Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä mä totun siihen että oon ikuisesti läski?

Vierailija
20.11.2014 |

Eilen söin aamulla kaksi kuppia kahvia, joukossa maks. 0,25dl maitoa. Lounaalla salaatti buffasta, jossa pääosin kasviksia, n. ruokalusikallinen lohta ja ehk kolme neljä ruokalusikallista kanaa. Kaksi rkl salaatinkastiketta.

Päivällisellä kotona kanasalaatti, sis vihanneksia, 2 broilerin ohuen ohutta rintafilettä, 1rkl aurajuustoa, 1 rkl majoneesia, omena.

Muuta en ehtinyt syömään, mutta tuohon tyyliin syön joka päivä. Välipaloina sitten omena tai banaani, joskus n. 20 cashewpähkinää. Vettä juon pari kolme litraaa päivässä. Joskus aamupalaksi mantelimaitoon haudutettu gluteeniton kaurapuuro jonka kanssa pakastevadelmia. Ei sokeria.

Tällaisella ruokavaliolla olen ollut kuukausia ja tiedättekö mitä? Mun paino EI laske. Mun bmi pysyy 42 eikä putoa minnekään. Liikuntaa en harrasta, mutta muuten olen ihan työssäkäyvä ihminen joten en makaa sohvallakaan päivästä toiseen.

Ja ihan turha tulla valittamaan, että vedän salaa herkkuja. En todellakaan vedä. En myöskään käytä alkoholia tai juo mehuja tms. V*tuttaa. Että pitikin mennä sinne vaa´alle tänään. Sama paino kuin kaksi kk sitten. Pääsisinköhän mä jo johonkin ennätystenkirjaan näillä läskeilläni, jotka ei vaan katoa??

Viimeiset pari viikkoa olen antanut itselleni luvan syödä viikonloppuisin vapaammin, ajatuksena aineenvaihdunnan buustaaminen. Käytännössä silloin olen syönyt muuten samoin, mutta esim viikonloppuna söin n.50g juuressipsejä, yksi vkl söin yhden korvapuustin. Siis oikeasti pieniä määriä, jotka ei normaali-ihmisillä edes tunnu missään jos ruokavalio on muuten kunnossa. Ei mitään vaikutusta, tai en tiedä, ehkä oon sitten lihonut niistä yhtäkkiä taas sata kiloa.

Mä luulen että mä taidan alkaa itkemään. Niin perseestä tää koko systeemi on. Mä haluan olla normaalipainoinen, syön kuin normaalipainoinen ja silti oon ja pysyn läskinä. Reilu maaailma.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älö luovuta. Ala liikkua ja koeta saada kalorimäärä pieneksi. Valitettavasti läski ei polta rasvaa jiten määrät jota saat syödä laihtuaksesi on todella pieniä.

Vierailija
42/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea liikkumaan niin laihdut! Miten et nyt tällästäkään seikkää tiennyt...syöt sitäpaitsi aika vähän, onko se sitten yleinen käsite että mitä vähemmän syö vaikka sen pitöisi olla että syö oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 12:25"]Muistelen lukeneeni tänä syksynä että vihdoin olisi saatu tieteellistä näyttöä siitä, että ihmisten peruskulutus voi vaihdella huomattavastikin. Eli että kaikki eivät laihdu samalla tavalla / samalla kalorivajeella. En nyt jaksa googlata aihetta mutta mutu tuntumalla osa ihmisistä voi syödä enemmän kuin toiset ja olla lihoamatta. 
[/quote]

Avainsanat: "Muistelen", "En nyt jaksa googlata", "Mutu_tuntumalla".

Vierailija
44/65 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, s- posti osoitteesi? Multa saat toimivat tavat pudottaa painoa! Voiaa jutskata enemmänkin aiheesta!

Vierailija
45/65 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan totta, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Kaikilla se peruskulutus ei kuitenkaan ole yhtä suuri. Parinsadan kalorin päivittäinen ero peruskulutuksessa kertautuu kuukaudessa ja vuosissa jo isoksi määräksi. Pitää etsiä se oma kulutuksensa ja laihduttaa sen mukaan, ei minkään keskimääräisen arvon.

Varsinkin ylipainoisille ja huonokuntoisille nuo keskiarvot, laskureidenkin antamina, ovat pettäviä, sillä niissä ei yleensä huomioida läskin ja lihasten suhdetta. Lihas kuluttaa enemmän kaloreita kuin läski, joten jos paino koostuu suureksi osaksi läskistä, ei sen ylläpitämiseen tarvitse yhtä paljon kaloreita kuin jos vertailukohdaksi otetaan saman verran painava, lihaksikas henkilö.

Vierailija
46/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kulutuksesi ja syömäsi kalorit. Ihminen kyllä laihtuu, jos pidemmän päälle kuluttaa enemmän kuin syö. Mikään imeytymushäiriö tai muu ei estä sitä (miksi muuten ihmisiä kuolisi aliravitsemukseen?). Liikunta helpottaa laihduttamista.

Vierailija
48/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile välttää gluteenia ja meijerituotteita.

Vierailija
49/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit ylös ja liikuntaa mukaan. Energiaa ei tule tyhjästä. Jos kulutat enemmän kuin syöt, niin tarvittava energia lähtee väistämättä sun rasvavarastoista.

Vierailija
50/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap niin hyvin. Samanlainen olen kuin sinä. On niin tuskastuttavaa yrittää, kun paino ei vaan tipu, ja sitten jos jonkun kerran syö vähän enemmän, niin hups katos vaan pari kiloa tuli lisää. Tuntuu että elimistö on ihan sekaisin. Ongelma on siinä, että kärsivällisyys ei riitä kuukausien laihduttamiseen ilman että laihtuu. En tiedä, alkaisiko sitten oikeasti tapahtua, kun luovutan ennen kuin tuloksia alkaa tulla. Eikä puhuta viikosta tai parista vaan pitkistä ajoista kuitenkin. Kuka vielä muistaa vaikka loppukesän ihanan lämpimiä iltoja... mieti että siitä saakka olisit kieltäytynyt kieltäytynyt kieltäytynyt, eikä tapahdu MITÄÄN! Ihan helvetin tappavaa, etenkin kun moni lihava on tunnesyöppö, joten ruoka ei ole vain ravintoa, vaan suunnilleen kaikki. Todella kovaa kieltäytymistä vaatii.

Vierailija
51/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kannattais hakea ihan muualta kuin keskustelupalstalta esim ravitsemukseen perehtyneeltä ihmiseltä ja URHEILUA hikoilemiseen saakka joka ikinen päivä pari tuntia

Vierailija
52/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:25"]

En ymmärrä miten kaikkia kehotetaan vielä vähentämään syömistä, lisäämään liikuntaa ja selitetään aina jotain "mussutat vaan huomaamattas" -tyyppistä lätinää. Jos syö liian vähän, ei laihdu. Itse vedän alikaloreilla joka päivä, eikä mun paino mihinkään putoa. Olen tosin normaalipainoinen, mutta tän perus "syö enemmän kuin kulutat" -logiikan mukaanhan sen painon pitäis tippua joka tapauksessa.
Siispä sanoisinkin, että lisää sitä syömistä. Ei se aineenvaihdunta siitä paljon lähde käyntiin yhdellä korvapuustilla kerran pari viikossa.

[/quote]

Ihminen laihtuu pakolla jos kuluttaa enemmän kuin saa energiaa. On mahdotonta olla laihtumatta.

[/quote]

Miksei sitten väistämättä liho, jos syö liikaa? Miksei matematiikka toimi toiseen suuntaan? Jokainen meistä tuntee niitä luikkuja, jotka voivat syödä mitä vaan ja eivät liho. Ja vaikk painoni on stabiili usean vuoden ajalta en todellakaan syö aina samalla tavalla ja yhtä terveellisesti/ epäterveellisesti/ paljon tai vähän.

[/quote]

Siksi että energian luominen tyhjästä on paljon vaikeampaa (nykyfysiikan mukaan mahdotonta) kuin ylimääräisestä energian eroon pääseminen.

