Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin uupunut päiväkotirumbasta, että lasken päiviä, koska tämä loppuu

Vierailija
28.09.2021 |

Luojan kiitos nuorimmaisella eskari vuosi menossa ja sitten tämä on ohi!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiaika oli se kaikkein rennoin vaihe.

Vierailija
2/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen rumba?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä, mitä toivot.

Vierailija
4/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat tosiaan ne helpoimmat vuodet.

Vierailija
5/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helppoa on kun kolmasluokkalainen tulee yksin kotiin? Tai kasiluokkalainen.

Et tiedä mitä toivot.

Vierailija
6/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat päiväkotirumballa? Sitäkö, että lapsi pitää viedä hoitoon ja hakea sieltä?

Vierailija
7/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä koen raskaaksi herätä aamulla paljon aikaisemmin, että saan mukulan liikkeelle ja vietyä päiväkotiin. Päiväkoti ihan eri suunnassa, kuin työpaikka ja tulee turhia kilometrejä käveltyä ja sama homma hakiessa. Isommat lapset jo koululaisia ja on niin helppoa heidän kanssa.

Ap

Vierailija
8/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen rumba?

- Vaatehuolto, seuraavan päivän kamppeiden valmisteleminen esille. Toivottavasti sääennuste pitää kutinsa.

- Päiväkodissa katoavat vaatteet. Ostaakko suosiolla heti uudet, vai yrittääkkö turhaan tingata kadonneita takaisin.

- Vastaan hangoittelevan lapsen saaminen pukeisiin ja päiväkotiin.

- Vastaan hangoittelevan lapsen hakeminen päiväkodista.

Vierailija
9/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on nyt 19 ja 17 ja se päiväkotiaika on ollut ehdottomasti kaikista helpoin ja huolettavin. Ei ongelmaa kesälomista, iltapäivistä, wilma ei laulanut, jopa aamupuuro tuli!

Vierailija
10/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettomin, ei huolettavin.

Vierailija
11/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap! Olen yh ja koin päiväkotiajan rankkana. Muistan miten raskasta oli saada kiukutteleva lapsi lähtövalmiiksi ja juosta sitten töihin. Töistä juoksin päiväkotiin, ettei lapsi olisi viimeisten joukossa. Siihen päälle läsnäoleva aikuinen illalla ja kun lapsi nukahtaa alkaa seuraavan päivän valmistelu. Kahden aikuisen perheessä päiväkotiaika on varmasti helppo, kun voi jakaa päiväkotiin viemisen ja hakemisen.

Vierailija
12/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen rumba?

- Vaatehuolto, seuraavan päivän kamppeiden valmisteleminen esille. Toivottavasti sääennuste pitää kutinsa.

- Päiväkodissa katoavat vaatteet. Ostaakko suosiolla heti uudet, vai yrittääkkö turhaan tingata kadonneita takaisin.

- Vastaan hangoittelevan lapsen saaminen pukeisiin ja päiväkotiin.

- Vastaan hangoittelevan lapsen hakeminen päiväkodista.

Mulla kaks päiväkoti-ikäistä.

Rakennettiin ulkovaatteille päiväkodin naulakkopaikkaa vastavat hyllyt. Niissä säilytetään käytössä olevat varusteet.

Hattu, hanskat, kurarukkaset ja kevyt kaulaliina lokerossa. Takki, huppari ja ulkohousut naulakossa ja niiden alla kenkätelineessä käytössä olevat lenkkarit ja kumpparit.

Naulakossa myös pussi johon voi heittää edellisiltana jo vaikka varakalsarit jos edellispäivänä on sattunut päiväkodissa vahinko, tämä pussi kulkee aina mukana, vaikka tyhjänäkin.

Kaikkiin vaatteisiin on laitettu netistä tilatut nimitarrat, helppoa ja päiväkodissa näkevät nopealla vilkaisulla kenen vaate on kyseessä, ja lapsikin tunnistaa omansa tarran koristekuvasta.

Lähtemistilanteissa käytän lahjontaa. Aamiaisella aina jotain hyvää vaikka jogurtti joka houkuttelee heräämään.

Lisäksi kun lapset on puettuna saavat vielä purkat palkinnoksi.

Alku oli meilläkin hankala mutta ajan kanssa arkea on tuunattu sitä helpottavilla ideoilla ja ainakin tällähetkellä noi jutut toimii.

Vierailija
13/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniä se vasta onkin kiva saada aamulla nousemaan sängystä ylös! Tekemään päivällä läksyjään, tulemaan illalla kotiin sovittuna aikana. Nukkumaan yöllä. Osallistumaan kotihommiin jne. Koulupalavereista puhumattakaan! Luulin että pienissä lapsissa on hirveästi hommaa mutta toisin olikin!

