Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma tytär täyttää 30 v ja ei vain ensipenskaa näy

Vierailija
29.09.2021 |

Että ottaa päähän. Itse sain hänet 21 vuotiaana!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuuden hyvistä puolista ei kerrota lapsettomille juurikaan, tai ylipäätään puhuta arjesta lasten kanssa ystävä- tai työkaveripiirissä. Joskus joku valittaa valvotuista öistä tai miten vaikeaa on, kun lapsi on usein kipeänä, toteaa synnytyksen olleen kamala, tms. Tähän kun yhdistetään median antama usein negatiivinen kuva (koulukiusaaminen, lastensuojelutapaukset, jne.) niin ei sitä uskalla lähteä kokeilemaan voisiko itse saada lapsen ja miten sen kanssa pärjäisi. Itselläni hidasteena oli lisäksi mies, joka vuosia sanoi, ettei halua vielä lapsia tai ei tiedä haluaako/uskaltaako ryhtyä hommaan, jos kaikki ei menekään hyvin. Onneksi sitten kuitenkin päätimme lopulta kokeilla, josko vielä voisimme saada lapsen ja olemme kiitollisia ja onnekkaita, että saimme. Heti kun kerroin raskaudesta, myönteinen puhe perhe-elämästä alkoi ympärillä. Työkaverit alkoivat kertomaan ihanista arjen hetkistä lasten kanssa, näyttämään kuvia lapsistaan kännykästä, ystävät sanoivat miten lapsi on paras lahja mitä elämässä voi saada ja miten paljon iloa ja rakkautta lapsi antaa, että vaikka välillä on raskastakin niin kaikki on sen arvoista mitä onnea lapsi tuo. Myös myönteisiä synnytyskokemuksia alkoi kuulua, kaikki voi mennä myös hyvin ja nopeasti ja hoito on hyvää, siitä selviää ja on elämän hienoimpia hetkiä, kun saa nähdä ja ottaa syliin oman lapsen ensimmäistä kertaa. Lapsettomalle minulle kukaan ei kertonut näitä juttuja, ei ehkä haluttu loukata tai ei ajateltu minua kiinnostavan lapsiin liittyvät asiat. Lapsi on asettunut hyvin osaksi arkeamme ja lapsen hoito on tuntunut yllättävän luontevalta. Vauvavaiheen valvomiset oli todella väsyttäviä mutta niistäkin selvittiin. Mielestäni myönteistä puhetta vanhemmuudesta kaivattaisiin lisää. Lapsi/lapset ja vanhemmuus on hieno asia ja siitä selviää ihan hyvin, jos nyt ylipäätään on oma elämä jokseenkin kunnossa ja pystyy tarjoamaan tavallisen, turvallisen ja rakastavan kodin lapselle.

Vierailija
22/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensipenska?

Minunkin mielestäni tyly sana.

Ap:lle neuvo: Älä ainakaan ääneen tyttärellesi valita hänen lapsettomuudestaan. Varmaan äitinä rakastat häntä. Ja kun rakkauteen kuuluu myös kunnioitus, älä anna hänen tuntea, että ei riitä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensipenska?

Minunkin mielestäni tyly sana.

Ap:lle neuvo: Älä ainakaan ääneen tyttärellesi valita hänen lapsettomuudestaan. Varmaan äitinä rakastat häntä. Ja kun rakkauteen kuuluu myös kunnioitus, älä anna hänen tuntea, että ei riitä sinulle!

Sinäkö et muka ole penska ollut?

Miksi et noteeraa oikeuttani lapsenlapsiin?

AP

Vierailija
24/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tehdä niitä saadaan(toki eka se teko vaihe). Olen suht saman ikäinen mies ja saan myös kuittailua siitä että miksi en ole vielä ehtinyt siittämään lapsia tänne. Ekaksi pitäisi löytää se tasapainoinen morsian tästä muovisesta maailmasta ja joku ihan oikea vakituinen duuni eikä mitään pätkä orja duuneja(joista voisi 'vähän' eli jonkun verran palkkaakin maksaa). Nyt kun just ja just itse pysyy kasassa niin olis se nyt hieman edesvastuutonta. Maailma on tosiaan aika julma paikka ja mihin vielä menossa mene ja tiedä. Mitä joutunut itse kokemaan niin haluaako sitä omille lapsille toki vähemmälläkin pärjää se on nähty ja koettu, mutta voi olla että jätän nämä 'synnytystalkoot' muille ja keskityn vaan siihen lapsenteko vaiheen harjoitteluun ehkäisyn kera.

Vierailija
25/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔🙂😂

Vierailija
26/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan asenne käytettyine sanastoineen vaikuttaa sellaiselta että ehkä tytär haistaa vaaraa siinä mielessä ettei hän voisi elää omaa perhe-elämää ilman että mummu olisi ehdoin tahdoin omalla tyylillään (tai oikeammin ehkä tyylittömyydellään) änkeämässä mukaan. Minä ainakin tulisin varovaisemmaksi jos pitäisi vielä pelätä saavansa aloittajan kaltaisen anopin.

Vierailija
27/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta, 28v, 30v ja 33v. Eikä yhtään lapsenlasta....Kaikki ovat vieläpä sinkkuja

Vierailija
28/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt paljon lapsia, niin todennäköisyys lapsenlapsille olisi suurempi.

Vierailija
29/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v nainen. Ei miestä, omistuasuntoa tai vakituista työpaikkaa. Ei säästöjä. Opintolainaa 19.000 euroa. Miten voisin hankkia lapsen tällaisessa elämäntilanteessa? Maailma on niin karu paikka nykyään.

Vierailija
30/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 31v nainen. Ei miestä, omistuasuntoa tai vakituista työpaikkaa. Ei säästöjä. Opintolainaa 19.000 euroa. Miten voisin hankkia lapsen tällaisessa elämäntilanteessa? Maailma on niin karu paikka nykyään.

Elämä on valinnoista kiinni!

Vierailija
31/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainut lapseni, poikani täytti kesällä 32 vuotta ja edelleenkään ei ole naista tai lasta. Vähän huolettaa löytääkö koskaan ketään tai pääseekö perhettä perustamaan. Ei se nainen kotoa ainakaan tule hakemaan, ja juuri siellähän poikani päivänsä viettää....

Vierailija
32/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraile tyttären kotona ja katso onko yöpöydän laatikossa kondomeja. Jos on niin neulalla puhkot ne 😉

Vierailija
33/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko keksiä näitä satuja jostain muusta aiheesta😑😑 täällä ei tarvitse jankata kakaroista jatkuvasti ja loputtomiin. Tämä on AIHE VAPAA, EI KAKARAJANKKAUSALUE!!!

Vierailija
34/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ainut lapseni, poikani täytti kesällä 32 vuotta ja edelleenkään ei ole naista tai lasta. Vähän huolettaa löytääkö koskaan ketään tai pääseekö perhettä perustamaan. Ei se nainen kotoa ainakaan tule hakemaan, ja juuri siellähän poikani päivänsä viettää....

Mitäs kasvatit pojastasi noin saamattoman peräkammarinpojan. Oma poikani on 34-vuotias, kolme lasta, kaunis vaimo, iso omakotitalo, korkeakoulutus (KTM), oli nuorena jääkiekkojoukkueensa kapteeni. Meillä lapset on kasvatettu itsenäiseksi ja osaaviksi.

Vierailija
35/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas nainen. Kuka nyt haluaa lapsia tämän ekokatastrofin keskelle. Itse 31-v ja sterilisaatioon menossa, onneksi sain lähetteen ilman selittelyjä.

Itse olin päälle 30 v. Nyt lapset 25 ja 23 v. Opiskelevat. Tosin opiskelut loppusuoralla. En tule koskaan kysymään heiltä, että milloin MINÄ saan LAPSENlapsen! Itsekin miettisin tänään vähintään viisi kertaa ennen kun päättäisin hankkia lapsen nykymaailmaan...

Vierailija
36/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei vain perusmies perustyöllä kelpaa. No samapa se on matkustella ja harrastaa nekin rahat.

Vierailija
37/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kasvatit pojastasi noin saamattoman peräkammarinpojan. Oma poikani on 34-vuotias, kolme lasta, kaunis vaimo, iso omakotitalo, korkeakoulutus (KTM), oli nuorena jääkiekkojoukkueensa kapteeni. Meillä lapset on kasvatettu itsenäiseksi ja osaaviksi.

Teidän kokoomuslaisten aina täytyy hieroa tuota "menestystänne" muiden ihmisten naamaan.

Vierailija
38/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kaunis ja hoikka niin voin ottaa sinut ;)

M47

Huono vitsi. Gubet joilla on jo lähes toinen jalka haudassa mutta menohaluja kuin teinillä tsiisööss.... no laskettelukeskukset toimii vähän ajan päästä taas menkää sinne swappailemaan partnereita lumet tulee pian.

Vierailija
39/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö ees "Bensis Enskaa"? :D :D 

Vierailija
40/72 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän kokoomuslaisten aina täytyy hieroa tuota "menestystänne" muiden ihmisten naamaan.

Heille narsistisuus, itsetietoisuus, manipulointi ja muiden huonomman taloudellisen aseman omaavien hyväksikäyttö on parasta pontta menestymiseen. Suomi ajautuu Usan malliin jossa rikkaita vihataan koska heidän takia moni on köyhä.