Vierailija
53/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta on se avainsana. Vaikka söisit vähemmän kuin kulutat, jos aineenvaihdunta ei toimi on laihtuminen hankalaa ja hidasta. Ja miten sen saa toimimaan: syö tarpeeksi! Liian pienillä kaloreilla ei pidemmän päälle saa kunnon tuloksia ja silloinkin kun paino putoaa, se lähtee lihaksista. Selvitä siis arvio päivittäisestä kulutuksestasi ja miinusta siitä 300-500 kaloria ja syö se määrä JOKA PÄIVÄ. Sinun painoindeksilläsi saat syödä varmaan ainakin 1700-1800 kcal.
Ja juo vettä! Oikeasti, mulla alkoi paino pudota itsestään kun aloin juoda vettä 3 litraa päivässä. Se siis myös laittaa aineenvaihdunnan toimimaan.

Vierailija
54/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:25"]

En ymmärrä miten kaikkia kehotetaan vielä vähentämään syömistä, lisäämään liikuntaa ja selitetään aina jotain "mussutat vaan huomaamattas" -tyyppistä lätinää. Jos syö liian vähän, ei laihdu. Itse vedän alikaloreilla joka päivä, eikä mun paino mihinkään putoa. Olen tosin normaalipainoinen, mutta tän perus "syö enemmän kuin kulutat" -logiikan mukaanhan sen painon pitäis tippua joka tapauksessa.
Siispä sanoisinkin, että lisää sitä syömistä. Ei se aineenvaihdunta siitä paljon lähde käyntiin yhdellä korvapuustilla kerran pari viikossa.

[/quote]

Ihminen laihtuu pakolla jos kuluttaa enemmän kuin saa energiaa. On mahdotonta olla laihtumatta.

[/quote]

Miksei sitten väistämättä liho, jos syö liikaa? Miksei matematiikka toimi toiseen suuntaan? Jokainen meistä tuntee niitä luikkuja, jotka voivat syödä mitä vaan ja eivät liho. Ja vaikk painoni on stabiili usean vuoden ajalta en todellakaan syö aina samalla tavalla ja yhtä terveellisesti/ epäterveellisesti/ paljon tai vähän.

[/quote]

Itseasiassa lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa. Se on 100% varma asia. Toiset vaan kuluttaa enemmän energiaa kuin toiset.

Vierailija
55/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihduttanut 15kg ilman liikuntaa, ihan vain syömisiä miettimällä. Se on periaatteessa totta, että silloin laihtuu väkisin, kun kuluttaa enemmän kuin syö. Kannustan siis laskemaan kalorit kunnolla sellaisista ruuista, joita mielelläsi syöt. Siinä ei ole iso homma, jos kuitenkin syöt lähes joka päivä samalla tavalla. Lasket kalorit kerran kunnolla ja siinä se. Aurajuustosta, pähkinöistä ja öljystä tulee yllättävän paljon kaloreita (kuten palstalla vähän aikaa sitten ollessa lohi -öljy-pähkinä-salaattiesimerkissä kävi ilmi). Hyvääkin rasvaa toki tarvitaan.

Toisekseen komppaan yhtä ylempää kirjoittajaa. Laihtumiseen vaikuttaa myös verensokerin ja insuliinitason heittely. Kannattaa panostaa proteiiniin, hyviin hillereihin ja pieneen määrään hyvää rasvaa. Laihtumaan pystyy todella hyvin myös ilman liikuntaa kunnolliseen ruokavalioon panostamalla ja mitä suurempi lähtöpaino, sen helpompaa. (Itse laihdutin normaalipainon ylärajalta alarajalle, olen 162cm pitkä.)

Vierailija
56/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aina lätistiin samaa, syö enemmän, liiku enemmän, kuluta enemmän, juo vettä enemmän.

En uskaltanut syödä enempää kun lihoin jo ruoan katsomisesta, en ollut paljon ylipainoinen mutta olin kuitenkin ja sillä vaivalla mitä näin laihtumisen eteen mun olis pitänyt olla järjettömän hyvässä kunnossa!

No sitten mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja ymmärsin miksen ollut laihtunut. ;)

Vierailija
57/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:33"]

Tuo että kuluta enemmän kuin syöt on täyttä puppua. Painoon liittyy tunne asioita, hormoonitoimintaa ja kaikkea muutakin.