Vierailija
14/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen... Ikinä ei voinut töiden jälkeen poiketa minnekään, koska aina piti kiirehtiä töistä suoraan päiväkodille hakemaan lapset, jotta ehtii ennen sulkemisaikaa. Julkisilla kuljin.

Vierailija
15/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen... Ikinä ei voinut töiden jälkeen poiketa minnekään, koska aina piti kiirehtiä töistä suoraan päiväkodille hakemaan lapset, jotta ehtii ennen sulkemisaikaa. Julkisilla kuljin.

Täällä meni iltikset kiinni kello 16. Siinä vasta kiire oli.

Vierailija
16/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap! Itse koin päiväkotiarjen kaikista raskaimpana vaiheena. Kun koulu alkoi, helpotti heti. Lapset nyt 13- ja 10-vuotiaat ja nyt on tosi helppoa.

Raskaana koin aikaiset herätykset, lapsen kanssa kävelyn päiväkotiin, päiväkodissa hoitotädeillä oli aina kaikenlaista ”huolta” odottamassa. Ihan vaikka että saksien käyttö haastavaa, pitäisikö toimintaterapiaa kokeilla.. Sitten sai pelätä jos lapsi sairastuu, miten hoito järjestyy. ja yhtä kelloon katsomista että ehtii hakee viiteen mennessä. Ja kaikki sadekamppeiden muistamiset, teemapäivät, vasut ym.

Koulu kun alkoi niin lapsi sai itse lähteä kouluun, ei tarvinnut enää viedä eikä hakea mistään. Koulu on sujunut kummallakin lapsella hyvin. Ja jos lapsi pienessä flunssassa niin sen kun jää kotiin sairastamaan, ei tartte sen takia järjestää omia töitä enää uusiksi.

En kaipaa yhtään päiväkotiaikoja!

Vierailija
17/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä koen raskaaksi herätä aamulla paljon aikaisemmin, että saan mukulan liikkeelle ja vietyä päiväkotiin. Päiväkoti ihan eri suunnassa, kuin työpaikka ja tulee turhia kilometrejä käveltyä ja sama homma hakiessa. Isommat lapset jo koululaisia ja on niin helppoa heidän kanssa.

Ap

Hanki auto niin ei tarvitse kävellen viedä ja hakea.

Vierailija
18/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helppoa on kun kolmasluokkalainen tulee yksin kotiin? Tai kasiluokkalainen.

Et tiedä mitä toivot.

En näe ongelmaa? Minulla kolme 11-16 vuotiasta tulee yksin kotiin koulusta. Hyvin ovat osanneet ekaluokasta alkaen ja isommat laittaa nykyään välillä ruokaa valmiiksi omasta aloitteestaan ennen kuin tulen töistä.

Vierailija
19/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan kuin mun  kynästä!!! Nyt lapset teini-iässä mutta kyllä koin päiväkotiajan raskaimpana. Aina kaikenmaailman lippuja ja lappuja piti olla ja täytellä ja ilmoitella kaikenmaailman jutuista ja istua palavereissa. Huooooh!

Vierailija
20/21 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ap! Itse koin päiväkotiarjen kaikista raskaimpana vaiheena. Kun koulu alkoi, helpotti heti. Lapset nyt 13- ja 10-vuotiaat ja nyt on tosi helppoa.

Raskaana koin aikaiset herätykset, lapsen kanssa kävelyn päiväkotiin, päiväkodissa hoitotädeillä oli aina kaikenlaista ”huolta” odottamassa. Ihan vaikka että saksien käyttö haastavaa, pitäisikö toimintaterapiaa kokeilla.. Sitten sai pelätä jos lapsi sairastuu, miten hoito järjestyy. ja yhtä kelloon katsomista että ehtii hakee viiteen mennessä. Ja kaikki sadekamppeiden muistamiset, teemapäivät, vasut ym.

Koulu kun alkoi niin lapsi sai itse lähteä kouluun, ei tarvinnut enää viedä eikä hakea mistään. Koulu on sujunut kummallakin lapsella hyvin. Ja jos lapsi pienessä flunssassa niin sen kun jää kotiin sairastamaan, ei tartte sen takia järjestää omia töitä enää uusiksi.

En kaipaa yhtään päiväkotiaikoja!

Tämä!!!Nää huolet voi jeesus. Tiedoksi et yläasteelainen  poikani sai viime matikan kokeesta 9. Ois pitänyt vissiin 10 saada et pk-tädit ei ois huolissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi