Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva nipistelee nukahtaessaan?

Vierailija
18.11.2014 |

Aina nukahtaessaan vauva näprää jotain sormillaan, useimmiten nipistelee käsivarttani/rintaani/rintakehääni/kaulaani. Vaikka kuinka yrittäisin suojata ihoni ja tarjota vaikka riepua tilalle niin vauva haparoi itsensä jälleen ihon pariin. Nipistelee siis niin että tulee ihan mustelmia. Ei taatusti tee ilkeyttään vaan juuri ennen kuin nukahtaa, puoliunessa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutumisrituaali? Mun lapsi näpräsi hiuksia rentoutuessaan/nukahtaessaan. Joko omiaan sängyssä tai sitten pienempänä sylissä kiskoi mun hiuksia. Edelleen tykkää näprätä hiuksia ja on kohta kaks.

Vierailija
2/6 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikonen oli just tollanen nipistelijä. Eniten nipisteli rystysiä ja kämmenselkiä. Eikä nukahtanu, jos ei saanu nipistellä. Saattoi oikein suuttua ja parkua, jos en antanut nipistellä. Isäänsä nipisteli myös korvista... minua ei niinkään (voisko johtua siitä, että mulla on useita korvarenkaita). Jossain vaiheessa, kun oppi nukahtaan itsekseen, tuo nipistelykin jäi. Nyt on ihan täyspäisen oloinen teini ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin että pakkohan sillä on olla jokin yhteys rentoutumiseen, kun nipistelyä seuraa aina nukahtaminen. Ja tämäkin saa oikein surkean itkukohtauksen jos nipistelyä yrittää estää (päiväsaikaan jos nipistelee leikin tiimellyksessä niin uskoo kyllä kieltoa) joten olen sitten antanut näprätä kun sitä kestää 5-10 minuuttia ennen kuin hän nukahtaa. Toki siis nipistelyn voimakkuus uneliaisuuden myötä hiipuu lähinnä hivelyksi. Ap

Vierailija
4/6 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen hoitolapsi, ihan pieni, joka nipisteli syliin nukahtaessaan. Kämmenselkäni olivat pikkuruisilla mustelmilla aina. Joskus saattoi nipistellä myös kaulaa, ja yleensäkin löysää ihoa.

Miten olinkin tuon unohtanut..=)

Vierailija
5/6 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut myös nipistelijävauva! Äitini joutui leikkauttamaan jokaisen luomen kaulan ja rintakehän alueeltaan kun nypläsin ne muuten jatkuvasti rikki. Ihan normaali musta tuli, kai. Nipistelen kyllä edelleenkin itseltäni ja mieheltäni kaikki mustapäät yms pakkomielteisesti pois, mutta siihen saattaa vaikuttaa jokin muukin asia kuin tuo. :D

Vierailija
6/6 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuin minunkin lapseni 5kk tekee nukahtaessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi