Kuinka monta ihmistä muuttaa asuntoon jos sinne muuttaa mies 17 vuotiaan tytön ja naisystävän kanssa?
Kommentit (23)
Tietenkin muuttaa vain yksi, jolloin vesimaksua menee vain yhdestä. Muut tulevat sinne sitten bonuksena. Jos kämpässä ei ole omaa vesimittaria niin se on ikävää muiden kannalta.
Tämä lienee kompakysymys? No riippuu siitä, onko se 17-vuotias tyttö se naisystävä vai naisystävä ja tyttö eri henkilöitä. Eli jos tyttö=naisystävä, sitten kaksi, jos tyttö ja naisystävä eri ihmisiä, sitten tietysti kolme.
Jos taas vakavissasi ajattelet, että pitääkö 17-vuotiaasta maksaa vesimaksu, koska arvelen tämän olevan kysymyksen taustalla jos tosissaan kysytään, niin vastaus on, että vesimaksu maksetaan kaikenikäisistä, vauvasta alkaen.
Onneksi nämä kiinteät vesimaksut ovat jäämässä historiaan. Vielä 90-luvun taloissa asuvat voivat niiltä säästyä seuraavat 15+ vuotta, mutta pikkuhiljaa alkaa 80-luvun taloissakin putkiremontit ja sitten tulee huoneistokohtaiset mittarit kaikkiin. Isossa osassa 2000-luvun taloja ne on jo, ei toki kaikissa ja vuodesta 2013 alkaen on rikottu lakia, jos niitä ei ole rakennettaessa tai putkiremppojen yhteydessä laitettu ja niitä voidaan tulla vaatimaan jälkikäteen.
tuo ja kertoo vastauksen eli 3 - jos luulit tehtävääsi kompakysymykseksi, kannattaa tutustua kielioppiin
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nämä kiinteät vesimaksut ovat jäämässä historiaan. Vielä 90-luvun taloissa asuvat voivat niiltä säästyä seuraavat 15+ vuotta, mutta pikkuhiljaa alkaa 80-luvun taloissakin putkiremontit ja sitten tulee huoneistokohtaiset mittarit kaikkiin. Isossa osassa 2000-luvun taloja ne on jo, ei toki kaikissa ja vuodesta 2013 alkaen on rikottu lakia, jos niitä ei ole rakennettaessa tai putkiremppojen yhteydessä laitettu ja niitä voidaan tulla vaatimaan jälkikäteen.
Eivät ne mihinkään historiaan ole jäämässä. Meillä vesi sisältyy vuokraan vaikka talo on rakennettu 2015 ja vesimittarit toki löytyy.
3. Tuossa oli kahden henkilön välissä "ja". Jos määritteillä olisi tarkoitettu yhtä henkilöä olisi teksti muotoiltu toisella tapaa.
Vierailija kirjoitti:
tuo ja kertoo vastauksen eli 3 - jos luulit tehtävääsi kompakysymykseksi, kannattaa tutustua kielioppiin
Hän on putkimies ja kokki.... Eli kaksi ihmistä?
Ihanat naapurit on paras vesimittari, jos sellaista ei joka taloudessa erikseen ole. Loppuu läträys aika lyhyeen. Meidän taloyhtiössä kärysi kerralla useampi. On se kumma, kun vastike muistetaan maksaa, mutta sitä henkilölukua ei ilmoittaa. Niin valikoivaa. Tervehdi siinä sitten sitä kuspäätä, joka maksattaa sulla persiinpesuvetensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne mihinkään historiaan ole jäämässä. Meillä vesi sisältyy vuokraan vaikka talo on rakennettu 2015 ja vesimittarit toki löytyy.
Jos asut yksityisen asunnossa, vuokranantaja maksaa veden kulutuksen mukaan eikä läträämisesi aiheuta muille kuluja. Jos vuokratalossa, kuulostaa erikoiselta.
Ei kukaan sano noin, 17-vuotiaan tytön ja naisystävän kanssa. Pervo vaikutelma, ensin kehuu, että on alaikäisen kanssa, mutta sitten häpeissään lisää, että hän on kuitenkin naisystävä. :D Ovat 2 eri henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
3. Tuossa oli kahden henkilön välissä "ja". Jos määritteillä olisi tarkoitettu yhtä henkilöä olisi teksti muotoiltu toisella tapaa.
Minä olen insinööri ja kahden lapsen äiti. Olenko siis kaksi eri ihmistä?
No se menee kelan tukin saamisen jälkeen uudelleen vuokraukseen ja sinne muutta somppassiklaani.
Kukaan ei vielä ole voinut laskea lukumäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen insinööri ja kahden lapsen äiti. Olenko siis kaksi eri ihmistä?
”Minä olen insinööri ja kahden lapsen äiti.” = yksi ihminen
”Asuntoon muuttaa insinööri ja kahden lapsen äiti.” = kaksi ihmistä
19