Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kengät kirpparilta, sienitaudit

Vierailija
19.11.2014 |

Ostin kengät UFF:ltä. Jos kenkien käyttäjällä on ollut esim. kynsisieni, niin "kyteekö" se yhä kengissä? Onko mitään keinoa käsitellä kenkiä siten, että voisi olla varma, ettei niissä ole mitään sieniä kasvamassa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tutkittu juttu, että sienet leviää kenkien välityksellä. 

Vierailija
22/28 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin kirpputorilla kenkiä, joita en ollut käyttänyt kertaakaan.

Kirpputorilta on mukaani tarttunut kaksi paria kenkiä. Ensi vaikutelma kengistä oli käyttämätön. Pohjat ilman kulutusta. Sisus tuoksui "uudelta kengältä". Vein ne parvekkeelle 23 asteen pakkaseen. Sen jälkeen pyyhin tolulla. Ihanat kengät. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasienipuuteria voi ripotella runsaasti kirpparikenkiin. 

Jos jollain on jalkasieni, niin silloin omat kengät puuteroidaan jalkojen lisäksi. Toimii!

Vierailija
24/28 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:14"]

Pakastaminen ei todellaan tuhoa sientä, eikä desinfiointiaineen käyttö. Älä kirjoita asioista, joista sinulla ei ole tietoa. Sieneen on aivan omat lääkkeensä, viljelyn mukaan.

[/quote]

En mä päästäni sitä keksinyt. Etsin linkin.

Vierailija
25/28 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:23"]

Itse myin kirpputorilla kenkiä, joita en ollut käyttänyt kertaakaan. Kirpputorilta on mukaani tarttunut kaksi paria kenkiä. Ensi vaikutelma kengistä oli käyttämätön. Pohjat ilman kulutusta. Sisus tuoksui "uudelta kengältä". Vein ne parvekkeelle 23 asteen pakkaseen. Sen jälkeen pyyhin tolulla. Ihanat kengät. :)

[/quote]

tuo pakastaminen on ihan turhaa. Ei se sieni sillä kuole.

Vierailija
26/28 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjastosta lainattua:

"Sienirihmat ja -itiöt jäävät elämään kenkiin. Vanhimmat kengät kannattaa heittää pois ja uudempiin on hyvä laittaa jotakin sienilääkepulveria kerran viikossa noin kuukauden ajan."

Vierailija
27/28 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kirpparilta kenkiä enkä ikinä mitään saanut niistä. En ole muutenkaan ikinä saanut jalkasientä mistään julkisista tiloista, saunoista tai suihkuista.

Vierailija
28/28 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän