Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vaatia vuokranalennusta jos ei ole saanut emännänavainta??

Vierailija
19.11.2014 |

Eli tuttu on asunut jo 3 kk kalliissa vuokra-asunnossa (ei yksityiseltä vaan tällaiselta yleiseltä vuokrantarjoajalta, ja vuokrahinta on tosi suolainen, olikin ainoa asunnonhakija, mutta pakko oli ottaa...)

Näytöllä (olin mukana) esiteltiin kaikki hienot pesutupa, kellarikomero, yhteiset varastot, lenkkisaunat jne. jne.

No, vieläkään ei ole saanut avainta noihin tiloihin!! On kysynyt perään ja aina joku epäselvä ympäripyöreä selitys "on nyt ollut vähän sekaannusta" tms.

Ja ei mitään tietoa milloin avain tulee.

Hän ei ole voinut pestä pyykkiä edes! 2 kertaa on käynyt meillä pesemässä.

Hänellä on vähän masennusta tms. tapaista ja ei ole niin jämäkkä ja kärkäs asioitaan hoitamaan, eli kun hän soittaa sinne ja sanotaan että "kyllä se tulee ja on tässä ollut vähän sekaanusta" niin hän vai on että okei ai jaa kiitos odotan vielä tms.

Yritin hänen avukseen soittaa myös ja ehdotin että voisivatko antaa edes vuokranalennsuta tältä ajalta, mutta ei ne tietenkään minun kanssa asiasta puhu.

Mutta ei ole kiva esim. pitää kaikkia niitä varastoon kuuluvia tavaroita 3 kk siinä pienessä yksiössä!!

Saati että olisi päässyt käyttämään muita varastotiloja, lenkkisaunaa, kerhohuonetta, mitä niin esiteltiin.

Onko kellään tietoa olisiko kohtuullista saada vuokranalennusta ja alkaa nyt hänen kanssa sitä asiaa ajamaan, vai onko normaalia että 3 kk pitää odottaa avainta??

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avaimen puuttuminen estänyt häntä asumasta asunnossaan? Silloin saa vuokranalennusta - tosin en ymmärrä, mikä ihmeen emännänavain, kotiavaimella pääsen kaikkiin luettelemiisi tiloihin. Ja olen aina päässyt, kerrostaloasumista yli 30 vuotta ja koteja sinä ainaka noin 10.

Vierailija
2/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no tuolla ei pääse jotenkin sillä samalla avaimella.

On kai se jo puolieste asua asunnossa, jos ne kaikki tavarat jotka kuuluisi verkkokellariin, ei ole sinne voinut viedä, eli kaikki tila mitä vuokraan kuuluu, ei ole ollut käytössä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin tiloihin yleensä itään erillistä avainta ole, vaan kotiavaimella pääsee.

Vierailija
4/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä huoltoyhtiöön tai isännöitsijään

Vierailija
5/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot hyvä kaveri.

Vierailija
6/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en oo kyllä kuullut että tarviis erillistä avainta noihin... Mut on kai se ihan mahdollista.

pyytäs jotain naapuria päästämään sinne verkkokellariin... Niihin tarvii yleensä oman lukon kuitenkin.

Vierailija
7/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:17"]Jaa no tuolla ei pääse jotenkin sillä samalla avaimella.

On kai se jo puolieste asua asunnossa, jos ne kaikki tavarat jotka kuuluisi verkkokellariin, ei ole sinne voinut viedä, eli kaikki tila mitä vuokraan kuuluu, ei ole ollut käytössä.

ap
[/quote]
Ei meilläkään ollu este asua rempan ajan pienessä yksiössä ison kaksion tavaroiden kanssa. Ja meitä oli kaksi aikuista ihmistä...

Vierailija
8/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän talossa on pesutupaan ja kellaritiloihin erillinen avain. Vain pyöräkellariin pääsee normaalilla kotiavaimella.

Vierailija
9/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvo:lla on toi emännänavain, ilman sitä pääset vaan ulko-ovesta ja kotiovesta.

Vierailija
10/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:13"]

Onko avaimen puuttuminen estänyt häntä asumasta asunnossaan? Silloin saa vuokranalennusta - tosin en ymmärrä, mikä ihmeen emännänavain, kotiavaimella pääsen kaikkiin luettelemiisi tiloihin. Ja olen aina päässyt, kerrostaloasumista yli 30 vuotta ja koteja sinä ainaka noin 10.

[/quote]

Minä olen asunut useassakin talossa jossa sama avain ei käy joka tiloihin.

Vierailija
11/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain taloissa on ns.emännänavain yhteisiin tiloihin. En usko että vuokranalennusta saa, mutta kaverisi pitäisi vaatia avainta välittömästi. Jos menisitte yhdessä käymään siellä toimistolla?

Vierailija
12/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 9 v. vanhassa kerrostalossa, omistusasuntoja, ja kyllä vain meillä tarvitaan "emännänavain" kellarivarastoon mennessä. Muihin tiloihin pääsee kotiavaimella. (Pesutupaa talossa ei ole).

Vierailija
13/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no varmistin vielä, ja kyllä hän on kokeillut että tosiaan noihin tiloihin ei pääse. Ja avainta noutaessaan alunperin hälle oli jo silloin vähän nolosteltu että joo se emännänavain noihin aputiloihin ei ole tullut vielä mutta tulee pian.. eli kyllä se on siinä yhtiössä käytäntö että on eri avain.

Ja kyllähän sitä VOI asua vaikka missä, mutta mielestäni tuo ei enää ole reilu tilanne että 3 kuukautta mennyt, vuokrayhtiö ei tee mitään (eikä tod. ole joku yksityinen ihminen joka tässä olisi pulassa vuokranantajana, vaan iso valtakunnallinen firma).

Ja vuokra on 800 eur ! pienestä yksiöstä ja ei ole Helsingissä (eikä Espoossakaan), ei siis missään "Hienossa" paikassa tms.

ap

Vierailija
14/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko vuokrasopimuksessa, että noiden tilojen käyttö sisältyy vuokraan?

Vierailija
15/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä avainta ei oikeasti ole saanut asiallisesta pyynnöstä huolimatta, niin pienee alennukseen on oikeus, koska kaikki vuokraan kuuluvat tilat eivät ole olleet käytössä. Toisaalta VVO tuskin antaa sitä alennusta, joten on aivan sama olisiko siihen oikeus vai ei.

Vierailija
16/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on puolen kymmentä asuntoa ja sanoisin kokemuksesta niin että et saa. Se emännän avaimen viheliäisyys on se että se pitää vuokralaisen itse hakea ja maksaa. Maksu on pantti eli sen saa takaisin kun muutat pois. Kipität nyt vaan taloyhtiön huoltoyhtiöön hakemaan sen ja homma on kunnossa. Erikoinen vuokraisäntä sulla kyllä on täytyy sanoa

Vierailija
17/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tommonen ylihintanen asunto oli pakko ottaa? Ihan uteliaisuudesta. Helsingissä hyvällä paikalla ymmärtää tommosen hinnan yksiöstä, muualla...not!

Vierailija
18/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:17"]Jaa no tuolla ei pääse jotenkin sillä samalla avaimella.

ap
[/quote]
Ei meilläkään ollu este asua rempan ajan pienessä yksiössä ison kaksion tavaroiden kanssa. Ja meitä oli kaksi aikuista ihmistä...
[/quote]
Alapeukkuja satelee. Yritin vain sanoa että jos meilläkään tuo ei ollut syy vuokranalennukseen kuulemma (ei siis saatu varastoa käyttöön mekään vaikka semmoinen olisi ollut), niin todnäk ne jotenkin sen tuossakin tapauksessä evää.

Vierailija
19/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:23"]

Joissain taloissa on ns.emännänavain yhteisiin tiloihin. En usko että vuokranalennusta saa, mutta kaverisi pitäisi vaatia avainta välittömästi. Jos menisitte yhdessä käymään siellä toimistolla?

[/quote]

No ei se taida auttaa kun ei ne avaimet ole siellä toimistolla. (Ja pitäisi lähteä erikseen Helsinkiin sitä varten, ja itse olen aina töissä päivät..)

Ne avaimet tulee kuulemma jostain eri paikasta (niin varmaan tuleekin kun ei noita nykyavaimia mikä tahansa lukkoseppä tee) - mutta miten voi olla näin vaikea selvittää MILLOIN se avain tulee. Tuntuu tosi välinpitämättömältä touhulta.

Ja se ettei vuokrayhtiö yritä mitään tehdä asialle - antaisi nyt edes pienen vuokranalennuksen esim. pesulakuluja varten! (Ja kun hänen pitäisi bussilla lähteä pesemään pyykkiä, ja itse asiassa minulla ollut bensakuluja sen pari kertaa kun hain hänet meille pesemään pyykkiä ja tietty sähkö, vesi, pesuaine, vaikka nuo nyt on niin pientä että en nyt tietty itse niistä mitään ota... mutta tarkoitan että ei se pyykin pesu muualla ilmaistakaan ole.)

Ei tunnu hyvältä ajatus, siis miettikää ITSE: 3 kk vanhat lakanat, pyyhkeet...! Vaatteet...

Eteiskäytävä ja paikat tukossa ylimääräisestä tavarasta.

Ei tee hyvää hänen masennuksellekaan / on opinnoistaan muutenkin jäljessä.

Hänellä muuttaessaan oli niin suunnitelmia alkaa käymään lenkkisaunassa, kuntoilla siellä kerhohuoneessa yms. (olisi iso askel hänelle tehdä muutakni kuin olla kotonaan tietokoneella, sen lisäksi että käy koulussaan minkä jaksaa).

ap

Vierailija
20/38 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:29"]

Miks tommonen ylihintanen asunto oli pakko ottaa? Ihan uteliaisuudesta. Helsingissä hyvällä paikalla ymmärtää tommosen hinnan yksiöstä, muualla...not!

[/quote]

missä näit hinnan? jollekin 300 euroa on kallis ja jollekin ilmainen. En nähnyt myöskään kaupunkia