputasolla on myös naisia, mikä on hyvä muistaa, samoin yhteiskunnalliseen kontekstiin liittyvät tekijät, joka ovat vuosituhansien ajan estäneet naisia pääsemästä yhteiskunnan huipulle huippuvirkoihin. Mutta tosiaan on myös huippuälykkäitä miehiä, mitä voi joskus olla vaikea muistaa. Toisaalta älykkyys onkin sitten jo ihan eri asia kuin viisaus, missä vaaditaan myös arvonäkökulmien huomioimista ja moraalisesti kestävää toimintaa. Älykkyys ei ole yksissään ihannoitava ominaisuus, jos siihen ei yhdisty moraalista tietoisuutta ja käyttäytymisen hyveitä.
[/quote]
Tarkoittanet xy.
Mitä nyt olen ihmisten arvosanoista yhtään perillä, niin 4 on yli keskitason tenttiluetteloissa.