Äidit ei voi käydä suihkussa?
Mikä tekee siitä suihkussa käymisestä niin vaikean äidille (tai isälle), kun on pieni vauva. Minä ainakin laitan 5 kuukautisen vauvani sitteriin ja turvallisen näköetäisyyden päähän, kun itse menen suihkuun. Vauva viihtyy siinä vallan mainiosti sen 5-10minuuttia ja tuskin kehityskään siinä kärsii, kun on ne vaivaiset minuutit sitterissä. Suihku myös piristää väsynyttä äitiä. Ymmärrän, että poikkeuksiakin on, mutta nyt tarkoitankin niitä henkilötä keiden vauvat viihtyy muualla kuin sylissä. Sama juttu hampaiden pesun kanssa; miksei niitä hampaita voi pestä vauva sylissä tai kun vauva on nukkumassa?? Mieluummin jätetään pesemättä ja perustellaan sillä, kun on vauva ja ei kerkeä..
Kommentit (141)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:49"]Kannattaa muistaa että 90 %:lla av-mammoista on erityislapsi, joka on täysin uniikki lumihiutale eikä heitä täten voi kohdella kuten muita lapsia.
[/quote]
Katso nyt itsekin aloituksen otsikkoa. Minkähänlaisten vauvojen äitejä se oikein kutsuu vastaamaan... :-)
Mikä tekee sen ymmärtämisestä, että vauvat ja tilanteet ovat erilaisia, niin vaikeaa? Mulla on harvemmin ollut ongelmia käydä suihkussa, mutta ymmärrän oikein hyvin niitä, joilla ongelmia on. Mieheni tekee töitä kokona, joten hän voi pitää vauvaa sillä aikaa, kun käyn suihkussa. Joskus kuitenkin kotona on ollut semmoista hässäkkää, että suihkuun ei ole yksinkertaisesti ehtinyt, varsinkin, kun meillä se lämmin vesi ei tule vain hanasta kääntämällä, vaan se pitää erikseen lämmittää.
Jos mies ei olisi vahtimassa lapsia mun suihkun aikana, en kyllä turvautuisi siihen vaihtoehtoon, että ottaisin vauvan mukaan suihkuun, koska se olisi liian hankalaa. Meillä on tosi kapea kylppäri, ei mahdu kuivaamaan itseään, jos sinne pitää turvakaukalokin (sitteriä ei ole) mahduttaa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:28"] Meillä vauva 4kk nukkuu tai katsoo telkkaria kun käyn suihkussa.. En ymmärrä minäkään mikä ongelma on jättää vauva 5minuutiksi ja mennä suihkuun! [/quote] 4kk katsoo telkkaria!? [/quote] Niiiin?? Liikkuvia värikuvia joita jaksaa katsella, kiljahtelee niille ja naureskelee. Ongelmasi?
[/quote]
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_televisio_pitaisi_kieltaa_alle_kolmivuotiailta/6328053
"Lastenpsykiatrin ja Väestöliiton perheverkon asiantuntijalääkärinRaisa Cacciatoren mukaan alle 1-vuotiaan ei pitäisi katsoa ollenkaan televisiota."
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288378185968.html
No joo, wt-mammat nyt ei mistään lapsen aivojen kehityksestä ole kiinnostuneita. Kaunarit ja salkkarit vaan ruutuun!
Niin, nyt kun aletaan saivartelemaan niin 17 vielä vastailee, miksi minä kävin lapseni kanssa suihkussa... meidän toinen lapsi itki vuorokaudesta n.6-12 h, välillä vaikeroiden, välillä todella lujaa. Tämä huuto loppui meidän kaikkien onneksi n.3kk iässä kun syy selvisi.
Ja todellakin häntä kannettiin ja pidettiin sylissä. Johon osallistui minä äiti, lapsen isä, 2 mummua ja vielä 1 meidän kaverikin. Kun hän nukahti (syliiin, sängylle, vaunuihin), niin hän takuuvarmasti heräsi 10. Min päästä. Yöllä nukkui muutaman pidemmän pätkän. Elämä oli siis pelkkää kipeetä, yliväsynyttä, lohtua hakevaa vauvaa...
Ja vastaus kysymykseen on kyllä! Kyllä minä pyrein käymään suihkussa silloin kun meillä oli joku tai isä oli kotona. Mutta joskus oli vaan muutakin tekemistä kuin mennnä sinne suihkuun, esim, ruuanlaittoa, nukkumista tai esikoisen kans olemista. Asiat tärkeysjärjestyksessä ja joskus se suihku löytyi sieltä listan peräpäästä :) Ja sitten pointti mikä av:lla usein unohtuu, ne muuttuvat tekijät! Meillä esim. Esikoinen oksensi päälleni, niin sinne suihkuun on mukava päästä heti, eikä silloin kun joku päästää minua rauhassa suihkuun. Minä tykkään muutenkin käydä suihkussa juuri silloin kun huvittaa..Ja tästä pääsemmekin sitten mukavasti asiaan, miksi otin sen vauvani mukaan suihkuun. Syitä on monia...pari kertaa kun kävin lykkimässä vaunuja 15:asteen pakkasessa pyyhe päällä, opetti mulle,että hoida asia jotenkin itselle mukavammin.Suihkussa käyminen on myös mukavaa kun sieltä ei tarvitse pomppia pois koko ajan. Itse myös henkilökohtaisesti olin niin väsynyt siihen itkun kuuntelemiseen, että joo se 5.min lisää sitä lapsen itkun kuuntelua olisi ollut tuskaa. Niinpä päätin hoitaa suihkuni yksin ollessa niin, että vauva oli mukanani, siellä ei itkenyt ja minua ei itkettänyt, kun vauva oli tyytyväinen edes hetken. Kaikilla hyvä mieli, ni eiks asiat oo sillo ihan jees :)))
Onko minulla ollut nyt hyväksyttävä syy ottaa vauva mukaan suihkuun, saanko synnin päästön? Vai olenko pilannut vauvani lopullisesti ja kadottanut äitiyteni :D
Anteeksi kirjotusvirheet,kirjotin aika nopeeta, kum olen hiukan tuohtunut näiden provoilijoiden? kommenteista :)
En ole koskaan kuullutkaan, ettei äidit voi käydä suihkussa! Minä ainakin kävin sillä aikaa, kun vauva nukkui pinniksessä, pakkoko sitä tenavaa on sinne suihkuunkin raahata mukana.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:51"]
En ole koskaan kuullutkaan, ettei äidit voi käydä suihkussa! Minä ainakin kävin sillä aikaa, kun vauva nukkui pinniksessä, pakkoko sitä tenavaa on sinne suihkuunkin raahata mukana.
[/quote]
Ihan varmaan huvikseen ihmiset ottavat sen vauvan sinne suihkuun, oikein herättävät unilta varta vasten sitä suihkua varten. Tämämhän sä halusit kuulla?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:28"] Meillä vauva 4kk nukkuu tai katsoo telkkaria kun käyn suihkussa.. En ymmärrä minäkään mikä ongelma on jättää vauva 5minuutiksi ja mennä suihkuun! [/quote] 4kk katsoo telkkaria!? [/quote] Niiiin?? Liikkuvia värikuvia joita jaksaa katsella, kiljahtelee niille ja naureskelee. Ongelmasi?
[/quote]
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_televisio_pitaisi_kieltaa_alle_kolmivuotiailta/6328053
"Lastenpsykiatrin ja Väestöliiton perheverkon asiantuntijalääkärinRaisa Cacciatoren mukaan alle 1-vuotiaan ei pitäisi katsoa ollenkaan televisiota."
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288378185968.html
No joo, wt-mammat nyt ei mistään lapsen aivojen kehityksestä ole kiinnostuneita. Kaunarit ja salkkarit vaan ruutuun!
[/quote]
En ole wt-mamma. Tuossa puhuttiin taaperoista lähinnä ja mitä haittaa on jos vauvani makaa lattialla lelukehässään niille jutustellen ja saattaa katsoa telkkariinkin joskus. Lapseni haluaisi vain seurustella koko ajan, mutta pitää minunkin tehdä ruokaa, siivota, käydä suihkussa, joten telkkari tai radio on hyvä olla päällä. Mutta ai niin, eihän av-mammat tee mitään näistä kun lapsen kanssa täytyy olla 24/7 ja kantaa sylissä ja tissitellä niin kauan kunnes pääsee peruskoulusta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:55"]Mikä tekee siitä suihkussa käymisestä niin vaikean äidille (tai isälle), kun on pieni vauva. Minä ainakin laitan 5 kuukautisen vauvani sitteriin ja turvallisen näköetäisyyden päähän, kun itse menen suihkuun. Vauva viihtyy siinä vallan mainiosti sen 5-10minuuttia ja tuskin kehityskään siinä kärsii, kun on ne vaivaiset minuutit sitterissä. Suihku myös piristää väsynyttä äitiä. Ymmärrän, että poikkeuksiakin on, mutta nyt tarkoitankin niitä henkilötä keiden vauvat viihtyy muualla kuin sylissä. Sama juttu hampaiden pesun kanssa; miksei niitä hampaita voi pestä vauva sylissä tai kun vauva on nukkumassa?? Mieluummin jätetään pesemättä ja perustellaan sillä, kun on vauva ja ei kerkeä..
En ole ikinä kuullukaan moista :) kaikenlaista...
Nimim. 3 lasta ja suihkussa aamulla treenien jälkeen ja illalla ennen nukkumaan menoa.
MIKÄ TARKOITUS TÄLLÄ ALOITTAJAN TEKSIN LAINAAMISELLA ON?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:55"]Mikä tekee siitä suihkussa käymisestä niin vaikean äidille (tai isälle), kun on pieni vauva. Minä ainakin laitan 5 kuukautisen vauvani sitteriin ja turvallisen näköetäisyyden päähän, kun itse menen suihkuun. Vauva viihtyy siinä vallan mainiosti sen 5-10minuuttia ja tuskin kehityskään siinä kärsii, kun on ne vaivaiset minuutit sitterissä. Suihku myös piristää väsynyttä äitiä. Ymmärrän, että poikkeuksiakin on, mutta nyt tarkoitankin niitä henkilötä keiden vauvat viihtyy muualla kuin sylissä. Sama juttu hampaiden pesun kanssa; miksei niitä hampaita voi pestä vauva sylissä tai kun vauva on nukkumassa?? Mieluummin jätetään pesemättä ja perustellaan sillä, kun on vauva ja ei kerkeä..
En ole ikinä kuullukaan moista :) kaikenlaista...
Nimim. 3 lasta ja suihkussa aamulla treenien jälkeen ja illalla ennen nukkumaan menoa.
[/quote]
Tekstin ja ilman capsia, oli tarkoitus kirjoittaa...
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:29"]Mitenköhän onnistuu kun lapsi rupeaa itkemään ennen kuin edes saat sityeriin asti laitettua. T viihtyy vaan ja ainoastaan sylissä.Nukkuu 20 minuutin pätkissä SYLISSÄ.
[/quote]
Laita vaikka kantoliinaan ja ota mukaan suihkuun
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:28"] Meillä vauva 4kk nukkuu tai katsoo telkkaria kun käyn suihkussa.. En ymmärrä minäkään mikä ongelma on jättää vauva 5minuutiksi ja mennä suihkuun! [/quote] 4kk katsoo telkkaria!? [/quote] Niiiin?? Liikkuvia värikuvia joita jaksaa katsella, kiljahtelee niille ja naureskelee. Ongelmasi? [/quote] http://yle.fi/uutiset/tutkimus_televisio_pitaisi_kieltaa_alle_kolmivuotiailta/6328053 "Lastenpsykiatrin ja Väestöliiton perheverkon asiantuntijalääkärinRaisa Cacciatoren mukaan alle 1-vuotiaan ei pitäisi katsoa ollenkaan televisiota." http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288378185968.html No joo, wt-mammat nyt ei mistään lapsen aivojen kehityksestä ole kiinnostuneita. Kaunarit ja salkkarit vaan ruutuun! [/quote] En ole wt-mamma. Tuossa puhuttiin taaperoista lähinnä ja mitä haittaa on jos vauvani makaa lattialla lelukehässään niille jutustellen ja saattaa katsoa telkkariinkin joskus. Lapseni haluaisi vain seurustella koko ajan, mutta pitää minunkin tehdä ruokaa, siivota, käydä suihkussa, joten telkkari tai radio on hyvä olla päällä. Mutta ai niin, eihän av-mammat tee mitään näistä kun lapsen kanssa täytyy olla 24/7 ja kantaa sylissä ja tissitellä niin kauan kunnes pääsee peruskoulusta.