[/quote]

Totta kyllä. Jos stressaa vaikkapa sitä painon putoamattomuutta, kortisolitasot nousee, mikä taas vaikuttaa sillä lailla, että paino jumittaa paikallaan entistä tiukemmin.

[/quote]

Päinvastoin!  Nuo ovat vain perus tekosyitä     itse olen 170cm pitkä nainen 29v ja painoa on 55kg ja on todella hyvä keho ja tämä on omaa ansiotani.

Sillä vain todellisesti noita ihmeen  Hormoni ""häiriöitä"" on todella harvinaista noin 1/10 000 ihmisestä mutta täällä nykyään näkee kadulla joka miltei toinen tai kolmas niin (ämmä eli nainen) varsinkin.

Ihmeen laiskoja alkoholismi nuoria aikuisia jonka naamat ja keho ihan pöhöllän alkoholin haitoista ja piilolihavuudesta ja sen kyllä näkee...

Monet ovat minulta kysyneet miten hyvä tuuri on käynyt minulle ja muille laihoille (perus tekosyy)

Itse en juo kuin teetä. Baareissa en käy ja alkoholia en osta :) ja elämäni on ihanaa!! olen niin onnellinen.

Faktahan on että monet  lihavat saa motivaation ohjelmista ja kirjoituksista mutta sitten kun se alkaa se elämätapa niin 99,99pros ei tule onnistumaan joten sitten vaan hyväksyy että on lihava koko ikänsä.

Raskaana en ole enkä tule olemaankaan ainakaan 10vuoteen jos koskaan haluankaan edes tulla. Mielummin nautin elämästä ja autan muita eli olen hyvin epäitsekäs enkä itsekäs.

Joten tuossa lihavuus asiassa ei oikoteitä ole ja jos keho jatkuvassa stressissä niin keho kuluttaa enemmän joten turha hakea niitä tekosyitä.

Se on vaan niin että jos kehosi kuluttaa enemmän kuin syöt/juot (1 siideri pullo voi vastata 4pullaa) sama kalja(esim K*rhu olut on lihottavaa).  Unohtakaa kaikki karhu yms muut kaljat niin varmasti alle vuodessa laihdut ja ei yhtäkään kaljaa.   

Kuntoilu vinkkinä annan sellaisen että kunhan aluksi löytää ulkokengät (käy miltei mikä tahansa ulkokenkä) ja sitten ulos lenkille. Tässä merkit:

kuntoilun tunnistaa siitä että alkaa hengästymään riippuen kuinka rivakasti liikkuu.
-Toisia merkkejä on myös esim sydämen syke nousee, alkaa hikoiluttamaan yms.
(hyvin yksinkertaista muistaa nämä)

Vierailija
58/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei liiku, aineenvaihdunta on seis, siihen päälle vielä ihan liian niukka ruokavalio, niin ei mikään ihme ettei läski lähde kun elimistö on ihan jumissa. Lisäksi lihasten kasvattaminen buustais aineenvaihduntaa, ei edes tarvi siis mitään hikijumppaa heti alkuun vetää, vaan salitreeniä.

Vierailija
59/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/m/kuukausiliite/a1372730501852

Tässä on TODELLA hyvä artikkeli aiheesta. Paras mitä olen ikinä lukenut kun olin kyllästynyt jankkaamisiin tai edes mielipiteisiin. Kun todellisuudessa kyse on puhtaasti tieteestä, kun puhutaan millon laihtuu.

LUE SE. Sama mitä mieltä olet aiheesta.

Vierailija
60/65 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 09:13"]

Mulle aina lätistiin samaa, syö enemmän, liiku enemmän, kuluta enemmän, juo vettä enemmän. En uskaltanut syödä enempää kun lihoin jo ruoan katsomisesta, en ollut paljon ylipainoinen mutta olin kuitenkin ja sillä vaivalla mitä näin laihtumisen eteen mun olis pitänyt olla järjettömän hyvässä kunnossa! No sitten mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja ymmärsin miksen ollut laihtunut. ;)

[/quote]
Sitten heräsit tiedän monta kenellä on sama juttu ja ei silti ole possuja. silloin syö sitten hieman tarkemmin kun muuten niin ei lihoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme