Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin rantalomalle matkustaisi vauvankanssa?

Vierailija
19.11.2014 |

Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä jonnekkin, lapsi silloin 7kk. Vinkkejä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minnekään

Vierailija
2/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain missä on muutakin, kuin sitä rantaa. Hotellilla hyvä uima-allas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen kanssa on oltu sekä Algarvessa että Kanarialla. Itse tykkään Algarvesta enemmän, siistimpää, ei pakkokaupustelijoita, lento lyhyempi. En vaan tiedä, tekeekö kukaan enää reissuja tuonne, jos lennot on vaan Lissaboniin sitten en suosittele, ajomatka on 6, eikä ihan parasta mahdollista pikitietä...

Vierailija
4/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan saaret on helppo kohde ensikertalaiselle.

Vierailija
5/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään minne joudutte matkaamaan lentokoneella.

Vierailija
6/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:17"]

Ei mihinkään minne joudutte matkaamaan lentokoneella.

[/quote]

Miksi ei??

Kysyy nro 5 joka on matkustanut lasten kanssa lentokoneella, junalla, laivalla ja autolla ulkomaille siitälähtien kun nämä ovat olleet 3kk ikäisiä.

Vierailija
7/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärnuun tai Hankoon.

Vierailija
8/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon, kun ei tarvitse lähteä kaukomaille asti lämmön perässä. Kohteeseen sen kummemmin ottamatta kantaa neuvon kiinnittämään huomiota hotellin valintaan - tarpeeksi iso huone, hyvä allasalue ja lastenallas, ravintola hotellissa, sijainti lähellä rantaa/rannalla.

Vierailija
9/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollan oltu Dubaissa, Kyproksella, Turkissa ja Kanarialla.

Vierailija
10/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tällä hetkellä 2-vuotiaan lapsen kanssa viime vuonna Playa del Curalla ja n. 1½ vuotta sitten, eli hänen ollessaan 8kk ikäinen, matkustettiin Balille. Canarialla viihdyttiin ja olosuhteet olivat turvalliset, joten sopii myös vauvalle mainiosti. Balia taas en taas suosittele vauvan kanssa matkustaessa. Ensinnäkin ruokakulttuuri on niin erilainen ja vauvanruokaa ei löytynyt mistään, joten ruokkiminen oli haasteellista. Toiseksi, kohde on täynnä nuoria sinkkuja ja lapsiperheet aikalailla vähemmistönä, joten matka oli sen mukainen sitten.

Kaverilta kuulin, että Kypros (en valitettavasti tähän hätään muista paikan nimeä) oli todella lapsiystävällinen ja turvallinen.

Vierailija
11/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:13"]

Kesällä vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon, kun ei tarvitse lähteä kaukomaille asti lämmön perässä. Kohteeseen sen kummemmin ottamatta kantaa neuvon kiinnittämään huomiota hotellin valintaan - tarpeeksi iso huone, hyvä allasalue ja lastenallas, ravintola hotellissa, sijainti lähellä rantaa/rannalla.

[/quote]

Riippuu ihan perheestä ja tottumuksista. Allas on tietty kiva jos ei merenrantaan jaksa mennä mutta toistaiseksi allas on ollut meille sivuseikka ellei nyt ole kilometrien päässä rannasta. Samoin ravintola hotellissa, eihän siellä syödä kuin aamiainen. Meille hotelli on vain sänky, suihku ja oma vessa, ei oleskelupaikka. Sijainti lähellä rantaa - sekä kylää/kaupunkia ettei tarvitse liikaa kuluttaa aikaa matkoihin vaan voi kävellä helposti ja nopeasti.

5/7

Vierailija
12/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka ei ehkä vuoristoisuutensa vuoksi ole paras vaihtoehto, jos meinaatte ottaa rattaat mukaan. Pelkällä kantorepulla toki onnistuisi. Mites vaikka Rimini? http://www.rantapallo.fi/italia/rimini/

Vierailija
13/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:17"]

Kreikka ei ehkä vuoristoisuutensa vuoksi ole paras vaihtoehto, jos meinaatte ottaa rattaat mukaan. Pelkällä kantorepulla toki onnistuisi. Mites vaikka Rimini? http://www.rantapallo.fi/italia/rimini/

[/quote]

?? Rantakohteet on ihan "flataa" ja kylissä kivetyt/asfalttikadut. Jopa kevyillä sateenvarjorattailla pärjää

Vierailija
14/14 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin jonkun pienemmän Kreikan kohteen ja ajankohdaksi joko touko-kesäkuun tai sitten syys-lokakuun. Ihan keskikesällä on niin tukahduttavan kuuma, että siitä ei nauti lapsi eikä aikuinen (nimim. viime kesänä heinäkuun puolivälissä Kreetalla ja raskaana - ei hyvä!).
Itse oltiin esikoisen ollessa 3,5kk Santoriinin Kamarissa ja se oli erinomainen valinta silloin. Vaunuilla pärjäsi Kamarin kylässä hyvin, keskusta oli tasaista ja etäisyydet melko lyhyitä, joka paikkaan pääsi kävellen.
Tänä kesänä oltiin Palohorassa Kreetalla ja sekin oli tosi kiva (kuumuutta lukuunottamatta), rattailla helppo liikkua keskustassa ja kaikki lähellä. Ainut miinus oli lentokenttäkuljetus, eli kentältä oli matkaa noin 2 tunnin bussimatka ja se oli vähän kurjaa, mutta menihän sekin...

Ja itse olen pienen vauvan kanssa valinnut aina sellaisen hotellin, jossa uima-allas, koska merivesi ei meidän vauvalle ollut tarpeeksi lämmintä kesälläkään (tosi viluinen vauva kuten myös äitinsä...) ja suola ja hiekka ei ole miellyttävää kun sitä on joka paikassa. Uima-altaassa sen sijaan on helppo puljata ja leikkiä kun ei kutia.
Ja aina ollaan pyritty valitsemaan sellainen huoneistohotelli, jossa olisi erillinen makkari, jotta illalla lapsen käytyä nukkumaan me vanhemmat ollaan voitu istua ja katsoa telkkaria tms. Ja sellainen missä on jääkaappi, vaikka itse ei olla mitään kokkailtukaan, niin on kiva kun saa juotavat ja jotain pientä välipalaa kylmään...
Ja hotellin sijainti sellainen että kävellen pärjää illalla syömään jne. ei ole kiva ajella taksilla ilman kunnon turvavälineitä tai vaihtoehtoisesti kävellä pimeillä tienreunoilla pitkiä matkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi