Atooppinen ihottuma ja raskaus
Kommentit (3)
Älä ainakaan mene uimahalliin uimaan. Sitten on piru irti.
Hei, haluaisitko ja jaksaisitko kokeilla gluteenitonta ruokavaliota. Itselläni atooppinen ihottuma parani dramaattisesti, kun jätin kotimaiset viljat pois. Kaurapuuroa tosin syön, mieluiten Puuppolan Aito-kauraa, joka on jauhettu myllyssä, jossa ei ole käsitelty glut.viljoja.
tuntuu ihan ihmeeltä, että kutina ja kuivuus eivät olekaan ainaisena seuralaisena tämän ruokavaliomuutoksen jälkeen.
Olen myös lisännyt rasvoja ja se tuntuu ihon pehmeytenä. Rypsiöljyä boikotoin, se ärsyttää minulla ja monella muullakin ihoa. Ihan rehellistä voita, oliiviöljyä, avokadoöljyä ja kookosöljyä käytän. Rasvoista huolimatta painoni ei ole noussut. Jotenkin keho ja hermosto ja iho kiittää noista rasvoista ja rauha on palannut iholle.
Gluteenittomaan siirtyminen on ihan aluksi pientä vaivaa aiheuttava, pitää löytää itselle sopivat esim. Leivät, joita kyllä kaupan pakastimissa on isokin valikoima. Voi myös leipoa itse esim. teeleipiä kauraaryyneistä ja gluteenittomista jauhoista. Pastaakin myydään gluteenittomana. Joululeivonnaiset voi leipoa gluteenittomasti, jauhojen sekaan kannattaa sitkon lisäämiseksi ja murenemisen estämiseksi käyttää Fiberhusk-jauhetta ja ksantaania ohjeen mukaan. Niitä löytyy isojen kauppojen hyllyistä, kannattaa kysyä, jos ei löydä.
Jos motivoidut asiasta, googleen kannattaa laittaa gluteenitontaleivontaa, löytyy hyvät ohjeet ja reseptit.
voi tietysti olla, että neuvoni ei auta sinua, mutta halusin kertoa tästä, koska itse olen saanut rv-muutoksesta niin ison avun.
Olen 6kk:lla raskaana. Taustalla on atooppinen ihottuma joka pysynyt kurissa paitsi nyt. Punoittavia länttejä (näyttää psoriasiksen ja ruusun sekoitukselta vaikkei kumpaakaan todettu), ihorikkoa (kudosnestettäkin tullut) rakkuloita ja näppylöitä on ympäri kehoa jotka kutisevat. Ihottumaa on eritoten taipeissa, reisissä, takamuksessa mutta myös mm. vatsassa, ranteissa ja sormien koukistamisestakin tullut kivuliasta. Ihottuma jatkanut leviämistään. Kyseessä siis laaja-alainen ihottuma. Olen miettinyt voisiko kyseessä olla PUPPP (raskausihottuma) ja miten sitä tulisi hoitaa. Kärsin muutoinkin vuosittain ihorikosta kylmien kelien aikaan. Aiemmin hoitoina olen käyttänyt perusvoiteita jotka eivät tähän enää tehoa ja ns. tujummista voiteista laaja-alaiseen iho-ongelmaan en tiedä sopivaa kun rv.28 ja ihottumaa on tosiaan vatsankin seudulla