HS:n uutinen: Kahden koronarokotteen jälkeen ei ole normaalia pelätä koronaa
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008284435.html
"Jos koronan pelko häiritsee toimintakykyä ja estää osallistumasta normaaliin elämään, se alkaa Stenbergin mukaan muistuttaa yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä tai pakko-oireista häiriötä, tai hieman molempia.
”Jos tunnistaa itsessään tällaista, suosittelisin tutkimaan asiaa rauhassa”, Stenberg sanoo."
"Entä jos huomaa läheisessään perusteetonta varovaisuutta, pelkoa ja ahdistusta? Silloin kannattaa Stenbergin mukaan yrittää auttaa häntä analysoimaan pelkoaan.
”Jos kahdesti rokotettu ystäväsi ei esimerkiksi uskalla tulla luoksesi kylään, voit kysyä, mikä häntä pelottaa ja mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua. Sen jälkeen voitte pohtia yhdessä, mikä on kyläilyn todennäköisin seuraus”, Stenberg sanoo"
Tuossapa se sanotaan aivan selvästi. Kahden rokotteen jälkeen ei ole normaalia enää pelätä koronaa ja jos koronan pelko estää elämästä normaalia elämää, kyse on ahdistuneisuushäiriöstä tai pakko-oireisesta häiriöstä tai molemmista!
Kommentit (47)
Minulla on diagnosoitu yleinen ahdistuneisuushäiriö enkä pelkää koronaa. En silti myöskään ole hullun lailla edelleenkään menossa, ei edes kuulu luonteeseeni. Inhottaa vain kun heitellään näemmä hatusta näitä diagnooseja, eikö sen pitänyt olla tapauskohtaisesti ammattilaisen määriteltävä asia mitä kukakin sairastaa. Iltapäivälehtien touhuja!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on diagnosoitu yleinen ahdistuneisuushäiriö enkä pelkää koronaa. En silti myöskään ole hullun lailla edelleenkään menossa, ei edes kuulu luonteeseeni. Inhottaa vain kun heitellään näemmä hatusta näitä diagnooseja, eikö sen pitänyt olla tapauskohtaisesti ammattilaisen määriteltävä asia mitä kukakin sairastaa. Iltapäivälehtien touhuja!
Minullakin on diagnosoitu joskus yli 20 vuotta sitten. Kun korona alkoi ja ahdistus ihmisissä lisääntyi niin huomasin että minuun ei vaikuta mikään. Tajusin että tämä mielen kaaos mikä nyt todellistui ihmisissä oli joskus minun koti. Ainainen ahdistus ja epävarmuus tulevaisuudesta sekä pelko. Vaikka en ole kyseistä tilaa sairastanut enää lähes 10 vuoteen niin ymmärsin sitä. Paitsi nyt minä olin siellä terveiden puolella ja maailma kantoi minun entistä sairauttani heidän totuutenaan asioiden tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kuolevat ja sairastuvat vakavasti.
Anteeksi vain, mutta kuka kirjoittaa tämmöistä ja kuka tykkää siitä? Entä jos joku sanoisi toivovansa SINUN kuolevan?
Totta, rokotettujen kuoleman toivominen on törkeää, koska he ovat toimineet vastuullisesti.
Rokottamattomista se on toteamus omien valintojen vääjäämättömästä tulemasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen syöpäpotilaan omainen. Odotamme lääkärin tuloksia ja sitä saako läheiseni kolmannen rokotteen lähiaikoina (takana hänellä mm. sädehoito). Meille korona on riski edelleen ja, koska läheiseni tarvitsee apuani päivittäin, teen kaikkeni, että en saa tartuntaa ja vie sitä hänelle. Ei mitään mielenkiintoa vaarantaa hänen henkeään. Ja sinä sanot, että pelkään turhaan? Just joo.
-FFP2-
Juuri näin. Hesari on myös uutisoinut, että mm. Israelissa on tehohoidossa tuplarokotettuja ja että myös oireettomat ihmiset voivat tartuttaa ja levittää virusta. Tämä on ilmeisesti unohtunut?
Omasta puolestani en ole ollut huolissani oikeastaan missään vaiheessa, mutta äitini on iäkäs ja kärsii sairaudesta, joka heikentää immuniteettia. Pelkään, että tartutan äitiini koronan, influenssan tai ihan vaan normaalin nuhan. Mikä tahansa tauti voi olla kohtalokas. Tämän takia olen varovainen ja vältän turhia kontakteja, jotta voisin ylipäätään tavata äitiäni.
Eikö se mennytkään niin, että kukaan ei ole turvassa ennen kuin kaikki ovat turvassa?
Minulle ei todellakaan riitä, että kahdesti rokotetut ovat tilastollisesti turvassa. Koska tämä tilastollisuus ei valitettavasti koske minua. Minulle ei tietyistä syistä johtuen muodostu vasta-aineita rokotuksista huolimatta. Ei kannata kuunnella sokeasti näitä plörinöitä. Jos minulla testein todetaan, että minulla on vasta-aineita, niin eipä olisi huolen häivää.
Myös elinsiirto lääkitys aiheuttaa saman puutteen.
Kannattaa jäädä kotiin odottamaan tautia.