Oma tytär täyttää 30 v ja ei vain ensipenskaa näy
Että ottaa päähän. Itse sain hänet 21 vuotiaana!
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensipenska?
Minunkin mielestäni tyly sana.
Ap:lle neuvo: Älä ainakaan ääneen tyttärellesi valita hänen lapsettomuudestaan. Varmaan äitinä rakastat häntä. Ja kun rakkauteen kuuluu myös kunnioitus, älä anna hänen tuntea, että ei riitä sinulle!
Sinäkö et muka ole penska ollut?
Miksi et noteeraa oikeuttani lapsenlapsiin?
AP
Sulla ei ole mitään oikeutta lapsenlapsiin. Oma vikasi kun et tehnyt viittä lasta, olisi ainakin ollut aikaa kun melkein teininä aloitit. Silloin olisi paremmat mahdollisuudet lapsenlapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kolme lasta, 28v, 30v ja 33v. Eikä yhtään lapsenlasta....Kaikki ovat vieläpä sinkkuja
Tuo on jo erikoista, että kolmesta lapsesta kaikki on sinkkuja ja lapsettomia. Onko niillä kaikki okei?
Olen eri, mutta se nyt on nykyaikaa. Opiskelu kestää, työelämä vie mehut. Ei haluta tyytyä keneen tahansa Tinder-misukkaan. Omista piireistä monet on sinkkuja tuossa iässä.
Poikkeuksena, noin kolmekymppisen kaverin kaikki sisarukset on porsineet oikein innolla ja niitä lapsia on varmaan yli kymmenen yhteensä, mutta ne onkin uskovaisesta perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kolme lasta, 28v, 30v ja 33v. Eikä yhtään lapsenlasta....Kaikki ovat vieläpä sinkkuja
Tuo on jo erikoista, että kolmesta lapsesta kaikki on sinkkuja ja lapsettomia. Onko niillä kaikki okei?
Olen eri, mutta se nyt on nykyaikaa. Opiskelu kestää, työelämä vie mehut. Ei haluta tyytyä keneen tahansa Tinder-misukkaan. Omista piireistä monet on sinkkuja tuossa iässä.
Poikkeuksena, noin kolmekymppisen kaverin kaikki sisarukset on porsineet oikein innolla ja niitä lapsia on varmaan yli kymmenen yhteensä, mutta ne onkin uskovaisesta perheestä.
Sulla on tosi vastenmielisiä noi porsimisjuttusi. Ihmiset eivät porsi. Noilla kielikuvilla halveksut nimenomaan naisten lastensaantia koska naaraspuolinen sikahan porsii. Miesten lastensaanti ilmeisesti ei herätä susta niin paljon solvaamisen tarvetta. Naisten lasten saantia pitää jatkuvasti verrata porsimiseen. Oot ihan törkeen oksettava äm mä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islam on ainoa ratkaisu, I agree with you
Jos islam kykenee tarjoamaan paremman talouden ja työpaikkoja joissa ihmisille säästyy rahaa ja luo turvaa yleisesti, niin sitten se on se.
Tarkoitan siis että meillä ei olisi hyvinvointivaltiossa alle 15e tuntipalkkoja ja työnteko oikeasti kannattaisi.
Islamilla on näytön paikka, kun kristinusko ei siihen kyennyt, eikä kapitalismikaan.
