Oma tytär täyttää 30 v ja ei vain ensipenskaa näy
Että ottaa päähän. Itse sain hänet 21 vuotiaana!
Kommentit (72)
Ei se ole ainoastaan rahasta kiinni....Mä tienaan ihan hyvin, vähän päälle 3000e/kk. Säästöön jää reilusti rahaa enkä edes tiedä mitä tekisin kaikella tällä rahalla. Silti perheen perustaminen ei tunnu kovinkaan ajankohtaiselta asialta minulle. Ensinnäkin pitäisi löytää nainen, mutta sitä ennen pitäisi keksiä mistä löydän ylipäätänsä energiaa naisten etsimiseen jostain lasten hankkimisesta ja huolehtimisesta nyt puhumattakaan. Työelämä puristaa kaikki mehut enkä jaksa töiden jälkeen tehdä muuta kuin lenkkeillä ja lukea kirjaa.
M29
Voipi olla ettei ap näkisi tätä ensipenskaa, vaikka semmoinen tulisikin.
Ei nyt lapsia tehä kun pitää olla hiilineutraali!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ainut lapseni, poikani täytti kesällä 32 vuotta ja edelleenkään ei ole naista tai lasta. Vähän huolettaa löytääkö koskaan ketään tai pääseekö perhettä perustamaan. Ei se nainen kotoa ainakaan tule hakemaan, ja juuri siellähän poikani päivänsä viettää....
Mitäs kasvatit pojastasi noin saamattoman peräkammarinpojan. Oma poikani on 34-vuotias, kolme lasta, kaunis vaimo, iso omakotitalo, korkeakoulutus (KTM), oli nuorena jääkiekkojoukkueensa kapteeni. Meillä lapset on kasvatettu itsenäiseksi ja osaaviksi.
Huvittava kommentti, vai oliko tämä vitsi…
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ainoastaan rahasta kiinni....Mä tienaan ihan hyvin, vähän päälle 3000e/kk. Säästöön jää reilusti rahaa enkä edes tiedä mitä tekisin kaikella tällä rahalla. Silti perheen perustaminen ei tunnu kovinkaan ajankohtaiselta asialta minulle. Ensinnäkin pitäisi löytää nainen, mutta sitä ennen pitäisi keksiä mistä löydän ylipäätänsä energiaa naisten etsimiseen jostain lasten hankkimisesta ja huolehtimisesta nyt puhumattakaan. Työelämä puristaa kaikki mehut enkä jaksa töiden jälkeen tehdä muuta kuin lenkkeillä ja lukea kirjaa.
M29
Elätkö terveellisesti? Kannattaa käydä lääkärillä katsomassa jos löytyisi jotain terveysongelmaa:) Kyllä 30v nuoren aikuisen pitäisi jaksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Elätkö terveellisesti? Kannattaa käydä lääkärillä katsomassa jos löytyisi jotain terveysongelmaa:) Kyllä 30v nuoren aikuisen pitäisi jaksaa
Aika hyvin jaksaa, kun jaksaa vielä lenkkeillä työn jälkeen. Suurin osa ei jaksa sitäkään. Hyvä kun illalla kerkeää hakea jotain syömistä ja sitten nukkumaan. Muuta ei kerkeä.
Kolmekymppisenä voi vielä lenkillä käydä. Riippuu ihan yksilöstä. Nelikymppisenä ei tule enää onnistumaan lenkkeilyt töiden jälkeen.
Tulee ongelmia yöunien kanssa ja rytmihäiriöitä. Sen verran sairas työelämä meillä on tällä hetkellä, että jopa Kekkonen toteaisi että ei enää edes terveysliikuntaa voi kansalainen harrastaa, koska se olisi epätervettä palautumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islam on ainoa ratkaisu, I agree with you
Jos islam kykenee tarjoamaan paremman talouden ja työpaikkoja joissa ihmisille säästyy rahaa ja luo turvaa yleisesti, niin sitten se on se.
Tarkoitan siis että meillä ei olisi hyvinvointivaltiossa alle 15e tuntipalkkoja ja työnteko oikeasti kannattaisi.
Islamilla on näytön paikka, kun kristinusko ei siihen kyennyt, eikä kapitalismikaan.
Typerä kommentti. Maailmassa on aina ollut paljon alle 15e-tuntipalkkaisia töitä mutta ei nykyistä sosiaaliturvaa. Jos se palkka nostetaan kaikilla yli 15e niin hinnat nousee samassa suhteessa ja taas ollaan lähtötilanteessa. Tuollaiset palkat edellyttäisi sitä, että joku antaisi yrityksille rahoitusta ihan lahjana tai että ei olisi valtavia tulonsiirtoja niin kuin Suomessa nyt on ja tulee aina olemaan. Jos haluat jotain muuta, muuta muunlaiseen maahan. Kyllä niitä on mutta siellä taas ei ole niitä palveluita ja turvallisuutta mitä meillä on. Kaikessa on puolensa. Väsyttää kuunnella tätä palkkajankkausta kun kuitenkin nautitaan niiden parempituloisten verorahoista jossain muussa muodossa, koko ajan.
Onneksi on sosiaaliturva. On selvää että työnantajat ei maksaisi parempaa palkkaa vaikka ei olisi sosiaaliturvaa ja verotus olisi alhaisempi.
HE eivät vaan maksa. Kapitalismin toimimattomuuden näkee selvänä Yhdysvalloissa jossa palkat laahaa silti alhaalla. Ei vaan haluta reilusti jakaa voittoja niiden kesken jotka mahdollistaa sen.
Olisi järjetöntä luopua erilaisista tuista kun työsuhteetkin on nollatuntia ja pätkää.
Onneksi meillä on tuet, niin edes jotkut lisääntyy tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensipenska?
Minunkin mielestäni tyly sana.
Ap:lle neuvo: Älä ainakaan ääneen tyttärellesi valita hänen lapsettomuudestaan. Varmaan äitinä rakastat häntä. Ja kun rakkauteen kuuluu myös kunnioitus, älä anna hänen tuntea, että ei riitä sinulle!
Sinäkö et muka ole penska ollut?
Miksi et noteeraa oikeuttani lapsenlapsiin?
AP
Lasten hankinta on jokaisen oma asia, siitä ei ole kahta sanaa.
Olen 72-vuotias kahden lapsen äiti eikä ole tullut mieleenkään vaatia lapsenlapsia. En ikinä voisi edes kysyä, ovatko niitä suunnitelleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kolme lasta, 28v, 30v ja 33v. Eikä yhtään lapsenlasta....Kaikki ovat vieläpä sinkkuja
Tuo on jo erikoista, että kolmesta lapsesta kaikki on sinkkuja ja lapsettomia. Onko niillä kaikki okei?
Olen eri, mutta se nyt on nykyaikaa. Opiskelu kestää, työelämä vie mehut. Ei haluta tyytyä keneen tahansa Tinder-misukkaan. Omista piireistä monet on sinkkuja tuossa iässä.
Poikkeuksena, noin kolmekymppisen kaverin kaikki sisarukset on porsineet oikein innolla ja niitä lapsia on varmaan yli kymmenen yhteensä, mutta ne onkin uskovaisesta perheestä.
Sulla on tosi vastenmielisiä noi porsimisjuttusi. Ihmiset eivät porsi. Noilla kielikuvilla halveksut nimenomaan naisten lastensaantia koska naaraspuolinen sikahan porsii. Miesten lastensaanti ilmeisesti ei herätä susta niin paljon solvaamisen tarvetta. Naisten lasten saantia pitää jatkuvasti verrata porsimiseen. Oot ihan törkeen oksettava äm mä.
No pusertavat vaginastaan ulos ihmisen. Parempi? Eläimellistä, verta ja suolenpätkiähän se homma oikeasti on eikä mitään neitseellistä haikarahuttua. Eikä ihminen ole paljon eläintä kummempi etenkin jos se lisääntyminen on sille yksilölle vahva biologinen tarve. Niin on eläimellekin. Ihan hyvin voi verrata niinkin älykkääseen eläimeen kuin sika.
Joo no naisten äitiyteen liittyy aika paljon muutakin kuin päivä synnärillä ja puoli tuntia punnerrusta. Tiätkö, naiset survoo vaginoihinsa vaikka mitä eläimellistä muutenkin jopa monta kertaa päivässä. Toki et ehkä tiennyt, sulle vaginat vaikuttaa olevan aika ongelmallinen asia niin et ole ehkä ihan sinut seksinkään kanssa ;)
Menikö mammulilla tunteisiin kun piti alkaa henkilökohtaiseen piikittelyyn. Mulla sentään on seksielämä. Mites mammalla itsellä, onko seksin pääasia jo tehty eli lapset niin ei enää tarvitse semmoisia turhuuksia ollenkaan? ;)
Ja samaahan sinä sanot mitä minäkin. Ihminen, etenkin lisääntyvä on todellakin eläin. Seksi on eläimellistä ja lisääntyminen. Siihen ei vaadita kummoista älyä,siis ihmisen kaltaista.
Suomessa on harrastettu palkkajankkausta pitkään.
Niilläkin rahoilla mitä on käytetty väestön lisäämiseen keinotekoisesti olisi voinut käyttää ihmisten palkkojen korotukseen, mutta kun kapitalismissa työnantajat on niin ahneita.
Sitten heitä pitää verottaa ja käyttää verovarat keinotekoiseen väestön lisäämiseen, muualta tuomiseen...