Taas Nordea: valuuttamaksu ei onnistu USA:an
3 päivää yrittänyt saada valuuttamaksua lähtemään Nordeasta.
Joka kerta Lisävahvista maksu -toiminto ilmoittaa, että tilapäinen häiriö, yritä uudelleen.
-Kysyin asiaa botilta (aina tuhoon tuomittu yritys), ei ymmärrä noin monimutkaisia, kun ei yksinkertaisempiakaan.
-Kysyin pankkitilin kautta sähköpostilla. Toiminto näytti, että viestit luettu. Niihin vain ei alennuttu vastaamaan. Hienoa Nordea, hyvää asiakaspalvelua.
-Soitin jonottelemaan ja puhelinlaskua tekemään Nordean puhelinpalveluun.
Virkailija selitti, että heillä nyt vain tämä valuuttamaksu ei aina toimi. Voidakseen vahvistaa maksun puhelimessa tarvitsi syyn, miksi lähetän rahaa Yhdysvaltoihin. OK, mutta syy-asiaa ei kuitenkaan kysytä lomakkeessa, jonka rahalähetystä varten joutui jo alun perin tekemään. Jos tieto tarvitaan, kai se olisi pitänyt kysyä jo siinä? Koska oletushan on, että maksu hoituu ilman, että joutuu virkailijoille asti soittelemaan.
Nordea: kansainvälinen pankki, joka hoitaa joka päivä valuuttamaksuja ympäri maailman, ja toiminto muka 3 päivää "rikki"? Ja puhelimessa kysellään kysymyksiä, joihin vastaaminen pakollista mutta joita ei kysytä, kun valuuttamaksua nettipankissa tekee?
Mikäli valuuttamaksuissa on nykyään soittopakko Nordeaan, niin ok olisi sekin. Mutta mitään tällaista ei valuuttamaksu-toiminto ilmoita, se vain ilmoittaa, että tilapäinen häiriö. Todella informatiivista! Ja joku tuonkin systeemin kehittämisestä on nauttinut mehevää palkkaa.
Virkailijan kiemurtelusta tuli vaikutelma, että maksumahdollisuus on tarkoituksella suljettu, jotta maksut joutuisi hoitamaan puhelimessa, jossa se syy sitten tentataan. Tietääkö joku, onko näin?
Maksu ei ainakaan edelleenkään olisi lähtenyt eteenpäin, jos en olisi syytä kertonut.
Jokainen pankkivalintaa miettivä: Nordea ei todellakaan ole toimiva ratkaisu. Sen näkee päivittäispalveluissa mutta myös näissä aavistuksen epätavallisemmissa palveluissa, joita tuo n. 100 vuotta olemassa ollut pulju ei edelleenkään hallitse – mutta rahan se kyllä niistä ottaa: palvelu kaikkineen maksoi 32 euroa (+puhelinmaksu).
Mikä Nordeaa vaivaa? Olen lopen kyllästynyt siihen, että rahamaailman iso sika ei hoida hommiaan.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Yrität väärään maahan - ne amerikalaiskenraalien avustukset menee Nigeriaan.
:D Meinaatko, että Nordea automaattisesti olettaa naisasiakkaidensa rahojen menevät rakkaushuijareille?
Tässä tapauksessa ainoat huijarit ovat Nordean pukumiehet, jotka ovat siellä kampaviineriensä äärellä päättääneet veloittaa asiakkailta 32 euroa palvelusta, joka ei toimi – mikä ei tietenkään heitä haittaa.
Nordeahan on pörssifirma -> pääasia on tuottaa voittoa. Ja sitä saa parhaiten, kun maksaa intialaisille koodareille rupian kehnosta systeemistä, joka ei toimi, ei pienissä eikä suurissa asioissa. Sehän on nähty tässä lehtien palstoilla viime aikoina muutenkin.
Minulle on sanottu etta pitaa kayttaa tunnuslukusovellutusta. Tunnuslukulaite ei enaa vahvista USAhan menevia maksuja.
Yrität väärään maahan - ne amerikalaiskenraalien avustukset menee Nigeriaan.