Miten ihmeessä mä totun siihen että oon ikuisesti läski?
Eilen söin aamulla kaksi kuppia kahvia, joukossa maks. 0,25dl maitoa. Lounaalla salaatti buffasta, jossa pääosin kasviksia, n. ruokalusikallinen lohta ja ehk kolme neljä ruokalusikallista kanaa. Kaksi rkl salaatinkastiketta.
Päivällisellä kotona kanasalaatti, sis vihanneksia, 2 broilerin ohuen ohutta rintafilettä, 1rkl aurajuustoa, 1 rkl majoneesia, omena.
Muuta en ehtinyt syömään, mutta tuohon tyyliin syön joka päivä. Välipaloina sitten omena tai banaani, joskus n. 20 cashewpähkinää. Vettä juon pari kolme litraaa päivässä. Joskus aamupalaksi mantelimaitoon haudutettu gluteeniton kaurapuuro jonka kanssa pakastevadelmia. Ei sokeria.
Tällaisella ruokavaliolla olen ollut kuukausia ja tiedättekö mitä? Mun paino EI laske. Mun bmi pysyy 42 eikä putoa minnekään. Liikuntaa en harrasta, mutta muuten olen ihan työssäkäyvä ihminen joten en makaa sohvallakaan päivästä toiseen.
Ja ihan turha tulla valittamaan, että vedän salaa herkkuja. En todellakaan vedä. En myöskään käytä alkoholia tai juo mehuja tms. V*tuttaa. Että pitikin mennä sinne vaa´alle tänään. Sama paino kuin kaksi kk sitten. Pääsisinköhän mä jo johonkin ennätystenkirjaan näillä läskeilläni, jotka ei vaan katoa??
Viimeiset pari viikkoa olen antanut itselleni luvan syödä viikonloppuisin vapaammin, ajatuksena aineenvaihdunnan buustaaminen. Käytännössä silloin olen syönyt muuten samoin, mutta esim viikonloppuna söin n.50g juuressipsejä, yksi vkl söin yhden korvapuustin. Siis oikeasti pieniä määriä, jotka ei normaali-ihmisillä edes tunnu missään jos ruokavalio on muuten kunnossa. Ei mitään vaikutusta, tai en tiedä, ehkä oon sitten lihonut niistä yhtäkkiä taas sata kiloa.
Mä luulen että mä taidan alkaa itkemään. Niin perseestä tää koko systeemi on. Mä haluan olla normaalipainoinen, syön kuin normaalipainoinen ja silti oon ja pysyn läskinä. Reilu maaailma.
Kommentit (65)
No, minä olen ihan omin silmin seurannut tilannetta, jossa ylipainoinen ihminen, sairaalaolosuhteissa, on syönyt ruokaa jolla hänen pitäisi laskennallisesti laihtua. Yhtäkään ylimääräistä kaloria hän ei ole syönyt. Paino ei silti tippunut kuukaudessa ollenkaan. Joten ei se aina ole pelkkää matematiikkaa. Kuten jokainen ihminen jo tietääkin.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:48"]
http://www.hs.fi/m/kuukausiliite/a1372730501852 Tässä on TODELLA hyvä artikkeli aiheesta. Paras mitä olen ikinä lukenut kun olin kyllästynyt jankkaamisiin tai edes mielipiteisiin. Kun todellisuudessa kyse on puhtaasti tieteestä, kun puhutaan millon laihtuu. LUE SE. Sama mitä mieltä olet aiheesta.
[/quote]
Voi sua reppanaa, vähämpä olet lukenut, jos tämä on paras.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:13"]No, minä olen ihan omin silmin seurannut tilannetta, jossa ylipainoinen ihminen, sairaalaolosuhteissa, on syönyt ruokaa jolla hänen pitäisi laskennallisesti laihtua. Yhtäkään ylimääräistä kaloria hän ei ole syönyt. Paino ei silti tippunut kuukaudessa ollenkaan. Joten ei se aina ole pelkkää matematiikkaa. Kuten jokainen ihminen jo tietääkin.
[/quote]
Ihanko sairaalaolosuhteissa olet päässyt seuraamaan? ;)
Ikävä tuottaa pettymys, mutta tämä on pelkästään matematiikkaa ja puhdasta tiedettä. Eli toisinsanoen: kyllä, syytän sinua valehtelusta.
Kannattaa käydä tutkituttamassa kilpirauhanen. Mikäli on vajaatoimintainen niin laihdutuskin on vaikeampaa. Multa poistettiin kilppari liikatoiminnan vuoksi, jonka seurauksesta keho toimii kuin olisi kilpparin vajis. Lääkityksen kuntoon saaminen oli hankalaa ja lääkärin tuomio oli, että laihtuminen tulevaisuudessa vaatii moninverroin enemmän työtä kuin ennen.
Kannattaa myös alkaa juomaan jäävettä ja syömään chiliä. Molemmat boostaavat aineenvaihduntaa. Minulle suositeltiin myös nikotiinituotteiden käyttöä samasta syystä (ei tupakkaa tietysti).
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 11:48"]http://www.hs.fi/m/kuukausiliite/a1372730501852
Tässä on TODELLA hyvä artikkeli aiheesta. Paras mitä olen ikinä lukenut kun olin kyllästynyt jankkaamisiin tai edes mielipiteisiin. Kun todellisuudessa kyse on puhtaasti tieteestä, kun puhutaan millon laihtuu.
LUE SE. Sama mitä mieltä olet aiheesta.
[/quote]
"Kaikki ovat varmaan kuulleet esimerkiksi siitä, kuinka jotkut ihmiset voivat syödä vaikka kuinka paljon lihomatta, mutta toisten ei tarvitse kuin vähän vilkaista ruokaa, kun kiloja jo kertyy.
Maailmassa ei Professori Mustajoen mukaan ole tavattu yhtään ihmistä, joka lihoo, vaikka ei syö. Sen sijaan on tavattu hyvinkin monta ihmistä, jotka valehtelevat syömisistään tai syövät huomaamattaaan.
Kun ruokapäiväkirjojen kirjauksia on verrattu vastaajan energiankulutukseen, monen kohdalla on päädytty tilanteeseen, jossa jäljelle on jäänyt vain kaksi vaihtoehtoa: joko vastaaja on unohtanut mainita syömisistään – jopa puolet – tai sitten hän on ikiliikkuja.
Ikiliikkuja eli perpetuum mobile on laite, joka tuottaa enemmän energiaa kuin siihen pannaan sisään. Nykytieteen käsityksen mukaan sellainen ei ole mahdollinen.
Samanlainen mielikuvitushenkilö on Mustajoen mukaan "läpipasko", jonka läpi herkut kulkeutuvat jälkiä jättämättä. Normaalin ihmisen ohutsuoli imee käytännössä kaiken käyttökelpoisen ravinnon verenkiertoon. Kirurgin puukolla läpipaskon voi tehdä, mutta silloin vähintään kolmemetrisestä ohutsuolesta saa vatsaan jättää korkeintaan 45 senttiä.
Eivätkä isot luutkaan kelpaa tekosyyksi, kun paino ei putoa. Samanmittaisten ihmisten luiden paino voi poiketa korkeintaan pari kiloa. Jos tosiaan haluaa selityksen sille, miksi yksi voi syödä enemmän kuin toinen, kannattaa tarkastella kulutusta.
"Lihavuus on voitettavissa ilman nälkää. Riittää, kun vaihtaa muutaman vakioruokansa kevyempään, esimerkiksi kevytmaidon rasvattomaan maitoon sekä lisää vihannesten ja kasvisten syöntiä. Kammoksun ihmedieettejä ja elämäntaparemontteja", Mustajoki sanoo."
-
-
-
Vihdoinkin joku puhuu järkeä.