Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon saatte pumpattua maitoa?

Vierailija
03.09.2006 |

Mulla tissit kovat ja vauvan nukkuessa yritin pumpata tissejä. Puoli tuntia pumppasin ja tuloksena 30ml. Onko se paljon vai vähän? Paljonkohan suurinpiirtein tollanen parin viikon ikäinen vauva syö päivässä? Vauva syö usein ja pitkään, saattaa viihtyä tunninkin tissillä, sitten nukkuu tunnin ja taas sama kuvio.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ihan hetkessä desin verran. Mutta riippuu tietty pumpusta ja olosuhteista, aina ei heruta samalla tavalla.

Vierailija
2/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun lypsin säännöllisesti patri kertaa päivässä täysimetyksen ohella niin tuli noin 1dl per kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti vauva sai imemällä riittävästi maitoa. Mulla ei jotenkin tuo pumppu heruttanut samalla tavalla kuin vauva.

Vierailija
4/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, pumput tosiaan heruttaa eri tavalla, toiset hyvin ja toiset huonosti. Lisäksi siihen herumiseen vaikuttaa monet asiat, kuten sun mieliala, onko vauva lähellä/ kaukana jne.

Ja jos sun vauva syö usein, niin syö varmaan pieniä määriä kerrallaan ja imee heikosti, niin ei sitä maitoa tarvitsekaan tulla vielä enempää. Se on ihan normaalia.

Kannattaa käydä lukemassa imetystukilistan sivuja, sieltä saat lisää tietoa!

2

Vierailija
5/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan pumpulle herunut juuri yhtään, just kans jonkun 30ml sai kasaan vaikka miten kuumavesipullolla lämmitti tissejä. Silti vauva kasvoi ja oli täysimetyksellä 6kk (painoi siinä vaiheessa sitten 8kg).

Vierailija
6/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maito ei vaan heru pumpatessa. Tosin nyt keksin kokeilla niin että imetän toisesta rinnasta samaan aikaan kun pumppaan toisesta ja niin sain yli desin.

Vierailija
7/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräiselle pumppaamiselle ollut enää tarvetta.

Täysimetin esikoista yli 6kk (osittaista 1v5kk) ja kuopusta 6kk (osittaista 2v3kk). Kuopukselta herutti paremmin ja maidontuotanto lähti isolla vaihteella käyntiin, ylijäämämaidot halusi isosisko juoda mukista, kun ei enää osannut imeä (ikäeroa lapsilla 1v9kk).

Vierailija
8/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa tuli kuitenkin vauvan imiessä hurjasti ja isoksi puolivuotiaaksi tuo kasvoi pelkällä äidinmaidolla. Eli ei kannata pelätä, ettei maito riittäisi pelkästään sen takia, ettei heru pumpulle.

Vierailija
9/9 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee n. 50-60ml, yleensä n. desi molemmat rinnat tyhjiksi pumpattuina. Parhaiten tulee aamulla, huonoiten illalla. Joskus aamulla, jos olen nukkunut läpi yön tulee yhteensä reilut 2 dl. Mutta silloin ovat rinnatkin räjähtämispisteessä ja sänky märkänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme