Työskentely samassa päiväkodissa, missä oma lapsi hoidossa
mahtaako olla sallittua/suotavaa? Jos ei siis samassa ryhmässä toimisi, mutta samassa päiväkodissa muutoin.
Kommentit (6)
En osaa sanoa onko sallittua, että varsinaiseen kysymykseen joku tietävämpi vastatkoon.
Omakohtaisena kokemuksena en suosittele. Äitini oli johtajana päiväkodissa jossa olin hoidossa ja se oli yhtä helvettiä. En millään kyennyt ymmärtämään miksi oma äiti ei pidä minua tärkeämpänä kun muita vaikka asia varmasti selitettiin useastikin. Ei lapsi osaa erottaa koti-äitiä ja työ-äitiä. Väittäisin osan aikuisiän ongelmistani ihmissuhteissa johtuvan tuosta. Rakkaimman ihmisen syliin oli tarve, mutta torjuttiin. En enää muista työskentelikö hän koko ajan ryhmässä missä olin, mutta pienestä päiväkodista oli kyse ja kaikki paljon tekemisissä keskenään. Ainakin osan päiväkotiajastani olin hänen ryhmässään.
Tämä siis 70-80-lukujen taitteessa, nykyään kaikki johtajat taitavat olla hallinnollisia eikä ryhmässä työskenteleviä. Isossa päiväkodissa ehkä eri asia jos ryhmät eivät ole keskenään tekemisissä, mutta jos joudut lapsesi kanssa työskentelemään edes hetkellisesti, harkitse tarkkaan. Riippuu tietysti myös lapsen persoonasta, itse olin hyvin arka ja äitiin takertuva.
Itse olen samassa päiväkodissa töissä missä lapseni ovat hoidossa. Työskentelen eri rakennuksessa, joten ihan ok tilanne, muuten ei kyllä tulisi mitään. Haastavaa on myös suhtautuminen työkavereihin, jotka hoitavat lapsiani.
Meidän kunnassa ei onnistu kunnallisella puolella ainakaan. On ihan kielletty, tiedän muutaman joiden lapsi on vaihtanut päiväkotia koska äiti saanut viran edellisestä paikasta.
Oma äitini oli perhepäicähoitaja kun olin pieni, eli hoiti meidän kotona toisten lapsia. Se oli mulle kamalaa, silloin lapsena sen koki niin että joutuu jakamaan äidin vieraiden lasten kanssa enkä koskaan tuntenut olevani äidille sen rakkaampi kuin hoitolapset.
Edelleen on vaikea uskoa että kukaan oikeasti rakastaisi minua. Enhän minä ole tärkeä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 17:42"]
Meidän kunnassa ei onnistu kunnallisella puolella ainakaan. On ihan kielletty, tiedän muutaman joiden lapsi on vaihtanut päiväkotia koska äiti saanut viran edellisestä paikasta.
[/quote]
Ei tuollaiselle kiellolle ainakaan mitään laillista perustetta voi olla. Vai oletetaanko tuollaisessa kunnassa, että pienemmän kunnan ainoassa koulussa työskentelevän opettajan lapset menevät naapurikunnan kouluun?
onko kenelläkään tietoa/kokemusta asiasta?