[/quote]
Lapsi haluaisi ihmiskontaktia, mutta laitat lapsen johonkin aitaukseen katsomaan telkkaria, ettei hän häiritsisi sinun puuhiasi.
Ja niistä haitoista voi lukea mm. noista jutuista. Googlella löytyy paljon lisää. Jos et osannut päätellä, niin vauvan aivot ovat taaperonkin aivoja kehittymättömämmät, eli haitat ovat suuremmat.
Mun mielestä osa ongelmaa on se, että jotkut äidit haluaisivat käydä joka päivä kokosuihkussa. Itse pesen hiukset vain 2 kertaa viikossa joka tapauksessa. Kyllähän sitä nyt alapesut ja kainalot hoitaa vaikka olisi kuinka kiire, jos nyt kerta vessassakin pystyy käymään. Ja puklut sun muut voi pyyhkäistä tai huuhtaista pois sitä mukaa, kun niitä tulee, eihän sitä nyt yleensä joka päivä kuitenkaan olla missään kakka- tai puklukuorrutteessa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:28"] Meillä vauva 4kk nukkuu tai katsoo telkkaria kun käyn suihkussa.. En ymmärrä minäkään mikä ongelma on jättää vauva 5minuutiksi ja mennä suihkuun! [/quote] 4kk katsoo telkkaria!? [/quote] Niiiin?? Liikkuvia värikuvia joita jaksaa katsella, kiljahtelee niille ja naureskelee. Ongelmasi? [/quote] http://yle.fi/uutiset/tutkimus_televisio_pitaisi_kieltaa_alle_kolmivuotiailta/6328053 "Lastenpsykiatrin ja Väestöliiton perheverkon asiantuntijalääkärinRaisa Cacciatoren mukaan alle 1-vuotiaan ei pitäisi katsoa ollenkaan televisiota." http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288378185968.html No joo, wt-mammat nyt ei mistään lapsen aivojen kehityksestä ole kiinnostuneita. Kaunarit ja salkkarit vaan ruutuun! [/quote] En ole wt-mamma. Tuossa puhuttiin taaperoista lähinnä ja mitä haittaa on jos vauvani makaa lattialla lelukehässään niille jutustellen ja saattaa katsoa telkkariinkin joskus. Lapseni haluaisi vain seurustella koko ajan, mutta pitää minunkin tehdä ruokaa, siivota, käydä suihkussa, joten telkkari tai radio on hyvä olla päällä. Mutta ai niin, eihän av-mammat tee mitään näistä kun lapsen kanssa täytyy olla 24/7 ja kantaa sylissä ja tissitellä niin kauan kunnes pääsee peruskoulusta.
[/quote]
Lapsi haluaisi ihmiskontaktia, mutta laitat lapsen johonkin aitaukseen katsomaan telkkaria, ettei hän häiritsisi sinun puuhiasi.
Ja niistä haitoista voi lukea mm. noista jutuista. Googlella löytyy paljon lisää. Jos et osannut päätellä, niin vauvan aivot ovat taaperonkin aivoja kehittymättömämmät, eli haitat ovat suuremmat.
[/quote]
Niin senkö takia minun pitäisi istua vauva sylissä kirjaimellisesti 24/7(logiikallasi) koska hän haluaa koko ajan ihmiskontaktin? Antaa kodin räjähtää käsiin etten vahingossakaan anna lapsen olla yksin ja leikkiä? Laitanko tissin suuhun ja imuroin? Voin vaan kuvitella kuinka likainen olet ja missä kunnossa kotisi on. Me juttelemme ja höpöttelemme vauvalle PALJON, mutta voin silti hyvällä omallatunnolla tehdä kotitöitä ja Hui vaikka meikata!! Ja hän makaa leikkiMATOLLA, ei kaltereiden takana vankina...
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:28"] Meillä vauva 4kk nukkuu tai katsoo telkkaria kun käyn suihkussa.. En ymmärrä minäkään mikä ongelma on jättää vauva 5minuutiksi ja mennä suihkuun! [/quote] 4kk katsoo telkkaria!? [/quote] Niiiin?? Liikkuvia värikuvia joita jaksaa katsella, kiljahtelee niille ja naureskelee. Ongelmasi? [/quote] http://yle.fi/uutiset/tutkimus_televisio_pitaisi_kieltaa_alle_kolmivuotiailta/6328053 "Lastenpsykiatrin ja Väestöliiton perheverkon asiantuntijalääkärinRaisa Cacciatoren mukaan alle 1-vuotiaan ei pitäisi katsoa ollenkaan televisiota." http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288378185968.html No joo, wt-mammat nyt ei mistään lapsen aivojen kehityksestä ole kiinnostuneita. Kaunarit ja salkkarit vaan ruutuun! [/quote] En ole wt-mamma. Tuossa puhuttiin taaperoista lähinnä ja mitä haittaa on jos vauvani makaa lattialla lelukehässään niille jutustellen ja saattaa katsoa telkkariinkin joskus. Lapseni haluaisi vain seurustella koko ajan, mutta pitää minunkin tehdä ruokaa, siivota, käydä suihkussa, joten telkkari tai radio on hyvä olla päällä. Mutta ai niin, eihän av-mammat tee mitään näistä kun lapsen kanssa täytyy olla 24/7 ja kantaa sylissä ja tissitellä niin kauan kunnes pääsee peruskoulusta. [/quote] Lapsi haluaisi ihmiskontaktia, mutta laitat lapsen johonkin aitaukseen katsomaan telkkaria, ettei hän häiritsisi sinun puuhiasi. Ja niistä haitoista voi lukea mm. noista jutuista. Googlella löytyy paljon lisää. Jos et osannut päätellä, niin vauvan aivot ovat taaperonkin aivoja kehittymättömämmät, eli haitat ovat suuremmat. [/quote] Niin senkö takia minun pitäisi istua vauva sylissä kirjaimellisesti 24/7(logiikallasi) koska hän haluaa koko ajan ihmiskontaktin? Antaa kodin räjähtää käsiin etten vahingossakaan anna lapsen olla yksin ja leikkiä? Laitanko tissin suuhun ja imuroin? Voin vaan kuvitella kuinka likainen olet ja missä kunnossa kotisi on. Me juttelemme ja höpöttelemme vauvalle PALJON, mutta voin silti hyvällä omallatunnolla tehdä kotitöitä ja Hui vaikka meikata!! Ja hän makaa leikkiMATOLLA, ei kaltereiden takana vankina...
[/quote]
Meillä on oikein siistiä suuritarpeisesta vauvasta huolimatta, aivan turhaan siitä huolehdit. Tv:n vilkkuva kuva nyt vaan on haitallinen pienten lasten aivojen kehitykselle, eikä vauvalla ole mitään tarvetta tv:n katselulle.
"Lastenpsykiatrian erikoislääkäri Janna Rantala vastaa Ylen sivuilla suoran ein kysymykseen siitä, saako vauva tai taapero katsoa telkkaria."
http://www.terve.fi/raskaus-ja-lapset/saako-vauva-katsoa-tvta
^Mitäh? Mistä tuo lesta tuli? Loppuiko fiksut argumentit?
Sori, mutta telkkari ei vaan ole hyväksi vauvoille. Tai laita toki linkkiä toisin osoittavaan lähteeseen ;)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 19:48"]^Mitäh? Mistä tuo lesta tuli? Loppuiko fiksut argumentit?
Sori, mutta telkkari ei vaan ole hyväksi vauvoille. Tai laita toki linkkiä toisin osoittavaan lähteeseen ;)
[/quote]
Ei loppunu, ajattelin vain. Teilläkö ei lapset katso tvtä ollenkaan? Se on päällä siis vain iltaisin kun vain aikuiset on hereillä? Et siis laita telkkaria päälle jos esim syötät lasta? Sehän saattaa vaikka nähdä pikku kakkosen?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:53"]
meillä oli ammeessa sellainen teline missä pikku vauva kesti hyvin,siinä kylvetettiin ja itse sai samalla käytyä suihkussa,1v ei todellakaan ole ongelma ja alkaa jo harjoitella itsekin hampaiden pesua potalla.
[/quote]
Hampaiden pesua potalla?
[/quote]
penska potalle istumaan ja hammasharja käteen,kun katsoo vanhempien pesevän hampaita tajuaa mitä harjalla tekee.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:28"] Meillä vauva 4kk nukkuu tai katsoo telkkaria kun käyn suihkussa.. En ymmärrä minäkään mikä ongelma on jättää vauva 5minuutiksi ja mennä suihkuun! [/quote] 4kk katsoo telkkaria!? [/quote] Niiiin?? Liikkuvia värikuvia joita jaksaa katsella, kiljahtelee niille ja naureskelee. Ongelmasi? [/quote] http://yle.fi/uutiset/tutkimus_televisio_pitaisi_kieltaa_alle_kolmivuotiailta/6328053 "Lastenpsykiatrin ja Väestöliiton perheverkon asiantuntijalääkärinRaisa Cacciatoren mukaan alle 1-vuotiaan ei pitäisi katsoa ollenkaan televisiota." http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1288378185968.html No joo, wt-mammat nyt ei mistään lapsen aivojen kehityksestä ole kiinnostuneita. Kaunarit ja salkkarit vaan ruutuun! [/quote] En ole wt-mamma. Tuossa puhuttiin taaperoista lähinnä ja mitä haittaa on jos vauvani makaa lattialla lelukehässään niille jutustellen ja saattaa katsoa telkkariinkin joskus. Lapseni haluaisi vain seurustella koko ajan, mutta pitää minunkin tehdä ruokaa, siivota, käydä suihkussa, joten telkkari tai radio on hyvä olla päällä. Mutta ai niin, eihän av-mammat tee mitään näistä kun lapsen kanssa täytyy olla 24/7 ja kantaa sylissä ja tissitellä niin kauan kunnes pääsee peruskoulusta. [/quote] Lapsi haluaisi ihmiskontaktia, mutta laitat lapsen johonkin aitaukseen katsomaan telkkaria, ettei hän häiritsisi sinun puuhiasi. Ja niistä haitoista voi lukea mm. noista jutuista. Googlella löytyy paljon lisää. Jos et osannut päätellä, niin vauvan aivot ovat taaperonkin aivoja kehittymättömämmät, eli haitat ovat suuremmat. [/quote] Niin senkö takia minun pitäisi istua vauva sylissä kirjaimellisesti 24/7(logiikallasi) koska hän haluaa koko ajan ihmiskontaktin? Antaa kodin räjähtää käsiin etten vahingossakaan anna lapsen olla yksin ja leikkiä? Laitanko tissin suuhun ja imuroin? Voin vaan kuvitella kuinka likainen olet ja missä kunnossa kotisi on. Me juttelemme ja höpöttelemme vauvalle PALJON, mutta voin silti hyvällä omallatunnolla tehdä kotitöitä ja Hui vaikka meikata!! Ja hän makaa leikkiMATOLLA, ei kaltereiden takana vankina...
[/quote]
Meillä on oikein siistiä suuritarpeisesta vauvasta huolimatta, aivan turhaan siitä huolehdit. Tv:n vilkkuva kuva nyt vaan on haitallinen pienten lasten aivojen kehitykselle, eikä vauvalla ole mitään tarvetta tv:n katselulle.
Eli sivuutit vain kaiken toteamalla telkkarin aivojenräjäyttäjäksi. Oletko lesta?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:12"]
Minkähän takia äidin suihku menee vaivan edelle? ainakin kysyisin, miksi sellainen äiti on huono jonka vauva menee oman tarpeen edelle? Miksi vauvaa pitäisi huudattaa? Itselleni äitien suihkuttomuus ei ole niin kauheaa, että pitäisi sen takia vauvaa huudattaa.
[/quote]
Siis vauvan edelle eikä vaivan.