Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan hoito vinksahtanutta silloin, kun mies hoitaa :(

Vierailija
20.11.2014 |

Ongelmana on poikani hoitaminen. Mieheni on halunnut ottaa päävastuun 2-vuotiaan pojan hoidosta ja nyt pojalla onkin sitten ilmeisesti kehitysviivästymä, jollaista ei ole tiettävästi kellään omalla sukulaisellani tai miehen sukulaisella. Olen yrittänyt pyytää, että toimintatapoja muutettaisiin, mutta mies ei vain suostu. Hän et myöskään anna minun ottaa vastuuta pojan hoidosta.

Meillä on täysin terve pienempi lapsi, jonka hoidosta puolestaan minä vastaan; poikammekin tosin kehittyi täysin normaalisti niin kauan, kun vastasin hänen hoidostaan. Kun menin töihin, mies alkoi hoitaa poikaamme päivisin ja samoihin aikoihin alkoivat ongelmat ja myöhemmin hän ei ole suostunut enää luopumaan hoitovastuustaan.)

Poika mm. nukkuu yöt mieheni vieressä, kun itse nukun lastenhuoneessa pienemmän lapsen lähistöllä (pienempi nukkuu pääosin pinnasängyssä lähistölläni). Mies antaa pojan leikkiä kodinkoneilla (mm. robotti-imurilla) jopa tuntikausia päivässä sekä hän antaa pojan mennä katsomaan pesukonetta itsekseen kylpyhuoneeseen. Mies ei välitä pojan hampaidenhoidosta ja joudun itse nalkuttamaan, jotta saan pestyä pojan hampaat sekä huolehtimaan muutenkin puhtaudesta sekä siisteistä vaatteista. Mies itse kotosalla ollessaan pääosin tekee etätöitä tai pelaa konsolilla ja kun poika toivoisi huomiota, mies laittaa jonkun koneen pyörimään, jotta poika pysyisi keskittyneenä muuhun kuin mieheeni.

Mies myös ostaa pojalle isompien lasten leluja, jotka mielestäni eivät tue lapsen kehitystä. Sen sijaan nuppipalapelit, palikat, palikkalaatikot ja pulmapelit kuulemma ovat "pienten lasten juttuja" ja pojalleni kuulemma tylsiä, vaikka itse olen huomannut, että poika pienellä opastuksella nauttii niistä. Sen sijaan mies ostaa isompien lasten sinänsä hienoja ja kalliita leluja, joilla lapsi päätyy leikkimään melko monotonisesti tai väärin (lapsi viskelee lelua tai rikkoo sen). Miehen mielestä pojan ilmeisesti pitäisi leikkiä itsekseen tarpeeksi intensiivisesti, jotta lelu olisi miehen mielestä hyvä. Mies edelleen syöttää poikaa eikä tue syömisen opettelua itse. Saan itse opettaa yksin kaiken ruokailuun liittyvän silloin, kun syötän itse poikaa.

Tuntuu kuin yrittäisin taistella tuulimyllyjä vastaan, kun mies ei hyväksy ajatuksiani lapsen hoidosta. Lisäksi miehen mielestä pojalla ei juurikaan pitäisi olla rajojakaan, vaan kaikkea mukamas saisi tehdä. Sitten joskus kyläillessä poika raapii vieraiden kasvoja ja viskelee tavaroita kylässäkin, kun mieheni ei kasvata poikaa ja minun kasvattamiseni yksinään ei riitä, kun kotona ollessaan mies pääosin sallii kaiken pojalle. Lisäksi mieheni mitätöi kasvatussääntöni ja ohjeeni silloin, kun hän itse on kotona. Mitä teen?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietin että mun sylistä ei olis kyllä tasan tarkkaan mies vienyt lasta kun imetän. Ei olis muutenkaan eikä olis tullu mieleenkään antaa viedä. Miksi annat tuollaista tapahtua? Mies teillä vain päättää ja sinä vikiset? Huh. Mikset pistä miestä siivoamaan lapsen tekemiä sotkuja? Kuulostaa että teillä on kolme lasta..ja sinä kiltisti suostut kaikkeen. Hitto mitä tossukoita sitä onkin..

Vierailija
42/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisitte perheneuvolaan keskustelemaan objektiivisen tahon kanssa tai jos kuulutte kirkkoon seurakunnan parisuhdeneuvontaan? Varaa aika ja pyydä mies mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies kuulostaa oikeasti tosi hämärältä, melkein pelottavalta. Ja kuka sopii perheessä että vain toinen kasvattaa, hä? Lastenkasvatushan on juuri niitä asioita, joissa vanhempien pitäisi yhdessä sopia säännöt ja puhaltaa yhteen hiileen. Mä en katselis tuollaista äijää hetkeäkään, kuulostaa jotenkin mielenvikaiselta.

Vierailija
44/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
45/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on provo tai sitten mielestäni lapset pois ja te vanhemmat pääsairaalaan.

Vierailija
46/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, KOTIhoito on aina paras alle kolmivuotiaalle, eikös se niin ollut? Missä se pienempi muuten on päivät? Siellä samassa säädössä vai?

Vierailija
47/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyi!

Vierailija
48/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa missä se pienempi lapsi on??? Mä varmaan elän jossain kuplassa, mutta onko tällaisia keissejä oikeasti olemassa? Onhan vaan joku huono av-provo, onhan?

Vierailija
50/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:53"]

mitä hel"""iä mä just luin???? miksi sä olet vielä ton miehen kanssa???? vai onko taas niin että on muuten hyvä mies

[/quote]

Se on varmaan muuten hyvä mies, lyökin vain kännissä tai vahingossa ja jälkeenpäin katuu kovasti ja lupaa muuttua.

Vierailija
52/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää... Anteeksi, mut luojan kiitos omasta normaalista perheestäni. Toivottavasti tämä ei ole totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän