Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-luku, minkä ikäinen olit, vieläkö muistat?

Joopa joo
29.09.2021 |

Kerätään tarinoita kultaiselta 70-luvulta:

Täytin 10v vuonna 1970. Menin kouluun jo 6 vuotiaana, joten olin jo iso tyttö. Puhelinta ei ollut, ei telkkaa...siis ei edes mustavalkoista😉 värithän keksittiin vasta paljon myöhemmin...

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ripille -75. Olin rippileirillä ja meillä oli tosi kiva porukka. Päätettiin osallistua jatkoripariin syksyllä. Yks giltsi ei sit tullukkaan, kun oli treffit uuden poikaystävän kaa...

Vierailija
2/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni -77 oli oikein Armi&Danny buumi. Juhannustansseissa hirmu tungos ja tunnin jatkoaika... oi kultainen nuoruus ja kesälavat, helmeilevä omppuviini ja lämmin keskikalja...😉😉👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin -76. Veljen kanssa soitettiin naapurin ovikelloa ja juostiin karkuun. Iskä ulkoili meidän kanssa aina töiden jälkeen ja meidän pihalla oli kesy orava.

Vierailija
4/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kyllä telkkari jo v 1964 ja väri-tv:kin 1976.

Vierailija
5/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo aikuinen ja olin suuren osan vuosikymmenestä opiskelemassa. Keskipaikkeilla olin vuoden opiskelijavaihdossa Keski-Euroopassa. Valmistuin -77 ja muutin muutamaksi vuodeksi ulkomaille töihin.

Vierailija
6/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siis muistaa minkä ikäinen oli 1970-luvulla? Sitähän on kerinnyt olemaan monen ikäinen.

Vierailija
7/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ensimmäiselle luokalle vuonna 1976.

Kaikki oli tuolloin niin ”helppoa”. Sääntöjä ei oikeastaan ollut ja moni asia oli nykymittapuulla sanottuna vaarallista.

Elämä soljui tuosta huolimatta eteenpäin ja suurimmalla osalla oli ihan hyvä elämä. Oli töitä, elämä oli vaatimatonta, mutta mielekästä.

Pihalla lapset leikkivät isoissa ryhmissä, kiusaamista ei nykyisessä muodossa tainnut olla.

Auktoriteetteja kunnioitettiin, poliisia hieman pelättiin. Elämä oli jotenkin helppoa, suoraa ja huoletonta.

Usko huomiseen ja tulevaisuuteen oli olemassa.

Vierailija
8/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas väritelkkari vuonna 1976 ja tarvitsi uusia 1992 ja sitten nykyistä uusimisrumbaa.

Vierailija
9/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hataria muistikuvia. Oon syntynyt -76 ja perheeni muutti -80 toiselle paikkakunnalle, mutta mulla on muistikuvia siitä ensimmäisestä kodista. Muistan 70-luvun kuosit ja värimaailman. Meidän rivitalokodin keittiössä oli vihreät kaapit. Mulla oli kolmevuotissynttäreilläni keltainen lierihattu ja ruskea mekko jossa oli isoja leppäkerttukuvioita.

Meidän rivitalossa oli talkkari jolla oli iso maha ja punainen vähän liian kireä verkkaripuku. En tiedä oliko siihen aikaan Adidaksen verkkapukuja mutta sellainen jossa oli raidat sivuissa. Talkkarilla oli räkyttävä pystykorva joka sai kulkea vapaana ja me lapset pelkäsimme sitä ja talkkaria myös.

Vierailija
10/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 1975. Hajanaisia lapsuusmuistoja on 70-luvulta.

Vierailija
11/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 vuonna olin kymmenvuotias, asuin uudessa lähiössä jossa opin kaikenlaista pahantekoa. ekat pussailut poikien kanssa, juomisen alkeet ja tupakointi. pop musaa kuunneltiin kelamankalta, jollain saattoi olla kasettikin. pelattiin ja leikittiin myös paljon niin kotona kuin koulussa. opettajille annettiin haukkuma lempinimiä jotka ne sai pitää koko uransa ajan.

Vierailija
12/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 1969 joten olin lapsi 70-luvulla. Koin 70-luvun hieman ahdistavana. En tiedä mistä johtui, vaikka lapsuuteni oli suht. onnellinen.

Kouluun käveltiin aina, paitsi jos oli yli 5 km matkaa yhteen suuntaan, silloin mentiin koulubussilla. Kävin ala-asteen 2. luokan koulussa jonne mentiin koulubussilla.

Koulussa oli pakko syödä ateriat loppuun, jättää ei saanut. Siitä jäi traumoja, varsinkin kun pakotettiin syömään sienikastiketta jonka oksensin ruokalan lattialle. Jouduin siivoamaan oksennuksen kaikkien muiden nähden ja jäämään jälki-istuntoon. Siitä lähtien lintsasin koulusta päivät jolloin oli jotain vastenmielistä ruokaa. Paikallisessa ilmaisjakelu sanomalehdessä julkaistiin aina sunnuntaisin seuraavan viikon kouluruokalistat jonka perusteella näki milloin ei kannattanut mennä kouluun. Teeskentelin okevani sairas.

Vierailija
13/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin 70-luvulla täyttää 8 kk, ja sitten mentiinkin jo kasarille .

Vierailija
14/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerkesin täyttää 3 kk. Eipä ole muistoja tuolta ajalta.

Vierailija
15/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kerkesin täyttää 3 kk. Eipä ole muistoja tuolta ajalta.

Itse ehdin täyttää 5 kk. 

Vierailija
16/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen varsinainen 70-luvun veteraani, kerkesin elää siellä 6 kuukautta.

Vierailija
17/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista hauskoista kommenteista, etenki te vajaan vuoden ikäiset!!!

Lisää!

Vierailija
18/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo kirjoitti:

Kiitos kaikista hauskoista kommenteista, etenki te vajaan vuoden ikäiset!!!

Lisää!

Vauvatkin saa osallistua.

Vierailija
19/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini-ikäinen 70- luvulla. Radiosta tuli hyvää musiikkia vain Nuorten Sävellahja-ohjelmassa kerran viikossa ja vastaavassa ruotsinkielisen kanavan ohjelmassa. Näitä yritin nauhottaa kasettinauhurilla. Laatu oli huimaava. Telkkarista näin ensimmäisen kerran musavideon. Se oli Boney M ja Daddy Cool. Farkut oli järkyttävän kireitä persuksista ja reisistä ja leveitä lahkeista. Itse kaventelin ja äiti raivosi kun pilasin uudet kalliit farkut. Huulikiilto maistui mansikalta ja silmät rajattiin mustalla kajalilla. Koululla pidettiin konvia, joissa pääsi tanssimaan oman koulun poikien kanssa. Hitaat oli illan odotetuin tapahtuma.

Vierailija
20/81 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä margariinirasiassa kaupan hyllyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi