Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MTV: Helsingin kielilukion joukkotappelu oli tiedettyä suurempi: Useita pahoinpitelyitä – vartijat vartioivat koulun ovia

Vierailija
29.09.2021 |

Kommentit (148)

121/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kävin Myllypuron yhteiskoulua vuosina 67-72, enkä muista yhtään kunnon tappelua ko. vuosina.

Rupusakki taisi jäädä kansakouluun kun oppikouluun oli pääsykokeet. Asuinalueena en pitänyt Myllikästä vaan muutin jo vuonna 75 Laruun. Nyt eläkeläisenä isossa omakotitalossa Kirkkonummella, ahdas asuminen ja liikaa ihmisiä tiiviissä asuinympäristössä saa pipon kireälle.

Vierailija
122/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän selkkauksen jälkeen kävin tekemässä tarkempaa taustaselvitystä k.o. lukiosta. Sieltä valmistuu vain noin puolet sisäänotetuista. Selvää lienee, että seuraavassa yhteishaussa tämän lukion oppilasprofiili kapeutuu entisestään koska kulaan valveutunut perhe ei anna nuorensa hakea tähän kouluun. Meillä kieltolistalle meni myös muut vastaavan profiilin koulut. Onneksi nuoren keskiarvo riittää parempiinkin kouluihin.

Siellä on kielilinja, jossa opiskellaan kieliä, moni ottaa paljon ylimääräisiä. Se hidastaa valmistumista.

Korona on myös hidastanut valmistumista.

Mun lapsi on Ressussa ja sielläkin oli monta kymmentä jotka ei nyt keväällä saaneet tutkintoa kasaan kolmessa vuodessa. Taisi olla 60 ja risat.

Ressun lukion keskiarvoraja 9,69 joka pitää huolen ettei ongelmaa jota ketju käsittelee ole Ressun lukiossa.

Onkohan näin? Itse sain ruotsia lukuun ottamatta kouluaikana lähes pelkästään ysejä ja kymppejä, vaikka olin tappelupukari pahimmasta päästä. Monesti päädyin myös tekemisiin poliisin kanssa. Ei kai asiallinen käyttäytyminen ja koulumenestys kulje käsi kädessä.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän selkkauksen jälkeen kävin tekemässä tarkempaa taustaselvitystä k.o. lukiosta. Sieltä valmistuu vain noin puolet sisäänotetuista. Selvää lienee, että seuraavassa yhteishaussa tämän lukion oppilasprofiili kapeutuu entisestään koska kulaan valveutunut perhe ei anna nuorensa hakea tähän kouluun. Meillä kieltolistalle meni myös muut vastaavan profiilin koulut. Onneksi nuoren keskiarvo riittää parempiinkin kouluihin.

Siellä on kielilinja, jossa opiskellaan kieliä, moni ottaa paljon ylimääräisiä. Se hidastaa valmistumista.

Mun lapsi on Ressussa ja sielläkin oli monta kymmentä jotka ei nyt keväällä saaneet tutkintoa kasaan kolmessa vuodessa. Taisi olla 60 ja risat.

Ressun lukion keskiarvoraja 9,69 joka pitää huolen ettei ongelmaa jota ketju käsittelee ole Ressun lukiossa.

Onkohan näin? Itse sain ruotsia lukuun ottamatta kouluaikana lähes pelkästään ysejä ja kymppejä, vaikka olin tappelupukari pahimmasta päästä. Monesti päädyin myös tekemisiin poliisin kanssa. Ei kai asiallinen käyttäytyminen ja koulumenestys kulje käsi kädessä.

Ohis

Ok boomer

Vierailija
124/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain tappelu", "pyrimme ehkäisemään joutumisen rikosprosessiin"? Eläköön inkluusio. Olin tuollaisessa koulussa töissä viitisentoista vuotta sitten kolme vuotta ja jo silloin oli aivan päivänselvää, että koulun harvat muodollisesti pätevät opettajat olivat yhtä lukuun ottamatta kaikki joko juoppoja, alkavia dementikkoja tai muita hoitamattomia psykiatrisia tapauksia. Eläköön inkluusio.

Vierailija
125/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisnuoriin on oikein mennyt?

Oli huvittavaa, kun tv:ssä haastateltiin kahta kielilukiolaista, eikä kumpikaan heistä osannut kunnolla suomea.

Kielilukiossa on myös englanninkielinen linja. Ei opiskella suomeksi.

Niin, suomen kielen taito onkin Suomessa eläessä ihan tarpeeton. Itse luulen, että Itäkeskuksen lukion nimi muutettiin juuri sen takia kielilukioksi, ettei huomattava osa oppilaista osaa suomea.

No minunkin lapsi opiskeli englanniksi. On nyt ulkomailla opiskelemassa kuten iso osa vuosiluokastaan.

Kaikki pääsee ulkomaille opiskelemaan jos haluaa. Kai tiesit sen? Ei siihen vaadita mitään.

Vierailija
126/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli huvittavaa, kun tv:ssä haastateltiin kahta kielilukiolaista, eikä kumpikaan heistä osannut kunnolla suomea.

Niin, suomen kielen taito onkin Suomessa eläessä ihan tarpeeton. Itse luulen, että Itäkeskuksen lukion nimi muutettiin juuri sen takia kielilukioksi, ettei huomattava osa oppilaista osaa suomea.

No minunkin lapsi opiskeli englanniksi. On nyt ulkomailla opiskelemassa kuten iso osa vuosiluokastaan.

Kaikki pääsee ulkomaille opiskelemaan jos haluaa. Kai tiesit sen? Ei siihen vaadita mitään.

POINTTI olikin se että jos tietää menevänsä ulkomaille opiskelemaan niin sitten ei välttis sitä suomea niin tarvitse tai ainakaan sillä ei käy lukiota.

Ja kumma tunku kyllä oli minunkin lapseni yliopistoon, joka on rankattu kyllä paljon korkeammalle kuin suomalaiset.

Vierailija
127/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidennetty oppivelvollisuus tarkoittaa, että lukioihin tulee peruskoulun meininki. Huonoimpiin lukioihin alkaa kasautua jengiä, jota ei opiskelu oikeasti lainkaan kiinnosta. Helsingin tietyistä peruskouluista on mahdollista saada seiskan keskiarvo vaikka osaaminen olisi oikeasti vitosen tasolla ja kyllähän se sitten kouluissa näkyy. Jatkossa varmasti entistä enemmän. Tässäkin kielilukion tapauksessa riitaa haastoivat ilmeisesti ensimmäisen vuosikurssin oppilaat eli ne, joihin jo sovelletaan pidennettyä perusopetusta ja joilla on siis koulupakko.  

Mulla lapsi koulussa tuolla (ei sama lukio) ja sanoo että tietyillä taustoilla olevilla on hyvät keskiarvot, mutta taidot puuttuu. Mikään ei kiinnosta eikä huvita ja odottaa, että 18 vuotta tulee täyteen ja sit loppuu koulunkäynti. Ne ei kuulemma häiriköi mutta ei teekään mitään. Aika moni ei päässyt kouluun keskiarvon takia vaikka olisi halunnut.

Selventäisitkö millaisilla oppilailla on hyvät keskiarvot, mutta ei taitoja eikä kiinnostusta? Eli mitä taitoja puuttuu, ja miten heillä on hyvät keskiarvot, jos eivät ole taitavia / osaavia ja vain kuluttamassa aikaansa odottaen oppivelvollisuuden päättymistä?

Ne on sellaisia kenelle annetaan numeroita ulkonäön mukaan eikö osaamisen. Sellaisia kenen tietä tasotellaan ettei vaan tulisi paha mieli. No nyt se näkyy sitten lukioissa ja ylioppilaskirjoituksissa ei voi antaa armopaloja näille.

Vierailija
128/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

POINTTI olikin se että jos tietää menevänsä ulkomaille opiskelemaan niin sitten ei välttis sitä suomea niin tarvitse tai ainakaan sillä ei käy lukiota.

Ja kumma tunku kyllä oli minunkin lapseni yliopistoon, joka on rankattu kyllä paljon korkeammalle kuin suomalaiset.

Tuskin sun mielikuvitus lapsen mielikuvitusyliopistoon kukaan haluaa.

Vierailija
129/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tappelijat eivät olleet lukion oppilaita. Koululle tuli joukko täysin ulkopuolisia nuoria hakkaamaan oppilaita. Siksi Aseman lapsetkin mukana selvittelyssä. Tällainen väkivalainen jengiytyminen on valitettavasti Itä-Helsingissä ihan arkipäiväistä. Kun näitä tapahtumia ei avata julkiseksi, niistä syntyy turhia huhuja ja tässäkin tapatuksessa lukion oppilaat leimataan.

Vierailija
130/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tappelijat eivät olleet lukion oppilaita. Koululle tuli joukko täysin ulkopuolisia nuoria hakkaamaan oppilaita. Siksi Aseman lapsetkin mukana selvittelyssä. Tällainen väkivalainen jengiytyminen on valitettavasti Itä-Helsingissä ihan arkipäiväistä. Kun näitä tapahtumia ei avata julkiseksi, niistä syntyy turhia huhuja ja tässäkin tapatuksessa lukion oppilaat leimataan.

Onko sulla heittää jotain lähdettä? Videoiden mukaan siellä oli kaikki mukana.

Vierailija
131/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä joku Aseman Lapset toimii siellä sovittelijana. Mitä tämä heille kuuluu? Kyseessä on LUKIO EIKÄ MIKÄÄN STEISSI. Jos ei kykene SIVISTYNEESEEN käytökseen, tulee EROTTAA kyselemättä ja sovittelematta. Lukiossa ei tapella, siellä opiskellaan. Ei pidä lähteä yhtään mukaan noiden selittelyihin. Ei muuta kuin syyte niskaan ja koulusta EROTTAMINEN. Eikö niin REHTORI? 

Kerrankin napakka kannanotto eikä mitään hyssyttelyä.

Vierailija
132/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma noissa koulunujakoissa on ennenkin ollut että sinne koululle tulee ihan ulkopuolisia. Jopa aikuisia.

Kouluissa pitäisi olla vartijat.

Vierailija
133/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis LUKIOSSA? Miten VOI olla mahdollista?

Vierailija
134/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40693 kirjoitti:

Moi, kävin Myllypuron yhteiskoulua vuosina 67-72, enkä muista yhtään kunnon tappelua ko. vuosina.

Rupusakki taisi jäädä kansakouluun kun oppikouluun oli pääsykokeet. Asuinalueena en pitänyt Myllikästä vaan muutin jo vuonna 75 Laruun. Nyt eläkeläisenä isossa omakotitalossa Kirkkonummella, ahdas asuminen ja liikaa ihmisiä tiiviissä asuinympäristössä saa pipon kireälle.

Henkilö, joka kävi lukiota viisi vuotta, haukkuu muita rupusakiksi?

Vierailija
135/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä40693 kirjoitti:

Henkilö, joka kävi lukiota viisi vuotta, haukkuu muita rupusakiksi?

Et ole tainnut koskaan kuulla yhteiskoulusta. Vinkkinä: se ei ole synonyymi lukiolle.

Vierailija
136/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma noissa koulunujakoissa on ennenkin ollut että sinne koululle tulee ihan ulkopuolisia. Jopa aikuisia.

Ei ole pitkääkään aikaa siitä, kun kouluissa ei vielä tarvittu vartijoita.

Vierailija
137/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ongelmat järjesty kun poliisi järjestää kunnon pitsakivaa näille väärinymmärretyille kielineroille. Niin ruotsissakin toimitaan ja homma hoituu siellä.

Itse ehdottaisin nokialaista nuoriso-ohjaajaa. Täysin aliarvostettu ongelmienratkaisukeino.

Vierailija
138/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pitkääkään aikaa siitä, kun kouluissa ei vielä tarvittu vartijoita.

eipä noita jättilaitoksiakaan ennen ollut

Vierailija
139/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ok boomer

Sinä penikka olet taas riekkunut palstalla teinipahistelemassa ja viljelemässä tuota aivovammaista jenkkihokemaa joka ei edes sovi suomen kieleen. Ovatko aivosi täynnä terskajuustoa vai löytyykö jankuttamiseen ihan oikeitakin sanoja? 

Vierailija
140/148 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis LUKIOSSA? Miten VOI olla mahdollista?

Ehkä siellä puuhataan jotain suomalaista menestystarinaa muulle maailmalle ja epäuskoisille suomalaisille näytettäväksi.