Typerä kommentti. Maailmassa on aina ollut paljon alle 15e-tuntipalkkaisia töitä mutta ei nykyistä sosiaaliturvaa. Jos se palkka nostetaan kaikilla yli 15e niin hinnat nousee samassa suhteessa ja taas ollaan lähtötilanteessa. Tuollaiset palkat edellyttäisi sitä, että joku antaisi yrityksille rahoitusta ihan lahjana tai että ei olisi valtavia tulonsiirtoja niin kuin Suomessa nyt on ja tulee aina olemaan. Jos haluat jotain muuta, muuta muunlaiseen maahan. Kyllä niitä on mutta siellä taas ei ole niitä palveluita ja turvallisuutta mitä meillä on. Kaikessa on puolensa. Väsyttää kuunnella tätä palkkajankkausta kun kuitenkin nautitaan niiden parempituloisten verorahoista jossain muussa muodossa, koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmuuden hyvistä puolista ei kerrota lapsettomille juurikaan, tai ylipäätään puhuta arjesta lasten kanssa ystävä- tai työkaveripiirissä. Joskus joku valittaa valvotuista öistä tai miten vaikeaa on, kun lapsi on usein kipeänä, toteaa synnytyksen olleen kamala, tms. Tähän kun yhdistetään median antama usein negatiivinen kuva (koulukiusaaminen, lastensuojelutapaukset, jne.) niin ei sitä uskalla lähteä kokeilemaan voisiko itse saada lapsen ja miten sen kanssa pärjäisi. Itselläni hidasteena oli lisäksi mies, joka vuosia sanoi, ettei halua vielä lapsia tai ei tiedä haluaako/uskaltaako ryhtyä hommaan, jos kaikki ei menekään hyvin. Onneksi sitten kuitenkin päätimme lopulta kokeilla, josko vielä voisimme saada lapsen ja olemme kiitollisia ja onnekkaita, että saimme. Heti kun kerroin raskaudesta, myönteinen puhe perhe-elämästä alkoi ympärillä. Työkaverit alkoivat kertomaan ihanista arjen hetkistä lasten kanssa, näyttämään kuvia lapsistaan kännykästä, ystävät sanoivat miten lapsi on paras lahja mitä elämässä voi saada ja miten paljon iloa ja rakkautta lapsi antaa, että vaikka välillä on raskastakin niin kaikki on sen arvoista mitä onnea lapsi tuo. Myös myönteisiä synnytyskokemuksia alkoi kuulua, kaikki voi mennä myös hyvin ja nopeasti ja hoito on hyvää, siitä selviää ja on elämän hienoimpia hetkiä, kun saa nähdä ja ottaa syliin oman lapsen ensimmäistä kertaa. Lapsettomalle minulle kukaan ei kertonut näitä juttuja, ei ehkä haluttu loukata tai ei ajateltu minua kiinnostavan lapsiin liittyvät asiat. Lapsi on asettunut hyvin osaksi arkeamme ja lapsen hoito on tuntunut yllättävän luontevalta. Vauvavaiheen valvomiset oli todella väsyttäviä mutta niistäkin selvittiin. Mielestäni myönteistä puhetta vanhemmuudesta kaivattaisiin lisää. Lapsi/lapset ja vanhemmuus on hieno asia ja siitä selviää ihan hyvin, jos nyt ylipäätään on oma elämä jokseenkin kunnossa ja pystyy tarjoamaan tavallisen, turvallisen ja rakastavan kodin lapselle.
Hoidin 10 vanhana sukulaisten mukuloita. Näin jo silloin mitä lapset tuo tullessaan. Sääli vain ettei aikuiset sukulaiseni nähneet ja käyttivät surutta vanhempia lapsia ilmaisina lastenhoitajina. En muuten vieläkään pysty sietämään itkevää lasta. Vein lapsenakin huutavat tapaukset oman äitini luo. Hoidin lähinnä kilttejä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on tosi vastenmielisiä noi porsimisjuttusi. Ihmiset eivät porsi. Noilla kielikuvilla halveksut nimenomaan naisten lastensaantia koska naaraspuolinen sikahan porsii. Miesten lastensaanti ilmeisesti ei herätä susta niin paljon solvaamisen tarvetta. Naisten lasten saantia pitää jatkuvasti verrata porsimiseen. Oot ihan törkeen oksettava äm mä.
No pusertavat vaginastaan ulos ihmisen. Parempi? Eläimellistä, verta ja suolenpätkiähän se homma oikeasti on eikä mitään neitseellistä haikarahuttua. Eikä ihminen ole paljon eläintä kummempi etenkin jos se lisääntyminen on sille yksilölle vahva biologinen tarve. Niin on eläimellekin. Ihan hyvin voi verrata niinkin älykkääseen eläimeen kuin sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pusertavat vaginastaan ulos ihmisen. Parempi? Eläimellistä, verta ja suolenpätkiähän se homma oikeasti on eikä mitään neitseellistä haikarahuttua. Eikä ihminen ole paljon eläintä kummempi etenkin jos se lisääntyminen on sille yksilölle vahva biologinen tarve. Niin on eläimellekin. Ihan hyvin voi verrata niinkin älykkääseen eläimeen kuin sika.
Joo no naisten äitiyteen liittyy aika paljon muutakin kuin päivä synnärillä ja puoli tuntia punnerrusta. Tiätkö, naiset survoo vaginoihinsa vaikka mitä eläimellistä muutenkin jopa monta kertaa päivässä. Toki et ehkä tiennyt, sulle vaginat vaikuttaa olevan aika ongelmallinen asia niin et ole ehkä ihan sinut seksinkään kanssa ;)
Eikä varmaan kohta enää tulekaan. Alkaa olla ikää….
Onko miestäkään vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no naisten äitiyteen liittyy aika paljon muutakin kuin päivä synnärillä ja puoli tuntia punnerrusta. Tiätkö, naiset survoo vaginoihinsa vaikka mitä eläimellistä muutenkin jopa monta kertaa päivässä. Toki et ehkä tiennyt, sulle vaginat vaikuttaa olevan aika ongelmallinen asia niin et ole ehkä ihan sinut seksinkään kanssa ;)
Tuksullakin on vauva.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole mikään tuotantoeläin. Pidä huoli omista asioistasi.
Aiva oikein. Jos vanhemat toivoo lasten lapsia eikä niitä kuulu. Voi tehdä lähimäisen työ ilmoitautua vapaaehtoiseksi : Rinnekoti, päiväkodit,lastenkodit. Antaa rakkautta huomiota lapsille jotka sitä eivät saa. Mikän velvolisuus ei akuisten lasten ole tutotaa lapsia vanhemille. Nyky yhteiskunta on ehkäsyt. NAISET Pärjätän yksinkin asuminen. Toista se oli ennen kun katsoo kirkon kirjoja milloin vihitty ja ensimäinen lapsi syntynyt? Lapsi syntynyt 5-6 kukautta siitä kun pappi sanonut aamen. Siloin ei kunnon ehkäsyjä mutta siveys syistä pakko aviolitot kun nainen raskaana.
Lapsenlapset ovat mummojen ilo. Mitä häntä arvostelette?
"Että ottaa päähän. Itse sain hänet 21 vuotiaana."
niin vai olitko sittenkin 14-vuotias?
Sijaltainen_nousisi kirjoitti:
Olisikohan se lapsesi oma asia tuleeko lapsia vai ei?
Voi se lapsen saaminen vaikuttaa muidenkin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensipenska?
Minunkin mielestäni tyly sana.
Ap:lle neuvo: Älä ainakaan ääneen tyttärellesi valita hänen lapsettomuudestaan. Varmaan äitinä rakastat häntä. Ja kun rakkauteen kuuluu myös kunnioitus, älä anna hänen tuntea, että ei riitä sinulle!
Sinäkö et muka ole penska ollut?
Miksi et noteeraa oikeuttani lapsenlapsiin?
AP
Tämä kertookin aloittajan asenteista kaiken tarpeellisen!
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloittajan "ongelma" oli se, ettei sitä lasta tule. Silloinhan muiden elämä pysyy ennallaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, ihan tavallista olla sinkku vielä 30 v. ja eka lapsikin voidaan hankkia nelikymppisenä, jos silloinkaan.
Nykyään ei oo vaan varaa tehdä lapsia. Katsokaa mitä tapahtui tässä tapauksessa, kun toimitusjohtaja korotti jokaisen työntekijän minipalkaksi 70,000$, niin tästä seurasi baby boom. Työntekijöillä oli vihdoin varaa perustaa perhe. Eikä firma mennyt konkkaan, vaan päin vastoin menestyy vielä paremmin, kun työntekijät ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islam on ainoa ratkaisu, I agree with you
Jos islam kykenee tarjoamaan paremman talouden ja työpaikkoja joissa ihmisille säästyy rahaa ja luo turvaa yleisesti, niin sitten se on se.
Tarkoitan siis että meillä ei olisi hyvinvointivaltiossa alle 15e tuntipalkkoja ja työnteko oikeasti kannattaisi.
Islamilla on näytön paikka, kun kristinusko ei siihen kyennyt, eikä kapitalismikaan.
Typerä kommentti. Maailmassa on aina ollut paljon alle 15e-tuntipalkkaisia töitä mutta ei nykyistä sosiaaliturvaa. Jos se palkka nostetaan kaikilla yli 15e niin hinnat nousee samassa suhteessa ja taas ollaan lähtötilanteessa. Tuollaiset palkat edellyttäisi sitä, että joku antaisi yrityksille rahoitusta ihan lahjana tai että ei olisi valtavia tulonsiirtoja niin kuin Suomessa nyt on ja tulee aina olemaan. Jos haluat jotain muuta, muuta muunlaiseen maahan. Kyllä niitä on mutta siellä taas ei ole niitä palveluita ja turvallisuutta mitä meillä on. Kaikessa on puolensa. Väsyttää kuunnella tätä palkkajankkausta kun kuitenkin nautitaan niiden parempituloisten verorahoista jossain muussa muodossa, koko ajan.
Katsotaan että kykeneekö islam tarjoamaan parempaa. Sitä mitä kapitalismi ja kristinusko ei ahneuksissaan kyennyt kansalle tarjoamaan.
Valitsen reiluimman systeemin. Palkkajankkaus ei tule tyhjästä nykySuomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloittajan "ongelma" oli se, ettei sitä lasta tule. Silloinhan muiden elämä pysyy ennallaan.
Eri
Niin, mitä sitten. Voi se silti vaikuttaa muidenkin elämään, kun lasta ei tule.